مجوزها

معرفی 7 نکته برای اینکه بتونین طراحی لوگو خلاقانه داشته باشین

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 2337 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی لوگو نقش بسیار مهمی در برندینگ و معرفی کسب و کار به دیگران داره. به همین خاطر باید به گونه ای طراحی صورت بگیره، که کاملا در ذهن مخاطب ثبت بشه. اگه بتونین این ویژگی رو در طراحی لوگو قرار بدین، باید خیالتون راحت باشه که برندتون به جایگاه خوبی دست پیدا میکنه. اما یه نکته رو هیچ وقت برای طراحی لوگو نباید فراموش کنین، ایده پردازی و خلاقیت. در ادامه قصد داریم راه هایی رو برای طراحی لوگو خلاقانه بگیم. پس با ظریف گرافیک همراه باشین.

طراحی لوگو

طراحی لوگو برای معرفی و برندینگ در هر زمینه بسیار مهمه، چون در کنار نام برند، طرح لوگو در ذهن بیننده ثبت میشه. در نتیجه شما به عنوان یک طراح گرافیک باید بتونین از این فرصت درست استفاده کنین و طراحی لوگو رو به صورت کاملا هنرمندانه و خلاقانه انجام بدین. اما میدونین چطور میشه طراحی لوگو رو به بهترین شکل انجام داد؟

برندی که قصد دارین طراحی لوگو رو برای اون انجام بدین، کاملا بشناسین

اگه اطلاعات زیادی در مورد برند ندارین، قبل از شروع طراحی با کارفرما چندین مرتبه جلسه بزارین و ابهامات رو برطرف کنین. سوال بپرسین  و از تاریخچه ی نام تجاری مطلع بشین.

طراحی خلاقانه لوگو

طراحی لوگو رو برای مشتریان هدف طراحی کنین

یکی از مهمترین دلایلی که برای برندینگ، طراحی لوگو انجام میشه، جلب توجه مشتری و به یاد موندن اون در ذهن مخاطب هست. به همین خاطر باید گاهی اوقات از دید مشتری به طراحی لوگو نگاه کنین. مطمئنا طراحی لوگو برای اقشار مختلف با هم فرق داره.

سادگی رو در طراحی لوگو از دست ندین

صرف نظر از اینکه چه نوع طراحی برای لوگو در نظر گرفتین، باید این نکته رو بدونین که سادگی رو نباید به فراموشی بسپارین. برای اینکه بتونین در طراحی لوگو سادگی رو قرار بدین، باید کمی در مورد قوانین و شرایط حاکم بر اونجا اطلاعات داشته  باشین. مطمئنا هر اندازه طراحی لوگو ساده و کابر پسند باشه، به همون اندازه برندتون در معرفی به دیگران کاملا شناخته شده هست.

طراحی گرافیک

طراحی لوگو رو متناسب با زمان انجام بدین

از جمله مواردی که باعث میشه یک طراحی لوگو جذا ب باشه، طراحی متناسب با زمان هست. در دنیایی که هیچ چیز ثابت نیست و پویایی به شدت در تمام زمینه ها احساس میشه، چرا طراحی لوگو یا طراحی بسته بندی و سایرعناصر تبلیغاتی باید غیرقابل انعطاف باشه؟ یکی از بهترین و مشهورترین لوگو که کاملا پویاست، کوکا کولا هست. به روند تغییرات این طراحی لوگو دقت کنین تا معنی پویا بودن طراحی لوگو رو متوجه بشین.

طراحی

طراحی لوگو باید کاملا خیره کننده باشه

طراحی لوگو رو باید طوری انجام بدین که روی هر چیزی که قرار گرفت، برای مثال کارت ویزیت، کاتالوگ و بروشور و غیره، کاملا خیره کننده باشه و جلب توجه کنه. یکی از راه هایی که می تونین طراحی لوگو رو کاملا خیره کننده انجام بدین و یک لوگوی کاملا زیبا و منحصر به فرد طراحی کنین، استفاده ی هوشمندادنه از رنگ هست. البته قبل از انتخاب رنگ، بهتون پیشنهاد می کنیم در مورد روانشناسی رنگ ها کمی مطالعه کنین.

تبلیغات

رنگ و فونت را در طراحی لوگو به درستی انتخاب کنید

همون طور که می دونین هر رنگ احساسات خاصی رو به بیننده القا میکنه، در نتیجه در طراحی لوگو به شدت به رنگ و فونت به کار رفته در طراحی دقت کنین. طراح گرافیک اگر حرفه ای باشد، کاما متوجه میدونه که هر صنف و کسب و کار چه نوع طراحی لوگو و رنگ و فونت رو میسنده. فونتی که در طراحی لوگو استفاده می کنین، سعی کنین کاملا واضح باشه و روی هر سطح قابل تشخیص باشه.

طراحی لوگو خلاقانه

طراحی لوگو باید کاملا منحصر به فرد باشه

اغلب طراحان این نکته رو فراموش میکنن که یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که در طراحی باید بهش توجه ویژه بشه، طراحی لوگو کاملا منحصر به فرد هست. هراندازه طراحی لوگو خلاقانه باشه، به همون اندازه به یادگار موند اون بیشتر میشه. پس سعی کنین به عنوان یک طراحی گراقیک، تمام هدفتون این باشه که طراحی لوگو خلاقانه بدست بیارین.

طراح گرافیک

خلاقیت در طراحی لوگو کاملا اکتسابی هست و با تمرین، دیدن زیاد و نترسیدن از شکست بدست میاد. شک نکنین اگه اصول طراحی لوگو رو رعایت کنین، شما هم می تونین مثل ظریف گرافیک در طراحی لوگو کاملا حرفه ای بشین. نمونه کارهای ما رو اگه در سایت ببینین، پی به این حرف می برین که در طراحی لوگو، طراحی پوستر یا هر نوع طراحی دیگه، تمرین و خلاقیت حرف اول رو میزنه.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288