مجوزها

40 لوگو خلاقانه برای ایده گرفتن + نمونه لوگوهای خاص 1402

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 26 شهریور 1402 ) 31584 1 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی لوگو اولین گام در شروع یک تجارت به شمار می رود که مردم با دیدن آن متوجه کسب و کار شما می شوند. لوگو، اگر به خوبی طراحی شود می تواند توجه مخاطبین را به خود جلب کند و تصویری به یاد ماندنی را از یک برند ایجاد کند. تنها یک اشتباه در طراحی لوگو موجب می شود مشتریان برند تجاری شما را نادیده بگیرند. اگر کسب و کار خود را تازه شروع کرده اید، احتمالاً برای نشان دادن نام تجاری برند در حال فکر کردن به نوع لوگو متناسب با آن هستید. ظریف گرافیک در این مقاله 40 لوگو خلاقانه و موثر به همراه نکات مهم را ارائه می دهیم تا بتوانید بهترین لوگو را برای تجارت خود داشته باشید.

لوگوی نایک، به عنوان یکی از مثال‌های خلاقانه لوگوها شناخته می‌شود. طراحی علامت تیک نایک به سادگی و قدرت بیان هویت سازی کرده است. این لوگو شامل یک تیک (چک) ساده است که طراحی پرمفهوم به نوعی پیشرفت و پویایی را نشان می‌دهد. با استفاده از یک خط منحنی، شکل لوگوی نایک بیانگر حرکت به جلو و تمایل به پیشروی است. اما این تنها نمونه لوگوی خلاق نیست. چرا که در ادامه همین مطلب قرار است به 40 نمونه جذاب دیگر بپردازیم. اما به جای یک معرفی ساده بیایید به عمق هر لوگو رفته و چیزی که ابتکار عمل آن را نشان میدهد رو توضیح دهیم.

میدانیم که طراحی لوگوی حرفه‌ای به شما کمک می‌کند که تصویری قدرتمند و مشخص از برند خود ایجاد کرده و به لحاظ ذهنی در ذهن مخاطب نمایان باشید. این کمک می کند تا بتوانید با دوام و پایداری، ربات های خود را بالا بروند و در نتیجه، تبدیل به یک برند معتبر و قابل اعتماد شوید. در ادامه به اصول این نوع طراحی اشاره خواهیم کرد:
 

  1. ایجاد طرحی ماندگار

برای آن که محصول در ذهن ماندگار شود بهتر است لوگوی منحصر به فرد داشته باشد. به طور مثال لوگوی Iron Duck تصویر اردکی را در آویز لباس قرار داده تا هم نشان دهنده آنچه که می فروشند (لباس) باشد و هم نام برند آن ها (اردک آهنی) را به خوبی نشان دهد.

ایده های طراحی لوگو خلاقانه در ظریف گرافیک
 

  1. تصاویر تداعی کننده نام برند

کلمات معنای خاصی دارند یا در ارتباط فراتر از معنا پیش می روند. تصاویر می توانند مفاهیم ویژه ای داشته باشند مخصوصاً وقتی که به سبکی منحصر به فرد طراحی می شوند. فکر کردن در مورد مفاهیمی که کلمات یا تصاویر می توانند القا کنند کمک می کند بتوانید لوگو موثرتری را انتخاب کنید. لوگوی Data Berry به خوبی این موضوع را نشان می دهد، زیرا این لوگو مینیمالیستی همزمان مفاهیم اساسی و مرتبط با فناوری را نمایش می دهد.

طراحی لوگو خلاقانه در مشهد با ظریف گرافیک
 

  1. تصاویر تو در تو

اگر می خواهید لوگوی خود را کمی بیشتر برجسته و شاخص کنید، تصویری را انتخاب کنید که دو تصویر جداگانه را ایجاد کند. به طور مثال طراحی لوگو خلاقانه Shoot my Dog شخصی است که در حال عکس گرفتن است، اما انتخاب موقعیت و سبک آن باعث می شود فرد مانند سگ به نظر برسد. مطمئن شوید دو تصویر با محصول یا موضوع شما مطابقت داشته باشد.

