مجوزها

خدمات طراحی لوگو ورزشی + نمونه کار و ایده‌ها

  • اشتراک گذاری:
25 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 27 تیر 1402 ) 7745 2 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

لوگو ورزشی، چه برای المپیاد، تیم رزمی، ورزش بانوان، باشگاه بدنسازی یا حتی لوگوی فروش لوازم ورزشی بعنوان عنصری حیاتی در تشخیص برند شناخته می‌شود. طراحی یک لوگو ورزشی که هم ارزش‌های برند را منعکس کند و هم جذابیت بصری داشته باشد، می‌تواند تأثیر بسزایی در ترویج و شناخت ورزش‌ها و تیم‌ها داشته باشد.

در دنیای ورزش، هویت بصری یک تیم یا برند، بخشی بسیار مهم و بیانگر قدرت و توانایی آن است. به عنوان مثال، هرگاه لوگوی معروفی نظیر لوگوی "Nike" را مشاهده می‌کنیم، به‌سرعت متوجه می‌شویم که این لوگو به کدامیک از برندهای معروف ورزشی اشاره دارد. همانطور که می‌بینید، قدرت شناسایی یک لوگو در دنیای ورزش وابسته به طراحی آن است. در طراحی لوگو ورزشی باید بدانیم با چه سبک از چه نوع ورزشی روبرو هستیم؟ آیا لوگو ورزشی مربوط به تیم فوتبال یا تیم خاصی است یا باید به صورت شخصی طراحی شود. طراحی لوگوی ورزشی می تواند ریشه در دیدگاه افراد، سوابق فعالیت تیم یا باشگاه ورزشی، معانی نام برند و غیره داشته باشد. در این مقاله، به بررسی خدمات طراحی لوگو ورزشی، نمونه کارهای قابل توجه و ایده‌های خلاقانه در این زمینه خواهیم پرداخت. با معرفی مراحل انتخاب هویت و تحلیل هدف، طراحی لوگوهای ورزشی و انتخاب مناسب رنگ و شکل، می‌توانیم به طراحی یک لوگو منحصر به‌فرد و گیرا برای برند یا تیم ورزشی بپردازیم.
 

مراحل طراحی لوگو ورزشی

اولین قدم برای طراحی یک لوگو ورزشی، تحلیل هویت و مقصود برند یا تیم است. در این مرحله، باید درک کاملی از اهداف و ارزش های برند یا تیم داشته باشیم. آیا برند ورزشی شما به دنبال ارتباط با جوانان، بهبود عملکرد بدنی، انگیزه و همت یا هرچیز دیگری است؟ همینطور، شناخت مخاطبان و بازار هدف نیز در این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است. برای انجام این تحلیل، شما میتوانید از روش های زیر استفاده کنید:

  • مصاحبه و مشاوره: با افراد داخل سازمان (برند) یا اعضای تیم (تیم ورزشی) برای درک عمیق تر از ارزش ها و هدف اصلی مشاوره کنید. در این مصاحبه ها، سوالاتی مانند "چه هدفی را در پیش دارید؟"، "چه میزان پیشرفت بدنی و انگیزه را ترویج می کنید؟" و "تیم خود را چگونه میبینید؟" مطرح کنید.

  • تحقیقات بازار و مشتری: با بررسی حوزه مرتبط و بازخورد دیگران، بتوانید اطلاعات مفیدی برای اهدافتان جمع آوری کنید. میتوانید از روش های مختلفی مانند پرسشنامه ها، مصاحبه ها و تحلیل داده ها استفاده کنید.

  • تحلیل رقبا: بررسی لوگوها و هویت های رقبا میتواند به شما کمک کند تا بهتر درک کنید که چگونه میتوانید با یک لوگو ورزشی منحصر به فرد و جذاب، از رقبا متمایز شوید.

 

مرحله بعد از تحلیل هویت و تعیین اهداف برند یا تیم ورزشی، شامل طراحی لوگوهای ورزشی است. در این مرحله، طراح باید با استفاده از مراحل طراحی و اصول بصری، لوگوی مناسبی را برای برند یا تیم ورزشی خود ایجاد کند.

1. طوفان فکری: در این مرحله، باید به دنبال ایده های خلاقانه و منحصر به فرد برای طراحی لوگو باشید. این ایده ها میتوانند از نمادها و شکل های ورزشی، قلمرو ورزشی، ارتباط با مخاطبان و ارزش های برند الهام بخش باشند. مثلاً، اگر برند شما به توانایی، قدرت یا بهره وری اشاره میکند، میتوانید به دنبال نمادی از وزنه یا توپ بیندیشید.

