مجوزها

طراحی لیبل اختصاصی ؛ راهنمای کامل + نمونه کار

  • اشتراک گذاری:
7 اردیبهشت 1400 (آخرین بروزرسانی در 25 بهمن 1402 ) 3427 5 طراحی بسته بندی
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی لیبل محصولات همیشه برتری خاصی در بازار داشته‌اند و این قدرت را دارند که به تنهایی عامل فروش محصول برای برند باشند. چرا که لیبل بسته بندی شما اولین چیزی است که مخاطب از محصول می‌بیند و اگر مخاطب نتواند بلافاصله جذب آن شود، برای همیشه آن را نادیده خواهد گرفت. دو بسته بندی سس کچاپ را روی یک قفسه فروشگاه در نظر بگیرید. یکی برچسب ساده تصویری آماده از یک گوجه را دارد و با فونت معمولی نام برند در بالای آن درج شده است و دیگری الهامی از ماهیت برند را به تصویر کشیده است؛ فونت رنگ‌ها و الگوهای طراحی دست به دست هم دادند تا شما راجب مزه آن کنجکاو شوید؛ فکر کنید که این سس مخصوص سلیقه شما تولید شده و درکل برچسب کالا باعث شود برای یک لحظه حس خوشایندی به شما بدهد. انتخاب شما کدام سس خواهد بود؟
 

سفارش طراحی لیبل شما در ظریف گرافیک

مجموعه ظریف گرافیک با جمعی از متخصصان این حوزه آماده است تا سفارشات طراحی بسته بندی و لیبل شما را در کمترین زمان ممکن و با بیشترین کیفیت انجام دهد. طراحی لیبل شما در ظریف گرافیک در دست بهترین و با تجربه ترین طراحان قرار خواهد داشت. تناسب کیفیت و قیمت همواره مد نظر این مجموعه بوده و در طراحی لیبل نیز با توجه به اصول طراحی مورد نیاز این تناسب رعایت شده است. وجود تجربه کافی در این زمینه باعث می شود تا گزینه های متناسب با نیاز مشتریان پیشنهاد شود و بدین ترتیب در زمان صرفه جویی خواهد شد.

در این مقاله به مفهوم طراحی لیبل و نقش آن در فروش محصول پرداخته و اصول طراحی لیبل را برای شما تشریح خواهیم کرد.

 

دیزاین-مجموعه-آبمیوه-های-سلمان

مفهوم لیبل و طراحی لیبل محصولات

برچسبی از جنس کاغذ که روی محصولات چسبانده می شود، لیبل نام دارد. این برچسب حاوی اطلاعاتی در خصوص محصول مورد نظر می باشد. مواردی نظیر نام محصول، تاریخ تولید و انقضا، دستورالعمل استفاده، بارکد محصول، کاربرد محصول، اطلاعاتی در رابطه با تولید کننده از جمله لوگو، تلفن، مواد تشکیل دهنده، شرایط نگهداری محصول، اطلاعات رعایت ایمنی لازم حین استفاده از محصول و پس از آن، از جمله مواردی است که روی این برچسب نوشته می شود. بدین ترتیب خریدار با دیدن این اطلاعات خلاصه و مفید، هر آنچه در رابطه با محصول نیاز دارد را خواهد دانست.
هر نوع کالایی که در دنیا تولید می شود و قرار است به مشتری عرضه شود، نیاز به بسته بندی مناسب دارد. هدف اصلی به کار بردن این بسته بندی ها در قدم اول سرعت و سهولت در فرآیند خرید و فروش محصول است.

 

مصاحبه زنده ظریف گرافیک با رادیو جوان (صدا و سیما)

میتوانید محتوای متنی مصاحبه زنده ظریف گرافیک با رادیو جوان (صدا و سیما) را نیز بخوانید.

