مجوزها

لوگو صنعتی: طراحی لوگو کاخانجات و صنایع

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 18 آذر 1402 ) 1785 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی لوگو کارخانجات و صنایع از جمله طراحی های تخصصی و حرفه ای است که نقش مهمی در معرفی برند به جامعه دارد. لوگو اولین چیزی است که با یادآوری نام یک برند در ذهن خطور می کند و در هرکجا مشاهده شود نیز یادآور نام برند است. پس چنین لوگویی، باید طراحی قدرتمند و حرفه ای داشته باشد که بتواند در رقابت با سایر برند های هم رده موفق عمل کند. در این مقاله از ظریف گرافیک قصد داریم، جزئیات طراحی لوگو کاخانجات و صنایع – طراحی لوگو صنعتی بیشتر صحبت کنیم. با ماه همراه باشید.

لوگو صنعتی

در ایتدا باید بدانیم لوگو صنعتی چیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد تا نسبت به سایر طراحی ها ساختاری منحصر به فرد و شایسته به خود بگیرد. لوگو صنعتی نشان تجاری کارخانجات و صنایع است که بر روی محصولات و تولیدات درج می شود که خبر از نوع فعالیت کسب و کار دارد. لوگو صنعتی حرفه ای این توانایی را دارد تا با نوع طراحی خود در هر کجا مشتری را به یاد خود بیاندازد. اگر به نام و نشان خودرو های BMW و بنز فکر کنید به راحتی خودرویی شیک، لاکچری و پر سرعت را به یاد خواهید اورد. کیفیت تولیدات این دو برند به گونه است که لوگو و نشان تجاری خود را صدر نشین در رقابت با دیگر خودرو ها نموده اند. لوگو می‌تواند در تبلیغات، وبسایت، کاتالوگ‌ها، نمونه کارها و بخصوص بخش های سازمانی عکاسی صنعتی استفاده شود.

 

تاثیر طراحی حرفه ای لوگو کاخانجات و صنایع

همانطور که گفته شد طراحی لوگو کارخانجات و صنایع تاثیر مهمی در مخاطب از عملکرد برند و ویژگی های بارز آن دارد. نیازی نیست در لحظه، محصول مشاهده شود، اما قدرتی که در لوگو نهفته است یادآور همه چیز خواهد بود. در صورتی که طراحی لوگو کاخانجات و صنایع بر اساس استاندارد ها طراحی شود بر موارد زیر تاثیر مستقیمی خواهد گذاشت:

  1. مخاطبان برند

  2. رقبای تجاری اعم از داخلی و خارجی

  3. همه افرادی که آن را مشاهده می کنند.

اما چطور می توان تنها با یک لوگو سایرین را متاثر نمود و به دنبال بازخورد بود؟

نمونه لوگو صنایع در ظریف گرافیک

  1. مخاطبان برند

قطعا بدون استفاده از محصولات یک برند نمی توان به کیفیت آن پی برد. با این حساب حداقل یکبار باید مخاطب از محصول استفاده نموده باشد تا بتواند به آن اعتماد کند و ارتباط بگیرد. قبل از آنکه محصول انتخاب شود نوع طراحی لوگو و بسته بندی محصول نظر مخاطب را به خود جلب می کند. هر چه میزان اقتدار و جذابیت لوگو صنعتی بیشتر باشد، مخاطب با اطمینان خاطر بیشتری به سوی غرفه محصول پیش خواهد رفت. پس از لوگو طراحی بسته بندی است که در کنار لوگو جلوه های بصری زیبایی را ایجاد می کند تا مخاطب را مجذوب خرید نماید. از آن پس اگر مخاطب، تبدیل به خریدار شود و از کیفیت محصول راضی باشد در هر کجا نشان تجاری کارخانه را ببیند قطعا با اطمینان خاطر بیشتری دیگر محصولات و خدمات را انتخاب خواهد نمود . به قول چشم بسته انتخاب خود را می داند. دقت داشته باشید، طراحی لوگو کارخانجات و صنایع هر چقدر هم حرفه ای طراحی شود اما محصول بی کیفیت در پشت برند عرضه شود، هرگز در فروش موفق عمل نخواهد کرد.