2. پیاده‌سازی ایده: در اینجاست که طراح شروع به انجام طراحی اولیه میکند. او میتواند با دست و کاغذ یا با استفاده از نرم افزارهای طراحی گرافیکی مانند Adobe Illustrator و Photoshop، ایده های خود را روی کاغذ یا صفحه نمایش ثبت کند. هدف این مرحله، بررسی و بررسی مجدد ایده ها و تأکید بر بهترین پیشنهاد است.

3. اشکال گیری: حالا طراح میتواند بازخورد ها را بدست آورده و مشکلات طراحی را برطرف کنید. بررسی عنصرهای طراحی مانند شکل، رنگ، فونت و نماد میتواند در این مرحله بسیار مفید باشد. از این فرصت برای بررسی انتخاب های بصری و بهبود طراحی استفاده کنید تا لوگو شما تمیز، مناسب و گیرا باشد.
 

مرحله آخر پس از طراحی لوگو ورزشی، ارائه و اجرای آن است. در این مرحله، باید لوگوی طراحی شده را به مخاطبان، مشتریان و همه کسانی که به برند شما علاقه‌مند هستند، معرفی و ارائه کنید. مهمترین جزئیات و نکاتی که باید در مرحله‌ی ارائه و اجرای لوگو رعایت شوند عبارتند از:

  • حضور در جلسه ارائه: به عنوان کارفرما، باید در جلسه‌ی ارائه لوگو حضور داشته باشید. این به شما کمک می‌کند تا به طراح توضیحات دقیق و کاملی در مورد هدف و اهدافتان بدهید و از جزئیات طراحی آگاه شوید. همچنین، حضور شما در جلسه ارائه به طراح انگیزه و الهام می‌بخشد و ارتباط مستقیم با او را برقرار می‌کند.

  • بررسی کامل لوگو: در جلسه ارائه، به دقت لوگو طراحی شده را بررسی کنید و از سوالات خود برای توضیحات بیشتر و مشاوره استفاده کنید. از طراح بخواهید توضیح دهد که چگونه لوگو دقیقاً با شناخت برند یا تیم ورزشی مرتبط است و چگونه بهترین نمایش را در مختلف محصولات و خدمات خواهد داشت.

  • اجرای دقیق و هماهنگ: بعد از تأیید لوگو، اطمینان حاصل کنید که طراح لوگو آن را به طور دقیق در محصولات و خدمات مختلف اجرا می‌کند. این شامل نمایش لوگو در وبسایت، درج آن در مواد تبلیغاتی، استفاده از رنگ‌ها و فونت‌ها درست و هماهنگ است. اگر نیاز به راهنمای استفاده و استاندارد لوگو در موارد گوناگون دارید، حتماً از طراح بخواهید تا به شما ارائه شود.

  • رضایت کارفرما: در نهایت، بررسی کنید که آیا لوگو طراحی شده و اجرا شده، با انتظارات شما هماهنگ است و آیا به شما احساس رضایت و اطمینان می‌دهد. در صورت نیاز به اصلاحات یا تغییرات کوچک، به طراح خود اطلاع دهید و در مشاورات با او بهبودهای موردنیاز را ارائه کنید.

  • پرزنت لوگوی ورزشی: پرزنت لوگو ورزشی به مرحله‌ای از ارائه لوگو می‌گویند که در آن لوگو طراحی شده به مخاطبان و کارفرما ارائه می‌شود. در این مرحله، طراح لوگو قصد دارد لوگو را به صورت جامع به کارفرما مخاطبان او نمایش دهد. لوگو در واقع نماینده‌ی برند یا تیم ورزشی شما است و باید بتواند شناسایی و درک شود. در پرزنت لوگو، باید توضیح داده شود که چگونه لوگو با هویت و شناخت برند یا تیم ورزشی مرتبط است و چگونه نمادها، رنگ‌ها و فونت‌های استفاده شده در لوگو به خوبی نمایانگر ارزش‌های شما می‌باشند.

لوگو ورزشی بدنسازی

توجه به برند در طراحی لوگو ورزشی

در طراحی لوگو باشگاه، تیم یا اساتید ورزشی از رنگ های خاص برند و شناخته شده آن تیم باید استفاده نمایید. همچنین هر ورزش المان و نمادهای خاص خود را دارد که باید به نحوی در طراحی گنجانده شود تا در یک نگاه معرف سبک و نوع ورزش باشد. هرگاه تصمیم به طراحی لوگو گرفتید، دیدگاه و خواسته های مهم برند را با اصول حرفه ای طراحی لوگو همراه کنید تا بهترین هویت را برای آینده یک برند رقم بزنید.