استفاده از لیبل از سال 1930 شروع شده و تا امروز پیشرفت های بسیاری داشته است. به طوری که امروزه تمام محصولات از مواد شوینده و غذایی تا مواد صنعتی و انواع لوازم خانه و آشپزخانه دارای بسته بندی مناسبی هستند که روی لیبل یا برچسب آن اطلاعات محصول به طور کامل درج شده است.
بسته بندی یک کالا جزئی از هویت کالا محسوب می شود و نقش حفاظت از آن را بر عهده دارد. اما در کنار بسته بندی وجود لیبل کالا نه تنها منجر به شناخت کالا شده بلکه و وهله اول محصول شما به شکل جذابی معرفی میکند.

 

لیبل-مواد-غذایی-روغن

نمونه لیبل بطرییکی از اطلاعات درج شده روی لیبل محصول بارکد کالا می باشد که در فرآیند انبار کردن کالا و یا فرآیند ورود و خروج کاربرد بسیار زیادی دارد. درج بارکد کالا در زمان ارسال کالا ها باعث می شود تا فرآیند به درستی صورت گیرد و امکان کسب اطلاعات کالا در انبار را بسیار تسهیل می کند. لیبل ها بر روی تمام محصولات تولیدی و یا محصولات وارداتی چسبانده می شوند. در واقع می توان گفت هر کالایی که نیاز به کد شناسایی داشته باشد، به لیبل نیاز خواهد داشت.
فارغ از معرفی محصول شاید اصلی‌ترین هدف لیبل، جنبه تبلیغاتی آن باشد. لیبل ها با کاغذهایی از جنس های متفاوتی تولید می شوند و برای انواع محصولات کاربرد دارند. لیبل گاهی به عنوان ویترین محصول عمل میکند و همین موضوع جنس و چاپ لیبل شما را مهم میکند.


طراحی لیبل چیست؟

طراحی لیبل، فرآیند طراحی و چاپ برچسب‌های محصول است. این برچسب‌های محصول، به مشتری نشان میدهد دقیقا چه چیزی میخرند. این برچسب‌ها، با استفاده از رنگ‌ها، تصاویر و متن‌های جذاب، مشتریان را به سوی محصول جلب می‌کند. لیبل‌ها اطلاعات اساسی مانند نام محصول، تاریخ انقضاء، مواد مخرب، و اطلاعات تغذیه‌ای را ارائه می‌دهند. همچنین، باید با الزامات قانونی مرتبط با آنها مطابقت داشته باشند.

طراحی لیبل آنلاین به وسیله طراحان گرافیک و کسانی که دارای تخصص در زمینه طراحی و چاپ هستند، انجام می‌شود. این کار به طور معمول با استفاده از نرم افزارهای طراحی گرافیکی انجام می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد تا لیبل‌های خود را آنلاین طراحی کرده و سپس چاپ کنند.
در بازارهای رقابتی امروز، طراحی لیبل بسته‌بندی یکی از جنبه‌های حیاتی در تجارت و بازاریابی محصولات مصرفی و مواد غذایی می‌باشد. لیبل‌ها نه تنها به ما کمک می‌کنند تا محصولات را از یکدیگر تشخیص دهیم، بلکه یک نقش کلیدی در جذب مشتریان نیز ایفا می‌کنند.

طراحی-لیبل-زعفران-ابن-سینا

انواع لیبل

همانطور که گفته شد در گذر زمان استفاده از لیبل ها محبوب تر شده و مطرح شدن هرچه بیشتر برندسازی لیبل نیز به یک ابزار بازاریابی برای رشد فروش محصول تبدیل شده است. پیشرفت صنعت چاپ نیز باعث شده تا امکان چاپ لیبل ها در جنس های مختلف وجود داشته باشد که در ادامه مطلب بیشتر به آن خواهیم پرداخت. اما اکنون بیایید به لیبل های مختلف موجود در بازار بپردازیم. اینکه چه نوع لیبلی مناسب شماست به بسته بندی شما بستگی وابسته است اما در ادامه رایج‌ترین انواع لیبل (که مربوط به محصول شده و امکان طراحی روی آن وجود دارد) را معرفی میکنیم:
 

