مجوزها

9 گام ضروری قبل از شروع تولید محتوا در سال 2021

  • اشتراک گذاری:
16 فروردین 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1369 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

تولید محتوا و جذب مخاطب بیشتر به سمت سایت و در نتیجه بهبود رتبه در نتایج موتورهای جستجو، یکی از اصلی ترین گام ها در بازاریابی مدرن و امروزی می باشد. با گذشت زمان و تغییر الگوریتم های گوگل، روند تولید محتوا و ویژگی های مورد نیاز بر روی سایت ها دچار تغییر و تحول می گردند. به طوریکه در سال 2019 باید 9 استراتژی مفید و ضروری را قبل و در حین تواید محتوا مد نظر داشته باشید تا بتوانید به نتایج مطلوب دست پیدا نمایید. در ادامه با تیم تولید محتوا ظریف گرافیک همراه باشید.

تولید محتوا ظریف گرافیک

گام اول؛ انتخاب کلمات کلیدی برای تولید محتوا هدفمند

تولید محتوا بر خلاف تصور اغلب افراد، تنها نوشتن و جمع آوری مطالب نیست و برای هر سایت و کسب و کار باید اصول و سبک خاصی را مد نظر داشت. اما در حالت کلی می توان گفت، لازمه ی تولید محتوای حرفه ای، شناسایی و انتخاب کلمات کلیدی مناسب می باشد. در نتیجه در ابتدا با توجه به حوزه ی کاری کسب و کار مورد نظر و با کمک ابزارهای مختلف باید لیست کاملی از کلمات کلیدی را انتخاب نمایید. برای این منظور می توانید از ابزارهای شناسایی کلمات کلیدی برای تولید محتوای حرفه ای که قبلا در این سایت معرفی کرده ایم، استفاده نمایید.

نکته ی مهم و ضروری در این قسمت، شروع تولید محتوا با کلمات کلیدی با رقابت کمتر می باشد. در نتیجه حتما لازم است تا وزن و ارزش هر کلمه کلیدی را شناسایی و گام به گام به سمت تولید محتوا برای کلمات کلیدی تک یا دو کلمه ای پیش بروید.

تولید محتوا

گام دوم؛ آنالیز سایت های موجود در صفحه اول گوگل

بهترین راه برای ترسیم استراتژی موثر در تولید محتوا، شناسایی روند فعالیت رقبا می باشد. با توجه به اینکه اصلی ترین رقبای شما، مواردی هستند که در صفحه اول گوگل قرار دارند، در نتیجه باید به آنها به چشم سرمایه نگاه کنید. روند فعالیت آنها را بررسی و نحوه استفاده از کلمات کلیدی آنها را تجزیه و تحلیل کنید. بعد از مشخص شدن روند کار و فعالیت و کلمات کلیدی رقبا، لازم است تا وارد گام سوم برای تولید محتوای حرفه ای گردید.

اولین قدم برای تولید محتوا

گام سوم؛ تولید محتوای منحصر به فرد

با نگاهی گذرا به نوع فعالیت و محتوای موجود روی سایت های رقبا کاملا متوجه شباهت آنها به یکدیگر خواهید شد. در نتیجه باید بتوانید روش دیگری را برای جذب مخاطب به کار بگیرید. تولید محتوای منحصر به فرد و خلاقانه و متفاوت همان چیزیست که در این مرحله مد نظر بوده و می تواند تاثیر زیادی در جذب مخاطب و کاربر به سمت سایتتان داشته باشد.
 

تولید محتوای متنی

گام چهارم؛ جستجوی سوژه های جذاب

یک محتوانویس و شخصی که قصد بازاریابی با محتوا را دارد، باید بتواند با توجه به مسائل داغ و روز هر کسب و کار، تولید محتوا کند و محتوایی جذاب و پرمخاطب را بر روی سایت و شبکه های اجتماعی ارائه دهد.
 

