مجوزها

طراحی لوگو عکاسی: صفر تا صد + نمونه کار

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 24 مهر 1402 ) 12687 2 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

اگر مدتی است که در این حوزه فعالیت به خوبی میدانید که عکاسی تنها به داشتن یک دوربین خوب یا حتی لزوما مهارت عکاسی نیست. اگر میخواهید در این زمینه موفق باشید باید از همان ابتدا آن را بعنوان یک کسب و کاری جدی با ماموریت و چشم انداز خود ببینید. زمانی که چنین دیدی را نسبت حرفه خود داشته باشید، میتوانید آن را بعنوان یک کسب و کار یا حتی یک برند با اهدافی مشخص به سمت موفقیت سوق دهید و در همینجاست که لوگوی عکاسی قرار است نقش خود ایفا کند.

حوزه عکاسی و عکاسی صنعتی در دنیای امروز به طور قابل توجهی رقابت‌پذیر است. با گسترش رسانه‌های اجتماعی و فناوری دیجیتال، بسیاری از افراد علاقه دارند عکاسی را به عنوان یک حرفه درآمد زا انتخاب کنند. بنابراین، رقابت در این صنعت بیشتر شده است و برای برجسته شدن در این حوزه، لازم است از سایرین تمایز پیدا کنید.

لوگو-دوربین-عکاسی

طراحی یک لوگو حرفه ای برای عکاسی می تواند به شما در رقابت با سایر عکاسان کمک کند. یک لوگو حرفه ای و منحصر به فرد، شناسایی شما را از دیگران متمایز می کند و به مخاطبان و مشتریان پیام می دهد که شما یک عکاس حرفه ای و باتجربه هستید.

طراحی لوگو عکاسی و فیلمبرداری مانند هر نوع کسب و کار دیگر از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و برای شغل پر رقابتی مانند عکاسی که سرشار از هنر و ذوق میباشد، نمی توان انتظار لوگوی غیر حرفه ای داشت. یک طراح گرافیک با رعایت برخی از باید و نبایدها می تواند پیام تبلیغاتی و هدف اصلی یک عکاس را به خوبی نشان دهد و تا حد زیادی در ماندگاری نام برند تاثیر گذار باشد. برای آشنایی با مهم ترین اصول طراحی لوگو عکاسی در ادامه با ظریف گرافیک همراه باشید.

تاثیرات اصلی طراحی یک لوگو حرفه ای در حوزه عکاسی عبارتند از:

1- شناخته شدن: لوگوی عکسایی  می تواند شما را در حالت های مختلف و در همه رسانه ها قابل شناسایی کند. این به خصوص در سنترهای خرید، رویدادها، نمایشگاه های عکاسی و وبسایتی که عکس هایتان را نمایش می دهید بسیار مهم است. اگر لوگوی آتلیه عکاسی شما توانسته باشد هویت شما و برندتان را به خوبی تداعی کند، لوگو علاوه بر شناخته شدن منجر به جلب توجه مخاطبان و مشتریان بیشتر می شود.
 طراحی-لوگو-عکاسان-معروف
2- خلق اعتماد: طراحی یک لوگو حرفه ای نشان دهنده این است که شما به تمام جزئیات و زیره‌کاری‌های استودیو خدمات عکاسی توجه دارید. مشتریان اکثرا به دنبال ثبات و حرفه ای بودن هستند و شاید حتی با تجربه‌های ناخوشایند پیشین حتی به عکاسان حرفه ایمان نداشته باشند. لذا یک لوگو حرفه ای برند شما را به نشان اعتبار به نمایش می‌گذارد و به مشتریان اطمینان می دهد که شما یک حرفه ای و مورد اعتماد هستید.

3- الهام بخش بودن: یک لوگو شناخته شده و منحصر به فرد به مخاطبان تجربه جدید و الهام بخش می دهد. با دیدن لوگوی شما، ممکن است مشتریان و علاقمندان به عکاسی به تمایل به استفاده از خدمات شما بیافرینند و به عنوان منبع الهام برای خود به شما مراجعه کنند.

