مجوزها

رایج ترین جملاتی که به طراحان گفته می شود و درد دل آنها

  • اشتراک گذاری:
14 فروردین 1399 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 3264 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی گرافیک از جمله کار هایی است که باید زحمت کشید، وقت گذاشت، فکر کرد و در نهایت شیره و عصاره افکار را اجرا کرد. طراحان با ساعت ها نشستن جلوی سیستم، مشغول به سرچ، تحقیق و جستجو هستند تا آنچه به مشتری ارائه می کنند مایه مسرت و رضایت شود. حتی ممکن است در زمان استراحت و خواب هم ذهن درگیر افکار باشد و تا ساعت ها خواب به چشم نیاید. برای آنکه بتوان طرحی خلاقانه و باب میل مشتری ارائه کرد باید نیاز مشتری و بازار هدف را شناخت سپس اقدام به طراحی کرد تا راه به بی راهه نبرد و بهترین ها را به مشتری ارائه کرد.
 

طراح گرافیک باید روانشناس خوبی باشد

یک طراح قبل از هر چیز باید روانشناس خوبی باشد، نحوه ارتباط گرفتن با مشتری را بداند و سلایق مختلف را بشناسد و با توجه به آن ها بهترین تعامل و رفتار ها را برگزیند. بسیاری از افراد هستند که با دیدگاه طلبکارانه همه خواسته های خود را مطرح می کنند که این افراد باید مورد توجه قرار گیرند و در هر فرمایش باید بگویید درست می فرمایید، صحیح. این افراد اگر کمی جدی گرفته نشوند یا احساس کنند حرفهایشان مهم جلوه نمی کند قطعا هرگز باز نخواهد گشت و به نوعی تبلیغات سوء و مخرب هم محسوب می شود. برخی افراد با تواضع، حسن خلق و روی گشاده وارد می شوند که انرژی این افراد در زمان تماس تلفنی هم قابل حس است، روی همکاری این دسته افراد در مراحل طراحی به راحتی می توان حساب کرد و جالب تر می شود ان موقع که با مشتری خوشخیال و خندان روبرو هستیم. بارها باید مطلبی را گوش زد کنیم تا یکبار بگوید: جانم چی فرمودین؟ این افراد هرچقدرم عجله داشته باشند حداقل یک ماه برای تایید و تغییرات زمان نیاز دارند و هرگز هم ان ها را ناراحت و عبوس نخواهید دید. خیلی خوب است اما کمی هم جدیت به خرج دهند بد نیست.
 

مشکلات رایج طراحان

طراح گرافیک باید غیب بداند

برخی افراد در زمان مراجعه حتی نمی دانند چه می خواهند و یا از چه سبکی بیشتر خوششان می آید و باید ساعت ها زمان بگذاری و با مشاوره و راهنمایی بدهی تا دانست چه انتظاری از سفارش دارند. حدس زدن چیزی که حتی وجود ندارد از جمله مشکلات یک طراح گرافیک است.

در این میان مشتریانی هستند که مراجعه می کنند و چند نمونه غیر مرتب ارائه می کنند و در نهایت تمایل دارن طرح خوشگل باشه و به چشم بیاد اما زیبایی از دیدگاه این افراد چه چیزی تعریف شده؟ طرح های متنوعی که ارائه می کنند هیچکدام به هم ربط ندارد و هریک اصول و قواعد جداگانه ای دارند. منظور از خوشگلی کدام یک از قوانین و چهارچوب ها هستند؟ به هرحال باز هم بار به دوش طراح می افتد که به عنوان یک گرافیست وظیفه اش است تا نیاز ها را شناسایی و برآورده سازد.

در این میان خوشبختانه هستند افرادی که آنچه را که می خواهند سفارش دهند را بسیار دقیق همراه با جزئیات ارائه می کنند و تکلیف از ابتدا مشخص است و با اولین دقایق گفتگو می توان به راحتی به توافق رسید و یک ربع نشده سفارش را ثبت می کنند.
 