-    لیبل کاغذی

رایج ترین و پرکاربرد ترین نوع لیبل موجود در بازار لیبل کاغذی است. چاپ این لیبل ها همانند چاپ معمولی صورت میگیرد و عموما از نوع پشت چسب‌دار هستند. سه نوع مختلف این لیبل:
•    مات
•    گلاسه
•    نیمه گلاسه
این نوع لیبل در مواردی که محصول مورد نظر در محیطی عاری از رطوبت و یا آلودگی باشد، مناسب نیست؛ چرا که چنین محیطی به سرعت برچسب را آسیب‌پذیر میکند. عمر این نوع از لیبل ها بسیار کوتاه بوده و برای محصولاتی که دوره مصرف آن ها کوتاه است بهترین گزینه می باشد.
بسته-بندی-لیبل-آبلیمو-عکاسی

-    لیبل OPP

لیبل OPP یا Oriented Polypropylene یک نوع برچسب است که از پلیمری به نام پلی پروپیلن ساخته شده است. این لیبل ها برای بسته بندی محصولات مختلف استفاده می شوند و به دلیل ویژگی های خاصی که دارند، بسیار محبوب هستند. 
لیبل OPP بسیار شفاف است که به معنی این است و در بسته بندی شفاف میتواند محصول را به خوبی نشان دهد. یکی دیگر از برتری‌های این لیبل مقاومت در برابر رطوبت است. همین موضوع باعث شده تا بسته بندی‌های نوشیدنی (از لیبل بظری آب معدنی گرفته تا نوشابه) از این لیبل بهره ببرند. لیبل OPP همینطور قابلیت چاپ بسیار خوبی دارد و می توان بر روی آن تصاویر، متن و طرح های مختلف را به سادگی چاپ کرد.

 

-    لیبل شفاف یا شیشه‌ای

تمام انواع لیبل ها به گونه ای هستند که تنها از یک طرف دیده می شود اما لیبل های شفاف به دلیل شفافیت ماده مورد استفاده، از هر دو طرف قابل دیده شدن هستند. این لیبل ها معمولا برای کاربرد در مواردی مثل شیشه های اتومبیل یا شیشه های فروشگاه ها مناسب هستند. بدین صورت از پشت شیشه نیز می توانید محتوای لیبل را مشاهده نمایید.
طراحی-لیبل-روغن-کنجد-زیتون

-    لیبل از جنس PVC

این لیبل از جنس پی وی سی ساخته شده و حالتی مثل پلاستیک دارد. لیبل PVC در دو نوع مات و براق تولید می شود و مقاومت خوبی در برابر آسیب های ناشی از نور آفتاب، رطوبت و گرد و غبار دارند. از ویژگی های خوب این نوع از لیبل ها استقامت کششی بالای آن و همچنین تحمل دما تا 80 درجه سانتی گراد می باشد. رشته های پلاستیکی موجود در این نوع لیبل باعث شده تا عمر آن به طور متوسط تا 5 سال باشد. به دلیل مقاومت در برابر عوامل محیطی، PVC از گزینه های مناسب برای لیبل لوازم خانگی، داروها و یا خودروها می باشد.

 

قائدتا انواع دیگر لیبل‌ها همچون بارکد، وید، هولوگرامی وجود دارند که برای شناسه و امنیت محصول استفاده میشوند اما برای طراحی و جذب مشتری کاربرد چندانی ندارند.
 

چرایی لیبل: داشتن یک طراحی لیبل حرفه ای چه اهمیتی دارد؟

همانطور که پیش‌تر گفته شد، لیبل همانند ویترین محصول بوده و به عنوان بخشی از طراحی هویت بصری محصول حائز اهمیت است. پس از انتخاب یک محصول اولین بخشی که توسط خریدار بررسی می شود، لیبل آن است. هر لیبل باید اطلاعات لازم از محصول که مورد نیاز خریدار است را داشته باشد. 
داشتن یک لیبل حرفه ای باعث جلب توجه مشتری شده و میزان فروش محصول را افزایش می دهد. به طور مثال در کالایی مانند شامپو که از یک برند برای انواع مختلف مو محصول وجود دارد، با یک طراحی زیبا و هوشمندانه می توان اطلاعات لازم را در سریعترین زمان ممکن به مشتری ارائه داد. 
طراحی لیبل مناسب برای انواع مختلف محصولات نیز باعث تمایز آن ها از یکدیگر می شود. بدین شکل مشتریان با دیدن لیبل خاص آن محصول، آن را از دیگر محصولات تشخیص می دهند و این شناخت باعث می شود تا خریدار همیشه برند شما را در ذهن خود حک کند.

