مجوزها

وِیژگی های یک طراحی حرفه ای بسته بندی زعفران

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 26 شهریور 1402 ) 3740 0 طراحی بسته بندی
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی بسته بندی زعفران، یکی از روش های موثر در فروش این محصول پر طرفدار است. همانطور که می دانید زعفران یکی از شاخص ترین محصولات پر رونق است که توسط کشور ما ایران صادر می شود که حداقل 85 درصد از تولید جهانی را شامل می شود، اما سهم ایران از پول منتقل شده به بازار جهانی زعفران به اندازه صادرات آن نیست. دلیل این امر فقط عدم ارزش افزوده روی زعفران است. بعضی از کشورها مانند اسپانیا زعفران ایرانی را به صورت عمده خریداری می کنند و آن را در بسته بندی شکیل و فاخر طراحی می کنند. سپس آن را با قیمت بسیار بالاتری نسبت به خرید عمده آن می فروشند.

بنابراین  طراحی بسته بندی زعفران ارزش بالایی داشته که باید تولیدکنندگان زعفران به آن توجه ویژه داشته باشند تا فروش زعفران را در جهان افزایش دهند. علاوه بر این طراحی بسته بندی زعفران سهم ایران از تجارت این محصول اصیل و با ارزش را نیز در جهان افزایش می دهد. در این مقاله تجربیات طراحان برجسته صنعت طراحی بسته بندی را جمع آوری نموده ایم تا در مورد یکی از عوامل اصلی در ایجاد ارزش افزوده برای این محصول و نحوه طراحی بسته زعفران اطلاعات جامعی در اختیار تولیدکنندگان و طراحان بسته بندی قرار دهیم.

اجزای بسته بندی زعفران

قبل از اقدام برای طراحی باید بدانید که بسته بندی زعفران دارای چندین بخش است که طراحان باید همه این قسمت ها را با هم در زمان طراحی بسته بندی زعفران در نظر بگیرند تا طرحی مناسب برای ورود قدرتمند این محصول اصیل ایرانی به بازار جهانی ارائه دهند.       

ظروف بسته بندی زعفران

ظروف بخشی از بسته بندی است که در آن زعفران قرار می گیرد. این ظروف در اشکال مختلف با ظرفیت های متنوع و با مواد مختلف تولید می شوند. معمولاً شرکتی که این بسته ها را تولید می کند انواع مختلفی از ظروف زعفران را ارائه می دهد که معمولاً نیاز عظیمی از بازار را پوشش می دهد و به دلیل تولید انبوه قیمت ظروف زعفران تولید شده توسط آنها بسیار مناسب است. اگر تولید کننده هستید و تمایل دارید طراحی بسته بندی ویژه ای را برای زعفران داشته باشید بهتر است بدانید که هزینه تولید آن کمی هزینه بردار است و نیاز است که مراحل زیر برای طراحی بسته بندی زعفران منحصر به فرد طی شود:

Export product packaging design

  1. لیستی از بسته های استاندارد زعفران تهیه می شود که برای این کار حتماً متخصص و طراحی بسته بندی باید اظهار نظر کند.
  2. طراح صنعتی ظرفی مطابق با استانداردها به شما معرفی و ارائه می نماید.
  3. طرح توسط سازنده پیاده سازی می شود.
  4. تمام نقاط قوت و ضعف ظرف را بررسی کنید.
  5. سپس جعبه ذخیره سازی و همچنین کارتن مادر ظرف زعفران باید طراحی شود.
  6. و در آخر می توانید پس از بررسی، برای تولید آن با برخی از شرکت های تولید کننده ظروف زعفران صحبت کنید.

