مجوزها

چطور معنا و مفهوم پنهان در طراحی لوگو رو برای کارفرما ارائه بدیم

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 4447 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی لوگو با بهترین شکل ممکن یه چیزه و توضیح دادن و متقاعد ساختن مشتری یه چیز دیگه ست. یکی از بزرگترین مشکلاتی که اغلب طراحان گرافیک باهاش مواجه هستن، عدم توانایی برقراری ارتباط با مشتری و ارائه درست طراحی لوگو است. با ارائه ی نادرست طراحی لوگو، نه تنها نمی تونین مشتری رو راضی کنین، بلکه موجب سردرگمی اون هم میشین و گاهی مجبور به دوباره کاری و ری دیزاین لوگو خواهید شد. در ادامه قصد داریم در مورد نحوه پرزنت طراحی لوگو و توضیح مفاهیم پنهان در طراحی لوگو رو توضیح بدیم. پس با ظریف گرافیک همراه باشین.

طراحی لوگو

یکی از مهم ترین جنبه های طراحی لوگو اینه که کارفرما بتونه به طرح شما اعتماد کنه. این یه واقعیته که مشتری یا همون کارفرما دانشی نسبت به طراحی گرافیک نداره و شما باید بتونین پرزنت طراحی لوگو رو به بهترین شکل ممکن ارائه دهید. شما به عنوان یک طراح گرافیک اطلاع دارین که برای هر نوع کسب و کار و برند چه نوع طراحی لوگو مناسب هست و باید این رو به کارفرما القا کنین.

ویژگی های مهم لوگو را توضیح بدین

زمانیکه بعد از اتمام طراحی لوگو قصد دارین طرح رو به مشتری ارائه بدین، سوال نپرسین که برای مثال، بنظرتون این طرح چه معنایی داره. به جای این نوع سوالات، بهتر اینه ویژگی های برجسته که در طراحی لوگو قرار دادین رو با اعتماد به نفس توضیح بدین. چون مشتری میخواد بدونه این لوگو چه چیز مفیدی برای معرفی برند داره. در واقع می توان گفت پرزنت طراحی لوگو یکی از بخش های مهم و نفس گیر در طراحی است که باید از همه ابزار متنی و تصویری استفاده کنین تا ذهن مشتری را به سمت و سوی هدف از راحتی سوق بدین. پرزنت طراحی لوگو اگر حرفه ای انجام بشه می تونه به راحتی تا 80 درصد توجیه مشتریان رو انجام بده. برای آنکه مخاطب رو با خودتون همسو کنید به مواردی که در ادامه اشاره می کنیم دقت کنید.

طراحی گرافیک

اهدافتون از طراحی لوگو رو بیان کنین

برای اینکه به مشتری نشون بدین که این طراحی لوگو مطابق با اهداف درست و اصولی بوده، بهتره ازش بپرسین: موافقین در مورد اهداف طراحی لوگو برای برندتون صحبت کنیم و با طرح مطابقت بدیم؟ این کار باعث میشه شما خیلی راحت اهداف رو توی ذهنتون مجسم کنین و بر این اساس معنا و مفهوم بخش های مختلف لوگو را توضیح بدین و نشون بدین این طرح همون چیزیه که میتونه شما رو به اهدافتون برسونه. در زمان پرزنت طراحی لوگو باید با اعتماد به نفس بالا و مشارکت مخاطب توجیح و توضیحات لازم ارائه بشه. هرچقدر از مشتری بیشتر بخواید در این زمینه به سوالاتتون جواب بده راحت تر می تونین تعامل رو برقرار کنید و ارائه خوبی داشته باشین. 

