مجوزها

عوامل موثر در تعیین قیمت طراحی انواع مختلف لوگو و آرم

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 13 شهریور 1402 ) 3686 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی لوگو و آرم همان طور که قبلا بارها بیان کردیم یکی از مراحل اصلی برندینگ می باشد و می توان به جرات گفت معرفی یک برند بدون لوگو کاری بی فایده می باشد. بعد از اینکه طراح به صحبت ها و خواسته های کارفرما به منظور طراحی لوگو حرفه ای گوش می دهد باید در مورد نوع لوگوی مورد نظر تصمیم گیری شود. قبلا در این سایت به انواع لوگو (تایپوگرام، پیکتوگرام و ترکیب این دو) اشاره کردیم. بعد از این مراحل باید قبل از شروع کار در مورد هزینه و تعرفه طراحی لوگو صحبت شود و به توافق رسید. به قول معروف "جنگ اول به از صلح آخر است". کارفرما باید در مورد هزینه ها توجیه شود و در نهایت برای قیمت و هزینه ی اجرایی کار به توافق رسید. در ادامه برخی از نکات مهم در قیمت طراحی لوگو را بیان خواهیم کرد.

 

قیمت طراحی لوگو

 

عوامل تعیین کننده قیمت طراحی لوگو

قیمت نهایی طراحی لوگو بر اساس عوامل زیر تعیین می شوند:
 

نوع لوگو یا آرم

همان طور که قبلا بیان کردیم لوگو از سه نوع مختلف تایپوگرام، پیکتوگرام و ترکیب این دو تشکیل شده است. به طور کلی انواع لوگو بیشتر از این موارد است. کارفرما و طراح باید براساس خواسته و جایگاه برند یک نوع را انتخاب کنند. مطمئنا هر کدام از این موارد قیمت متفاوتی خواهد داشت.

 

طراحی لوگو

 

زمان مورد نیاز برای طراحی

همیشه در طراحی و هر حرفه ی دیگری زمانی که به کار اختصاص داده می شود نقش مهمی در تعیین قیمت و دستمزد خواهد داشت. هر اندازه فرصت کمتری به طراح لوگو اختصاص داده شود به همان اندازه دستمزد و قیمت افزایش پیدا می کند.
 

تعداد نمونه طرح های اولیه

تعداد حق انتخاب هایی که از سمت طراح به کارفرما داده می شود بر روی قیمت طراحی لوگو تاثیر می گذارد. ممکن است کارفرما از شما بخواهد دو یا سه طرح اولیه برای انتخاب نهایی در اختیار وی قرار دهید. هر اندازه تعداد نمونه کارهای اولیه بیشتر باشد قیمت طراحی لوگو بیشتر خواهد بود.

 

لوگو

 

تعداد دفعات ویرایش

طراح در زمان عقد قرارداد تعیین می کند که طرح را تا چند مرتبه ویرایش می کند و براساس خواسته های کارفرما آنرا تغییر می دهد. تعداد دفعات ویرایش تاثیر مستقیم روی قیمت نهایی خواهد داشت.

مواردی که در بالا بیان شدند نکات اصلی در تعیین قیمت طراحی لوگو می باشد. اما قیمت طراحی لوگو به توافق اولیه بین کارفرما و طراح بستگی دارد و ممکن است طراح قیمت پایه ای که برای طراحی در نظر می گیرد براساس عوامل دیگری باشد که چیزی جدای از موارد بالا می باشد.

 

لوگو

 

ما در ظریف گرافیک در حین عقد قرارداد به توافق اولیه در مورد هزینه و نحوه ی پرداخت با کارفرما توجه کافی داریم و سعی می کنیم در زمان تحویل طرح رضایت مشتری را بدست آوریم، چون هدفمان چیزی جز رضایت و لبخند مشتری نمی باشد. همین امر باعث همکاری بلند مدت ما با مشتریانمان شده است، لیست برخی از مشتریان ما را می توانید در سایت ظریف گرافیک مشاهده کنید و این سندی است بر این ادعا.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288