مجوزها

لوگو جام جهانی فوتبال 2022 رونمایی شد

  • اشتراک گذاری:
14 شهریور 1398 (آخرین بروزرسانی در 7 شهریور 1402 ) 1705 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

با بررسی انواع لوگو این بار به سراغ لوگو رسمی جام جهانی 2022 فیفا در پایتخت دوحه میرویم که به تازگی رونمایی شد. رونمایی این اثر در ساعت 8:22 بعد از ظهر به وقت محلی (17:22-GMT) صورت گرفت که هزاران تماشاگر برای دیدن پروژه لوگو جام جهانی روی تعدادی از نمادهای برجسته کشورهای مختلف از جمله برج دوحه،آمفی تئاتر دهنکده فرهنگی کاتارا، سوک، قلعه ال زبارا-میراث جهانی یونسکو جمع شدند. این نماد همزمان در 24 شهر بزرگ دیگر جهان از جمله لندن ، ژوهانسبورگ ، مکزیکو سیتی ، بمبئی ، پاریس و سئول رونمایی شد. صفحه نمایشی در میدان Callao مادرید لوگو جام جهانی 2022 را نشان می داد، این در حالی بود که همان تبلیغات روی صفحه های متصل به Arco Della Pace در میلان و در صفحه نمایش غول پیکر در خیابان  این در حالی بود که همان تبلیغات  روی صفحه های متصل به Arco Della Pace در میلان و در صفحه نمایش غول پیکر در خیابان New Arbat مسکو نیز در حال پخش بود.

طراحی لوگو جام جهانی 2022

عناصری که در طراحی لوگو 2022 جام جهانی در نظر گرفته شده با توجه به فرهنگ عرب در حوزه خلیج فارس است که در زیر به تفسیر آن می پردازیم.

  1. منحنی های خمیده در قسمت بالای لوگو المانی از شال عربی است که استفاده از ان در مهمانی ها و مراسم مردمان این منطقه رایج است. از میان انواع مختلف لوگوهای ورزشی این لوگو با اینکه مخاطبان بین المللی داشت اما از بومی‌سازی آن ترسی نداشت.
  2. پیچ و خم های داخل آرم نماد تپه های بیابانی است.
  3. وجود نقاط در قسمت بالای لوگو، نشان از ویژگی های خط عربی است که برخی حروف با نقاطی در قسمت بالا و پایین بکار می برند.
  4. دایره ای که در بین نقاط قرار دارد در دو مفهوم توپ فوتبال و کره زمین تعبیر می شود که خبر از رویداد فوتبال با رقابت جهانی دارد.
  5.  نمایش شماره هشت که به تصویر کشیده شده نشان از هشت استادیوم میزبان مسابقات جام جهانی در قطر است و نماد بی نهایت ، که بیانگر ماهیت به هم پیوسته این رویداد است.
  6. همچنین علاوه بر نماد 8 می توان از ان به عنوان نماد بی نهایت یاد کرد که اوج هیجان و استقبالی است که دوستداران فوتبال در این دوره دارند.
  7. نقش و نگار های پایین لوگو سمبل گلدوزی های عربی است که شال عربی با آن تزئین می شود که در کشور قطر استفاده از ان مرسوم است.
  8. در نوشته قطر 2022 در قسمت پایین لوگو، سعی بر آن شده تا با خط عربی همخوانی و سازگاری داشته باشد. با کمی دقت در میابید حرف Q با رسم الخطی عربی نوشته شده که کشیدگی بین نوشتار نیز تاکیدی بر این نوشتار است.

لوگو 2022

نمونه نمایش لوگو بر روی یک ساختمان نزدیک سوق واکیف در دوحه

رو نمایی از لوگو مسابقات فوتبال جام جهانی 2022

نمایش لوگو در میدان طاهر بغداد که عراقی ها شاهد رو نمایی ان هستند

طراحی لوگو فوتبال جام جهانی قطر

رو نمایی از لوگو جام جهانی 2022 در حومه بوئنوس آیرس

رو نمایی از لوگو جام جهانی

نمایش لوگو در برج دیدنی و مشهور پیگئونز راک در پایتخت لبنان، بیروت

معنی لوگو جام جهانی 2022 قطر

ساکنان قطر در روستای فرهنگی کاتارا در پایتخت دوحه با وجود درجه حرارت بالا و رطوبت شب، گرد هم آمدند تا شاهد رونمایی از این آرم باشند.

مفهوم لوگو جام جهانی 2022 قطر فوتبال جهانی

آرم جام جهانی قطر 2022 در برج های کویت ، در شهر کویت

برخی از مشهورترین فوتبالیست های جهان برای اشتراک گذاری این نشان با میلیون ها هوادار خود، آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشتند.

بیست و دومین دوره جام جهانی برای اولین بار در جهان عرب در حالی برگزار می شود که شروع ان در تاریخ 21 نوامبر 2022 است و فینال در 18 دسامبر 2022 ، روز ملی قطر برگزار خواهد شد.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288