رنگ و فونت در طراحی لوگو ورزشی

  • رنگ: بهترین انتخاب برای رنگ و فونت لوگوی ورزشی نمونه هایی است که حس حرکت و تکاپو و سرزندگی را در مخاطب ایجاد کند. رنگ هایی که میتوان در این مورد پیشنهاد داد: رنگ های قرمز، نارنجی، آبی، زرد هستند. هرچند سایر رنگ ها هم می توانند با ترکیب رنگی حرفه ای اثر خوبی در افراد بگذارند اما باز هم در نظر داشته باشید بهترین رنگ که در اولیت طراحی قرار دارد رنگ برند و سازمان مورد نظر است.

  • فونت: پیچیدگی و جزئیات زیاد در نوشتار و فونت های لوگو ایجاد نکنید، زیرا این لوگو باید برای مهر، تابلو، چاپ روی لباس و تزئینات داخلی باشگاه، سالن و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

ساخت لوگو برای تیم فوتبال

راز سادگی در طراحی لوگو ورزشی

ممکن است مخاطب اصرار به استفاده از طرح و نقوش پر پیچ و خم داشته باشد، سعی کنید با راهنمایی های لازم طبق تجربه چند ساله خود در طراحی لوگو وی را قانع به انتخاب سادگی کنید. بهترین لوگوهای موفق جهان از سادگی در طراحی بهره می برند که بهتر و راحت تر در ذهن مخاطب می نشینند. مخاطبان باید در یک نگاه به لوگوی ورزشی به نوع اسپرت و فعالیت های مربوط به آن پی ببرند، در واقع هرآنچه که پردازش کمتری برای فهم داشته باشد بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد. برای درک بهتر این موضوع نگاهی به لوگوی آدیداس، نایک، پوما و سایر برندهای جهانی بیاندازید.
 

لوگوی ورزشی چطور ماندگار می شود

گاه می توان از المان های غیر متعارف و حتی تعریف نشده در طراحی لوگو ورزشی استفاده کرد. همیشه مثل سایرین بودن هم زیاد جالب نیست، گاهی خاص باشید و خاص، تا بهتر و بیشتر دیده شوید. همانطور که در بالا اشاره کردیم در برندهای معروف بین المللی خبری از المان ورزشی نیست، اما خاص بودن طرح باعث شده در اذهان باقی بمانند، تا هرکجا دیده شوند تجزیه و تحلیل راحت تری داشته باشند. در طراحی هیچ محدودیتی وجود ندارد، عناصر ممکن و غیر ممکن با ترکیب خلاقانه می توانند به ماندگاری یک لوگوی ورزشی کمک مؤثری نمایند.
 

استفاده از المان های جذاب

مخاطب را درگیر کنید و باعث چالش ذهن وی شوید. گاهی با استفاده از المان یا نمادهای جذاب بهتر می توان شوق شناخت و آشنایی بیشتر را در افراد ایجاد نمود. دقت داشته باشید هر نمادی استفاده می شود، کاربردی هوشمندانه در پس آن باشد تا در تفسیر لوگو مفهوم واقعی و قابل درک را به مخاطب برساند. استفاده از حیوانات، حروف، تصاویر و هر المانی که برای مخاطب ممکن است جذاب باشد که از جمله عناصر متعارف در طراحی لوگو ورزشی هستند.
 

بازخوردها را بررسی کنید

دوستان، همکاران، افراد عادی جامعه می توانند بازخورد خوبی از لوگوی طراحی شده به شما بدهند. به خوبی خواهید دانست آیا لوگو انتظاراتی که از آن می رود را به راحتی بازتاب می کند یا خیر؟ از کوچکترین نکته نظرات منطقی با دید باز استقبال کنید و در مقابل منتقدان جبهه نگیرید. زیرا این افراد با افکار و برداشت های خود به شما در دست یافتن بهترین طراحی کمک می کنند، زیرا بازتاب های یک طرح چیزی خارج از نظرات همین افراد نیست.

طراحی لوگوی فوتبال

دموگرافیک در طراحی لوگوی ورزشی

دموگرافیک باعث می شود تا طراحی را با دید وسیع و دانش بیشتر انجام دهید. شناخت مخاطب، جنس، سن، فرهنگ و سایر جهت گیری های یک لوگو از جمله مواردی است که می توان با دموگرافیک به آن پرداخت. با این حال کاربرد رنگ در طراحی لوگو و بکارگیری تکنیک ارزش رنگ به آسانی با خلاقیت قابل اجرا خواهد بود.
 

نوآوری در طراحی لوگو

به وجود آوردن شاهکار و خلق پدیده های نو در لوگو وابسته به ایجاد یک کار هنری و خاص نیست. فکر نکنید هرچه طرح هنرمندانه و حرفه ای تر طراحی شود خاص می شود، خیر. در نوآوری همواره باید سادگی در طراحی را مد نظر قرار دهید و ایده های خود را در قالب جزئیات کمتر پیاده سازی کنید. لوگویی که زمان و خلاقیت بسیاری برای  آن صرف شده اما در دید مخاطب زیاد هم جالب توجه نباشد، شاهکار نیست. کافیست ذهن خود را از هر نوع تنوع و اغماض دور کنید و تنها به معرفی و شناسایی برند بپردازید، خواهید دید که طراحی شما بسیار موفقیت آمیز و اثر بخش شده است.
 

