مجوزها

معرفی 10 نکته ی ضروری برای طراحی لوگو در ظریف گرافیک

  • اشتراک گذاری:
1 خرداد 1397 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 2451 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی لوگو به اندازه ای در معرفی برند وشروع پرقدرت یک کسب و کار مهمه که تصور وجود یک برند بدون لوگو یه امر کاملا بی معناست. هر برند برای معرفی محصولات و خدمات نیاز به طراحی لوگوی حرفه ای داره تا بتونه در ذهن مخاطب به خوبی ثبت بشه. در نتیجه باید در همون ابتدای شروع فعالیت به طراحی لوگو دقت زیادی بشه و بعد از لوگو، از طراح گرافیک خواست تا نسبت به طراحی کارت ویزیت، طراحی کاتالوگ  و بروشور، طراحی بسته بندی و سایر عناصر تبلیغاتی و تبلیغات محیطی اقدام کنه. در این مطلب با نکات مهم برای طراحی لوگو بیشتر آشنا خواهید شد. با ظریف گرافیک همراه باشین.

طراحی لوگو ظریف گرافیک

برای طراحی لوگو، باید برند مورد نظر رو شناخت

یکی از مهم ترین نکاتی که یک طراح گرافیک باید قبل از شروع کار طراحی در نظر بگیره، شناخت درست برند و بازار هدف هست. این کاملا طبیعیه که بدون شناخت یک برند، اصلا نمیشه انتظار طراحی لوگو عالی داشت. چون طراحی لوگو باید متناسب با نوع فعالیت هر برند باشه، مسلما طراحی لوگو حرفه ای برای یک شرکت تولید کننده ی اسباب بازی با طراحی لوگو برای شرکت های تولید کننده ی ماشین های سنگین تفاوت زیادی دارن. پس بدون شناخت، طراحی لوگو رو شروع نکنین.

طراحی لوگو

مخاطبان اصلی رو برای طراحی لوگو بشناسین

وقتی شروع به طراحی لوگو می کنین، مطمئنا تمام تلاشتون اینه بتونین مخاطبان بیشتری رو با این طراحی لوگو به سمت یک برند خاص جذب کنین. خب حالا یه سوال، بنظزتون میشه طراحی لوگو انجام داد و هیچ شناختی از مخاطب نداشت؟ در نتیجه، فبل از شروع کار طراحی لوگو باید بدونین مخاطبتون متعلق به کدوم قشر و فرهنگ هست و چه گروه سنی داره.

طراحی گرافیک

در طراحی لوگو، از مخاطب سوال بپرسین

سعی کنید در طراحی لوگو، کمی وقت بزارین و با یک جامعه ی آماری از مخاطبان مورد نظرتون تعامل داشته باشین. سعی کنید سوالاتی بپرسین که بتونه بینش مخاطب رو نسبت به برند مورد نظرتون مشخص کنه. حتی می تونین در مورد رنگ های مورد علاقه شون بپرسین و اینطوری گام بسیار بزرگی قبل از طراحی لوگو برمیدارین و خروجی طراحی لوگو رضایت بخش خواهد بود.

طراحی لوگو حرفه ای

طراحی لوگو رو با طرح مختصر و دقیق شروع کنین

با بررسی پاسخ سوالاتی که از سمت مخاطب دریافت کردین، باید بتونین به یک بینش جامع در مورد برند و نوع طراحی لوگو دست پیدا کنین. برای مثال باید بتونین با این سوالات رنگ، تصویر و یا متن موجود در لوگو رو انتخاب کنین. بعد از شروع طراحی لوگو با اتود اولیه ی دقیق میتونه کار طراحی رو براتون خیلی راحت کنه.
 

