مجوزها

طراحی لوگو فست فود و رستوران + نمونه کار تخصصی

  • اشتراک گذاری:
22 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 12 شهریور 1402 ) 5785 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

tel:+989331003288

شاید وقتی به شرکت های بزرگ و جهانی فست فود و رستوران مثل مک‌دونالد فکر میکنید ویژگی های زیادی مثل سیب زمینی سرخ کرده، پیتزا و سوخاری‌های تبلیغاتی آن را تصور کنید اما شرط می‌بندم لوگو در مرکز آن قرار خواهد داشت. در واقع بهترین کسب و کار‌های فست فود در سراسر جهان، یک چیز مشترک دارند: داشتن یک طراحی لوگوی فست فود قابل شناسایی و گیرا. بدون شک، داشتن یک لوگو برای برند و کسب و کار فست فود یکی از مهمترین عوامل برای جذب مشتریان است. اما چگونه؟

امروزه ما در جامعه ای هستیم که به دنبال تجربیات بصری و لذت بخش هستند، شناخته شدن به وسیله یک لوگو به لطف قدرت طراحی گرافیک جذب مشتریان جدید را به شما تضمین می کند. یک لوگو قوی به شما کمک می کند که شناخته شوید و اعتبار سازی کنید. هنگامی که مشتریان جدید به دنبال محل جدیدی برای صرف غذا هستند، احتمالاً برندی را جستجو می کنند که آنها می شناسند و به آن اعتماد دارند. لوگوی شناخته شده شما، به مشتریان اعتماد بیشتری در شما و غذایتان می دهد.

موکاپ-لوگوی-گامبوSwitzerland logo design

نقش کلیدی جذابیت یک طرح، در طراحی لوگو رستوران و فست فود از اهمیت بسیاری برخوردار است. می توان با به کارگیری رنگ و طرح های هدفمند به آن جهت داد تا در ذهن مخاطب به راحتی حک شود. در نظر داشته باشید لوگو هر کسب و کار از جمله ماندگارترین المان ها است که با گذشت زمان نیازی به تغییر نخواهد داشت. لوگو فست فود و رستوران معمولا بر روی ظروف، لباس پرسنل، منو، کاتالوگ، پیک، تابلو رستوران و فست فود و غیره چاپ می شود، طراحان باید لوگو را طوری طراحی کنند تا در هر ابعادی بدون محدودیت قابل اجرا باشد.
 

طراحی لوگو رستوران و فست فود با توجه به گستردگی فعالیت

نوع فعالیت رستوران در طراحی لوگو بسیار موثر است و ابعاد مختلف کار در طراحی متغیر خواهد بود. رستوران و فست فود ممکن است در یک شهر مشغول به فعالیت باشند و یا گستره فعالیت به صورت زنجیره ای در یک کشور یا سایر کشورها صورت گیرد. در نظر داشته باشید با توجه به نوع فعالیت، طراحی لوگو رستوران و فست فود انجام می شود.

  1. رستوران یا فست فود محلی: اگر طراحی لوگو رستوران، محدود به یک شهر باشد، به دلیل رقابت محدود و تنگاتنگ شهری طراحی لوگو با توجه به سایر رقبا صورت می گیرد. سلیقه و فرهنگ عوام در این نوع طراحی بسیار اهمیت داشته و نقش تعیین کننده ای در خروجی طرح نهایی خواهند داشت.

  2. فست فود ها یا رستوران های زنجیره ای: در صورتی که لوگو برای رستوران های زنجیره ای داخلی و برون مرزی طراحی می شود، باید با توجه به نیاز روز و آخرین متدهای ارائه شده انجام شود. این لوگو با توجه به نیاز بازار و با توجه به عناصر جهانی طراحی می شود که نسبت به لوگو فست فود های محلی با محدودیت کمتری روبرو است. نکته مهم در طراحی لوگو رستوران های زنجیره ای باید مد نظر قرار داد؛ استفاده از زبان بین المللی در طراحی است. زیرا برای فعالیت در سایر کشورها باید با زبان، فرهنگ و نیاز بازار همسو شد و با توجه به آن عمل کرد.

لوگو رستوران های زنجیره ای به مراتب ساده تر از لوگو رستوارن های محلی است. زیرا نیاز بازار جهانی در طراحی لوگو فست فود و رستوران به سمت طراحی های مینیمال و منسجم در حرکت است.

طراحی_هویت_بصری_کافه_رستوران_کاتیاطراحی تخصصی لوگو رستوران در مشهد Top's اسلوونی

برند سازی با طراحی لوگو فست فود

برند سازی این روز های تبدیل به چالشی بزرگ در پیش روی مشاغل مختلف شده که طرفداران بی شماری دارد. در نظر بگیرید هنگامی که یک فست فود یا رستوران جهت برند سازی پا به عرصه رقابت می گذارد باید کاملا حرفه ای و قدرتمند وارد عمل شود تا وجه تمایزی نسبت به سایر رقبا داشته باشد. کیفیت در سطوح مختلف محصولات، خدمات، هویت بصری و غیره باید کاملا مشهود باشد و مرغوب ترین ها را با بهترین روش های ممکن ارائه نمایید.