4- ایجاد تمایز: یک لوگوی عکاسی حرفه ای می تواند به شما کمک کند تا نسبت به سایرین برجسته باشید. با داشتن یک لوگو شناخته شده و دارای شخصیت، شما از عکاسانی که لوگو حرفه ای ندارند و یا لوگوی ضعیفی دارند چند قدم جلوتر هستید. این می تواند در جذب مشتریان جدید و بهبود تجربه مشتریان فعلی تاثیر گذار باشد.

لوگو اسم عکاسی

شناخت مخاطب اصلی قبل از طراحی لوگو عکاسی

حرفه ی عکاسی شاخه های مختلفی دارد و هر عکاس سبک و مخاطبین خاصی دارد؛ برخی از عکاسان در زمینه ی عکاسی از مراسم عروسی مشغول به فعالیت می باشند و برخی عکاسی از طبیعت با کودک را ترجیح میدهند. یک طراح گرافیک باید بتواند با توجه به مخاطبان اصلی برند مورد نظر و نوع فعالیت عکاس، در نهایت سبک ایده آلی را برای طراحی لوگو انتخاب نماید. بدون شک لوگوی عکاسی از کودکان با لوگوی عکاسی که به ثبت تصاویر از طبیعت و حیات وحش می پردازد، تفاوت زیادی دارد.

طراحی لوگو خلاقانه و شخصی در مشهد با ظریف گرافیک

در طراحی لوگو، عکاسی متفاوت باشید!

طراحی لوگو برای برندهایی که خودشان با هنر سر و کار دارند کمی سخت می باشد و باید ظرافت های خاصی را در حین طراحی مد نظر داشت. یک عکاس جالب و جذاب همیشه به دنبال خلق آثار منحصر به فرد و متفاوت می باشد و نمی توان انتظار داشت در طراحی لوگو برای آنها خلاقیت و ایده پردازی را کنار گذاشت.
 

قبل از شروع به طراحی لوگو نقاشی بکشید!

داشتن مهارت استفاده از نرم افزارهای ادیت و طراحی یکی از اصلی ترین ابزارهای مورد نیاز برای طراحی لوگو یا هر نوع طراحی دیگر می باشد. اما واقعیت این است که هیچ چیز مانند نقاشی و طراحی روی کاغذ نمی تواند ذهن طراح را باز کند و راه و مسیر درستی را پیش روی آنها قرار دهد. یک طراح گرافیک برای ایجاد خلاقیت و رسیدن به بهترین نتیجه، چه برای طراحی لوگو عکاسی و چه هر نوع لوگوی دیگر، باید قلم و کاغذ بردارد و شروع به نقاشی و اتود زدن کند تا در نهایت خروجی مطلوبی را ایجاد نماید.

طراحی تخصصی لوگو تایپ فارسی در مشهد با ظریف گرافیک استودیو عکس گلامور

سادگی بخش اصلی طراحی لوگو

به جرات می توان گفت که دیگر زمان طراحی های شلوغ و پیچیده گذشته است و همه چیز رو به سادگی حرفه ای می رود. هر اندازه یک طراح گرافیک حرفه ای و با تجربه تر باشد، به همان اندازه می تواند طرح های ساده و کاملا بامعنا و مفهومی را ارائه دهد. با بررسی معنا و مفهوم لوگوهای برتر دنیا، کاملا متوجه خواهید شد که بهترین برندها کاملا ساده هستند و پیام اصلی برند را براحتی و در قالب لوگوی حرفه ای نشان می دهند.
 

سادگی را از دست ندهید!

لوگو باید قابل خواندن و قابل تشخیص باشد. از طراحی‌های ساده و منحصر به فرد استفاده کنید تا بتوانید برند خود را به خوبی نمایش دهید. در انتخاب عناصر و نمادها، از طرح‌های ساده و آشنا مانند دوربین، عدسی یا فلش استفاده کنید. این عناصر به طور مستقیم به عکاسی مرتبط هستند و می‌توانند هویت برند شما را به خوبی نمایش دهند.
 

