مجوزها

تولید محتوا یک شغل است نه تفریح!

  • اشتراک گذاری:
27 اردیبهشت 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1339 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

تولید محتوا یکی از مشاغل نه چندان جدیدی می باشد که در چند سال اخیر با توجه به اهمیت آن در دست یافتن به جایگاه برتر و معرفی درست برند، به شدت مورد توجه قرار گرفته است. از جمله بزرگترین مشکلات موجود در این شغل تصور اشتباه بسیاری از افرادی می باشد که به این شغل به عنوان تفریح نگاه کنند و فراموش می کنند که تولید محتوا یک شغل است نه تفریح! در ادامه چالش های موجود در این حرفه و اشتباهات رایجی که اکثر مردم درباره ی تولید محتوا دارند را ارائه خواهیم داد.

تولید محتوا حرفه ای ظریف گرافیک

تولید محتوا یعنی کپی

یکی از چالش های موجود در تولید محتوا که به شدت توسط گوگل مورد پیگیری قرار گرفته و به طور مداوم الگوریتم های مختلفی را در این زمینه ارائه می دهد، کپی تمام یا بخشی از مطالب سایر سایت ها می باشد. شاید به همین خاطر است که افرادی از روی بیکاری و نداشتن فرصت های شغلی مناسب به این رشته روی می آوردند و در نهایت با شکست مواجه می شوند. تولید محتوا کپی نیست و اگر چنین بود، قطعا نام تولید محتوا برای آن استفاده نمیشد و به آن کپی محتوا می گفتند. ذهن یک محتوانویس باید خلاق باشد و قدرت نویسندگی در وجود شخص احساس گردد تا بتوان موفقیت را برای آنها تضمین کرد.
 

عدم نیاز به کیفیت در تولید محتوا

نوشتن هر مطلب غیر کپی ارزش جذب مخاطب و در نتیجه دست یافتن به رتبه های برتر را ندارد. محتوایی را می توان با کیفیت در نظر گرفت که در مرحله ی اول زاییده ی ذهن فردی خلاق باشد که به هیچ عنوان بدون جستجو و تحقیق شروع به نوشتن نمی کند. در مرحله ی بعد باید بتواند خلاقیت و قدرت قلم را با دانش و شناخت اصول سئو تلفیق کند و در نهایت خروجی و بازخورد منحصر به فردی را دریافت نماید.
 

تولید محتوا حرفه ای

تولید محتوا هرچه ارزان تر بهتر

هیچ ارزانی بی دلیل نیست! این یک واقعیت است و نباید از یک فرد متخصص در زمینه ی تولید محتوا انتظار کار ارزان داشت. نرخ و قیمت گذاری محتوا بر اساس کیفیت سنجیده میشود و هر چه کیفیت بالاتر، متعاقبا قیمت بالاتری را باید پرداخت نمایید. همیشه به کار گرفتن افراد حرفه ای هزینه دارد و شما با استخدام یک محتوا نویس حرفه ای در واقع حاصل سالها تلاش و آزمون و خطا را به کار میگیرد. اگر کمی واقع بینانه عمل کنید، قطعا متوجه خواهید شد که یک شخص فعال در حوزه ی تولید محتوا به این کار به عنوان یک شغل نگاه میکند و زمانش با ارزش تر از چیزی می باشد که بسیاری از افراد تصور می کنند. شما در هر شاخه و حرفه و کسب و کار که هستید، آیا حاضرید محصولی حرفه ای را که حاصل سالها تلاشتان می باشد را به رایگان و یا ارزان در اختیار دیگران قرار دهید؟
 

تولید محتوا خلاقانه

تولید محتوا در تمام ساعات شبانه روز

با توجه به اینکه اکثر نیروهای فعال در حوزه ی تولید محتوای حرفه ای به صورت فریلنسری کار می کنند، در نتیجه دارای محدودیت زمانی برای کار نیستند. اما این بدان معنا نیست که در هر ساعت از شبانه روز و هر تعداد که کارفرما درخواست دهد، شخص ملزم به تحویل مطلب خواهد بود. همه چیز طبق قرارداد و توافق های انجام شده در ابتدای کار باید پیش برود، تا رضایت هر دو طرف برقرار گردد.
 

تولید محتوا بر اساس اصول سئو

تولید محتوا بدون نیاز به دانش

تولید محتوا بر اساس اصول سئو مهم ترین رکن در معرفی برند و دست یافتن به رتبه های برتر موتورهای جستجو می باشد. سعی کنید قبل از شروع به کار تولید محتوا حتما شناخت کافی از الگوریتم های گوگل داشته باشید و با ابزارهای مختلف در این زمینه آشنا شوید. معرفی کلمات کلیدی مناسب برای هر حوزه و کسب و کار با ابزارهای مختلف، تغییرات جدید در الگوریتم های گوگل و تسلط به کار با ابزارهای معرفی شده توسط گوگل و سایر شرکت ها از جمله مواردی می باشند که می توانند شما را در داشتن خروجی بهتر کمک کنند.
 

تولید محتوا بدون پایبندی به اخلاق حرفه ای

اخلاق حرفه ای در تولید محتوا یعنی عدم کپی مطالب، توجه به توافقات اولیه و عدم کاهش تعداد کلمات موجود در هر مطلب و همچنین ارائه و تحویل مطلب در زمان مناسب. یک نیروی تولید محتوا قبل از شروع کار با برند باید تصمیم گیری درستی داشته بتشد و بعد از پذیرش شرایط تا اتمام قرارداد به تمامی بندهای آن پایبند باشد.
 

تولید محتوا

عدم دسترسی به نیروهای متخصص تولید محتوا

از آنجا که تولید محتوا یک شغل به اصطلاح سهل ممتنع می باشد، در نتیجه تعداد افراد فعال در این حوزه بسیار زیاد، اما تعداد متخصصین به همان اندازه کم می باشد. اگر تا امروز به این گروه از افراد دسترسی نداشته اید و قصد رسیدن به جایگاه مطلوب در رقابت با سایر رقبا هستید، می توانید برون سپاری تولید محتوا را در برنامه ی کار خود قرار دهید. تیم تولید محتوا ظریف گرافیک با داشتن افراد متخصص و حرفه ای و سابقه ی فعالیت با برندهای نام آشنا در حوزه های مختلف آماده ی ارائه ی محتوا بر اساس اصول سئو و کاملا حرفه ای می باشد. برای اطلاع با این تیم می توانید از راه های ارتباطی موجود در منوی تماس با ما استفاده نمایید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288