  1. رقبای تجاری اعم از داخلی و خارجی

هر چقدر برندی با طراحی لوگوی مقتدرانه و حرفه ای وارد عرصه رقابت شود، توجه دیگر رقبا را به خود جلب می کند و فعالیت های دیگران را تحت تاثیر قرار می دهد. تاثیر پذیر دیگر رقبا از دو جهت خواهد بود. گروهی سعی می کنند با باز طراحی لوگوی برند خود و یا کیفیت محصولات عرض اندام نموده و یکه تاز میدان باشند.

اما گروهی دیگر از این فرصت استفاده می کنند و برای بیشتر دیده شدن سعی می کنند از باب همکاری وارد شده تا در این رقابت به سایرین معرفی شوند. بی شک طراحی لوگو آماتور و غیر خلاقانه سبب جلب توجه نمی شود و در معرفی برند به سایرین ناموفق خواهد بود.

  1. همه افراد

تیم های حرفه ای طراحی لوگو به خوبی می دانند در طراحی لوگو صنعتی باید از چه فاکتور هایی استفاده کنند تا حتی بینندگان صرف را مشتاق و مجذوب خرید محصولات کارخانجات خاص نمایند. مخاطب با دیدن لوگو و جذابیتی که در نگاه وی دارد، کنجکاو می شود تا برای یکبار هم که شده، داستان پشت پرده این برند را بداند و از آن بهره مند شود. در این روش طراحی لوگو کارخانجات و صنایع همچون آهنربایی عمل می کند که متصل به حواس مخاطب می شود. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، در قدم بعدی کیفیت محصول است که منجر به ماندگاری و وفاداری مشتری می شود.

اگر می خواهید نشان تجاریتان موفق عمل کند و دیدن ان در هر کجا لبخند رضایت را بر لبان همگان بنشاند، اخترام به حقوق مصرف کننده باید در تولیدات رعایت شود. از این رو خواهید دید پس از مدت زمانی کوتاهی به شهرت و محبوبیت رسیده اید و در گستره ای عظیم بدون محدودیت جغرافیایی مخاطبان بسیار خواهید یافت.
 

طراحی لوگو کارخانجات و صنایع باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

زمانی کسب و کاری برند می شود که در زمینه های مختلف موفق ظاهر شود. هرگز لوگو را با برند اشتباه نگیرید. در واقع لوگو بخشی از برند است که قبلا در طیف گسترده ای ارائه شده است.

می توان گفت نوع خدمات، برخورد پرسنل، پوشش و لباس فرم پرسنل، دکوراسیون داخلی سازمان، تیزهای تبلیغاتی، رنگ ها و نشانه ها همگی برند سازمانی هستند. لوگوی بنز با نوع خدمات خود برند شده است. آدیداس، نایک و غیره همه به دلیل کیفیت تولیدات و محصولات خود ماندگار و برند شده اند. که با ارائه لوگو خود در تبلیغات، تیز ها، فروشگاه ها و نمایشگاه های سبب جلب توجه مخاطب می شود.

پس آنچه از طراحی لوگو صنایع انتظار است که پر فروش و پر مخاطب عمل کند، در واقع در دستان صاحبان کسب و کار است. آنقدر که بنظر می رسد طراحی لوگو کاخانجات کار آسانی نیست، برای طراحی چنین لوگو باید المان های مهمی را در نظر گرفت تا رسالت صنعت را به خوبی عهده دار شود. طراحی لوگو صنایع باید به گونه ای قابل فهم باشد و با ایجاد شگفتی و اطمینان در مخاطب، سبب دلگرمی و کشش وی شود.

ویژگی های مهم لوگوی صنایع

  1. سادگی

رعایت سادگی و طراحی مینیمال این روز ها از جمله طراحی های پر مخاطب و مورد استقبال است که در طراحی لوگو صنایع نیز باید مورد توجه قرار گیرد. مزیت مهمی که لوگوهای مینیمال دارند، ماندگاری آن در ذهن در کوتاه ترین زمان ممکن است. لوگو های صنایعی که به گونه ای ساده طراحی می شود برای مخاطب قابل درک و توجیه پذیر است. این گونه لوگو ها قدرتی دارند که در خیابانی حتی اگر با 120 کیلومتر در ساعت رانندگی کنید از میان بازار پر هیاهوی و تبلیغات مخلف به راحتی خودنمایی می کنند و سبب جلب توجه می شوند.