ایده برای طراحی لوگو خلاقانه
 

  1. رسالت برند را نشان دهید

کسب و کاری که دارید بهترین گزینه برای طراحی لوگو است که این موضوع در لوگو خلاقانه Movers illustrates به خوبی نشان داده شده است. آنها دستی را بالای خانه ای قرار داده اند و به صورت بصری نشان می دهند که چگونه به افراد در انتقال خانه کمک می کنند.

طراحی حرفه ای لوگو خلاقانه در مشهد با ظریف گرافیک
 

  1. محصول را در متن بگنجانید

مشابه موارد قبل، سعی کنید محصول خود را به روش های خلاقانه در لوگو معرفی کنید. استودیو گیتار یک مثال خلاقانه از یک لوگو است. آن ها به ترتیب با استفاده از ""I ،"گیتار" و "S"، "استودیو" تصویر گیتاری را ایجاد کرده اند. سعی کنید با فونت ها بازی کنید و ببینید چه تصاویری می توانید با متن ایجاد کنید.

ایده هایی برای طراحی خلاقانه لوگو
 

  1. از تصاویر کنایه ای استفاده کنید

یکی از راه های ایجاد تصویر خوب برای نشان تجاری استفاده از تصاویر کنایه ای، به یادماندنی و معنی دار می باشد. کلیسای امانوئل لوتری بهترین نمونه در این مورد است. لوگوی این کلیسا یک تصویر مینیمالیستی از یک درخت است که مفهوم زندگی را با صلیب مرتبط کرده است.

طراحی لوگو خلاقانه و حرفه ای در مشهد با ظریف گرافیک
 

  1. استفاده از فضای منفی

روش های طراحی لوگو خلاقانه ای وجود دارد که می توانید با کمک فضای منفی - یا فضای بین تصاویر - به طور موثر طراحی را انجام داد. به عنوان مثال Rocket Golf ، پایه دو توپ گلف را نزدیک به هم قرار داده، اما فضای بین آن ها را به گونه ای طراحی شده که تصویر یک موشک ایجاد شود. در این مورد می توان گفت توانسته جلوه های جالب و منحصر به فردی را برای بازی کردن ایجاد کند که شاید نتوان با تصاویر ساده آن را به دست آورد.

طراحی حرفه ای لوگو خلاقانه در ظریف گرافیک
 

  1. نسخه GIF لوگو را ایجاد کنید

انیمیشن تقریباً همیشه سریعتر از یک تصویر ثابت جلب توجه می کند. استفاده از نسخه GIF لوگو بسیار موثر است، اما باید حرکت تصویر به اندازه کافی باشد و توجه بینندگان را از لوگو پرت نکند.Rain Wine  مثالی عالی برای این موضوع است. GIF شامل یک انیمیشن باران ساده است که تصویری از یک بطری شراب را ایجاد می کند، که نه تنها خلاقانه است بلکه ناخودآگاه برای بیننده جذاب است.

 

بیشتر بخوانید: 

طراحی تخصصی لوگو در اهواز + نمونه لوگو

 

طراحی تخصصی لوگو خلاقانه در مشهد با ظریف گرافیک

  1. نسخه های متحرک متنوع

طراحی لوگو خلاقانه متحرک که می تواند در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار گیرد، می تواند جایگزین عالی برای لوگوهای استاندارد باشد. به عنوان مثال، Fubiz دارای چندین گزینه مختلف انیمیشن است. درج این موارد در وب سایت باعث به یاد ماندنی تر شدن لوگو می شود و می تواند باعث سرگرمی بیشتر مخاطبین شود.

طراحی لوگوهای خلاقانه برای مشاغل مختلف
 

  1. تاثیر گذار باشید

با طراحی لوگو ساده می توانید تأثیرگذارتر عمل کنید. به عنوان مثال Boundary فقط نام خود را در یک خط ساده به صورت یک منحنی، طراحی کرده که بسیار کارآمد است، زیرا این خط توانسته حروف مجزایی را ایجاد کند. به گفته طراح لوگو استفان بوک، لوگو Boundary نشان دهنده هدف آن است. وی به ویسمه گفته است: "به عنوان یک شرکت نظارتی، پردازش سیگنال قسمت مهمی از فعالیت شرکت محسوب می شود، به همین خاطر این واژه بر روی موج سینوسی ساخته شده است."

