مجوزها

ریدیزاین لوگوی برند های بزرگ داخلی و خارجی در 2021

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 18 آذر 1402 ) 3920 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

می خواهیم به بررسی ریدیزاین بهترین لوگو های داخلی و خارجی بپردازیم. تا کنون شاهد اقدامات بسیاری از سوی برند ها بزرگ دنیا بوده ایم که اقدام به ریدیزاین لوگو نموده اند، برند هایی در زمینه فناوری، مد، املاک، مستغلات و دیگر موارد. ظریف گرافیک در این مقاله ابتدا به ریدیزاین لوگوهای برند های بزرگ جهانی و چرایی آن در انواع لوگو خواهد پرداخت. با ما همراه باشید.

  1. طراحی مجدد لوگو Yahoo

پنتاگرام باز طراحی لوگوی جدید یاهو را در سال 2019 انجام داد که برای برند های بسیاری از جمله Expedia، Slack، Rolls Roys طراحی لوگو را انجام داده است که گفته شده لوگوی جدید یاهو هم زمان با راه اندازی Mail جدید یاهو ارائه شده است. برای طراحی این لوگو زمانی حدود 2 ماه صرف شد تا خروجی نهایی به دست آمده است.

ریدیزاین لوگوی یاهو

اگر نگاهی به تغییرات لوگوی یاهو در طی سال های 2013 تاکنون بیاندازید می بینید تغییرات در حد تغییر در رنگ لوگو بوده است از جنبه های بصری اولین تغییر سال 2013 بوده است.

اصلاح لوگو طی سالها

در تحولات جدید یاهو قصد دارد اینبار به گونه ای قدرتمند و متفرانه ظاهر شود تا در دور رقابت با گوگل و بینگ گوی سبقت را از آنِ خود کند. در بسیاری از کمپانی ها، ریدیزاین لوگو خبر از ایجاد تغییر و تحولات اساسی دارد که ممکن است در محصول، خدمات، نوع عملکرد سازمان و غیره آن ها را مشاهده کنید. باید ببینیم یاهو چه تغییراتی را قرار است اعمال کند تا از دیگر رقبا متمایز شده و برتر شناخته شود.

  1. بازسازی لوگوی BMW

کمپانی قدرتمند BMW مانند بسیاری از شرکت های مطرح دیگر لوگوی خود را از حالت سه بعدی به صورت تخت تغییر داد. در طراحی مجدد لوگوی BMW خطوط صلیبی و تقسیم چهارگانه به همراه رنگ های آبی و سفید همچنان مشاهده می شود. با این روش طراح موفق به حفظ شفافیت فضای بین دایره میانی و بیرونی که حروف BMW در آن قرار دارد شد.

بازسازی لوگوی BMW

  1. طراحی لوگوی جدید اپل در دستگاه های جدید

بر اساس خبر های جدید کمپانی اپل در آینده لوگوی رنگی خود را در محصولات جدید حک خواهد کرد. هم اکنون این لوگو بدون رنگی خاص مورد توجه علاقمندان است که پشت تمامی محصولات قرار دارد. بنا به گفته MacRumors لوگوی رنگین کمانی اپل، احتمالا در برخی دستگاه های جدید این شرکت بازگردد. اما طبق خبر هایی که در این وبسایت منتشر شده هنوز قطعی نیست که کدام لوگو را در محصولات جدید اپل خواهیم دید.

طراحی مجدد لوگوی اپل در سال 2020

در واقع می توان گفت در برخی دستگاه ها لوگوی رنگین کمانی را به عنوان ادیشن خاص عرضه کند. پیش بینی می شود مدل های خاص کامپیوتر های مک مهم ترین انتخاب برای تغییر لوگو باشند. در هر صورت کمپانی اپل چه با لوگوی ساده و تک رنگ و چه رنگین کمانی همواره مورد توجه مردم جهان قرار گرفته و همچنان طرفداران پروپاقرص خود را دارد.

طراحی مجدد لوگوی اپل

  1.  لوگوی جدید اندروید

اینبار اندروید نسخه خود را با نام اندروید Q معرفی کرد. این نسخه اندروید 10 نامگذاری شده که که قصد گوگل شکستن سنت ها است. طی سال های گذشته همواره از اسامی دسرها برای نسخه های پیشین انتخاب می کرد اما اکنون حرف از حروف الفبای انگلیسی است که امسال اندروید Q را انتخاب کرده است.