به انتخاب رنگ در طراحی لوگو دقت کنین

یکی از مهم ترین و تاثیر گذارترین عناصر در طراحی گرافیک، رنگ هست. یک طراح گرافیک باید بتونه در کنار انجام کارهای طراحی گرافیک، از تاثیر هر رنگ در ذهن مخاطب اطلاعات کافی بدست بیاره. در طراحی لوگو هم باید رنگی رو انتخاب کنین که بتونه تاثیر و ذهنیت خوبی در مخاطب ایجاد کنه.

طراحی

تایپوگرافی رو با دقت در طراحی لوگو انجام بدین

در کنار استفاده از المان و آیکن های متنوع و مناسب در طراحی لوگو، بسیاری از مواقع نام برند هم بخش مهمی از طراحی لوگو به شمار میاد. اگه در طراحی لوگو قصد دارین از تایپوگرافی استفاده کنین و نام برند رو در لوگو ذکر کنین، به انتخاب فونت دقت کنین. در صورت استفاده از فونت های ترکیبی در طراحی لوگو، حساسیت و دقت بیشتری نیاز هست و نباید بدون شناخت درست فونت ها رو برای طراحی لوگو ترکیب کنین.
 

طراحی لوگو رو برای کاربردهای مختلف تست کنین

بعد از اینکه طراحی لوگو رو انجام دادین، حالا نوبت این میرسه که برندتون از این لوگو استفاده کنه و لوگو روی سطوح مختلف چاپ بشه. گاهی اوقات ممکنه یک لوگو روی خوکار قرار بگیره و یا روی سطوح خیلی بزرگ و در سطح شهر برای تبلیغات محیطی استفاده بشه. شما به عنوان یک طراح گرافیک باید بتونین طراحی لوگو رو به گونه ای انجام بدین که خروجی کارتون روی تمام سطوح وضوح کامل داشته باشه و جزئیات اون دیده بشه.

طراح لوگو

در حین طراحی لوگو و بعد از اون، بازخوردها رو تحلیل کنین

هیچکس نمیتونه ادعا کنه که یه کار رو بدون نقص انجام میده و میتونه همه رو راضی نگه داره. بعد از اتمام کار طراحی لوگو ممکنه بازخوردهای خیلی زیادی دریافت کنین که خیلی هاشون بهتون انگیزه میده و بعضی هاشون ممکنه انتقاد باشه. پیشنهادات و انتقادات رو جدی بگیرید و تحلیل و بررسی کنین و عیب و نقایص کار رو برطرف کنین. طراحی لوگو هم مثل طراحی بسته بندی، طراحی پوستر، طراحی کاتالوگ و بروشور و غیره سختی های خاص خودش رو داره و نباید دلسرد شد.

گرافیک

کار طراحی لوگو رو به طراح گرافیک متخصص بدین

طراحی لوگو یکی از مهم ترین کارهای طراحی گرافیک هست و باید واقعا در این کار متخصص بود تا انتظار خروجی خوب داشت. پس باید سعی کنین برای طراحی لوگو، کار رو به یه تیم طراحی گرافیک، مثل ظریف گرافیک، بسپارین و منتظر نتیجه ی مطلوب باشین. برای پی بردن به هنر و تخصص یک طراح گرافیک، کافیه نمونه کارهای طراحی لوگو اون تیم رو بررسی کنین و بعد تصمیم درستی برای استخدام طراح گرافیک بگیرین.

طراح گرافیک

طراحی مجدد لوگو رو جدی بگیرین

گاهی اوقات ممکنه یک برند تصمیم بگیره تا طراحی لوگوی قبل رو تغییر بده و طراحی لوگوی جدید و و مناسب با دنیای امروز داشته باشه. در این شرایط باید حساسیت زیادی نسبت به کار طراحی لوگو داشت و اصول طراحی مجدد لوگو رو رعایت کرد.

برای داشتن طراحی لوگو منحصر به فرد و در خور شان برندتون، میتونین نمونه کارهای طراحی لوگو ظریف گرافیک رو مشاهده کنین و بهترین تصمیم رو بگیرین.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288