مجوزها

طراحی لوگو زعفران: جادوی هویت زیبا + نمونه کار حرفه‌ای

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 26 شهریور 1402 ) 4447 0 طراحی بسته بندی
آنچه در این مطلب می خوانید:

لوگو حالا به یک نیازمندی ضروری برای هر نوع کسب و کاری تبدیل شده. این علامت چشمگیر و بصری، به صورت فشرده و خلاصه، هویت و رسالت یک برند را منتقل می‌کند. طراحی لوگو نه تنها یک هنر است، بلکه یک فرآیند استراتژیک است که با توجه به شخصیت برند شما، خلق می‌شود. اما از میان شرکت های زعفرانی که در بازارهای داخلی و خارجی مشغول به فعالیت هستند، چه تعداد موفق عمل می کنند؟ عامل موفقیت فروش در شرکت های زعفرانی چیست؟ چطور می توان در بازار های فروش جهانی زعفران به رقابت پرداخت و برتر شد؟ در این مقاله ظریف گرافیک قصد دارد شما را با انواع طراحی لوگو شرکت های زعفرانی آشنا کند تا با توجه به آن هوشمندانه و با اطمینان بهترین شرکت طراحی لوگو و بسته بندی زعفران را انتخاب کنید.

cliza-saffron-logo

در این مقاله، به بررسی مفهوم و اهمیت طراحی هویت بصری و لوگوی زعفران خواهیم پرداخت. اما قبل از آن بیاید به شکلی کلی‌تر با اهمیت لوگو آشنا شویم:
 

طراحی لوگو چگونه کسب و کار شما را نجات میدهد؟

بیایید با واقعیت روبه‌رو شویم: در بازاری که هر روز کسب و کار های جدیدی وارد آن می‌شود، برای اینکه در دریایی از رقبا غرق و محو نشوید، به چهره‌ برندی متمایز و البته حرفه‌ای نیاز دارید. بدون آن کسب و کار شما رسمی نیست.
لوگو به عنوان یک نماد خاص برند، نقش بسیار مهمی در شناسایی و تشخیص آن میان موجی از رقبا دارد. یک لوگو منحصر به فرد قادر است ارتباط بصری قوی با مشتریان ایجاد کند و به آن‌ها اعتماد و ارزشی که یک کسب و کار باید از خود تداعی کند را نشان دهد. اما حتی همه لوگوهای حرفه‌ای یکسان نیستند. با بررسی انواع لوگو درمیابید که برخی حس تجربه، برخی آنها حس همبستگی و برخی دیگر حس خلاقیت را به مشتری منتقل می‌کنند. این ارتباط ها باعث می‌شود مشتریان به طور ناخودآگاه با برند و ارزش‌های آن همراه شوند.

 

چرا برندهای زعفران به لوگو نیاز دارند؟

زمانی که به برندی خاص فکر می کنید، لوگوی تجاری را به یاد خواهید آورد که بیشتر از دیگر المان های تبلیغاتی در ذهنتان تداعی می شود. از این رو شرکت های زعفرانی نیز برای معرفی بهتر و سریع تر خود به بازار نیاز به طراحی لوگو بیادماندنی دارند که در تبلیغات مختلف، طراحی بسته بندی، پوستر ها و غیره پر کاربرد است. در هریک از نمونه طراحی لوگو زعفران دریافتیم که باید به گونه ای تخصصی طراحی انجام شود

زعفران یکی از قدیمی‌ترین و گران‌ترین ادویه‌های جهان است و از چندین هزار سال قبل در مناطقی مانند شرق میانه و ایران کشت می‌شود. از آنجایی که زعفران در فرآیندهای خاص و دستی برداشت می‌شود، قیمت بالای آن توجیه می‌شود. همچنین، زعفران به عنوان نمادی از شکوفه و ثمره بهاری محسوب می‌شود و به خاطر رنگ طلایی و عطر و طعم منحصر به فردش، در تهیه غذاها و نیز در طب سنتی استفاده می‌شود. چنین ادویه ای در کنارِ بی‌شمار فواید سلامتی و آشپزی، دارای جذابیت‌‌های بصری بی‌نظیری نیز می‌باشد که می‌تواند در طراحی لوگو از آن بهره‌برداری کرد. 

