مجوزها

انتخاب رنگ مناسب و جذاب چه تاثیری در تبلیغات دارد؟

  • اشتراک گذاری:
3 خرداد 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 6565 0 هویت بصری
آنچه در این مطلب می خوانید:

آیا تا کنون به زندگی بدون رنگ فکر کرده اید؟ زندگی بدون آن حتی قابل تصور نیست زیرا رنگ علاوه بر ایجاد زیبایی مهم ترین عامل ارتباطی می باشد و ما می توانیم با کمک آن محیط اطرافمان را ببینیم و اشیا و آنچه را که میبینیم دسته بندی کنیم. هر رنگ تاثیرات روحی و عاطفی خاصی رو افراد می گذارد و حامل پیامی می باشد که همین عامل باعث شده است تا به آن در تبلیغات اهمیت خاصی داده شود.  بسته بندی محصولات، کارت ویزیت، بنرهای تبلیغاتی، طراحی لوگوی حرفه ای و سایر عناصر تبلیغاتی باعث برانگیختن احساسات خاصی در انسان ها می شود.

به عنوان طراح قبل از شروع به کار طراحی باید دانش کافی از روانشناسی رنگ ها داشته باشید و با توجه به تاثیر هر رنگ و هدف خود طرح مناسب را طراحی کنید و این نکته را در ذهن داشته باشید که %70 تصمیم گیری ها برای انتخاب یک محصول در لحظه خرید در فروشگاه یا بازار گرفته می شود پس دو موضوع بسیار مهم در تبلیغات در لحظه انتخاب محصول وجود دارد که عبارتند از شکل و رنگ. همیشه این را در خاطر داشته باشید که انسان ها آنچه را که با زبان و کلمه نمی توانند به دیگران نشان دهند با شکل و رنگ نشان می دهند.

در مورد شکل محصولات و بسته بندی همکاران ما در ظریف گرافیک در مقاله مربوط به بسته بندی به تفصیل به آن پرداخته اند و می توانید با مطالعه آن نکات مهم در طراحی بسته بندی را دریابید. برای آشنایی بیشتر با نقش رنگ در تبلیغات همکاران ما در ظریف گرافیک در ادامه چند نمونه را با جزئیات بیشتر توصیف خواهند کرد. با ما باشید.

 

روانشناسی رنگها در طراحی

رنگ بندی در محصولات مختلف به چه معناست؟

تا کنون به رنگ محصولات آرایشی و بهداشتی توجه کرده اید؟ در اغلب بسته بندی های محصولات آرایشی بهداشتی از رنگ های آبی و صورتی استفاده می شود زیرا این دو رنگ نشان آرامش می باشند و به راحتی می توان حس لطافت و زیبایی را در بین مشتریان خود بیدار کنند یا طراحی بسته بندی شیرینی را هیچ وقت به رنگ سبز طراحی نمی کنند زیرا رنگ سبز نشانه تلخی می باشد.

در رستوران ها از رنگ های قرمز و نارنجی استفاده میشود که امری اتفاقی نیست و ریشه در روانشناسی رنگ و تاثیر ای آن روی مشتریان دارد. این رنگ ها باعث تحریک اشتهای مشتری می شوند. با نگاه اجمالی به اطرافتان نمونه های این چنین را زیاد مشاهده خواهید کرد. کافی است بعد از دیدن مطالعه کنید تا فلسفه به کار رفتن هر یک را در محیط های مختلف تبلیغاتی درک کنید و در طراحی های خود این مسائل را دخیل کنید.

یکی از مسائل مهمی که باید در زمان انتخاب رنگ طرح توجه کنید فرهنگ مردمی است که در آن محیط زندگی می کنند. رنگ ها با توجه به هر فرهنگ نماد و نشانه های متفاوتی دارند. برای مثال رنگ سفید در چین رنگ مقدسی است در صورتی که در یونان رنگ غم بوده و در برای فرانسوی ها نماد بخل و حسد می باشد. مانند تمام عوامل و عناصر تبلیغات توجه به فرهنگ آن اجتماع اهمیت ویژه ای دارد.

تبلیغات

 نکته مهم در تبلیغات همان طور که در سایر مقالات قرار گرفته در این سایت بیان شد مدنظر قرار دادن هدف نهایی در طراحی می باشد. گروه سنی افرادی که می خواهید برای آن ها طراحی کنید نقش مهمی در تعیین رنگ دارد. به طوریکه افراد جوان رنگ های شاد و جذاب مانند آبی، قرمز و زرد را می پسندند اما برای افراد مسن تر رنگ هایی مانند صورتی (نشان ملاحت، امنیت) و آبی (قابلیت اعتماد)  مناسب می باشند. شاید به این نکته تا کنون توجه نکرده باشید اما عوامل زیادی در انتخاب رنگ برای هر فرد تاثیر دارد که علاوه بر فرهنگ و گروه سنی می توان به سطح تحصیلات، شرایط آب و هوایی اجتماع، طبقه اجتماعی و درجه جدیت یک تجارت و کسب و کار اشاره نمود. تمام این عوامل و نکات نشان از اهمیت ویژه و بالای رنگ در تبلیغات دارد که باید به آن توجه کنید.

با نگاهی کوتاه به نمونه کارهای طراحی شده توسط ظریف گرافیک در بخش نمونه کارها می توانید ترکیب رنگهای به کار رفته را مشاهده کنید. ما در ظریف گرافیک با مطالعه دقیق رنگ ها و مدنظر قرار دادن سلایق و خواسته های مشتری و جامعه ترکیب رنگ مناسب را انتخاب کرده ایم که نتیجه آن حصول رضایت مشتری بوده است.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288