بازسازی لوگوی اندروید

با مینیمال شدن لوگوی اندروید، حس مدرنیته به آن داده شده که شمایلی از یک ربات خجالتی و دوست داشتنی را می بینید که صمیمیت با مخاطب را افزایش می دهد. تعییر رنگ سبز لوگو به مشکی به خوانایی لوگو افزوده است. از آنجاییکه افرادی که دچار کور رنگی هستند کمتر قادر به تشخیص و مشاهده لوگو سبز رنگ بودند اینبار با رنگی متفاوت به مخاطبان ارائه می شود.

تغییر الگوی نام گذاری اندروید به عقیده Sameer Samat مدیر ارشد گوگل سخت بودن حرف Q ندانست بلکه دشوار بودن تلفظ نام دسر ها برای بسیاری از مردم جهان است. گفته ها بر آن است که گوگل در حال انتخاب اسم رمز نسخه اندروید بعدی است ینی R است. پس تا آن زمان بهتر است به نام رسمی سیستم عامل گوگل یا همان اندروید 10 عادت کنیم.

  1. باز طراحی لوگو Slack

اسلک با ریدیزاین آرم تجاری خود توسط شرکت پنتاگرام سال جدید خود را آغاز نمود. اینبار به جای 11 رنگ قبلی از نماد هشتگ به دلیل شکل هشت ضلعی ظاهری آن استفاده کرد. در طرح جدید برند اسلک رنگ سیاه را به گونه ای برجسته تر میبینید که قدرت را در کل در دستان خود گرفته است.

طراحی تخصصی لوگو در مشهد

نماد تجاری اسلک همچون سمبل و پالت رنگ است که در ابعاد مختلف در لوگو به شکل گره گونه ای گنجانده شده است. قبلا نماد هشتگ در لوگو اسلک بسیار ساده قرار گرفته بود، اما در نمونه جدید حسی متفاوت را در قالب هشتگ به مخاطب خود می دهد و جای انتقادی در آن نمی ماند.

  1. باز طراحی لوگو زارا

لوگو زارا در ماه ژانویه طراحی مجدد شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت. ری دیزاین لوگو زارا در شرکت فرانسوی Baron & Baron انجام شد. این شرکت فواصل میان کلمه ای و فرم نوشتار زارا را تغییر داد و در طرحی در هم تنیده ارائه نمود. زارا با ری دیزاین لوگو خود انتقادات بسیاری را دریافت نمود.

ریدیزاین لوگو در ظریف گرافیک

آنچه که در لوگوی جدید زارا دوست داشتنی و خوشایند است، عدم تغییر الگوی اصلی است که تنها با استفاده از فونت Sans-serif انجام شده که خطوط از قدرت بالاتری برخوردار هستند. آنچه که در لوگو زارا قابل انتقاد است باریکی و نازک شدن خطوط حروف است که باعث می شود در برخی موارد دچار پیچیدگی و افت کیفیت شود. حتی در ابعاد کوچک همچون Favicon سایت مشاهده آرم دشوار می شود و از زیبایی آن کم میکنه.

  1. اصلاح لوگو the knot

پس از گذشت بیش از 20 سال، لوگو the knot با رنگ آبی روشن به رنگ مرجانی که دارای جنب و جوش عمیق و بی طرفانه است تغییر کرد و حالتی مدرن با سبکی جدید به خود گرفت.

طراحی مجدد لوگو برند های بزرگ دنیا در سال 98

رنگ مرجانی جدید لوگو the knot بسیار قابل تشخیص، دوستانه و شاداب تر از نمونه قبلی است که رسالت این کمپانی را به عنوان حمایت از همه زوج ها و مراسماتشان، صرف نظر از سبک، فرهنگ، گرایش جنسی و یا مقایسه بودجه همخوانی واضحی دارد. اما لوگوی قدیمی همانند طرحی کودکانه به نظر می رسید که برای مخاطب در سطح گسترده جذابیت چندانی نداشت.

اما ایرادی که در این لوگو وارد عدم استفاده باکیفیت و شفاف در Favicon و شبکه های اجتماعی است که پراکندگی طرح را افزایش می دهد و این امر ارتباط مخاطب با لوگو را کم می کند. امیدواریم با گذشت زمان، از لحاظ بصری این مشکل خود به خود حل شود.