در واقع یک نام زمانی برند می شود که بصورت خاص ظاهر شود و متفاوت از سایرین باشد. متفاوت بودن همیشه بد نیست، تفاوت ها باعث می شود در ذهن مشتری برجسته تر شوید و در شهر یا کشور به راحتی باز شناخته شوید. لوگو و بسته بندی فست فود و رستوران با گذشت زمان تبدیل به یک برند می شود، دقت داشته باشید تنها با داشتن لوگو فست فود نمی توان برند سازی کرد. کیفیت خدماتی که در رستوران و فست فود ارائه می شود، نوع برخورد پرسنل، رنگ های سازمانی و غیره همگی باعث می شوند به مرور زمان برند سازی اتفاق بیفتد و با نام و نشانی خاص شناخته شوید. یک لوگو به مرور زمان جزء این برند می شود، پس از یک طراحی گرافیک توقع نداشته باشید با لوگو برایتان برند سازی نماید.
 

نکات مهم در طراحی لوگو فست فود و رستوران

  • همانطور که گفته شد لوگو خلاقانه رستوران و فست فود بر روی انواع متریال، سفال، پارچه، پلاستیک، کاشی، بنر و غیره چاپ خواهد شد. بهتر است در همه ابعاد از کیفیت مطلوب برخوردار باشد تا خروجی خوبی داشته باشید.
  • در یک نگاه نشان دهنده رستوران و فست فود بوده و مخاطب را با پیچیدگی های غیر ضروری سردرگم نکند.
  • طراحی لوگو اصولی و استاندارد باعث می شود در طی زمان های مختلف نیازی به تغییر نداشته باشد و در دوره های مختلف دست نخورده باقی بماند.
     

رنگ در طراحی لوگوی رستوارن و فست فود

رنگ ها حاوی پیام و انرژی هستند که به راحتی احساس عطش و گرسنگی در افراد ایجاد می کند. قرمز، زرد و نارنجی به راحتی می توانند تمایل در سفارش غذا را در مخاطب ایجاد کنند که طراحان در طراحی لوگو فست فود و رستوران کاملا روانشناسانه از آن بهره می گیرند. فکر استفاده از رنگ های خنثی و سرد را در طراحی لوگو رستوران از سر بیرون کنید، زیرا نه تنها کارایی ندارند بلکه عدم تمایل و جذابیت در مخاطب را به دنبال خواهند داشت. در عوض استفاده از آرم رنگارنگ و چشم‌نواز را درنظر بگیرید تا آن را پرانرژی، زنده و خوش‌مزه نشان دهید. برای مثال یکی از گزینه‌ها برای طراحی آرم رستوران، رنگ سفید و طلایی است. این ترکیب با نمایش سنتی و ایرانی رستوران هماهنگی بسیار خوبی برقرار می کند، زیرا رنگ سفید به تمیزی و سادگی اشاره می کند که مربوط به تزئینات سنتی می شود و رنگ طلایی به تجلی تجربه لوکس و با کیفیت در برنامه غذایی خود اشاره می کند.

تأثیر زیاد رنگ در روحیه و انگیزه مشتریان برای کسی پنهان نیست. بهترین راه برای جلب توجه و قدرت تعامل با مشتریان، استفاده از آرمی است که ترازوی مناسبی بین سنتی و مدرنیته ایجاد کند.

تابلوی-رستوران-آکوفودطراحی تخصصی لوگو لاکچری خاویار در مشهد با ظریف گرافیک

انتخاب رنگ مناسب برای برند شما نقش کلیدی در طراحی ایفا می کند که به ماندگاری و خاص بودن لوگو می افزاید. با استفاده از شناخت رنگ ها می توان تبلیغات، جذب مخاطب و فروش را به راحتی انجام داد، به شرط آنکه طراحی لوگو با اصول شناخت رنگ انجام شود.
 

فونت در طراحی لوگو رستوران و فست فود

در طراحی لوگوی رستوران یا فست فود، فونت انتخابی بسیار مهم است. این امر می تواند تأثیر قابل ملاحظه ای بر روی نوع و شخصیت لوگوی شما داشته باشد. 

بسته به نوع رستوران یا فست فودی که شما دارید، می توانید از فونت های مختلف استفاده کنید. برای مثال، فونت های با حروف باریک و استیلیش را معمولاً برای لوگو های رستوران های مدرن و با سبکی فشن استفاده می کنند. همچنین می توانید از فونت های با حروف بزرگ و نوشتاری استفاده کنید تا احساسی شاد و شیرین را به مشتریان شما القا کنید. اگر لوگوی شما برای یک کافی شاپ است، ممکن است از فونت های با حروف برجسته یا دست نویس استفاده کنید تا یک احساس صمیمی و دوستانه به مشتریانتان القا کنید. 

فراموش نکنید که میتوانید به صورت آنلاین از نمونه طراح های لوگو ظریف گرافیک بازدید کنید تا بهترین نتیجه را برای لوگوی خود بدست آورید.