طراحی بسته بندی لوکس زعفران صادراتی در ظریف گرافیک

جعبه های بسته بندی

عموماً بسته های زعفران، کارتن بسته بندی مخصوص دارند. معمولاً تولید کننده بسته های زعفران یک جعبه تزئینی در کنار بسته ارائه می دهد و می توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود کارتن بسته بندی زعفران را تغییر دهید. البته در مدل هایی که از طریق آن ها زعفران در بسته های پلاستیکی قرار می گیرد، از یک ورق برای حفظ زعفران استفاده می شود. بخاطر داشته باشید که اطلاعات بسته بندی باید در این قسمت قرار گیرد که شامل موارد زیر می باشد:

  • نام محصول
  • نام و آدرس تولید کننده
  • وزن خالص
  • تاریخ تولید
  • تاریخ انقضا
  • شماره پروانه ساخت
  • شماره سریال محصول
  • کشوری که آن را صادر می کند
  • نحوه نگهداری و استفاده

طراحی تخصصی بسته بندی زعفران در مشهد

خصوصیات بسته بندی زعفران چیست؟

بعضی اوقات می توان چندین بسته زعفران را فقط در یک کارتن قرار داد که برای حمل و نقل راحت تر می باشد. شرکتی که ظروف زعفران را تولید می کند معمولاً هنگام ارائه ظروف یک کارتن سبک ارائه می دهد که در صورت لزوم بهتر است که بخواهید آن را مطابق با سلیقه شما طراحی کنند.

کارتن مادر ظروف بسته بندی زعفران

کارتن مادر بسته بندی زعفران فقط برای حمل آسان تر و محافظت از بار در برابر آسیب در نظر گرفته شده که در اینجا باز هم شرکتی که بسته های زعفران را تولید کرده کارتن مادر را نیز طراحی می کند، اما اگر محموله صادراتی دارید می توانید طراحی این کارتن را به افراد باتجربه و خبره در این زمینه بسپارید.

طراحی ظروف زعفران به منظور افزایش فروش

طراحی بسته زعفران باید دارای ویژگی های عملی دیگری باشد که بیشتر روانشناختی و تبلیغاتی می باشد و ویژگی هایی که بر افزایش فروش زعفران می گذارد متمرکز است.

Specialized design of export saffron packaging in Mashhad

توجه به فرهنگ مشتریان زعفران

برای طراحی بسته بندی زعفران، یک طراح باید اطلاعاتی در زمینه فرهنگ و سلیقه مصرف کنندگانی که در کشورهای مختلف زندگی می کنند به دست آورد. هرچه اطلاعات بیشتری درباره آداب و رسوم کشورها و سلایق مردمان مرز و بوم مختلف بکار گرفته شود، نتایج را در فروش و محبوبیت برند زعفران خواهید دید.
 

جذابیت بصری

لوگو و هویت بصری زعفران می‌توانند عناصر زیبایی و جذابیت بصری را در بسته بندی ایجاد کنند. طراحی با کیفیت و یکنواختی در استفاده از لوگو و المان‌های مربوطه در سراسر بسته بندی، به مشتریان اصالت محصول و برند شما را نشان میدهد. استفاده از لوگوی زعفران منحصر به فرد و عناصر هویت بصری، به مشتریان نشان می‌دهد که برند برای ارائه محصول حرفه‌ای زعفران با کیفیت و مطابق با استانداردهای بین‌المللی تلاش می‌کند.

تأثیر رنگ بسته بندی در افزایش فروش زعفران

بیشتر شرکت هایی که زعفران تولید می کنند از ترکیب رنگ قرمز، زرد و سیاه برای طراحی ظروف زعفران استفاده می کنند که پیشنهاد می کنیم شما به گونه ای متفاوت این رنگ ها را به کار ببرید. اطمینان داشته باشید که این موضوع بدون دلیل نیست. دلیل استفاده از رنگ های قرمز و زرد دقیقاً به دلیل رنگی است زعفران در خوراکی ها ایجاد می کند، اما گاهی اوقات برای ایجاد تفاوت در طراحی لوکس بسته بندی زعفران از رنگ سیاه استفاده می شود. می توانید با انتخاب و طراحی یک ظرف مناسب برای زعفران، هویت بصری جدیدی ایجاد کرده و از آن برای اهداف تبلیغاتی خود استفاده کنید. علاوه بر این می توانید از روانشناسی رنگ ها برای انتخاب رنگ مناسب استفاده کنید، زیرا رنگ ها در افراد تأثیر زیادی دارند. حتی می توان ادعا کرد که اول از همه و در نگاه اول این رنگ جعبه صادراتی زعفران است که توجه مردم را به خود جلب می کند. هر رنگ معنی و مفهوم خاصی را در افراد القا می کند به همین دلیل انتخاب رنگ در طراحی بسته بندی زعفران نقش به سزایی دارد. انتخاب رنگ های جذاب می تواند محصول شما را در بین انبوه محصولات به چشم بیننده بیشتر جلوه گر کند و مخاطب را جذب کند.