  1. ماندگاری

ممکن است طراحی لوگو به گونه ای صورت گیرد که نوع فعالیت برند در آن گنجانده شود و یا طراحی المانی برای معرفی نام تجاری انجام می شود. در هر صورت باید حرفه ای خلاقانه کار انجام شود تا حتی مشتریانی که از محصول تا کنون استفاده نکرده اند نیز با دیدن لوگو آن را بشناسند و یادآور نوع فعالیت باشند. نگاهی به لوگو مک دونالد بیاندازید. ممکن است بسیاری از ایرانیان حتی یکبار هم در آنجا غذا نخورده باشند اما هرکجا نشان تجاری آن را ببینند فست فودهای مک دونالد در خاطرشان می آید.

طراحی لوگو گرافیکی کارخانه ادویه خشنود

  1. محدودیت زمانی نداشته باشد

در نظر داشته باشید لوگویی که برای صنایع شما طراحی می شود نباید محدود به زمانی خاص یا با الهام گیری از مد روز باشد. بهتر است لوگویی همه جانبه و بدون تاریخ انقضاء طراحی شود که در تمام دوره های زمانی جذاب و چشمگیر باشد. برای آنکه لوگویی ماندگار و بدون محدودیت زمانی داشته باشید، ظریف گرافیک توصیه می کند طراحی لوگو را با توجه به هدف سازمان، بازار های داغ بین المللی و علاقمندی های خود سفارش دهید. هر چند در مواقع نادر ممکن است بخش هایی از لوگو در سالیان بعد دستخوش تغییرات شود اما آنچه که مطرح است طرح اصلی و ماهیت کلی لوگو است که باید ثابت و تغییر ناپذیر بماند. زیرا با فعالیت یک برند پس از سال ها در اذهان حک خواهد شد و تغییر و دگرگونه یکباره سبب می شود، مخاطب نتواند با ان ارتباط گیرد و جلب توجه و اعتماد سازی مجدد کاری بس دشوار است.

طراحی لوگو های منعطف این خدمت را به کسب و کار ها و صنایع می کند تا در زمان های مختلف در صورتی که بخش هایی از لوگو حذف شود، خلل و ایرادی به طرح اصلی وارد نشود. از این رو اگر طراحی هویت بصری برند بتواند در المان ها به خوبی نهفته شده باشد، ایجاد تغییرات در فونت و نوشتار لوگو ایرادی ندارد. همچنین اگز فونت حرف اول را می زند تغییر یا کم و زیاد کردن المان ها تاثیر چندانی در تغییر ماهیت اصلی لوگو نخواهد داشت. این امر کمک می کند تا مخاطب متوجه شود، برند مورد نظر، به سلیقه و خواسته وی احترام گذاشته است و لوگویی درخور و ایده آل ارائه نموده است.

طراحی لوگو کارخانجات و صنایع در ظریف گرافیک از جمله طراحی لوگو کارخانجات چسب لیمپت و طراحی لوگو کارخانه ادویه خشنود است که با توجه به هدف کسب و کار و نوع فعالیت برند طراحی گردیده است. در واقع هر انچه از طراحی لوگو صنایع انتظار دارید باید در خود قدرت و صلابت فعالیت را داشته باشد. آنچه باعث ایجاد اعتماد در مخاطب می شود انرژی و حسی است که از لوگو به وی منتقل می شود.

با طراحی لوگو حرفه ای و تخصصی کسب و کارتان را به جامعه معرفی خواهید کرد و با بهره مندی از کیفیت محصول سالیان سال مشتری وفادار، محصول پر فروشتان باقی بمانند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا دریافت مشاوره رایگان در زمینه طراحی لوگو صنعتی می توانید با شماره های ظریف گرافیک تماس حاصل نمایید تا بهترین ها را در راستای نوع فعالیت به شما پیشنهاد دهیم. امیدواریم مخاطب بعدی و موفق ظریف گرافیک، شما همراه گرامی باشید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288