مجوزها

طراحی لوگو و آرم اختصاصی در سمنان

  • اشتراک گذاری:
25 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1764 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

بسیاری از کارخانجات مواد غذایی، دارویی، صنعتی و بسیاری از الا های دیگر در استان سمنان مشغول به فعالیت هستند که قطعا هر یک برای فعالیت هدفمند و کارامد نیاز به طراحی لوگو دارند. با این حال طراحی لوگو در سمنان یکی از اقدامات مهم برای شناخته شدن در بازار داخلی و خارجی به شمار می رود. در این مقاله از ظریف گرافیک قصد داریم به طراحی لوگو کارخانجات سمنان بپردازیم تا شناخت بیشتری نسبت به لوگوی این رده شغلی ایجاد نماییم و بهترین پیشنهادات را ارائه کنیم.
 

چرا نیاز به طراحی لوگو کارخانجات داریم؟

به زبان ساده می توان گفت، لوگو نمادی است که برای شناسایی شرکت تولید کننده روی محصولات حک می شود. لوگو نشانی گرافیکی است که می تواند در بردارند سمبل، نوشتار و یا ترکیبی از هر دو باشد. به همین دلیل سه طبقه بندی برای لوگوی شناخته شده است که عبارتند از :

  1. طراحی لوگوی تصویری کارخانجات: این لوگو از اشکالی تشکیل شده که به خوبی تصویری واضح از برند را نشان می دهد.

  2. طراحی لوگوی نوشتاری کارخانجات: لوگوی نوشتاری معمولاً نام شرکت را با رسم الخطی متفاوت بیان می کند.
  3. طراحی لوگوی ترکیبی کارخانجات:  لوگوی ترکیبی همان طور که از نامش پیداست همه ویژگی های دو لوگوی قبل را دارد.

نمونه کار

توجه داشته باشید که لوگوی نوشتاری به دو دسته لوگو تایپ و مونوگرام تقسیم بندی می شوند.

در لوگو تایپ به جای تصویر، صرفا از کلمات و یا جمله استفاده می شود، ولی در مونوگرام حروف اختصاری را به کار می گیرند. اینکه کدام یک در طراحی لوگوی تصویری کارخانجات سمنان به کار گرفته می شود به عوامل متفاوتی همچون نوع تولیدات، بازار هدف، مخاطبین و نیاز برند وابسته است. در طراحی لوگوی تصویری کارخانجات سمنان به دلیل الگوهای مختلف کسب و کار بهتر است کار را به طراحان حرفه ای سپرده شود که با ارائه مشاوره و آنالیز های لازم بهترین ها را پیشنهاد نمایند. اگر می خواهید لوگویی بی رقیب و جذاب داشته باشید پیشنهاد می کنیم از تیم های ماخر و خلاق در این زمنیه کمک بگیرید.

وکتور لوگو

طراحی لوگوی تصویری کارخانجات

حال که با انواع لوگو آشنا شدید نیاز است به بررسی طراحی لوگو تخصصی در سمنان بپردازیم. لوگوی هر رده شغلی ویژگی هایی دارد که کمک می کند تا کسب و کار جانی تازه بگیرند و به راحتی در عرصه های مختلف وارد رقابت شود. این مهم سبب می شود طراحی لوگو در سمنان که بازار رقابت داغ و تنگاتنگی دارد اهمیت بالایی پیدا کند.

لوگو در شهر سمنان

همانطور که گفته شد مدیران یا صاحبان کسب و کار برای داشتن لوگوی باکیفیت باید طراحی لوگو را به یک گروه های مجرب بسپارند، زیرا طراحی با توجه به نیاز برند، فعالیت دیگر رقبا و استراتژی های سازمانی طرح ریزی می شود. حال این سوال پیش می آید که خصوصیات لوگوی خوب برای کارخانجات چیست؟ لوگو خوصوصیات مهم و کلیدی بسیاری دارد که مهمترین آن ها را به طور مختصر در بخش بعد بیان می کنیم.
 

مهمترین ویژگی لوگو کارخانجات سمنان

طراحی لوگو کارخانجات سمنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا کارخانه های قدر و قدرتمندی در سمنان به رقابت با هم رده های داخلی و خارجی می پردازند. برای سبقت گرفتن از رقبای سر سخت نیاز است حرفه ای ظاهر شد که در گام اول این لوگو است که ایفای نقش می کند. ویژگی های مهم لوگوی کارخانجات به شرح زیر است:
 

طراحی ساده

انتخاب یک طرح ساده نشان از حرفه ای بودن برند در دنیای مدرن است. در طراحی لوگو باید مهمترین بخش های یک تجارت به خوبی نشان داده شود. طرح های پیچیده علاوه بر این که جذابیتی ندارند باعث می شود مشتریان احساس کنند محصول توسط مجموعه ای غیر حرفه ای تولید شده است.
 

گویا بودن لوگو

لوگوی کارخانجات سمنان باید به گونه ای طراحی شود که مخاطبان بتوانند به طور واضح و سریع به تولیدات (مواد غذایی، دارویی، کالا و غیره) پی ببرند. گویا بودن لوگو موجب می شود در کمترین زمان توجه مشتریان جلب شود و به خاطر سپرده شود. سادگی و گویا بودن لوگو مهمترین خصوصیاتی است که هر طراحی باید در نظر داشته باشد.
 