استفاده درست از رنگ در لوگو عکاسی

تاثیرگذارترین عنصر در طبیعت و زندگی، رنگ می باشد که براحتی احساسات مخاطب را برمی انگیزد. با توجه به هدف و حوزه ی فعالیت عکاس و آشنایی با روانشناسی رنگ در طراحی لوگو، باید بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید تا بازخورد خوبی را شاهد باشید. البته لازم است بدانید که استفاده از رنگ های متنوع در طراحی لوگو نتیجه ی خوبی را به همراه نخواهد داشت. 

  • انتخاب رنگ‌هایی که با هم سازگاری داشته باشند و تعادل رنگی مناسبی را ایجاد کنند. از روش‌های همسان‌سازی رنگ‌ها مانند استفاده از رنگ‌های تکمیلی و متضاد استفاده کنید. 

  • انتخاب رنگ‌های طبیعی و زمینه‌های گرم می‌تواند به ایجاد حس صمیمیت و آرامش در لوگو کمک کند. رنگ‌هایی مانند طوسی، قهوه‌ای، طلایی و نقره‌ای می‌توانند مناسب باشند.

  • از رنگ‌های پررنگ و جذاب مانند آبی، قرمز و نارنجی برای جلب توجه و ایجاد انرژی در لوگو استفاده کنید.

  • در نظر داشته باشید که رنگ‌ها باید با هویت و موضوع عکاسی مرتبط باشند. برای مثال، اگر شما در عکاسی طبیعت فعالیت می‌کنید، انتخاب رنگ‌های سبز و آبی که به طبیعت اشاره دارند، مناسب خواهد بود.

دانلود وگتور لوگو دوربین عکاسی

تایپوگرافی مناسبی انتخاب کنید.

  • فونت باید با هویت برند شما هماهنگی داشته باشد و به خوانایی لوگو کمک کند.

  • برای لوگو عکاسی حرفه‌ای، می‌توانید از فونت‌های ساده و شیک استفاده کنید. فونت‌های سریف و نون‌سریف معمولاً مناسب برای لوگوهای عکاسی هستند.

  • همچنین، ترازبندی و فاصله‌بندی مناسب بین حروف در لوگو نیز بسیار مهم است. این کار باعث می‌شود لوگو شما به خوبی قابل خواندن باشد و ظاهری حرفه‌ای داشته باشد.

 

استفاده از فضای منفی در طراحی لوگو عکاسی!

یکی از بهترین ترفندها در طراحی آرم و لوگوی حرفه ای و منحصر به فرد، استفاده از فضای منفی می باشد. بهترین نمونه در خصوص استفاده ی درست از فضای منفی، لوگوی طراحی شده برای Fedex می باشد که فضای بین X و E شکل پیکان و فلش را ایجاد نموده و نشان دهنده ی سرعت بالا در ارسال بسته های پستی می باشد. اینکه چطور از فضای منفی در طراحی لوگو عکاسی استفاده شود، به هنر و تخصص طراح بستگی دارد.
 

تصاویر و متن را نزدیک به هم قرار ندهید!

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که اغلب طراحان لوگو ممکن است دچار شوند، استفاده از تصاویر و متن نزدیک و متصل به هم می باشد. یک لوگو در عین زیبایی باید خوانایی داشته باشد و هدف و پیام برند را بازگو کند. سعی کنید تا حد امکان متن و عکس را با هم در لوگو قرار ندهید و اگر قرار دادید، حتما فاصله ی بین این المان ها را به درستی انتخاب نمایید.

طراحی لوگو اتلیه استودیو مشهد

طراحی لوگو ظریف گرافیک

یکی از اصلی ترین تخصص های تیم ظریف گرافیک، ارائه ی طراحی لوگو مخصوص عکاسی می باشد. برای مثال طراحی لوگو عکاسی و آتلیه کودک سرخ یک نمونه ی خلاقانه و حرفه ای در این حوزه می باشد. سایر نمونه کارهای تیم طراحی لوگو ظرف گرافیک را می توانید از منوی نمونه کارها مشاهده کنید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (2)

  • سلام شبتون بخیر من نیاز به یک مشاوره دارم برای طراحی لوگو عکاسی اسم پیجم ehsan foto هستش میخوام ی لوگو که طرح محور باشه آیکون دار باشه برام طراحی شه میشه بهم حدود قیمت رو هم بگید

    ثبت پاسخ
    • سلام باهاتون تماس میگیریم

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288