پرزنت و ارائه حرفه ای طراحی لوگو

خلاصه و چکیده ی دقیقی از طراحی لوگو مورد نظر تهیه کنین

قبل از شروع به طراحی سعی کنید در جلساتی که با مشتری دارین، خلاصه ای از چیزی که مد نظر مشتری هست و اهدافتون از طراحی لوگو رو با جزئیات دقیق آماده کنین. اغلب مشتریان این خلاصه و جزئیات رو نیاز ندارن و خیلی واسشون مهم نیس، اما برای شما به عنوان یک طراح گرافیک میتونه خیلی لازم باشه. با این جزئیات میتونین با اطمینان بیشتر به طراحی لوگو ادامه بدین و در زمان تحویل کار هم ازش استفاده کنین. این برگه ی جزئیات طراحی لوگو یه نوع سند و مدرکه که چه چیزهایی مدنظر بوده و به کدوما دست پیدا کردین. بهتره پرزنت طراحی لوگو رو در قالب PDF به مشتری ارائه بدین و همه جزئیات رو هم در ان درج کنید. همونطور که گفته شد ممکنه جزئیات ضروری نباشه اما بعضی از افراد گاه با نشستن و فکر کردن دائما به فکر تغییرات می افتند و هر بار احساس می کنند نیاز به تغییر ضروری است. اما هنگامی که با ریز جزئیات روبرو بشن و در ابعاد مختلف توجیه طرح رو ببینند قطعا از حذف یا اضافه بخش هایی از طرح خودداری می کنن چون با پرزنت طراحی لوگو وی را هر بار متقاعا می کنید که بهترین انتخاب نمونه ای است که به وی ارائه شده.

طراحی

برای نشون دادن نمونه ی پایانی طراحی لوگو از محیط واقعی استفاده کنین

اغلب مشتریان تردید دارن که آیا این لوگو برای کسب و کارشون میتونه خوب باشه یا خیر. در این شرایط بهتر اینه برای مثال لوگو رو روی سایت، کارت ویزیت و سایر محصولات اون برند نشون بدین تا نمونه ی واقعی کار رو ببینه. اینطوری بهتر میتونه طرح لوگو رو بپذیره. همینطور می تونین برای اینکه مخارج پرزنت طراحی لوگو کمتر بشه از پرینت استفاده کنید تا با مشاهده بصری و از نزدیک لوگو روی قالب های مختلف اطمینان خاطر لازم رو در فرد ایجاد کنید تا تایید را دریافت کنید.

ارائه و پرزنت خلاقانه طراحی لوگو

موکاپ مناسب برای ارائه ی لوگو انتخاب کنین

سعی کنین موکاپی رو برای نشون دادن طرح لوگو انتخاب کنین که به طرح زیبایی بده نه اینکه از زیبایی اون کم کنه. همیشه این نکته رو بخاطر داشته باشین که نحوه ی نمایش و ارائه ی یک کار یا طرح، به اندازه ی طراحی و گاهی هم بیشتر اهمیت داره. موکاپ ها این اجازه را به مشتری میده تا طراحی لوگو، پوستر، بیلبورد و سایر سفارشات رو در فضای واقعی و به گونه ای اجرا شده ببینه. افراد از اینکه آزمون و خطا کنن و بعد ها از طرح انتخابی پشیمان بشن حس و حال خوبی ندارند. پرزنت طراحی لوگو با نمایش موکاپ یکی از مهم ترین و کلیدی ترین بخش هایی است که می تونه ارائه لوگو رو قوی تر انجام بده. قطعا با دیدن یک طرح فلت روی صفحه نمایش نمی توان از هر مشتری انتظار تجسم خلاق را داشت تا طرح را در فضاهای مختلف تصویر سازی کنه و بپذیره این طرح باب میل هست یا خیر. این هنر یک گرافیست هست که پرزنت طراحی لوگو رو با استفاده از ابزار، رسانه و روش های مختلف به سمع و نظر ارباب رجوع برسونه. در کل هرچه به خواستگاه و نیاز های مشتری بیشتر پاسخ بدین، کمتر سوال می کنن و بیشتر به دنبال نقطه نظرات مشترک هستن تا برآورد تقاضای خودشون رو در اطلاعات ارائه لوگو پیدا کنن. مطمئنا از این همسویی و اشتیاق شما هم به عنوان طراح لوگو لذت خواهید برد.