با وجود اینکه این ادویه به عنوان یک محصول معروف و باکیفیت در بازار جهانی شناخته می‌شود، اما در ایران همچنان هویت برند رقابتی ندارد و این در حالی است که کشور ما بیش از 90 درصد زعفران جهان را تامین می‌کند. از طرفی دیگر در این بازار نیز کسانی وجود دارند که با فروش زعفران تقلبی یا بسیار بی کیفیت، مخاطب را بدبین و محتاط کرده‌اند.
شما بدون شک با داشتن یک هویت بصری منحصر به فرد میتوانید چند قدم جلوتر از رقبا پا در این عرصه گذاشته و حتی در بازار جهانی زعفران خود را به عنوان یک محصول اصیل و لاکچری به فروش برسانید.


 

 

 

طراحی--لوگو-زعفران

 

 

قبل از هرچیز مهم است بدانیم چه میزان هزینه برای تبلیغات و معرفی برند خود در نظر دارید. یک طراح متخصص و با تجربه با توجه به شرایط شرکت زعفرانی بهترین پیشنهاد بسته بندی را خواهد داد و طراحی را بلا استثنا با بالاترین کیفیت ارائه می دهد. برای خاص بودن از اولین گام های معرفی برند قدرتمند و هدفمند عمل کنید تا ارزشمند ترین اثر را به بازار ارائه نمایید و در ذهن ها بمانید.

حالا که به درک خوبی از اهمیت لوگو رسیده‌اید، بیایید به این بپردازیم که چه چیزی لوگوی زعفران حرفه ای می‌سازد؟
 

1. لوگوی شما لوگوی هیچکس دیگر نیست!

برای شناخت بیشتر یک برند، آن را بعنوان یک انسان جای خودتان بگذارید. شما در وهله اول به نامی نیاز دارید که به راحتی در زبان بچرخد. سپس با صدایی رسا و لحنی خاص باید توجه آنها را جلب کنید. بعد از آن چهره‌ای گیرا لازم است تا مخاطب را در یک آن به خود جذب کنید و در نهایت به یک پیام مفهومی نیاز است که با همدلی با مخاطب او را علاقه‌مند و حتی وفادار کند. به نظر شما لوگو کدام یک از این موارد تعبیر می‌شود؟ اگر درست حدس زده باشید، میدانید که لوگو میتواند همه این‌ها باشد.

این لوگو می‌تواند عناصری از هویت برند زعفران را نمایش دهد و به عنوان یک نماد قدرتمند و بیانگر ارزش‌ها و مزایای زعفران عمل کند. با طراحی یک لوگو متمایز و شناخته شده، هویت برند زعفران در ذهن مشتریان تثبیت می‌شود و برندبوک به عنوان راهنمایی برای استفاده در تمامی محصولات و خدمات مرتبط با زعفران می‌تواند به توسعه و تقویت هویت برند کمک کند.
تنها لوگویی قرار است در ذهن مخاطب بشیند که توانسته باشد با چهره‌ برجسته از دیگران خود را جلوی چشم گذاشته باشد. این لزوما به معنای زیبایی نیست؛ چرا که لوگوی حرفه‌ای فراتر از ظاهرات رفته و به شکل مرموزی پیام های نهفته ای درون خود جای داده است. به لوگوی محبوب‌ترین برند جهان نگاهی بیاندازید. لوگوی اپل با تمام سادکی خود به شکل هوشمندی یک داستان را بازگو می‌کند. داستان سیبی که روی سر اسحاق نیوتون افتاد تا انقلاب بزرگ علم، صنعت و کشفیات جدید را در جهان رقم بزند.

برای ساخت یک لوگو حرفه ای برای زعفران، شما باید از الگوهای رایج خارج شده و یک طراحی منحصر به فرد و خلاقانه بسازید تا به مخاطب ثابت کرده باشید که بعنوان یک برند معتبر تنها محصولات اصیل و باکیفیت عرضه می‌کنید. این لوگو باید برای شما و فقط برای برند شما خلق و طراحی شود به طوریکه حتی با کپی از آن تنها برندِ کپی را متضرر کند.

طراحی-لوگو-در-اروپا-با-ظریف-گرافیک

2. با رنگ‌های جذاب زعفران آشنا باشید.