Professional design of export saffron packaging in Mashhad

اهمیت ظاهر بسته بندی در افزایش فروش

بر اساس قاعده رفتار مشتریان می توان گفت که ظاهر جعبه زعفران که برای صادرات در نظر گرفته شده می تواند در همه جای دنیا یکسان عمل کرده و دانستن این موضوع ضروری است، اما در برخی از فرهنگ ها و قومیت های مختلف می تواند تحت تأثیر تغییرات جزئی قرار گیرد.

زبانی که روی ظروف استفاده می شود

انگلیسی می تواند به عنوان یک زبان بین المللی در ظروف صادراتی زعفران مورد استفاده قرار گیرد، اما تأثیر زبان مادری کشور هدف در فروش نباید فراموش شود. بنابراین در طراحی ظروف زعفران به این نکته توجه کنید که اگر ظروف شما در بازار بین المللی ارائه می شود باید از زبان انگلیسی استفاده کنید، اما اگر می دانید محصول شما در بازارهای محلی و چند ملیتی فروخته می شود سعی کنید در کنار زبان انگلیسی، زبان فارسی را در طراحی بسته بندی زعفران قرار دهید. همچنین اگر می خواهید زعفران را در کشورهای عربی بفروشید بهتر است در طراحی ظروف زعفران علاوه بر زبان انگلیسی از زبان عربی هم استفاده کنید.

طراحی بسته بندی زعفران در ظریف گرافیک

حال که به اهمیت طراحی بسته بندی زعفران پرداخته شد احتمالاً برای شما این سوال مطرح می شود که کدام شرکت برای طراحی بسته بندی مناسب است؟ تیم طراحی ظریف گرافیک بسته بندی های خلاقانه و جذابی را با توجه به نیاز بازار، نوع مخاطب و اهداف برند طراحی می کند که بتوانید علاوه بر بازارهای داخلی، در بازاهای خارجی هم حضوری موثر داشته باشید. ایده های ناب و جدید در طراحی الگوهای بسته بندی ظریف گرافیک به شما کمک می کند بتوانید در کمترین زمان افراد بسیاری را در مجذوب محصول خود کنید که نتیجه آن فروش بیشتر خواهد بود. کافی است با مشاوران و طراحان ظریف گرافیک ارتباط برقرار کنید تا با دریافت مشاوره های رایگان طراحی بسته بندی زعفران خود را در سطوح کیفی بالا داشته باشید تا هم از رقبای داخلی و خارجی پیشه بگیرید و هم بتوانید به برند تجاری خود هویت ببخشید، زیرا طراحی بسته بندی همانطور که گفته شد نقش مؤثری در بازاریابی ایفا می کند که همه این عوامل دست به دست هم می دهند تا برند تجاری شما به تمام مردم جهان معرفی شود.

Export product packaging design

اگرچه در این مقاله سعی کردیم تجربیات طراحان برجسته را در زمینه طراحی ظروف بسته بندی زعفران به اشتراک بگذاریم، اما همچنین باید بگوییم که در بسیاری از موارد، تولید ظروف زعفران با جزئیات بالا و عدم تجربه کافی به طراحی همراه است. ظروف بسته بندی زعفران می تواند هزینه های اضافی بسیاری را به شما تحمیل کند. مطمئن باشید که انواع بسته بندی زعفران در ظریف گرافیک ارائه شده که قطعاً مطابق با سلیقه شما خواهد بود و برند می تواند در بازاهای خارجی حرفی برای گفتن داشته باشد.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288