طراحی لوگو خلاقانه در مشهد با ظریف گرافیک

  1. لوگو مرتبط با نام برند

گاهی اوقات به تصویری که مستقیماً نشان دهنده محصول باشد نیازی ندارید و یکی که نشانه های نام تجاری می تواند به خوبی عمل کند. به عنوان مثال فریلانسر، از یک تصویر نیزه دار استفاده می کند که با وجود اینکه ارتباط مستقیمی با سرویس آنها ندارد، اما یک نماد به یادماندنی ایجاد کرده است.

طراحی حرفه ای لوگو خلاقانه در مشهد با ظریف گرافیک

  1. فونت با "هویت" انتخاب کنید

ایجاد یک تصویر و متن با سبک مشابه می تواند به افزایش انسجام لوگو و کل هویت بصری کمک کند. به عنوان مثال Quick Fish در متن خود همان طرح ساده و روان تصویر را در نظر گرفته است.

طراحی لوگوی خلاقانه کسب و کارهای بزرگ و کلان در مشهد ب اظریف گرافییک

  1. استفاده از تصویر سیلوئت

سیلوئت یک روش ساده برای ایجاد لوگو است، آن ها هر چیزی را به صورت حداقلی نشان می دهند و قادر به ارائه سبک منحصر به فرد خود هستند. به عنوان مثال Slow Motion، با استفاده از سیلوئت حلزون و حلقه فیلم، فیلم های سیاه و سفید قدیمی را در ذهن مخاطب خود تداعی می کند.

طراحی تخصصی لوگو خلاقانه در ظریف گرافیک

  1. سادگی را حفظ کنید

هنگام طراحی لوگو خلاقانه، توجه داشته باشید که سادگی اغلب مورد توجه است. به لوگو Unlock، که به سادگی نام شرکت را نمایش می دهد، نگاهی بیندازید. این لوگو دارای یک قفل کوچک در زیر حرف “n” است تا نشان دهد که قفل چیزی را باز می کند. گرچه بسیار طرح لوگو ابتدایی به نظر می رسد، اما به دلیل خلاقیت و سادگی بسیار باور نکردنی است.

طراحی لوگو خلاقانه کارخانجات در مشهد با ظریف گرافیک

  1. از ترفند ها استفاده کنید

همه عاشق ترفند های سرگرم کننده و زیبا در طراحی لوگو هستند، بنابراین استفاده یکی از آن ها به عنوان لوگو ممکن است بهترین راه باشد. Orbotix یک مثال عالی برای این مورد محسوب می شود. یک طلسم زیبا می تواند هم نمایانگر کاری است که انجام می دهند باشد و هم باعث می شود مشتریان با محصول احساس نزدیک تری داشته باشند.

طراحی حرفه ای لوگو خلاقانه در مشهد با ظریف گرافیک

  1. از نام برند در لوگو استفاده کنید

بعضی اوقات، واقعاً نیازی به تصویر ندارید، اغلب نام برند می تواند کافی باشد.compass  از این مزیت استفاده می کند، و با یک خط ساده "o" را به یک قطب نما تبدیل کرده است.

طراحی حرفه ای لوگو خلاقانه در ظریف گرافیک

  1. لوگو روی محصول

اطمینان حاصل کنید که لوگو با نوع محصول مطابقت داشته باشد. قطعاً نمی خواهید برای شرکت Fortune 500 ، چیزی مانند کنسرت کودکانه یا یک سبک بسیار بی ارزش و ناخوشایند را در طرح لوگو استفاده کنید. Shine a Light مثالی در تطبیق لوگو با محصول می باشد. تصویر هنوز هم پس از سال ها ظاهری حرفه ای دارد، اما شامل برخی از عناصر کودکانه مانند ستاره ها می شود که تمرکز را در طراحی نشان می دهد.

Creative logo design of factories in Mashhad

  1. استفاده از جلوه های بصری

شوخ طبعی روشی امتحان شده و واقعی است که باعث می شود کار شما به یادماندنی تر شود. استفاده از جلوه های بصری راهی عالی برای عملی سازی این امر است. Pause  یک مثال بسیار خوب برای این موضوع است. از یک پنجه واقعی برای نشان دادن نام خود و ایجاد تصویری تازه و غیر منتظره استفاده کرده است.