پالت‌های رنگی برای لوگوی زعفران باید تحت تأثیر خود این ادویه باشد. درجه‌های گرم رنگی و رنگ‌های خاصی مثلا طلایی که رشته‌های زعفران را القا میکنند، می‌توانند احساساتی از ارزش، اشرافی بودن و اصالت را به مخاطب انتقال دهند. رنگ‌هایی مانند زرد تیره و حالت های مختلف نارنجی نیز می‌توانند برای بازتاب جوهر زعفران استفاده شوند. از طرفی دیگری رنگ‌های مشکی و سفید در روانشناسی رنگ معنای ظرافت، اصالت و کیفیت داشته باشند. ترکیب درستی از این رنگ‌ها می‌تواند به لوگوی شما روح و جذابیت خاصی ببخشد و همچنین نشان دهنده شخصیت شما و محصول زعفران باشد. اما نباید فراموش کنید که استفاده غیراصولی و بیش از حد از این رنگ‌ها تاثیر منفی خواهد داشت. رنگ‌ها با تمام زیباییِ که به لوگو عرضه می‌کنند، در حالت سیاه و سفید هم قابل شناسایی و جذاب باشد.
 

3. تایپ لوگو را جدی بگیرید!

انتخاب تایپوگرافی باید با برجستگی اجمالی لوگو سازگار باشد. در نظر داشته باشید که استفاده از فونت‌های شیک و پیچیده تنها زمانی در لوگوی زعفران کاربرد دارند که دلیل و استدلال محکمی از آن حمایت کند.
تایپ لوگوی زعفران شما باید به طور کلی خوانا و البته متفاوت باشد. هر کسی میتواند با تایپ نام برند با یک فونت آماده آن را لوگو تلقی کند. اما طراح حرفه‌ای لوگوتایپ با الهام از شخصیت برند، آن را از پایه ترسیم می‌کند.
همچنین، نحوه قرارگیری و فاصله‌بندی بین حروف و لغات در تایپوگرافی و نسبت آنها با سایر اجزای لوگو بسیار مهم است. بنابراین، در انتخاب و طراحی تایپوگرافی لوگو، جدیت و دقت لازم را به خرج دهید تا یک تایپ حرفه‌ای و جذاب برای لوگوی خود ایجاد کنید.
 

4. ساده‌ترین لوگو، بهترین لوگو است!

یادتان باشد که لوگو برای این وجود دارد که کار معرفی برند را آسان‌تر کند، نه اینکه با پیچیدگی‌های اضافی مخاطب را بیشتر از قبل گیج کند. لوگویی که ساده و قابل فهم باشد، میتواند در یک لحظه (حتی با یکبار دیدن) در ذهن مخاطب حک شود.کاهش پیچ و تاب‌های بی‌دلیل در لوگو، همچنین در محیط‌های گوناگون به سادگی به چشم می‌آید و توجه مشتری پتانسیل شما را میدزدد. با این وجود، اما تلاش برای حفظ سادگی، نباید جلوی موج ایده‌های خلاق طراح را بگیرد بلکه با مسیردهی درست، آن را به جهت نمادی کاربرپسند هدایت کند.
 

5.    یک لوگو در همه جا!

اکر به فکر یک کسب و کار جدی هستید مطمئن شوید که لوگوی شما قابل استفاده در بسته‌بندی محصولات، سایت، اپلیکیشن موبایل، ست اداری و سایر المان های برند باشد. این لوگو باید به راحتی قابل تغییر، بزرگنمایی و تنظیم شود بدون اینکه از بین برود یا دچار اشکال ظاهری شود.  برای چند ثانیه لوگو را به دوستی که تابحال آن را ندیده نشان دهید و سپس هر یک از این موارد را در لوگو امتحان کنید و دوباره آن را به دوست خود نشان دهید.

•    لوگو 90 درجه و سپس 180 درجه بچرخانید.
•    آن را برعکس کنید.
•    سیاه و سفید کنید.
•    آن را از وسط دو نیم کنید.
•    لوگوی خود را 500 درجه کوچک کنید.

آیا با انجام هر کدام از موارد بالا لوگوی شما همچنان قابل شناسایی است؟ اگر دوست شما توانست با اعمال این موارد همچنان لوگوی شما را تشخیص دهد، پس لوگوی شما بی‌شک انعطاف پذیر است.
 

طراحی-لوگو-دانیام-زعفران

به طور کلی نشان تجاری دو عملکرد مهم را بر عهده دارد:

  1. لوگو نماینده برند در بازار است.