استفاده از تایپو گرافی در طراحی لوگو ورزشی

توجه ویژه به تایپو گرافی در طراحی لوگو آن را خاص و متمایز خواهد کرد. کمتر کسی در میان طراحان از آن بهره می برند و می توان با یک تایپوگرافی ساده لوگوی خود را حتی در سطح جهانی خاص کرد. استفاده از فونت های ساده کار بسیار مرسومی است که به راحتی قابل کپی برداری است، اما هنگامی که همین فونت ساده با تایپو گرافی همراه باشد دیگر سرقت هنری یا کپی برداری معنایی ندارد. به طور کلی با تایپو گرافی شما به نوعی لوگوی ورزشی را رمزنگاری کرده اید و تکرار این امر میسر نیست مگر به دستان هنرمند شما.
 

طراحی لوگوی هوشمند ورزشی

برای لوگو ارزش گذاری کنید تا در هر زمان حرفی برای گفتن داشته باشد. لوگوی ورزشی زمانی که جزء هویت سازمان یا باشگاه می شود باید بسیار متفاوت ظاهر شود و یکی مثل همه نباشد. ایجاد هوشمندی در طراحی لوگوی ورزشی با مهارت و دانش کافی امکان پذیر است. بهترین شرکت های طراحی لوگو هوشمند سازی لوگو را در اولویت قرار می دهند تا منحصر به فردترین ها را به مشتریان خود ارائه نمایند.
 

استفاده از روش های ترکیبی در طراحی لوگو ورزشی

ترکیب در طراحی لوگو با خلاقیت هرچه تمام، فونت و تصاویر را در کنار هم ارائه می دهد. ممکن است این ترکیب قابلیت تفکیک را داشته باشد و یا حذف هریک موجب ناقص شدن لوگو شود. بهتر است در طراحی لوگو با توجه به خواسته مشتریان از ایده ی لوگوی ترکیبی استفاده نمایید. در آمیختن این عناصر با روش های خلاقانه و مهارت لازم آثار ماندگار و جذابی را برای مخاطبین هدف بخصوص جوانان ارائه خواهند کرد.

ساخت لوگو برای فوتبال بانوان

مزایای استفاده از لوگوی ورزشی ترکیبی

  1. لوگوهای ورزشی ترکیبی بسیار خاص هستند و مثل آن کمتر جایی دیده خواهد شد.

  2. بهترین گزینه برای باشگاه ها یا انجمن های ورزشی

  3. حذف بخش هایی از لوگو در صورت امکان تفکیک در لوگو

  4. قابلیت اجرا در انیمیشن سازی و تبلیغات تیزری

  5. قابلیت تشخیص و معرفی آسان
     

معایب استفاده از لوگوی ورزشی ترکیبی

  1. هزینه و زمانی که صرف طراحی می شود ممکن است بیشتر از لوگوهای ساده باشد.

  2. طراحی مجدد، دشوار و زمان بر است.

  3. نمی توان به راحتی به صورت سه بعدی پیاده سازی کرد.

  4. اگر به خوبی طراحی نشوند، آماتور و غیر حرفه ای به نظر می رسند.

  5. در اندازه های کوچک ناخوانا می شوند.

لوگوی فوتبال

لوگوی تیم یا باشگاه ورزشی در چه سطحی قرار دارد؟ آیا حرفه ای و تخصصی طراحی شده است و باعث جلب توجه مخاطبان می شود؟ بهترین راهکار برای ساخت لوگوی ورزشی مراجعه به شرکت ها یا تیم های طراحی هستند که با تعهد و دانش کافی به انجام این کار می پردازند. لوگو به برندینگ و هویت سازمان، اعتبار می بخشد. سعی کنید برای ساختن هویت سازمان و تیم خود لوگویی منسجم و بی نیاز از تغییر در طول دوره های مختلف ایجاد نمایید و یونیک ظاهر شوید. می توانید نمونه لوگوهای طراحی شده تیم طراحی لوگو ظریف گرافیک را در قسمت نمونه کارها مشاهده نمایید. در صورتی که نیاز به لوگو ورزشی منسجم و منحصر به فرد دارید، با ما تماس  بگیرید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (2)

  • سلام خسته نباشید. میخواستم بپرسم برای آموزشکده بانوان هم طراحی لوگو دارید؟

    ثبت پاسخ
    • سلام بله. باهاتون تماس میگیرم

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288