مجوزها

چگونه برای تولید محتوا استراتژی تعریف کنیم؟

  • اشتراک گذاری:
25 اسفند 1399 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1839 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

نویسندگان و تولیدکنندگان محتوای سایت باید روان و صریح نوشتن را به خوبی بدانند و محتوای تولیدی خوانایی را به مخاطب ارائه نمایند. از زیاده گویی، کم گویی و استفاده بیش از حد کلمات کلیدی در محتوای سایت پرهیز کنند چرا که الگوریتم های گوگل آن ها را نامعتبر می خواند و از ارزش وبسایت کم خواهد شد و دچار تنزل رتبه خواهید شد. نوشته ها و جملات در تولید محتوا بیشتر کاربر پسند باشند تا با اصول سئو.

نمیگوییم سئو و عملکرد موتورهای جستجو را در نظر نگیرید اما محتوایی که کاربر پسند باشد و مخاطبان بیشتری را به خود جلب کند از نظر گوگل ارزشمند تر خواهد بود. اگر در مقالات وبلاگ خود علاوه بر محتوای اصولی و گوگل پسند، محتوایی بنویسید که کاربر با نویسنده و با مطالب در حال ارائه ارتباط بهتری بگیرد و با محتوا مانوس شود. درواقع شما مخاطب را تبدیل به دوست خود کرده اید و دیگر برای جستجوی موضوع مورد نظر به سراغ سایر سایت ها نخواهد رفت.

قوانین حاکم ب استراتژی تولید محتوا

 

رعایت قوانین الگوریتم های گوگل در استراتژی تولید محتوا

گوگل در هر زمینه ای با هر شاخصه ای که مد نظرش است مطالب و محتوای تولید شده در وبسایت ها را رصد می کند و هیچ تقلبی از دیدش پنهان نخواهد ماند. این بررسی ها توسط الگوریتم های موتورهای جستجو و نیروی انسانی در گوگل انجام می گیرد. پس سعی کنید تحت نظارت و رهبری هوشمندانه گوگل مطالب خود را به رتبه های بالاتر رسانده و از گوگل امتیاز دریافت نمایید. نمونه ای از الگوریتم ها که به غربال نوشته ها در سال های مختلف می پرداختند اشاره می کنیم تا این قوانین برایتان ملموس تر شود.
 

اگوریتم پاندا

همانطور که گفتیم کلمات کلیدی اگر به وفور و بدون قاعده ی خاصی در تدوین تولید محتوا استفاده شود و نوشته را برای مخاطب خسته کننده و نامفهوم کند، برای شما امتیاز منفی خواهد بود. پاندا میخواهد به نویسندگان وبلاگ ها بفهماند بهتر است مطالب را با دانش، مطالعه و جمله نویسی های خاص خود بدون کپی برداری ارائه نمایید. چرا که مخاطب انسان است و انسان دارای شعور است. زمانی که مقاله شما خوانده می شود و زمان ماندگاری در صفحه از طرف مخاطبان شما به مرور کم شود، گوگل نمی تواند هیچ جایگاهی به شما بدهد تا ارزشمند شوید. انتخاب و امتیاز گوگل برحسب احساس و علاقه ای است که مخاطب به نوشته های شما دارد. از این امتیاز استفاده کنید و نوشته های خود را کاربر پسند و روان تر بنویسید، اصلا نیازی به استفاده از کلمات پیچیده و نوشتار ادبی نیست.
 

الگوریتم مرغ مگس خوار

آن دسته از عزیزان و نویسندگانی که هنوز در حال و هوای استفاده از کلمات کلیدی به طور بی رویه سیر می کنند، الگوریتم پاندا بس نبود؟ مرغ مگس خوار هم به ان اضافه شد. در سال 2013 مرغ مگس خوار به جان وبسایت هایی که از کلمات کلیدی به طور غیر استاندارد و غیر حرفه ای استفاده می کردند افتاد و همه را از یک کنار درو کرد. خبر خوشایندی در آن زمان نبود. خب طبیعتا زمانی که در محیطی مشغول به کار هستید و از قوانین حاکم پیروی نمیکنید باید تاوان سرکشی و عدم رعایت قوانین را به نحوی بدهید. یا تذکر یا جریمه و یا تقبل هزینه های بیشتر جهت مجازات و یا کلید رهایی شما خواهد بود.

نقش الگوریتم های گوگل در استراتژی تولید محتوا

الگوریتم پنگوئن

شاید قبل از این الگوریتم تقلب آنقدر هم مشکل نبود اما حالا با معرفی شدن انی الگوریتم بعنوان یکی از بزرگ ترین الگوریتم های گوگل، کسب رتبه با استفاده از روش‌های مشکوک لینک سازی دیگر امری سخت یا حتی غیر ممکن شده است.
 

