مجوزها

طراحی لوگو تجاری + نمونه لوگوی بازرگانی

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 30 بهمن 1402 ) 5038 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

میدانیم شما، شما یک برند تجاری یا بازرگانی دارید که در زمینه تولید و عرضه محصولات صنعتی فعالیت می‌کند. آیا لوگوی شما توانسته به صورت موثر، در ذهن مشتریان خود جا بگیرد؟ برای اینکه بتوانید به این سوال پاسخ دهید، باید ابتدا تعریف درستی از لوگو داشته باشید.

لوگو، طرح گرافیکی قدرتمندی است که هویت یک شرکت تجاری را نشان می دهد. می توان خدمات و یا نوع محصول تولیدی یک سازمان و شرکت را در طراحی لوگوی حرفه ای با المان های مناسب نشان داد. طراحی لوگو لوگو صادرات، واردات و تجاری در این زمینه حساسیت بیشتری دارد؛

چراکه شرکت های تجاری فعالیتی فراتر از مرزها دارند؛ بهتر است طراحی لوگوی شرکت های بازرگانی و تجاری را به تیم حرفه ای گرافیکی محول نمایند. طراحی در زمینه لوگوهای تجاری از ویژگی های خاصی پیروی می کند که طبعأ طراحان آماتور نمی توانند در این زمینه موفق عمل کنند. در ادامه به برخی از ویژگی های مهم طراحی لوگو شرکت های تجاری اشاره خواهیم کرد.

در طراحی یک لوگو برای کسب و کار خود، ابتدا باید اصول طراحی را مورد توجه قرار دهید. اصول طراحی شامل عناصری نظیر رنگ‌ها، فرم‌ها و کاربرد فضا است. با بهره‌گیری از این اصول، می‌توانید لوگویی خلاق و بی‌نظیر بسازید که بازتابی اصیل از فعالیت کارخانه شما باشد.

نمونه لوگو بازرگانی رامین سعید شبکه

لوگو تجاری تنها یک طرح گرافیکی نیست

طراحی لوگو تجاری یا لوگو صادرات و واردات باید به گونه ای باشد که نمادی شاخص از کارایی و خصوصیات شرکت تجاری شما را در سطح جهانی نشان دهد. شرکت های تجاری حیطه ی فعالیت گسترده ای دارند و با نماد تجاری خود به رقابت در بازارهای داغ جهانی می پردازند. هدف از طراحی لوگو تجاری، معرفی هویت و برند می باشد که برای مطرح شدن شرکت در میان سایر شرکت های تجاری امری ضروری است. امروزه شرکت های تجاری با نام صاحبان شرکت معرفی نمی شوند بلکه با نماد لوگو که شامل، سنبل ها، نام و ویژگی های بارز شرکت می باشد، معرفی می شوند.
 

خلاقیت و ابتکار در طراحی لوگو تجاری

در طراحی لوگو بازرگانی خلاقیت و ابتکار حرف اول را می زند. بکارگیری صحیح نماد ها و تصاویر گرافیکی می تواند برندی در شأن و اعتبار شرکت تجاری شما ایجاد کند. حرفه ای ترین تیم طراحی لوگو شرکت تجاری، ابتکار و خلاقیت را اولویت کار خود قرار می دهند. حال اینکه این خلاقیت می تواند با الهام گرفتن از نمونه لوگوهای تجاری جهانی، ایده گرفتن از تصاویر گرافیکی بروز یا تصویرسازی طراحان شروع و منجر به خلق لوگو تجاری جدید شود.

طراحی لوگو-جردن

درک مشترک بین الملی از مفهوم لوگوی صادرات و واردات

لوگو تجاری شما اعتبار شما را در سطح جهانی رقم می زند؛ پس در نظر داشته باشید که لوگویی که طراحی می کنید بر مبنای ویژگی لوگوهای بین الملی باشد. بی شک مخاطبان شرکت تجاری شما افرادی از کشورهای دیگر هستند؛ پس این خیلی اهمیت دارد که لوگوی شرکت شما قابل فهم و درک در سطح جهانی باشد. داشتن فهم مشترک بین الملی مهم ترین ویژگی در طراحی لوگو تجاری محسوب می شود، بنابراین سعی کنید ساخت لوگو شرکت تجاری خود را به تیم حرفه ای طراحی لوگو بسپارید تا با بهترین شکل و ساده ترین نماد، به شرکت شما هویت می بخشد.

تیم های حرفه ای طراحی لوگو تجاری با حسن انتخاب، سلیقه و بکارگیری خلاقانه نمادهای بین الملی، بسیار حساس تر و دقیق تر از لوگوی سایر مشاغل عمل می کنند. برای هدفمند سازی یک شرکت تجاری بهتر است لوگو به نام شرکت به ثبت برسد تا هویتی معتبر به برند شما ببخشد. با این حال می توانید با لوگویی منحصربه فرد که معرف برند شماست به تجارت جهانی بپردازید.
 