Creative design of chemical industry logo

  1. از آمبیگرام استفاده کنید

Ambigrams، برای کسانی که مایلند کلمات لوگو را بتوان از دو یا چند جهت مختلف به طور یکسان خواند مناسب است. این می تواند برخی از تصاویر سرگرم کننده و شگفت آور را ایجاد کند. به عنوان مثال Turn، برای نمایش نام خود از آمبیگرام استفاده می کند. لوگوی این شرکت را می توان وارونه و همچنین به طور معمولی خواند.

Creative design of chemical industry logo

  1.  نمایش متحرک نام

یک روش جالب برای نمایش خلاقانه لوگو، استفاده از انیمیشن ها است که ابتدا لوگو را نشان دهد، سپس نام تجاری را به نمایش بگذارد. این کمک می کند تا توجه زیادی روی لوگوی جلب شود و ارتباط بهتری با نام تجاری برقرار شود.Simplicity  این را موضوع را به خوبی نمایش می دهد، انیمیشن با یک قلب ساده شروع می شود، سپس نام شرکت در کنار قلب ظاهر می شود.

طراحی لوگو متحرک در مشهد با ظریف گرافیک

  1. ظرافت در طراحی لوگو

همه چیز نباید از قبل جلوی چشم و واضح باشد. درج معانی پنهان راهی عالی برای سرگرم کردن مخاطبین است. به عنوان مثال، EDN در نگاه اول تقریباً فقط مانند یک تصویر ساده به نظر می رسد، اما با یک نگاه دقیق تر مشخص می شود که نام شرکت در تصویر لوگو است.

طراحی حرفه ای لوگو خلاقانه در مشهد با ظریف گرافیک

  1. استفاده از حروف برای ایجاد تصاویر

ما در ظریف گرافیک پیشنهاد میکنیم سعی کنید از حروف برای ایجاد تصاویر متفاوت و جالب در انواع لوگو استفاده کنید. برای مثال شرکت "" oo از نوار روشن / خاموش استفاده می کند که نام این شرکت را لوگو خلاقانه معرفی کرده است.

طراحی لوگوی اختصاصی مشهد

  1. از محاورات استفاده کنید

ایجاد استعاره می تواند راهی عالی برای بیان سریعتر معنا باشد. به عنوان مثال Slingshot ، تیمی است که شعار آن ها "ارائه کارآمدتر" می باشد، که یک موشک متحرک را به عنوان لوگو خود انتخاب کرده اند. بدیهی است که هیچ کالایی قرار نیست با موشک به شما تحویل داده شود، اما این یک استعاره خوب برای این شرکت به شمار می رود. گفتگویی با مشتری در مورد کالاهای قابل تحویل سریعتر و آسان تر در نظر گرفته شده است. استعاره ها، و نحوه استفاده از آن ها، راهی عالی برای ارتقا لوگوی برند شماست.

Creative design of macro business logo

  1. لوگو ترکیبی

حتما نام شرکت های بسیاری را در لوگوهای مختلف مشاهده کرده ایم. چرا این دسته از شرکت ها یک قدم جلوتر می گذارند و کل کلمه را نشان می دهند؟bison  یک نمونه از این مثال است، زیرا طراحی لوگو از نام شرکت ساخته شده است تا شبیه گاو میش یاbison  باشد.

Creative design of macro business logo

  1. حاشیه لوگو

حاشیه ها می توانند روش خوبی برای متمایز و خلاقانه نشان دادن لوگو و تأکید بر سبک خاص شما باشند. Take The Volcano ، آن ها حاشیه ای به لوگوی خود داده اند تا باعث شوند احساس بسیار منحصر به فردی در بینندگان ایجاد شود. نوع حاشیه می تواند متفاوت باشد، بنابراین آزمایش کنید و ببینید چه نوع حاشیه ای برای لوگو مناسب است.

Creative design of macro business logo

  1. از مفاهیم ساده استفاده کنید

همه لوگوهای متحرک نباید پر زرق و برق باشند. بعضی اوقات، حرکات ساده و ظریف موثرتر هستند. به عنوان مثال، Flip Flop فقط حرف سوم را متحرک می کند ("" i و "" o به جلو و عقب برگردانده می شود)، و توانسته فوق العاده موثر عمل کند، زیرا حرکت نه تنها نام شرکت را نشان می دهد بلکه معنی آن را هم نمایش می دهد.