طراح گرافیک باید روی یک طرح ده ها سلیقه را اجرا کند

در همه مواردی که گفته شد این تنها آغاز کار بود و از این پس مراحل طراحی، تایید، تغییر و تسویه حساب را در پیش رو داریم. در مراحل تایید برخی افراد خودشان مستقلا تصمیم گیرنده نیستند و باید به شرکا، رفقا، امراء، خویشان و آشنایان خود طرح را نشان دهند تا بالاخره تصمیم به رد یا تایید بگیرند. واقعا یکی از دشوار ترین کارها کنار آمدن با چنین افرادی است که مطابق با سلیقه ده ها نفر باید تغییرات را اعمال کرد. از این که بگذریم یک طراح گرافیک کارش آنجایی سخت می شود که بارها و بار ها یک طرح را تغییر دهد. چرا؟ چون تصمیم گیرنده یک نفر نیست و هر دم از این باغ بری می رسد...

 

تجربه های یک طراح

طراح گرافیک باید سخنران خوبی باشد

دوست عزیز یا مشتری گرامی که مراجعه می کنید، بهتر است قبل از هر چیز بدانید چه چیزی می خواهید، هدف را مشخص کنید تا بهترین ها را به شما ارائه کنیم. در برخی مواقع مشتریان با آسودگی خاطر طرح را طی چند هفته بررسی معطل نگه میدارند تا اگر چیزی به ذهنشان رسید تقاضا کنند اما در این میان باید در نظر گرفت یک طراح گرافیک باید پروژه های زیادی را راه اندازی کند و پاسخگوی دیگر مشتریان باشد که زمان در این میان باید مدیریت شود تا کار ها در وقت تایین شده به اتمام برسد. بهتر است برای اعمال هر تغییری فورا تصمیم بگیرید و اقدام نمایید. وقت کشی باعث خستگی و بی میلی طراح می شود و انگیزه و اشتیاق خودتان نیز کمتر خواهد شد. حتی زمانیکه طرح نهایی می شود و تایید دریافت می شود، افراد متخصص و حرفه ای تری گویا روی کار می آیند و به نقد و بررسی طرح می پردازند. از جمله درخواست های رایج:
 

  1. واسه یه عکس اینقدر باید هزینه کنم؟

  2. یه دفتر فنی به من نصف این قیمتو داده.

  3. بابا چهارتا خط میندازین و یه رنگ، کاری نداره که.

  4. خیلی وقتتونو نمیگیرم، یه پوستر یا لوگوی ساده میخوام. نمیخوام زیاد خودتونو اذیت کنین.

  5. بابا اینکه کاری نداره یه خط اینجا بکشین خوشگل میشه.

  6. این رنگی که اینجا گذاشتین بنظرم اصلا خوب نیست. بهتره از این رنگ استفاده کنین.

  7. اینو این مدلی بزنین بهتره بنظرم. هم قشنگ میشه هم میاد تو چشم.

  8. نمیشه هزینه طراحی تونو کمتر حسا کنین؟

  9. مامانم، باجناقم، خواهر شوهرم، خواهر زاده 5 سالم و خانمم گفتن اینجوری باشه بهتره.

  10. برخی مشتریان تا مدت ها فقط پیام ها را Seen می کنن و به دلیل مشغله کاری دیر به دیر جواب میدن.

رایج ترین مشکلات طراحان گرافیک

اگر می خواهید طرح سفارش بدین، در مرحله تایید یا تغییر که یکی از سخت ترین مراحلی است که یک طراح با آن روبرو میشه، لطفا با یک نظر واحد و سبک مشخص تغییرات را بفرمایید و تمام. یک طراح گرافیک با استاندارد ها، چهارچوب و قوانین طراحی به خوبی آشنا است و می داند بهترین ها را چطور ارائه کند تا شما به نتایج مطلوب برسید. هنگامی که منحنی یا هر خطی در طرح بنا به سلیقه خواهر خانوم یا دوستتون جابجا شود، ممکن است ایرادی بزرگ در طرح ایجاد شود که کل طراحی را زیر سوال ببرد. رنگ ها با توجه به روانشناسی رنگ، نوع کسب و کار و انتظار مخاطب از محصول، انتخاب شده اند، لطفا طرح را رنگین کمانی نکنید و یا از رنگ های غیر معمول نخواهید استفاده شود تا طراح به عنوان یک فرد ناشی و آماتور به همگان معرفی شود.