label-design-creative-printing

لیبل-کپسول-اسمارت-کپس


ارائه اطلاعات ضروری روی محصول که بر روی لیبل درج می شود نیز باید به صورت مناسبی طراحی گردد تا در کمترین زمان و به بهترین شکل، اطلاعات لازم را به خریدار منتقل نماید. استفاده از انواع نماد ها و یا جملات برای انتقال اطلاعات به شیوه ای هوشمندانه از اصول طراحی یک لیبل حرفه ای به شمار می رود.
در نتیجه طراحی یک لیبل حرفه ای از بسیاری از جهات باعث می شود تا محصول به طور مناسبی به خریدار معرفی شود و به جذب خریدار و فروش بیشتر کمک شایانی می کند. به عبارت دیگر لیبل باعث شناخت یک تجارت، معرفی محصولات و تمایز بین محصولات می شود که سه رکن اصلی در موفقیت فروش به شمار می روند. این طراحی برچسب محصول درنهایت باعث می شود تا همانند یک ابزار تبلیغاتی عمل کرده و به رشد فروش کمک کند.

 

مراحل طراحی لیبل اختصاصی به چه صورت اجرا می شود؟

در گام اول برای طراحی یک لیبل اختصاصی نیاز است تا طراح با کارفرما صحبت کرده و نیازهایش را بداند. هر شخص متناسب با کسب و کار خود، مواردی که لازم است در قالب لیبل به خریدار نشان داده شود را مشخص خواهد کرد. اگر طراح نواند در اینجا برندِ کسب و کار یا خواسته کارفرما را به خوبی درک کند، پروژه بدون شک با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

در مرحله دوم بهتر است تا آنالیز رقبا انجام شود و در یک جمع بندی مشخص گردد که دیگران در لیبل این دسته از محصولات چه اطلاعاتی را ذکر کرده اند. این شناخت به طراحی بهتر کمک بسیاری می کند.

 

طراحی-لیبل-بطریلیبل-خرمای-پیارم

در گام بعد باید بررسی شود که مشتری برای کسب و کار خود لوگوی متناسبی داشته باشد. طراحی لوگوی حرفه ای به عنوان یک بخش از هویت بصری در بسیاری از لیبل ها جای دارد پس نباید به سادگی از آن عبور کرد.

در قدم بعد باید جزئیات محصول به درستی بررسی شود، تا بیانگر همه اجزای محصول باشد. این جزئیات شامل این است که محصول مورد نظر چیست و برای چه افرادی کاربردی است. در این مرحله با شناخت جزئیات محصول، شناخت درستی از خریدار نیز حاصل می گردد که بر روند طراحی بسیار اثر گذار است. در ضمن نیاز است که اگر محصول دارای سبک طراحی مشخصی است، جزئیات آن از مشتری سوال شود و در طراحی مد نظر قرار گیرد. 

در گام بعد با توجه به نوع بسته بندی و یا نوع محصول ابعاد و نوع لیبل مشخص می شود. برخی از لیبل ها با توجه به نوع بسته بندی ممکن است نیاز به طراحی خاصی داشته باشد و یا اینکه بسته به نوع محصول نیاز باشد تا نوع خاصی از لیبل مورد استفاده قرار گیرد. گاهی دیگر نیز کارفرما درخواست فراهم سازی بسته بندی یا جعبه و حتی چاپ آن را دارد. تمام این موارد با هماهنگی با مشتری و بررسی دقیق باید مشخص گردد.
سپس نیاز است تا محتولی مورد نیاز بر اساس دستورالعمل های موجود محصول روی آن درج شود، مشخص گردد. هر نوع از محصول یا کالا اطلاعات مخصوصی دارد که نیاز است روی لیبل چاپ شود، با کمک مشتری این متن ها را باید مشخص کرد. همچنین اگر توصیه های ایمنی در رابطه با محصول وجود داشته باشد، مشخصا باید روی لیبل درج گردد.