  1. طراحی مجدد لوگوی Lord+Taulor

در سال 2019 از نشان تجاری قبلی خود که به صورت دست نویس شیب دار بود صرف نظر کرد و اقدام به باز طراحی لوگو نمود. طراحی جدید لوگوی Lord+Taylor چشمگیر تر از مدل قبلی شد. کلمات کلیدی در یک مربع زرد قرار گرفت در حالی که هیچ نشانی از نمونی قبلی مشاهده نمی شود، گویا تاریخچه این برند اکنون جدا از سرنوشت لوگوی قبلی است.

طراحی مجدد لوگوهای بزرگ دنیا در سال 2019

قابلیت انعطاف را در نمونه طراحی مجدد لوگوی Lord+Taylor در حروف L+T می بینید که لوگو را در این کادر زرد رنگ منسجم نموده است. استفاده از رنگ زرد در طراحی جدید لوگو این فرصت را به شرکت می دهد تا از آرم تجاری متفاوت در بازاریابی جدید خود استفاده کند.

آنچه برخلاف طراحی چشمگیر نمونه جدید نسبت به الگول قبلی ایراد به لوگوی جدید Lord+Taylor وارد می کند حذف رنگ سیاه در طراحی جدید است. رنگی که قبلا در کیف، نشانه ها و دیگر موارد بسیار استفاده می شد اکنون به کلی ناپدید شده است. فضای خالی و اضافه ای که در لوگو وجود دارد، هیچ شکل و فرم خاصی را در آن ایجاد نکرده است و بلکه فضای پرت را زیاد کرده است.

  1. بازطراحی مک کینزی و کمپانی

متاسفانه باز طراحی لوگو مک کینزی زیاد هم موفق نبوده و کلمات کلیدی آن هم جذاب طراحی نشده اما به طور کلی می توان گفت چیدمان مرکزی و هسته ای آن قابل تامل است.

طراحی لوگوهای برند دنیا در سال 2019

همانطور که می بینید طراحی با چیدمان افقی انجام شده است تا فضای کمتری را اشغال کند. تایپ سفارشی شده و برجسته در لوگو، آن را ماندگار می کند.

  1. ریدیزاین Coldwell Banker

طرح جدید Coldwell Banker نسبت به لوگوی قدیمی خود تغییرات چشمگیری داشت و لوگوی مونوگرام را ارائه داد. هرچند بازخورد های منفی و عصبانیت هایی را برای این تغییرات دریافت نمود.

طراحی مجدد بهترین برند های دنیا در سال 2019

چیزی که در طراحی مجدد لوگو Coldwell Banker قابل توجه است حفظ رنگ آبی کلاسیک قدیمی است که اکنون نیز در لوگو مشاهده می شود.

و اما آنچه که مورد انتقاد است بخش های مهم لوگو است که بگونه ای شناسه و پیشینه لوگو در ریدیزاین لوگو حذف شده است. افزودن ستاره به حالت کلی نماد گیج کننده ای است که واقعا چه معنایی در این میان دارد؟ که باز هم شرکت Coldwell Banker اظهار نموده است در سال 2020 روی علائم آن بیشتر بازنگری خواهد کرد.

  1. طراحی لوگو VRBO

اینبار طراحی مجدد لوگو برای یک کلمه VRBO صورت گرفته که ظاهر جدیدی به خود گرفته است. لوگویی با فونت serif و تک رنگ سبز به شکل خطوط آبی رنگ به همراه رنگ نارنجی و سبز ارائه شده است.

ری دیزاین بهترین برند های بزرگ در دنیا در سال 2019

نمی توان تعریف و تمجید زیادی از تغییرات VRBO کرد چون باید رنگ و آرم را با "تعطیلات" ارتباط می داد (نوع فعالیت سازمان). طراحی حرف V به این گونه، فضای منفی را در لوگو نمایانگر می کند. همچنین ریدیزاین لوگو VRBO پراکندگی را در بین حروف ایجاد کرده است و خطوط کمی از خوانایی آن کم کرده است.  زمانیکه لوگو مونوگرام VRBO را به تنهایی در زمینه های تیره استفاده کنید، تضاد زیادی به وجود نمی اورد که بتوان به راحتی آن را دید.

  1. باز طراحی لوگو Sears

فروشگاه بزرگ sears با ایجاد تغییرات نماد خود با حلقه های سبز و بولد کردن خطوط باریک، لوگوی خود را به روز رسانی کرد. لوگوی جدید فروشگاه Sears نگاه طراحان بسیاری را به خود جلب کرد.