تو مو میبینی و من پیچش مو...

شما طرح را می بینید و طراح گرافیک به آینده کاری، بازار هدف و تبلیغات مؤثر نگاه می کند، پس لطفا اگر به انجام تغییرات مُصِر هستید و اعتقاد دارید شما درست فکر می کنید و حق با شما است و یک طراح زیاد به کار خود واقف نیست، بهتر است به یک فوتوشاپ کار مراجعه کنید تا صفر تا صد طراحی را باب میل شما اجرا کند.

رایج ترین سوالات که طراحان با ان مواجه هستن

بسیاری از مشتریان ظریف گرافیک هنگام مراجعه واقعا نمی دانند چه می خواهند، اما با ثبت سفارش در طی مراحل طراحی، همکاری های لازم را داشته و با توجه به مشاوره هایی که به ایشان ارائه نموده ایم در تایید و تغییر طرح بهترین حالت ها را پذیرفته اند. رضایت مشتریان ارزشمند ترین سرمایه ظریف گرافیک است که طی تعامل و ارتباط دوستانه همه پروژه ها به خوبی انجام می شوند.

در نظر داشته باشید هیچ طراحی نمی خواهد نظر خود را به شما تحمیل کند، اما لحظه ای تأمل کنید و گوش کنید، ببینید آیا واقعا آنچه به شما گفته می شود غیر منطقی است؟ هر آنچه از یک طراح گرافیک به عنوان مشاوره و نکته دریافت می کنید سال ها تلاش، تجربه و آزمون خطا را به همراه دارد که هرگز شما فکرش را هم نمی کنید. از این رو بهتر است به گرافیست اعتماد کنید و هر آنچه از استاندارد ترین ها است را به ما بسپارید.
 

یک طراح گرافیک باید گفتگو ها را مدیریت کند

بسیاری از گفتگو های میان مشتری و طراح اضافه هستند و بهتر است مطرح نشوند. گفتگوهایی مانند نظرات سایرین، تخصصی وارد شدن یک مشتری یا فردی دیگر، بی اهمیت جلوه دادن فعالیت های طراحی گرافیک و اینکه در زمان تسویه بدقولی و بد حسابی کردن. در نظر بگیرید فردی که به عنوان طراح ساعت ها می نشیند و وقت صرف می کند. از نور چشم، سلامت جسمی و انرژی و فکر خود استفاده می کند تا بتواند به نتیجه مطلوب دست یابد که در پی آن به مرور سال ها، کمر درد، گرفتگی گردن، خستگی و احساس درد در انگشتان و مچ دست، سوزش چشم، ضعیف شدن چشم ها و سر دردهای غیرقابل تحمل و غیره را باید به جان بخرد تا مشتریان راضی و خشنود باشند. طرحی که ارائه می شود با ساعت ها مطالعه، تحقیق و آنالیز انجام می شود که همراه با قوانین طراحی پیاده سازی و ارائه می شود.

رایج ترین مشکلات طراحان گرافیک

اگر می خواهید یک طراح حرفه ای با جان و دل همراه شما باشد و خلاقانه ترین ها را دریافت کنید، بهتر است از همان ابتدا ریش و قیچی را به ایشان بسپارید و در زمان مناسب نظرات خود را مطرح کنید، تیم طراحی ظریف گرافیک توصیه می کند پیشنهادات و توصیه ها را در زمان تغییر از طراح بپذیرید، زیرا آنچه که به عنوان خروجی می بینید قرار است بازاریاب، مُبلِغ، فروشنده یا فراخوان شما باشد که در طراحی روانشناسی شده است.

به طراحان حرفه ای که در تبلیغات و طراحی گرافیک مهارت و تجربه لازم را دارند اعتماد کنید  تا ببینید که چطور برایتان معجزه می کنند.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288