الگوریتم کبوتر

تا حالا دقت کردین وقتی در مورد آرایشگاه و یا خدمات اتومبیل در گوگل سرچ می کنید، ابتدا نتایج موجود در شهری که هستید رو می شود؟ تمامی امکانات و خدمات در آن زمینه را به شما ارائه خواهد داد و این کار الگوریتم کبوتر گوگل است که با توجه به موقعیت جغرافیایی شما نزدیک ترین ها را برای دسترسی و یا استفاده از خدمات به شما ارائه می کند. این الگوریتم برای کسانی که با سرچ های پیشرفته و نحوه جستجو آشنایی ندارد بسیار مفید خواهد بود و خدا رحمت کند کسی که چنین پیشنهاد بکری را به گوگل داده است.

چرا باید استراتژی تولید محتوا تعریف کنیم؟

همراهی محتوای کلی سایت با استراتژی های محتوای سایت

قبل از تولید محتوای حرفه ای و ارائه خدمات و محصولات بر روی سایت باید هدف گذاری کنید که قرار است با چه چشم اندازی وارد عرصه کسب و کار شوید؟ در همه زمینه های تولید محتوا، انتشار محصولات و ارائه خدمات با یک استراتژی یکپارچه پیش روید. مخاطبی که به سایت شما نگاه تحلیل گرانه و یا مشتاقانه داشته باشد، با خط و ربط های موزون و هماهنگ در وبسایت به وجد خواهد امد و دنبال کردن خدمات شما برایش در اولویت خواهد شد. چرا می گوییم مخاطب به وجد خواهد امد؟ زیرا هرگونه اطلاعات و خدماتی که با UI  و UX قوی در اختیار مخاطب باشد، توضیحات کامل و قابل درک و همچنین مقالات و محتوایی در راستای خدمات ارائه شده باشد کاربر از این همه وحدت و یکپارچگی در کل سایت لذت میبرد و انگار داستانی طولانی را که به خواندن صفحه صفحه اش علاقه مند است می پردازد. مقالات منتشر شده می توانند آموزشی، علمی، اطلاع رسانی و حتی در جهت رشد و ارتقای کسب و کار مخاطب باشد، شک نکنید شما جزء بوک مارک های مرورگر وی خواهید شد.

استراتژی های تولید محتوا با اصول سئو

استراتژی های تولید محتوای به روزی داشته باشید

کسی که خواهان بازار بیشتری است و به دنبال رونق بخشی به کسب و کار خود است، دائم در حال مطالعه و تحلیل بازار رقابتی است، از همه دیر تر می خوابد و زودتر از همه به کسب و کار مشغول می شود، از هیچ تغییری بی خبر نیست و شکست ها را تبدیل به فرصت و رشد مجدد می کند. دائم رقیبان و عملکرد آن ها را تحلیل و آنالیز کنید و علت اینکه همیشه موفق هستند را بدانید. ببنید افرادی که با کلمات کلیدی شما همیشه در صفحه اول گوگل هستند چگونه محتوایی تدوین و تولید می کنند، چه لینک هایی در مقالات قرار می دهند؟ از چه قسمت هایی در سایت خود(نمونه کارها، مقالات، نظرات مشتریان، تماس با ما و غیره) استفاده می کنند. حتما نظرات کاربران و یا کامنت هایی که در پایین مقالات نوشته شده است را دنبال کنید، با این کار می توانید بدانید مخاطب شما در موضوع مشترک بیشتر به دنبال چه نوع اطلاعات با چه سبکی است. نگران رویه ی کار نباشید، چرا که کسب و کار امروزه نمونه هایی از مدل های موفق داخلی و خارجی است(الگو سازی ها و الهام بخش ها را جدی بگیرید).
 

ارتباط بدون مرز با مخاطب و استراتژی تولید محتوا

محتوای تولید شده که می تواند به صورت ویدئو، متن، پادکست و یا سایر روش ها باشد همه و همه برای ارتباط گرفتن با مخاطب و تبدیل مخاطب با مشتری است. اگر همه خدمات و محتوای شما از نظر مخاطب مورد تایید است و اعتماد لازم ایجاد شده، پس باید لینک هایی جهت ارتباط بیشتر ایجاد نمایید. آدرس شبکه های اجتماعی، ایمیل، شماره تماس و آی دی های ارتباطی خود را در وبسایت ارائه نمایید. به نقل از فرد ویلسون: مخاطب را با محتوای خود درگیر کنید و کاربر را از یک بیننده صرف تبلیغات شما بودن به گفتگو وا دارید. در هریک از شبکه های اجتماعی فعالیت هایی نظیر فعالیت وبسایت خود داشته باشید و در هر صورت به نیاز مخاطب و ارائه خدمات شبانه روزی اهمیت دهید. در ابتدای شروع هر کاری ممکن است سخت باشد اما ایمان داشته باشید به همراه هر سختی آسانی است. در نظر داشته باشید تلاش شبانه روزی و همت های بی وقفه در راستای پیشبرد اهداف سازمانی ممکن نیست مگر با تابعیت از قوانینی که در محیط حاکم است.