  2. معرف و مُبلغ نام تجاری است که هرچه حرفه ای تر انجام شود، توجه بسیاری را به خود جلب خواهد کرد.

از این رو طراحی لوگو زعفران را جدی بگیرید و از نمونه های کپی شده و الگوهای خارجی استفاده نکنید. طراحی لوگو شرکت های زعفران بدون محدودیت به صورت تایپوگرافی، تصویری، انتزاعی، مفهومی و غیره انجام می شود. برای طراحی لوگو شرکت های زعفرانی موارد ذیل بسیار مهم هستند:

  • اغلب شرکت های زعفرانی، تجارت و صادرات زعفران به دیگر کشور ها دارند. بهتر است از المان های صادرات جهانی در طراح به کار گرفته شود.

  • لوگو نشانی از کلاله، گل زعفران و رنگ آن داشته باشد تا به راحتی قابل تشخیص باشد.

  • اگر نماد کُره یا دایره را در طراحی لوگو شرکت های زعفرانی مشاهده کردید، نشان دهنده کره زمین و جهانی بودن بازار هدف است.

  • در صورت نیاز و ضرورت می توان از نام برند نیز در طراحی لوگو استفاده کرد.

  • ترکیب خلاقانه از المان زعفران و نام تجاری قطعا نتایج شگفت انگیزی را به بار خواهد آورد.

 

برای طراحی لوگو زعفران به کجا مراجعه کنیم؟

تمامی برندهای معتبر و مطرح دنیا در ابتدای فعالیت از افراد موفق و کسب و کارهای مشابه مشاوره یا الگوهای پیش فرض را دریافت کرده اند. بدون داشتن نقشه راه نمیتوان قدمی در راستای تحقق آرمان های سازمانی برداشت. ما در ظریف گرافیک با دریافت اطلاعات و ارائه مشاوره های قبل از همکاری با چشم انداز های برند آشنا خواهیم شد و در پایان دقیق ترین نمونه را ارائه می نماییم. در نظر داشته باشید، هرگز هزینه ای که برای طراحی لوگو صرف می کنید، هزینه اضافه و ناکارآمد نیست، بلکه به نوعی سرمایه گذاری است که در آینده نتایج را خواهید دید. اگر طراحی لوگو زعفران، تخصصی انجام شود خواهید دید نه تنها، جایگذاری آن در طراحی بسته بندی شکیل و لوکس خواهد بود، بلکه در تبلیغات مختلف نیز خوش خواهد درخشید. بهترین شرکت طراحی لوگو و بسته بندی زعفران این امکان را به برند خواهد داد تا بتواند با لوگوی مدرن و ساده در اذهان به سرعت ماندگار شود و به سهولت تداعی کننده نام تجاری در همه جا باشد.

 

طراحی لوگو شرکت های زعفرانی در مشهد با ظریف گرافیک

شرکت های زعفرانی در خراسان رقابت تنگاتنگ تجاری دارند. قطعا برندهای زعفران باکیفیت و مرغوب در صورتی برنده میدان خواهند بود که به صورت حرفه ای در طراحی لوگو عمل کنند و به معرفی نام تجاری در بازارهای داخلی و بین المللی بپردازند. طراحی لوگو شرکت های زعفرانی در مشهد تخصص ظریف گرافیک است که متقاضیان همواره داخلی و خارجی هستند. در طراحی لوگو شرکت زعفرانی همواره به اصول رنگ شناسی، استانداردهای طراحی لوگو، نوع مخاطبین و نیاز برند پرداخته می شود.

لوگو-زعفران-مایتی

شما همراه گرامی می توانید جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09374808618 تماس بگیرید و یا از طریق شبکه های اجتماعی واتسپ و تلگرام با ظریف گرافیک ارتباط برقرار نمایید. طراحی لوگو و بسته بندی زعفران از جمله تخصص های ما است که با بسیاری از برندهای داخلی و خارجی در این زمینه همکاری داشته ایم و نتایج بی نظیری را رقم زده ایم. طراحان ما در تیم ظریف گرافیک با توجه به نیاز برند مطالعات و تحقیقات لازم را انجام داده و با آنالیز فعالیت رقبای جهانی و داخلی برند، بهترین الگو ها را در زمینه طراحی لوگو زعفران ارائه می نمایند. همواره بر آنیم تا برند شما را فاخر و اصیل به نمایش بگذاریم.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288