لوگو

برای ارائه ی طراحی لوگو از اسلاید استفاده کنین

سعی کنید جلسه ی ارائه ی طراحی لوگو کمی رسمی تر باشه و خودتون رو یه انسان کاملا حرفه ای نشون بدین. برای مثال اسلایدهای زیبایی برای ارائه ی طرح نهایی تهیه کنین و با اعتماد به نفس طرح رو ارائه بدین. شک نکنین که مشتری از این اخلاق حرفه ای شما حس خوبی پیدا میکنه و با دید مثبت به طرح لوگو نگاه میکنه. پرزنت طراحی لوگو را هرچقدر جدی بگیرید و کمتر جنبه فان بهش بدین، مشتری هم به همون اندازه بحث رو جدی دنبال می کنه و سعی داره ذهن خودشو رو روی ارائه متمرکز کنه. زیاد با مشتریان خودتون، دوست نشین و اجازه بدین خلاء بین شما باعث بشه مرزها حفظ بشه و به راحتی بتونین گفتمان رسمی و حرفه ای داشته باشین. پرزنت طراحی لوگو اگر موفق عمل کنه به شما قاطعانه و به جرات خواهیم گفت که مشتری به راحتی با شما کنار خواهد آمد و زمان زیادی رو از شما تلف نخواهد کرد. اسلاید هایی که ارائه میشن باشد در فریم های جذاب همراه با متون خوانا ارائه بشن تا مشتری اهمیت و جایگاه ارائه لوگو رو بیشتر درک کنه و کمترین انتقاد رو بهش وارد کنه.

پرزنت و ارائه حرفه ای طراحی لوگو در ظریف گرافیک

در ارائه ی طراحی لوگو صبور باشین

برخی از مشتریان ممکنه سوالات زیادی ازتون بپرسن و کاملا گیج و خسته تون کنن. در این شرایط فقط صبور باشین و بازخورد بدی نشون ندین. به تک تک حرفهای مشتریان گوش بدین و به سوالاتشون جواب بدین.

گرافیک

در بین انواع طراحی گرافیک، طراحی لوگو از سطح بالاتری برخورداره و کار سختیه. اما این سختی مسلما با کسب تجربه بدست میاد و این تجربه با جلب مشتریان بیشتر بدست میاد. پس از همون ابتدای شروع به کار، به نحوه ی ارائه ی کار دقت کنین و با مشتری رفتار خوبی داشته باشین. اینطوری نه تنها مشتری از طراحی لوگو یا طراحی بسته بندی و یا هر نوع طراحی دیگه راضی میشه، بلکه تبدیل به یه مشتری همیشگی خواهد شد. پرزنت طراحی لوگو را اگر طراحان گرافیک با جدیت و به طور حرفه ای در مقابل مشتریان خود داشته باشن به راحتی می تونن در همون ابتدای امر تاییدیه را دریافت کنند. بعضی از طراحان جوان یا کم تجربه صبر ندارن و وقتی با سوالات زیاد مشتری روبرو میشن از کوره در میرن یا به دلیل اعتماد به نفس پایین توانایی توجیه مقتدرانه را ندارند از این رو با ضعف در ارائه رو برو میشن که این مساله رو مشتریبه خوبی درک خواهد کرد و ممکن است اهمیتی به توضیحات و ارائه لوگو نداشته باشن. این شما هستین که به عنوان طراح لوگو به خوبی می دونین چه چیز هایی رو برای هر چه بهتر و خلاقانه شدن لوگو در نظر گرفتین، پس با سعه صدر و توانایی تمام ارائه و پرزنت طراحی لوگو رو به سبک حرفه ای داشته باشین.

ما در ظریف گرافیک تونستیم به این سطح از رضایت مشتریان دست پیدا کنیم و مشتریانمون همیشگی شدن. نمونه کارها و لیست مشتریان ما رو می تونین در سایت مشاهده کنین.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288