اهمیت استراتژی تولید محتوا

اهمیت استراتژی تولید محتوا در موفق شدن یک کسب و کار

اگر در یک نگاه دقت کنید حتما با خود می گویید چرا باید استراتژی تعریف کنم؟ من که می دانم قرار است چه خدماتی ارائه دهم و چطور محتوای اصولی تولید کنم، نیازی به تعریف استراتژی ندارم. عملکرد و اقداماتی که برای بهبود کسب و کار خود می کنید مانند اعضای بدن انسان است. در نظر بگیرید پا، مقالاتی است که در وبلاگ قرار می دهید و دست ها خدماتی است که به وسیله پرسنل و یا شما به مشتری ارائه می شود. خدمات می توانند از قبیل ساخت و تولید محصول و یا تولید محتوا باشد. اهداف و نیازی که باعث پا گرفتن این مجموعه شده است را قلب در نظر بگیرید، حالا جای یک عضو که وجودش در موفقیت در همه موارد لازم وضروریست مغز است. پشت هر عمل انفجاری موفق، مغزی متفکر با استراتژی هایی است که نگاهی به آینده سازمان خود دارد و افق ها را چیزی فراتر از امروز و روزهای گذشته می بیند. استراتژی ها تعریف می شوند تا به فعالیت ها و اقدامات یک سازمان نظم ببخشد. مانند معلمی دلسوز دائم اشتباهات را گوش زد کند و بهترین راهکارها را در زمان های مختلف ارائه نماید. مدیریت بحران یکی از کارهای خطیری است که استراتژی های سازمانی بر عهده دارد. در نظر بگیرید محتوای تولید در قالب های متفاوت توسط نویسندگان مختلف ارائه می شود زمانیکه نظارتی نباشد عدم تعادل و بهم خوردن نظم نوشتار را به دنبال دارد. اگر هر نویسنده هر وقت دلش خواست مطالب را روی سایت قرار دهد و یا بدون در نظر گفتن اصول تولید محتوا مقاله بنویسد، قطعا سازمان سقوط خواهد کرد و نتایج به باد می رود. استراتژی های تولید محتوا در این زمینه نظارت لحظه به لحظه داشته و هر کج روی و اشتباهی را اصلاح خواهد کرد.
 

چگونه برای تولید محتوای خود استراتژی تعریف کنیم؟

برای رسیدن به هر موفقیتی مراحلی باید طی شود و برای طی کردن این مراحل علم و دانش مورد نیاز را حتما باید داشته باشید که آگاهانه تر قدم بردارید. مراحل تعریف استراتژی تولید محتوا به شرح زیر است:

  1. چرا به استراتژی تولید محتوا در کسب و کار خود نیاز دارید؟

  2. بررسی کنید تا امروز کسب و کار شما بدون استراتژی به شکل پیش رفته است؟

  3. در زمینه تولید محتوا، چه کلمات کلیدی به کمک شما خواهند امد؟ آن ها را شناسایی کنید.

  4. در زمینه شغلی شما افراد موفق با چه اصول و استراتژی هایی برتر و یا اول شده اند؟

  5. اطلاعات شما در کسب و کارتان کافی و به روز است؟

  6. مشتریان شما چه قشر، فرهنگ، سطح علمی و اجتماعی هستند؟

  7. اطلاعات را دسته بندی کنید و نیاز سنجی و الگو سازی های موفق خود را رسم کنید.

  8. به تولید محتوای قدرتمند و اصولی بر طبق استراتژی های تعریف شده سازمان خود بپردازید و مخاطب را جذب کنید.
     

اصول استراتژی تولید محتوا

کلام ظریف گرافیک در تعریف استراتژی تولید محتوا

  • شور و شوق در مخاطب خود ایجاد کنید حتی اگر کسل کننده ترین کار دنیا را دارید.

  • بهترین های دنیای محتوا را به کاربر نشان دهید و از روش های مختلف، وی را با کسب و کار خود آشنا و درگیر کنید.

  • قوانین هیچگاه به ضرر شما کاری را نمی کنند و چیزی جز پیشرفت و موفقیت شما در رقابتی سالم را نمی خواهند پس از قوانین حاکم پیروی کنید.

  • استراتژی های تولید محتوا را همیشه در نگاه نویسندگان خود بولد کنید تا تابعیت از آن ها را رمز موفقیت و روشی برای کسب درامد بیشتر بدانند.

با توجه به تجربه ی تیم تولید محتوای ظریف گرافیک تأکید می کنیم؛ استراتژی های تولید محتوا تحولی عظیم در دنیای تبلیغات کسب و کارتان ایجاد خواهد کرد و بدون صرف کوچکترین هزینه ای می توانید به درآمد های غیرقابل تصور برسید. فقط کافی است اهداف و راهبرد ها را درست تعریف کرده و آن ها را بکار گیرید. سرشار از انرژی، موفقیت و ثروت روز افزون باشید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288