ایده طراحی

  1. تایپوگرافی کنید

نحوه نوشتن یک کلمه اغلب می تواند بر مشاهده آن تأثیر بگذارد، چیزی که لوگو را بسیار باورنکردنی و خلاقانه می کند، به طور مثال Edge Link از یک فونت مخصوص استفاده می کند، زیرا این نوع فونت کمک می کند لوگو برجسته به نظر برسد و موجب می شود نشان دهد که شما چه کسی هستید و معنی اسم چیست؟

ایده برای لوگو

  1. نام تصویری برند

به احتمال زیاد می خواهید افراد دقیقاً آنچه که مد نظر دارید را به سرعت تشخیص دهند. ساخت لوگوی خلاقانه که نشان دهنده هدف شما در یک نگاه باشد به بینندگان اجازه می دهد خیلی سریع کار و فعالیت برند را درک کنند و به آن علاقه مند شوند. Fit Talks یک مثال عالی برای این موضوع است. لوگوی آن ها یک حباب متنی است که درون آن یک خط قلب وجود دارد و یک نوشتار کوتاه و عالی برای معرفی اهداف شان ساخته اند.

طراحی حرفه ای لوگو خلاقانه در مشهد با ظریف گرافیک

  1. استفاده از متن

اگرچه یک لوگوی خلاقانه، عالی است، اما به اشتراک گذاشتن آن بسیار مهم است. PaperClip این مفهوم را به خوبی نشان می دهد. لوگوی نسبتاً کوچک و ساده، اما در زمینه های مختلف مفید است. چه برای استفاده در بروشور، اینفوگرافیک و یا سربرگ. به راحتی می توان آن را بر روی همه پس زمینه ها قرار داد.

 

 

Creative design of exchange logos and international exchanges

 

 

30. استفاده خلاقانه از اعداد

با اعداد هم می توان به همان اندازه متن یا تصاویر خلاقانه از لوگو را ایجاد کرد. به عنوان مثال Eighteen Parkway شامل عدد 18 در نام برند است. اگر شماره هایی در نام دارید یا مربوط به آن است پیشنهاد می کنیم روش های منحصر به فرد برای درج آن پیدا کنید تا بتوانید طرح های جالبی ایجاد کنید.

طراحی تخصصی لوگو خلاقانه در مشهد با ظریف گرافیک

31. تجسم مفهوم کلمات

یافتن راه هایی برای نشان دادن معنای واقعی نام برند تجاری، روشی کاملاً خلاقانه برای جالب تر نشان دادن لوگو به شمار می رود. به عنوان مثال، Illusion کلمه "" s را با فضای منفی ایجاد کرده و نوعی "توهم یا Illusion " را موجب می شود.

Creative logo design ideas

32. ترکیب تکنیک های مختلف

خود را فقط به یک تکنیک محدود نکنید و یک ترکیب خوب را برای طراحی لوگو خلاقانه در نظر داشته باشید. به عنوان مثال کافه سینما از فضای منفی، یک تصویر درون یک تصویر دیگر و پالت سیاه و سفید برای ایجاد یک قطعه شگفت انگیز استفاده کرده است.

Creative logo design ideas

33. فونت مناسب

تایپوگرافی در طراحی خلاقانه لوگو فوق العاده مهم است. فونت اشتباه نمی تواند پیامی را که قصد ارسال آن را دارید به مخاطبان انتقال دهد. فونتی که نشانگر برند باشد، هنوز هم حرفه ای محسوب می شود و در طراحی لوگو بسیار حائز اهمیت است. Victory Art  مثال این مورد است که از فونت اسکریپت رسا استفاده می کند که هدف آن را به درستی منعکس می کند.

Creative logo design ideas

34. از یک تصویر استفاده کنید

همانطور که می گویند "یک تصویر گویاتر از هزار کلمه است."، بعضی اوقات با داشتن یک تصویر مناسب به هیچ متنی احتیاج نیست. به عنوان مثال Lion Record Label به این نام احتیاج ندارد، زیرا می توانید نام برند تجاری آن ها را از تصویر ارائه شده به وضوح درک کنید.