لیبل-انواع-ادویه-جات

در گام آخر باید از مشتری در رابطه با جزئیاتی که در خصوص ظاهر لیبل مد نظر دارد سوال شود. و در آخر با ادغام خواسته های مشتری و استانداردهای طراحی لیبل، طرح نهایی لیبل مشخص گردد.
 

عناصر کلیدی و اصول طراحی لیبل اختصاصی

در طراحی یک لیبل اختصاصی عناصر کلیدی وجود دارد که در نظر گرفتن آن ها باعث می شود تا طراحی شما جذاب تر به نظر برسد. در ادامه با این عناصر بعنوان اصول طراحی لیبل بسته بندی آشنا می شوید:
 

جنس لیبل شما سرنوشت ساز است!

یکی از اصول مهم طراحی لیبل، انتخاب جنس مناسب برای آن است. پیش‌تر از این انواع لیبل‌های رایج محصول را معرفی کردیم اما مهم است که با درنظر گرفتن وضعیت محصول و بسته بندی خود بهترین متریال را برای لیبل و بسته بندی خود انتخاب کنید. فارغ از طراحی لیبل حرفه‌ای، متریال شما در زیبایی و جذابیت بسته بندی نقش مهمی دارند. اصل اول سازگاری متریال لیبل با متریال بسته بندی، نوع بسته و ابعاد آن است. جنس لیبل به محل قرار گیری محصول نیز وابسته است. در صورتی که محصول مورد نظر در محل مرطوب قرار گیرد باید از جنسی از لیبل استفاده شود که در برابر رطوبت آسیب پذیر نباشد. اگر جنس لیبل با شرایط محل قرارگیری محصول سازگاری نداشته باشد امکان جدا شدن آن وجود دارد.


طراحی-حرفه-ای-بسته-بندی-زرشکطراحی-خاص-و-شیک-نمک-دریایی-در-ظریف-گرافیکنمونه لیبل ظریف گرافیک

انتخاب هوشمند رنگ ها در طراحی لیبل

اگر بخواهیم از اصول طراحی لیبل جعبه یا شیشه حرف بزنیم، به هیچ وجه نمیتوان موضوع رنگ‌ها را نادیده گرفت. از مهمترین عناصری که چشم و ذهن مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد، رنگ به کار رفته در لیبل می باشد. خریدار در نگاه به محصول اولین چیزی که می بیند رنگ لیبل است، دقت در انتخاب رنگ مناسب به جذب مشتری کمک بسیاری می کند. بهتر است رنگ متناسب هر محصول با توجه به اصول روانشناسی رنگ ها و دیگر اجزای محصول مانند بسته بندی و محتوای محصول انتخاب گردد.

هر رنگ باعث ایجاد حس متفاوتی در خریدار می شود و بدین ترتیب می توان با انتخاب هوشمندانه رنگ بر ذهنیت خریدار اثر گذاشت. بعنوان مثال رنگ های نارنجی و قرمز که باعث تحریک اشتهای افراد می شوند، از گزینه های مناسب برای مواد خوراکی هستند. از طرفی رنگ های سبز و آبی باعث ایجاد حس خنکی و نشاط در افراد می شود و برای همین آن را در بسیاری نوشیدنی‌های انرژی‌زا می‌بینید. بدین ترتیب استفاده از رنگ های مختلف و همینطور ترکیب آن ها، برای طراحی لیبل امری ضروری است.
 

از شلوغی اجتناب کنید.

لیبل محصول با هدف درج اطلاعات وجود دارد اما اگر این داده را شلوغ و نامنظم در لیبل جا دهید، عنصر جذابیت را از آن سلب خواهید کرد. همواره باید در نظر داشته باشید که اطلاعات مورد نیاز مشتری را در خلاصه ترین شکل ممکن در اختیار او قرار دهید. بدین شکل بر میزان اثرگذاری یک لیبل خواهید افزود، زیرا خریدار در یک نگاه بیشتر اطلاعات لازم خود را بدست خواهد آورد. معمولا خریدار برای کسب اطلاعات از محصول وقت زیادی ندارد و در مواردی کمی پیش می آید که خریدار کل اطلاعات لیبل را مطالعه کند. در نتیجه بهترین راه برای انتقال اطلاعات به خریدار استفاده از طرح های خلوت است، به گونه ای که اطلاعات مهم برای خریدار در معرض دید او قرار داشته باشد و در کوتاه ترین زمان ممکن آن ها را ببیند.