طراحی لوگو تجاری، اعتبار یک کشور در سطح جهانی

گمان نکنید که لوگوی تجاری یا سازمانی شما، تنها طراحی هویت بصری شرکت تان را نشان می دهد بلکه در سطح بین الملی لوگو تجاری معرف یک کشور می باشند. همانطور که گفته شد این لوگو باید مفهومی باشد تا برای انواع فرهنگ ها در سایر ممالک قابل درک گردد. لوگوی تجاری تنها ملاک اعتبار یک شرکت نیست، بلکه ارائه ی محصول با کیفیت می تواند به محبوبیت برند شما بیافزایید.

نمونه لوگوی اسم بازرگانی

طراحی لوگو تجاری، جذاب و در عین حال ساده

لوگوهای اسم یا تایپوگرام، لوگوهای تصویری یا پیکتوگرام و لوگوهای ترکیبی، سه نوع مختلف در طراحی لوگو می باشند. در طراحی لوگوی تجاری توصیه می کنیم از میان انواع مختلف لوگو، مناسب ترین نوع را انتخاب کنید که از لوگوهای ترکیبی بیشتر در طراحی لوگو تجاری استفاده می شود. معروف ترین لوگوهای جهانی مانند هواپیمایی هما، از نوع لوگوی تصویری است. آنچه در انتخاب مناسب ترین لوگوی تجاری شما اهمیت دارد، این است که لوگو بدون پیچیدگی و ساده باشد. طراحی لوگوی تجاری باید به گونه ای انجام شود که مفهوم را به صورت مستقیم یا غیر مستقیم برساند.

توجه کنید که سادگی لوگو باید حرفه ای بودن آن را هم نشان دهد تا بتواند در سطح جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد. متاسفانه بسیاری از شرکت ها، طراحی لوگوی خود را به افراد آماتور می سپارند و دنبال لوگوهای ارزان قیمت هستند. یک لوگوی تجاری ضعیف به راحتی می تواند شما را از اهداف سازمانی تان دور کند؛ بنابراین هزینه ای که صرف طراحی لوگو تجاری می کنید یک نوع سرمایه گذاری محسوب می شود که در آینده ای نه چندان دور آثار آن را به وضوح مشاهده خواهید کرد.

موکاپ-لوگوی-بازرگانی

رعایت اصول بکارگیری رنگ ها در طراحی لوگو تجاری

بکارگیری رنگ ها در طراحی لوگو بازرگانی یا تجاری بسیار اصولی و هوشمندانه می باشد. رنگ ها اولین ارتباط بصری را با افراد ایجاد می نمایند و می توانند قدرت برند شما را از صفر به صد برسانند. همین امر می تواند بلعکس شود و با انتخاب رنگ نامناسب جلوه بصری لوگوی شما را تضعیف کند. رنگ ها، لوگوی تجاری شما را جان می دهند و بی شک در نظر گرفتن روانشناسی رنگ ها، طراحی لوگو تجاری شما را چشم گیر می کند. بی شک رنگ هایی که در طراحی لوگو مشاغل مختلف بکاربرده می شوند با نمونه لوگو های تجاری بسیار متفاوتند. به دلیل ماندگاری رنگ لوگو در ذهن، نباید ارتباط رنگ ها  با علائم و نمادها در طراحی لوگو تجاری را دست کم گرفت.
 

طراحی لوگو تجاری ماندگار

همانطور که قبلا اشاره کردیم طراحی لوگو تجاری شما باید ساده و جذاب باشد؛ اما سادگی به تنهایی نمی تواند اعتبار بین الملی شما را حفظ کند. یک شکل هندسی معمولی هم را می توان لوگوی ساده گفت؛ اما یک لوگوی حرفه ای در عین ساده بودن، تصویری ماندگار در اذهان ایجاد می کند که به خودی خود شما را در میان شرکت های تجاری بین الملی برجسته می کند. بهترین لوگوی تجاری باید با نگاه اول بخاطر سپرده شود تا در هرکجا مشاهده شد یادآور نام شرکت باشد.
 

طراحی لوگو ظریف گرافیک

حفظ کیفیت طراحی لوگو تجاری در ابعاد مختلف

یک لوگوی خوب در سایزهای مختلف کیفیت و جزئیات خود را از دست نمی دهد. قابلیت انیمیشن سازی، اجرا شدن به صورت چند رنگ و تک رنگ، اجرا شدن در ابعاد مختلف و صفحات چند بعدی، اجرا در بیلبورد، تابلوهای سازمانی و غیره، از ویژگی های طراحی لوگو شرکت تجاری می باشد که باید در طراحی دقت شود.

آژانس طراحی لوگو ظریف گرافیک با سال ها تجربه در زمینه طراحی لوگوهای تجاری، لوگوهای تجاری، لوگوهای مواد غذایی، لوگوهای زعفران و لوگوهای سایر کسب و کارها، تمام تخصص و دانش خود را بکار گرفته تا هویت و زیبایی های پنهان خدمات و محصولات شما را در سطح داخلی و بین الملی نشان دهد. بهترین شرکت های طراحی لوگو باید با ارائه لوگویی قدرتمند، هویت و آینده ی کسب و کار شما را ضمانت کند؛ با گروه طراحی ظریف گرافیک با قدرت ظاهر شوید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288