طراحی خلاقانه مجدد لوگوهای معروف دنیا در سال 2019

باز طراحی این لوگو بگونه ای نیست که بتوان از آن تعریف و تمجید کرد. پس ایرادی که می توان گرفت، طرح گمراه کننده ای است که در آن گنجانده شده است. علت استفاده از این نماد اضافه چیست؟ استفاده از شیب ها در طراحی لوگو، آن را بسیار ضعیف به نمایش گذاشته است. کاربرد گردینت در طراحی لوگو زیاد هم کارامد نیست. مانند گردینتی که در طراحی مجدد لوگو اینستاگرام اعمال شده است.

  1. باز طراحی تویوتا

همانطور که به صورت غیر منتظره آئودی تغییراتی در لوگوی خود سال 2018 ایجاد کرد، تویوتا نیز در سال 2019 با نماد جدید براقیت و درخشندگی را از آرم خود حذف کرد و طراحی فلت را انتخاب کرد. طرحی را در فضای مربعی می بینید که جسورانه خود را به همگان معرفی می کند.

باز طراحی بهترین لوگوهای دنیا در سال 2018

طراحی مجدد لوگوی تویوتا، به گونه ای هوشمندانه انجام شده است و سلسله مراتب بصری در آن رعایت شده است. در باز طراحی تویوتا می بینید اول نگاه به نام شرکت جلب می شود و پس از آن نماد را در چشم مخاطب می آورد.

تنها ایرادی که می توان به این لوگو وارد کرد سادگی آن است که زیاد هم جذاب نیست. استفاده از آن در تبلیغات هیجان لازم را ایجاد نمی کند.

  1. طراحی مجدد فایرفاکس

فایرفاکس امروزه ابزاری فراتر از یک مرورگر است که با نماد روباه شهرت یافته است. آرم جدید فایر فاکس خبر از برنامه های کاربردی و خدمات جدیدی داشت که باید رونمایی می شد. روبراه معروف فایرفاکس که با رنگ نارنجی در دل یک کره آبی کشیده شده. نام تجاری زمانی که با شمایل جدید ظاهر می شود بیشتر به الگوهای مینیمالیستی و رنگی روی می آورند که برای سوق دادن افکار به سمت برند استفاده می شوند.

طراحی مجدد لوگو firefox

در پی تحولات فایرفاکس، Firefox Send جهت انتقال فایل ها، برای ذخیره و همگام سازی پسورد ها Lockwise و بررسی امنیت رمز عبورFirefox Monitor در دسترس می باشد. که تنها آغازی است برای فعالیت های جدید فایرفاکس نه آخرین ها.

باز طراحی فایرفاکس

  1.  باز طراحی Scotiabank

لوگوی برند Scotiabank به سوی ساده سازی رفت و نماد کره یا جهان را از لوگوی خود حذف کرد و کلمات نازک را تغییر داد. جهان و طراحی های گرافیکی سمت و سوی سادگی و فلت را در بازایابی و تبلیغات استفاده می کند تا با ظاهری کلاسیک جلوه گری کنند.

طراحی مجدد لوگو Scotiabank

طرح جدید بگونه ای قدرتمند و جسورانه با کشیدگی استاندارد ظاهر شد که باعث شده بود خوانایی آن بیشتر و ساده تر شود.

اما می توان برای حذف جهان و نماد کره زمین در طراحی مجدد لوگو به آن ایراد گرفت، که چرا کاراکتر اصلی حذف شده است؟ این المان هنوز در بسیاری از تبلیغات و شبکه های اجتماعیش استفاده می شود. که به نظر می رسید بانک حتما در طراحی مجدد لوگو از آن بی بهره نخواهد بود.

  1. باز طراحی لوگوی اداره پست

طراحی جدید لوگوی پست بسیار ساده، شکیل و مفهومی تر از نمونه قبلی است. لوگو بخشی از طراحی هویت بصری یک سازمان است که ذهنیت مخاطب را پس از اعمال تغییرات شکل می دهد تا تجربه و تحولی دیگر را از خدمات سازمان مورد نظر دریافت کند. با طراحی مجدد لوگو تغییراتی در نماد های اداره پست از قبیل سربرگ ها، فلگ، تابلو ، وسایل حمل و نقل و غیره به وجود آمد.با رونمایی از لوگوی باز طراحی شده اداره پست تفاهم نامه ای میان اداره پست، نیروی محرکه و بانک قرض الحسنه مهر ایران منعقد شد.