گام پنجم؛ توجه به سئو داخلی On Page SEO

هر اندازه ذهن خلاق و حس نویسندگی قوی داشته باشید، اما اگر نتوانید به سئو داخلی سایت و تولید محتوا مبتنی بر اصول سئو تمرکز و تسلط داشته باشید، بدون شک نمی توانید انتظار بازخورد و نتیجه ی مطلوبی در این زمینه داشته باشید. به عبارت دیگر، بهترین افراد در تولید محتوا کسانی هستند که دانش و تجربه ی سئو و آشنایی با الگوریتم های گوگل را داشته باشند. نحوه ی استفاده از لینک های داخلی، به کاربردن کلمات کلیدی در مکان مناسب، تعداد کلمات هر مطلب، بخش بندی درست و چیدمان محتوا بر اساس اولویت های گوگل از جمله مواردی هستند که می توانند شما را در تولید محتوای حرفه ای راهنمایی و به موفقیت برسانند.

آموزش تولید محتوای رایگان

گام ششم؛ تولید محتوا برای کاربر

همیشه این نکته را بخاطر داشته باشید که کاربر در سئو بسیار قابل احترام می باشد و اصلی ترین دلیل در کسب رضایت گوگل با تولید محتوا، اهمیت دادن به کاربر و مخاطبین می باشد. به عبارت دیگر، شما باید بتوانید با تولید محتوای حرفه ای و خلاقانه نه تنها مخاطب را جذب کنید، بلکه در او احساس رضایت ایجاد نموده و مدت زمان ماندگاری وی را در صفحات مختلف سایت تان افزایش دهید.داشتن ظاهر زیبا و کاربر پسند و بدون ابهام صفحات، استفاده از تصاویر مناسب و جذاب و بخش بندی درست مطالب و مهم تر از همه، روان و جذاب نویسی محتوا از جمله مواردی می باشند که به شدت به آن تاکید شده و هر روز به اهمیت آن افزوده میشود.

تولید محتوا خلاقانه

گام هفتم؛ تولید محتوای متنی و ویدئویی

وقتی صحبت از تولید محتوا میشود، در دنیای امروز منظور فقط تولید محتوای متنی نیست و قطعا باید به انواع دیگر آن نیز توجه داشت. واقعیت این است که کاربر امروز تحمل کمتری نسبت به گذشته داشته و بیشتر به دنبال روش های آسان دست یابی به اطلاعات می باشد. به همین خاطر باید به تولید محتوای متنی، تصویری، صوتی و ویدئویی در سال 2019 توجه ویژه داشت و تهیه آن را در روند رسیدن به موفقیتتان قرار دهید.
 

چگونه تولید محتوا را شروع کنیم؟

گام هشتم؛ لینک خارجی

شما به عنوان یک محتوانویس مطالب و متونی را تهیه می کنید که مانند گنج ارزشمند می باشند، اما تا زمانی که نتوانید آن را به دیگران عرضه کنید و به نمایش گذارید، ارزش زیادی نخواهد داشت. در این شرایط مهم ترین کار گرفتن بک لینک یا لینک خارجی از منابع با ارزش می باشد. قرار دادن مطالب به عنوان محتوا و پست مهمان در سایت های معتبر، استفاده از رپورتاژ آگهی، فعالیت در شبکه های اجتماعی مختلف و برقراری لینک بین آنها و سایت مورد نظر از جمله راه های دریافت بک لینک موثر خواهد بود.

استراتژی تولید محتوا

گام نهم؛ بروزرسانی محتوای قدیمی

محتوایی که امروز تولید می کنید تا چند سال آینده قطعا ارزش و اعتبارامروز را نداشته و باید بتوانید آنها را بروزرسانی کنید. الگوریتم های گوگل به آپدیت شدن مطالب و محتوای قدیمی سایت ارزش زیادی داده و باید بتوانید برنامه ی درستی در بروز کردن محتوای قدیمی سایت داشته باشید.

آخرین و مهم ترین گام در تولید محتوا و سئو، داشتن افراد متخصص در این حوزه می باشد. برخلاف تصور اغلب افراد که با داشتن دانش و تجربه ی کم در سئو و تولید محتوا، خود را متخصص در این زمینه معرفی می کنند. دانش، تجربه و ذهن خلاق و حس نویسندگی تنها گوشه ی کوچکی از مهارت های یک تیم تولیدمحتوا می باشد و اگر چنین افرادی را در کنار خود احساس نمی کنید، ما در تیم تولید محتوای ظریف گرافیک می توانیم همراه شما برای دست یافتن به موفقیت باشیم.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288