  1. فونت های زنده، فانتزی و بولد بهترین گزینه برای ایجاد حس مثبت و هیجان در افراد است که در اغلب مواقع طراحان از آن ها استفاده می نمایند. حتما خوانایی فونت را در نظر بگیرید و بهتر است از فونت های گیج کننده و دشوار استفاده نکنید.

  2. خلاقیت داشته باشید و سعی کنید از فونت هایی که معمولا در دسترس همه هستند استفاده نکنید. می توان کاملا هوشمندانه به ساخت فونت منحصر به فرد برای طراحی لوگو رستوران و فست فود پرداخت.

  3. سایر نوشتار خلاقانه شامل لوگوتایپ، پیکتوگرام و نوشتار تصویری می شود که طراحان حرفه ای با توجه به نیاز بازار هدف و نوع فعالیت برند از آن بهره می برند. همچنین در این زمینه علایق صاحبان رستوران و فست فود نیز باید مد نظر قرار داده شود.
     

المان ها در طراحی لوگو رستوران و فست فود

بیشترین استقبال از لوگوهایی می شود که مستقیما با ابزارهای آشپزی، رستوران ارتباط داشته باشند. اگر دقت کرده باشید بشقاب، قاشق، چنگال، کلاه سرآشپز و غیره در طراحی لوگو رستوران و فست فود به وفور یافت می شود. یک طراح هنرمند به خوبی می داند چطور فونت، رنگ و المان ها را تلفیق نماید تا جلوه های بصری بی نظیری را خلق کند. گاه می توان نوشتار انگلیسی و فارسی را به صورت المان های رستورانی اجرا نمود تا ارتباط قویتری میان نام و نشان ایجاد نمود. با این روش رستوران و فست فودها می تواند لوگویی داشته باشند که شبیه هیچ یک از نمونه های خارجی نیست.

طراحی لوگو رستوران آلمانطراحی تخصصی لوگو فروشگاه اینترنتی قناد شاپ در مشهد

اثر فرهنگ و سبک رستوران در طراحی لوگو رستوران

طبیعتا رستوران هایی که غذای چینی، ایتالیایی، فرانسوی، ژاپنی، ایرانی، ایرانی سنتی و ... سرو می کنند و منحصرا روی فرهنگی خاص تمرکز دارد، نوع طراحی لوگو، دکوراسیون و هویت بصری متفاوتی نسبت به سایر رستوران ها دارند. فونت، رنگ و دیگر عناصر در طراحی نیز تحت تاثیر این مهم قرار می گیرند و با توجه به آن به کار برده می شوند.

 

سفارش طراحی لوگوی فست فود: چرا ظریف گرافیک؟ 

برای یافتن یک گرافیست حرفه ای برای طراحی لوگوی فست فود خود، میتوانید نمونه کارها، پروفایل و فیدبک های مشتریان قبلی را بررسی کنید. اما بهتر است برای این کار به جای استخدام یک طراح فریلنسر، به سراغ یک مجموعه حرفه ای بروید. اگر به دنبال طراحی لوگو رستوران و فست فود خود هستید بهتر است مجموعه نکات بالا را در طراحی لوگو مد نظر قرار دهید.

ما در آژانس خلاقیت ظریف گرافیک به طراحی لوگویی که بازتاب واقعی ادوات و ذائقه فست فود و رستوران شما باشد، اهمیت ویژه‌ای می‌دهیم. تیم حرفه‌ای ما پس از بررسی تخصصی حوزه فعالیت، توجه به خواسته و درک دقیق از نیازها و ذائقه‌ی شما، به طراحی گرافیک شیوه خاص و منحصر به فرد برند شما خواهد پرداخت. با این حال، شما همواره در فرآیند طراحی ما دخیل خواهید بود، چرا که دیدگاه شما بعنوان صاحب و تصمیم گیرنده برند برای ما ارزشمند است.

علاوه بر پروسه طراحی لوگو خلاقانه، ما همراه با هویت بصری برندتان، طراحی و تحویل اقلام گرافیکی دیگر مانند تراکت‌ها، کارت‌های ویزیت، منوها و سربرگ‌ها را نیز به شما تحویل می‌دهیم. تمامی این اقلام به همراه لوگو و هویت بصری شما تحویل داده خواهند شد تا تجربه ای یکنواخت و حرفه ای برای مشتریان شما فراهم شود.
 

با سفارش طراحی لوگو و هویت بصری در مجموعه ظریف گرافیک، شما به تیمی متخصص و پرشور اعتماد می‌کنید که با طراحی‌های خلاقانه و منحصر به فرد خود، به شما در خلق برند تجاری قدرتمند و بی‌نظیری برای رستوران فست فودتان کمک خواهند کرد. برای اقدام کافیست فرم درخواست ثبت سفارش لوگو را پر کنید یا برای دریافت مشاوره رایگان مستقیما با 09331003288 تماس بگیرید.

tel:+989331003288

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288