طراجی مجدد لوگو در ظریف گرافیک

از جمله تغییراتی که اداره پست همراه با تغییر لوگو در سازمان خود اعمال نمود افزودن بیش از 2000 دستگاه موتور سیکلت به ناوگان توزیع پست شد که گفته شد این تنها آغاز راه است. در آینده اداره پست بر آن است تحولاتی از قبیل افزودن موتورهای برقی را در دست اجرا دارد تا در کلان شهر های ایران استفاده شود و به کاهش آلودگی هوا و ارتقای کیفیت حمل و نقل کمک نماید. آنچه در لوگوی قبلی پست دیده می شد خطوطی بود که یکسان طراحی نشده بود و به نوعی از هم گسیختگی در آن وجود داشت به همین دلیل در طراحی جدید با چهارچوب بیرونی و مفاهمی اصلی، موفق به ایجاد طرحی پیوسته تر ایجاد شود. بالا بودن سر پرنده مفهومی از حس چابکی را به خوبی در مخاطب ایجاد می کند. فونتی که در لوگوی جدید اداره پست ارائه شده بصورت اختصاصی طراحی شده است که حقوق مادی و معنوی آن متعلق به این شرکت است.

  1. ریدیزاین لوگو اسنپ

رونمایی اسنپ فود از لوگوی جدید خود صورت گرفت که به دنبال آن تغییر استراتژی برند، هویت بصری و ریبرندینگ را داشته است. اما ایرادات گرافیکی و تایپو گرافی بر آن وارد شد که چرا اسنپ باید عجولانه چنین خروجی را ارائه کند؟

  • اولین ایرادی که متوجه لوگوی جدید اسنپ است توجه نکردن به تایپو گرافی حرف a است. هرچند طراح قصد داشته است اصل قرینه سازی را در تمام بخش های لوگو رعایت کند اما با یک کم توجهی به تایپوگرافی حرف a ایراد را برجسته کرده است.

ریدیزاین لوگوی اسنپ

  • با کمی دقت در حرف a می بینید از لحاظ تایپی و گرافیکی درست اجرا نشده است. در واقع فونت بکار رفته شده در طرح اسنپ فود فونت Futura استفاده شده که فونت در لبه ها تیز و انحنا در تایپ است که در کل می توان این پیوستگی را مشاهده کرد که متاسفانه روال و استاندارد در لوگو رعایت نشده است. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید با ایجاد انحنا در فونت Futura لوگو شکل گرفته است اما اصول تعادل، سلسله مراتب، الگو، ریتم، فضای خالی، تناسب، تاکید، حرکت، تضاد و وحدت رعایت نشده است.
  • قطر حرف S یکسان نیست و گوشه های این حرف قرینه نیست.

بازسازی لوگوی اسنپ

  • دیگر انتقادی که به طرح وارد است رنگ سبز است که به گونه سرد و بدون هیجان استفاده شده است. در حالی که انتظار می رود برای این لوگو از رنگ های هیجانی و نشاط آور استفاده شود. هرچند ماهیت رنگ سبز حس زندگی، سلامتی و ایمنی را با خود به همراه دارد، اما سبز روشن نمی تواند این نقش را به خوبی ایفا کند.
  1. لوگوی جدید بانک ملی ایران

طراحی جدید لوگوی بانک ملی ایران بی سروصدا انجام و رونمایی شد. با روی کار آمدن لوگوی جدید تغییراتی در سایت بانک نیز ایجاد شد. در ریدیزاین لوگوی بانک ملی سعی شده است با حذف رنگ آبی که رنگی سرد تلقی می شد، رنگ های گرم جایگزین شود که به جذابیت طرح در نگاه عموم بیافزاید. همخوانی رنگ قرمز در پرچم جمهوری اسلامی ایران در آرم بانک نیز بکار گرفته شده است. در دو طرف خوشه های زیتون و گندم را می بینید که با رنگ های طبیعی خود در طراحی استفاده شده.

طراحی مجدد لوگوی بانک ملی ایران

ایجاد لوگوی جدید تمامی هویت بصری بانک را تحت تاثیر قرار خواهد داد. ست اداری، پرچم ها، تابلو، دیگر تبلیغات و فعالیت های تحت وب نیز از آن تاثیر خواهد پذیرفت. در ریدیزاین جدید لوگو بانک ملی تعداد برگ های خوشه گندم و زیتون یکسان شده، همچنین دیگر پیچش ربان و پرچم های زیتون در لوگو مشاهده نمی شود. طراح با استفاده از ترکیب رنگ قرمز و زرد زیبایی و جذابیت کار را ارتقاء داده تا از دید بیشتری برخوردار باشد و در مسافت های دور نیز به راحتی قابل مشاهده باشد.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288