با این حال یک نمونه لیبل موفق فراتر از مینیمال بودن رفته و هماهنگی (یا تضاد) جذابی با بسته بندی محصول دارد. لیبل جعبه باید با بسته‌بندی کلی مطابقت داشته باشد. این هماهنگی باعث ایجاد تصویری سازگار از محصول می‌شود.

لیبل-آبمیوه-های-سلمان

نوع تایپ و فونت در طراحی لیبل

برخی مواقع نیز نمیتوانید از اطلاعات زیاد از فضایی محدود اجتناب کنید. در اینجاست که انتخاب فونت مناسب جهت خوانایی بهتر این متن ها حائز اهمیت است. در انتخاب نوع جملات نیز باید اصول مورد نیاز مشتری در نظر گرفته شود. در نهایت نیز تمام متون با فونتی خوانا و متناسب با سایر نوشته های روی بسته بندی انتخاب گردد تا مشتریان بتوانند به سرعت و به راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را درک کنند. همچنین فراموش نکنید استفاده از یک فونت مناسب و طراحی صحیح تایپ، می‌تواند به لیبل حس پروفشنالیته و جذابیت بیشتری ببخشد.
طراحی-بسته-بندی-لیبل-عسل-زعفرانی

چاپ همه چیز را تغییر می‌دهد!

به یاد داشته باشید که مشتری پتانسیل شما نمونه طراحی لیبل کالای شما را در گوشی یا لپتاپ خود نمی‌بیند؛ بلکه قرار است آن را در بسته بندی با لیبل چاپ شده روی فقسه فروشگاه ببیند و در اینجاست که چاپ بد میتواند تمام ظاهر نامناسبی به محصول شما بدهد. اصول طراحی لیبل مهم است اما یک چاپ بی‌کیفیت تمام ساخته‌ها و هزینه‌های شما را بی‌فایده میکند. استفاده از تکنولوژی چاپ مناسب، به طراحان این امکان را می دهد تا لیبل های خلاقانه و با کیفیتی را تولید کنند. چهار تکنولوژی اصلی چاپ لیبل شامل چاپ افست، چاپ فلکسو، چاپ آفست دیجیتال و چاپ حرارتی هستند. انتخاب مناسب تکنولوژی چاپ بر اساس نیازهای لیبل و بودجه مورد نظر اهمیت دارد.
برای بهبود جذابیت لیبل ها، از تکنیک های چاپ خاص مانند جلوه های UV، دمپل، لمینیتینگ و...ز استفاده می شود اما در یک لیبل نمی توان از همه تکنیک‌های چاپ استفاده کرد، بلکه باید متناسب با هر نوع محصول نوع مناسب آن را انتخاب کنید. 

انتخاب چاپ مناسب برای هر نوع لیبل در نتیجه نهایی که در معرض دید خریدار است نقش مهمی دارد. اگر همه موارد ذکر شده به طور مناسبی چیده نشوند و به گونه ای درست چاپ نشود باعث می شود تا کیفیت و وضوح لیبل تحت تاثیر قرار بگیرد. اگر نوع چاپ برای آماده سازی لیبل با جنس و کاربرد آن متناسب نباشد، طرح روی آن پاک می شود و قابل دیدن نخواهد بود. برای همین مهم است کار چاپ خود را به یک کارشناس بسپارید تا علاوه بر اطمینان از انتخاب درست، در قیمت چاپ لیبل نیز صرفه‌جویی شود. اگر همچنان قصد داشتید خودتان این کار را انجام دهید حتما از یک متخصص مشاوره بگیرید.
 

برندسازی و بازاریابی در طراحی لیبل میفروشد.

