مجوزها

سئو S.M.A.R.T مخفف چیست

  • اشتراک گذاری:
26 شهریور 1397 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1817 0
آنچه در این مطلب می خوانید:

با رسیدن فروردین ماه و شروع سال جدید، اغلب ما لیست بلند بالایی از اهداف را برای خود ترسیم می کنیم و بعد از گذشت چند روز، تمام اهدافمان به فراموشی سپرده میشود. در بسیاری از کارهای تجاری نیز این گونه مسائل وجود دارد و صاحبان اغلب مشاغل بخاطر دیر رسیدن به اهداف و نداشتن صبر کافی اصطلاحا میدان خالی می کنند. سئو و بهینه سازی سایت ها برای موتورهای جستجوی گوگل از آن دسته مسائلی می باشد که به صبر زیادی نیاز داشته و حداقل 12 ماه برای رسیدن به هدف مورد نظر زمان لازم می باشد. برخلاف تصور بسیاری از افرادی که پا به عرصه ی SEO و بهبود رتبه ی سایت می گذارند، SEO تنها انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای رتبه بندی سایت نیست و نیاز به تلاش روزانه و بلند مدت دارد. سئو S.M.A.R.T روشی موثر برای اغلب کسب و کارهاست که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت. با ظریف گرافیک همراه باشید.

سئو ظریف گرافیک

اگر زمان کافی برای پیاده سازی یک استراتژی درست برای SEO ندارید، بهتر است یک اساس و پایه برای بازاریابی آنلاین بر اساس اصول S.M.A.R.T تهیه کنید. S.M.A.R.T مخفف مشخص (Specific)، قابل سنجش (Measurable)، قابل دسترس (Achievable) و واقع بینانه (Realistic) و به موقع (Timely) می باشد.
 

سئو S.M.A.R.T به چه معناست

هدف مشخص داشته باشید

در صورتی که شما به عنوان یک صاحب برند و شرکت هدف مشخصی نداشته باشید، نمی توانید با ذهن مبهم نسبت به تعریف استرتژی درست در سئو گام بردارید. دست یافتن به رتبه ی اول برای کلمات کلیدی خاص در بسیاری از مواقع برای اکثر مدیران برندها هدف اصلی بوده و در این راه هزینه ی زیادی را متحمل خواهند شد. این اهداف بیشتر برای کسب و کارهای کوچک و متوسط می تواند مفید باشد اما نه برای برندهای نام آشنا. این نکته را بخاطر داشته باشید که بجای دست یافتن به رتبه ی اول برای کلمات کلیدی خاص، بهتر است به این فکر کنید که در کنار داشتن رتبه ی اول در کلمات کلیدی، این موقعیت منجر به سود برایتان شود. وقتی قبل از تعریف استراتژی سئو اهدافتان کاملا مشخص باشد، بهتر می توانید برای ادامه ی راه برنامه ریزی کنید و متعاقبا نتیجه ی مطلوبی در انتظارتان خواهد بود.

سئو

اهداف قابل اندازه گیری داشته باشید

هدفی که قابل سنجش و اندازه گیری نباشد، عملا بی معنا خواهد بود. برای مثال هدف می تواند افزایش ترافیک سایت باشد و این ترافیک را براحتی و با ابزارهای مختلف می توانید اندازه گیری کنید و تاثیر فعالیتتان را در رسیدن به هدف مورد نظر مشاهده کنید. سعی کنید اهداف بزرگ و مبهم را به اهداف کوچک و قابل اندازه گیری تقسیم کنید و نتایج بدست آمده در این زمینه را به درستی و با ابزارهای پیشرفته تجزیه و تحلیل نمایید تا درستی راه و استراتژی تان به اثبات برسد.

سئو اسمارت

اهداف قابل دستیابی باشد

فرض کنید که هدف تنها دست یافتن به رتبه ی اول در کلمات کلیدی خاص است، آیا این هدف قابل دستیابی می باشد؟ همیشه این نکته را بخاطر داشته باشید که دست یافتن به رتبه ی اول هدف نیست، بلکه حفظ جایگاه در برابر رقابت تنگاتنگ می تواند هدف اصلی باشد. برای اینکه بدانید آیا هدفتان قابل دستیابی می باشد، برای مثال لازم است تا جواب برخی از سوالات زیر را بدانید:

  • برای رسیدن به هدف مورد نظرتان منابع کافی در اختیار دارید؟

  • آیا متوجه خواهید شد که این اهداف چگونه بر روی کسب و کارتان اثر خواهد گذاشت؟آیا آماده ی جذب مخاطب و ترافیک بالا به سمت سایت هستید؟

  • داشتن اهداف غیر قابل دستیابی تنها نتیجه ای که به همراه خواهند داشت، دلسردی، خستگی و نامیدی و در نهایت شکست می باشد.

سئو SMART

اهداف واقع بینانه داشته باشید

سعی کنید در انتخاب هدف واقع گرا باشید و با اولین شکست ها نا امید نشوید. داشتن هدف و قدم گذاشتن در مسیر درست بدون داشتن منابع کافی بسیار سخت می باشد و در اکثر مواقع باعث شکست می شود. همان طور که مطالب قبلی در مورد راه های انتخاب کلمات کلیدی حرفه ای و مناسب برای تولید محتوای قابل رقابت اشاره کردیم، سعی کنید کلماتی را در محتوا به کار ببرید که با آمدن آنها به صفحه ی اول نتایج موتورهای جستجو، منجر به دست یافتن به هدفتان گردد. به عبارت دیگر، با رسیدن محتوا به صفحه ی اول گوگل، CTR یا نرخ تبدیل افزایش پیدا کند و مخاطب و ترافیک بیشتری به سمت سایت هدایت شود.

SMART SEO

برای دست یافتن به اهدافتان، زمان کافی اختصاص دهید

یکی از سخت ترین کارها در سئو، اختصاص دادن زمان زیاد برای رسیدن به جایگاه مطلوب و نا امید نشدن می باشد. فرض کنید اهدافتان را به درستی مشخص کرده اید و تمام گام های ذکر شده ی قبل را هوشمندانه برداشته اید، حال نوبت این است که چیزی حدود 12 ماه را برای رسیدن به جایگاه مطلوب صبر کنید. اکثر برندهای کوچک یا متوسط در این مرحله خیلی زود خسته شده و میدان خالی می کنند. نه تنها در سئو، بلکه در تمام بخش های زندگی، گاهی تنها یک قدم با موفقیت فاصله دارید و ندانسته و ناخواسته یک قدم آخر را برنمی دارید و نتیجه ی این حرکت، چیزی نیست جز شکست.

برای آشنایی با راه و روش تولید محتوای حرفه ای و اصول سئو کافیست با تیم تولید محتوا و سئو ظریف گرافیک همراه باشید و مطالب ما را دنبال کنید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288