منحصر به فرد بودن

یک طراح مجرب می تواند با دانش و تجربه زیاد لوگوی منحصر به فرد طراحی کند. در صورتی که قصد دارید در آینده در سطح گسترده و حتی بین المللی فعالیت کنید ظریف گرافیک توصیه می کند کار را به افراد تازه کار و آماتور نسپارید. منحصر به فرد بودن باعث می شود به سرعت محصولات توسط مشتریان در بازار شناخته شود. همواره در بازار محصولاتی را مشاهده می کنید که بسیار شبیه به هم هستند اما توسط کارخانه های مختلفی تولید شده اند. قطعاً در بین تولیدات بیشمار، مشتریان به سمت محصولی کشیده می شوند که طرح لوگوی منحصر به فرد داشته باشد.

طراحی لوگو گرافیکی با فتوشاپ

انعطاف پذیر بودن

انعاف پذیر بودن لوگو بسیار حائز اهمیت است. لوگو در رسانه هایی مانند تلویزیون، سایت، شبکه های اجتماعی، کارت های تجاری، تابلو های تبلیغاتی استفاده می شود. در نتیجه طرح باید بسیار انعطاف پذیر باشد که در همه مواردی که گفته شد جذابیت خود را حفظ کند و موجب شود مخاطبان برای شناخت محصولات ترغیب شوند. انتخاب درست رنگ و فونت کمک می کند یک لوگو انعطاف خوبی داشته باشد.
 

ارتباط لوگو کارخانجات با رشد اقتصادی

این سوال بسیاری از تولیدکنندگان است، زیرا گمان می کنند که استفاده از لوگو حرفه ای اهمیت چندانی ندارد زیرا هزینه ای که در این زمینه صرف می شود را اضافه و غیر ضروری می دانند. می توان به جرأت گفت که این باوری نادرست است. اگر به کارخانجات و تولید کنندگان معروف دنیا نگاهی بیاندازید خواهید دید که همه، لوگوی خاص و منحصر به فردی دارند. هنگامی که نام اپل را می شنوید احتمالاً لوگوی این شرکت را به یاد می آورید سپس لیستی از محصولاتش را در ذهن مرور می کنید. حال اگر اپل محصولی را تولید کرد که شما از آن اطلاعی نداشته باشید و با دیدن لوگو شرکت روی محصول خواهید فهمید که شرکت محصول جدیدی را عرضه کرده است.

لوگو علاوه بر معرفی محصولات به جامعه، موجب می شود تولیدات یک کارخانه یا تولید کننده هویت بگیرند که نتیجه آن را می توان در روند میزان فروش مشاهده کرد. از طرفی هویت گرفتن یک محصول به برند سازی کمک شایانی می کند. زمانی که محصول یک برند در بازار جهانی شناخته می شود به سادگی از ذهن مشتریان خارج نمی شود.پایداری و محبوبیت در بازار کار دشواری است، همین خاطر برند سازی اولین قدم در گسترش کسب و کار محسوب می شود که طراحی یک لوگوی خوب برای کارخانجات بخش مهمی از هویت سازمانی را تشکیل می دهد.

طراحی برای کارخانجات چرم

طراحی لوگوی کارخانجات در ظریف گرافیک

ظریف گرافیک با سال ها فعالیت در زمینه طراحی لوگو، با طراحان حرفه ای، همواره بر آن است تا لوگوی هر یک از مشاغل را به صورت تخصصی و حرفه ای ارائه نماید. ایده های خلاقانه تیم طراحی را به کار بگیرید و با ارائه بهترین ها کمک می کند تا لوگویی جذاب برای محصولاتتان داشته باشید. در بخش نمونه لوگو های سایت، می توانید لوگو های بیشتر را مشاهده کنید و با توجه به الگوی مورد نظر طرح دلخواه را از ما بخواهید.

لوگوی دانشگاه و دانشکده سمنان

در این مقاله بر آن بودیم هر آنچه که برای طراحی لوگو کارخانجات سمنان نیاز بود را بیان کنیم تا با توجه به مواردی که گفته شد همسویی شما را با مجموعه بیشتر کنیم. ارزش یک لوگوی حرفه ای زمانی بیشتر خواهد شد که روی محصولات و تولیدات با کیفیت یک برند قید شود با این حال می بینید که چشم بسته هم به شما اعتماد می کنند و فروش بالایی را خواهید داشت. فروش روز افزونی که با صرف هزینه مناسب برای طراحی لوگو به دست می آید. برخی از صاحبان مشاغل و تولیدکنندگان که به طراحی لوگو اعتقادی ندارند و نمی توانند بپذیرند که یک نشان تجاری چگونه تاثیر چشمگیری در فروش دارد. در هر صورت این فرصت را به برند و تولیدات خود بدهیدتا به گونه متفاوت و دوست داشتنی ظاهر شود تا آثار آن را به مرور زمان مشاهده کنید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288