لیبل محصول شما نه تنها هویت بصری آن را معرفی می‌کنند بلکه در ایجاد تفاوت و تمایز برند نیز نقش مهمی ایفا می‌کنند. برای همین باید به نحوه استفاده از طراحی لیبل به عنوان ابزار برندسازی و بازاریابی توجه داشت. بازار مملو از محصولات مشابه است. طراحی لیبل تبلیغاتی با ایجاد تمایز و برجسته کردن محصول نسبت به رقبا به برند کمک می‌کند. این تمایز می‌تواند از طریق استفاده از رنگ‌ها، شکل‌ها، تصاویر و شعارها انجام شود. اما قبل از آن لیبل باید بتواند برند را به خوبی نمایش دهد و با استفاده از عناصر شناختی برند، مشتریان را به خود جذب کند.

نمونه-طراحی-برچسب

طراحی لیبل مواد غذایی چه اصولی دارد؟

طراحی لیبل در مواد غذایی یک فرایند مهم و حیاتی است و البته نیازمند رعایت اصول و نکات مهمی است که در ادامه به این اصول و نکات مهم اشاره می‌کنیم:

1. از المان ها و عکس های رنگارنگ استفاده کنید!

قبلا هم راجب تاثیر رنگ صحبت کرده بودیم اما وقتی پای طراحی لیبل مواد غذایی در میان باشد رنگ‌های لیبل بسته بندی شما کمی متفاوت خواهد بود. شاید در محصولات حرفه‌ای و خاص استفاده از رنگ های متنوع حرفه‌ای و جذاب به نظر نیاید اما همین رنگ های در المان‌ها و عکس‌های روی لیبل محصولات غذایی میل و اشتهای فرد را تقویت میکند.

2. وضوح و خوانا بودن

متن و تصاویر موجود در لیبل باید واضح و خوانا باشند تا مصرف‌کننده بتواند به راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کند.

3. توجه به اطلاعات محصول غذایی

لیبل مواد غذایی باید حاوی اطلاعات اجباری مانند مواد تشکیل دهنده، مقدارهای مغذی، تاریخ انقضا و دستورات مصرف باشد. این اطلاعات باید به صورت واضح و دقیق درج شده و به مصرف‌کننده ارائه شوند. ارائه اطلاعات دقیق و صحیح در مورد ارزش غذایی محصول، از جمله مقدار کالری، چربی، پروتئین و سایر مواد مغذی، بر روی لیبل نیز بسیار مهم است.
 

قیمت طراحی لیبل چگونه است؟

معمولا پرسش‌های زیادی راجب تعرفه های طراحی لیبل وجود دارد؛ در حالیکه مقدار هزینه ای که برای ساخت و طراحی لیبل پرداخت می شود به پارامترهای بسیاری وابسته است. نوع طراحی، جنس لیبل، ابعاد آن و دیگر موارد بر این قیمت اثر گذار است.  فاکتور زمان نیز از دیگر موارد اثر گذار بر این قیمت است. در هر مجموعه ای بسته به استانداردهای آن شرکت مبلغ ها متغیر است. در نظر داشته باشید هزینه طراحی از چاپ جدا است، برای چاپ بسته به نوع و جنس چاپ و افکت های مورد استفاده نیز هزینه ها متفاوت است. قیمت چاپ لیبل نیز به همین منوال بستگی به ابعاد، تعداد و نوع چاپ، جنس و کیفیت کاغذ و جوهر استفاده شده دارد. برای دقیق‌ترین اطلاعات در مورد قیمت چاپ لیبل، با کارشناسان تیم ظریف گرافیک در ارتباط باشید و قیمت را بر اساس نیازهای خاص خودتان دریافت کنید.
 

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (4)

  • این پروژه ها با چه نرم افزار طراحی لیبل انجام دادید؟

    ثبت پاسخ
    • برای طراحی بسته بندی و لیبل عموما از چند نرم افزار طراحی حرفه‌ای استفاده میشود.

  • قیمت چاپ لیبل و طراحیش به چه صورت هست؟

    ثبت پاسخ
    • سلام قیمت بسته بندی شرایط و نیاز شما متغیر هست. برای مشاوره لطفا تماس بگیرید.

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288