Creative international business logo design

35. تست سبک های مختلف

در کنار سبک خاص می توانید گزینه های متنوعی را ایجاد کنید که شاید حتی به آن فکر نکرده باشید. بعنوان مثال ، انجمن زنان تاجر علاوه بر پیاده سازی یک تصویر در یک تصویر دیگر، از یک سبک بسیار سخت و کاملاً سیاه و سفید استفاده می کند. لوگو را با استفاده از سبک های مختلف ایجاد کنید و ببینید کدام یک برای برند مناسب است.

Creative international business logo design

36. فان عمل کنید

طنز مبتنی بر جناس (که در بالا ذکر شد) تنها راه ایجاد برخی از تصاویر خنده دار با یک لوگو نیست. لوگوتومی یک مثال کاملاً سرگرم کننده دارد که نشان دهنده یک "لوبوتومی" است که روی یکی از حروف کلمه انجام می شود. ببینید برای ایجاد جلوه فان اما متناسب می توانید با کلمات و تصاویر خود چه کاری انجام دهید.

Creative international business logo design

37. لوگوی نامتناهی

فکر کنید که لوگوی شما 10 یا 15 سال آینده چگونه به نظر خواهد رسید. آیا باز هم مخاطبان را مجذوب خود می کند؟ به لوگوی King Land نگاه کنید زمان ساخت آن مشخص نیست و از تکنیک هایی استفاده شده که محدود به سال خاصی نیست.

Creative international business logo design

38. عناصر تکرار شونده

تکرار عناصر خاص می تواند طراحی لوگو خلاقانه را ارائه دهد. علاوه بر انسجام بیشتری که در طراحی ایجاد می کند، باعث صرفه جویی در وقت و حتی به یاد ماندنی تر شدن آن نیز می شود. Wine Forest این کار را به روشی خاص انجام می دهد که بسیار خوب عمل کرده است، تصویر "بطری های شراب" را در درون درختان تکرار می کند، در حالی که اندازه آن ها نیز متفاوت است بنابراین توانسته کاری کند که برای مخاطبان جالب تر باشد.

Creative international business logo design

39. استفاده از نقاشی دستی

لوگوهای سنتی و دستی می توانند نوستالژی ایجاد کنند و احساسی معتبری مانند لوگوی Lacalaca ایجاد کند. اگر صاحب مشاغل کوچکی هستید یا می خواهید احساسی دوستانه ای در مشتریانتان ایجاد کنید پیشنهاد می کنیم یک لوگوی دستی طراحی کنید.

Creative international business logo design

40. رنگ های سیاه و سفید

لوگوها نباید خیلی به رنگ متکی باشند باید بتواند به تنهایی و بدون توجه به مخاطبان خود تصویری مقتدرانه داشته باشد. لوگوهایی مانند لوگو BP که از سایه های سیاه و سفید برای تأثیرگذاری بر روی مخاطب استفاده کرده است و تقریباً در هر قالبی قابل درک هستند. صرف نظر از اینکه هیچ رنگ خاصی در تصویر وجود ندارد.

Creative business logo design

طراحی لوگو خلاقانه در ظریف گرافیک

روش های زیادی برای طراحی لوگو خلاقانه و به یاد ماندنی وجود دارد که هدف و محصول شما را بیان می کند. شروع به آزمایش کنید و ببینید چه نکات در طراحی لوگو حرفه ای برای برند مفید است. اگر می خواهید یک لوگو موثر ایجاد کنید، ظریف گرافیک در کنار شما است تا با توجه به نوع تجارت و نام برند لوگوی مناسب را داشته باشید. با این حال سعی بر آن داریم تا برای سال ها لوگوی منحصر به فرد داشته باشید و بتوانید مشتریان بیشتری را به برند خود جلب کنید. ما در تیم طراحی لوگو ظریف گرافیک طرح های خلاقانه ای را در اختیارتان قرار می دهیم تا برند، نظر مخاطبان را به خود جلب کند و حضور پر رنگ و چشمگیری را در بازار داغ رقابت این روز ها داشته باشید.

 

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (1)

  • ایده های لوگو واقعا عالی بود.

    ثبت پاسخ

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288