مجوزها

طراحی لوگو حرفه ای: تمام آنچه که باید بدانید + نمونه لوگو

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 13 شهریور 1402 ) 12254 4 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی لوگو یکی از مهم ترین عناصر تبلیغاتی و برندینگ می باشد که در موفقیت یک کسب و کار و معرفی به مخاطب سهم بسزایی دارد. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه می توان برندی را رسمی نمود و آن را در اذهان ماندگار کرد؟
برای پاسخ به این سوال کافیست برای یک لحظه چشمان خود را ببندید و یکی از برندهای معروف جهان را به یاد آورید. اولین چیزی که از آن برند در ذهن شما تداعی می شود چیست؟ بله درست است؛ ممکن است تصویر محصولات، خدمات، بسته بندی، ماهیت شعار برند نیز در ذهن شما پدیدار شود اما اولین و بزرگ‌ترین چیزی که قرار است به خاطر بیاورید لوگو یا نشان تجاری برند می‌باشد.

گرافیست های حرفه ای هر کدام دیدگاه متفاوتی در طراحی حرفه ای لوگو دارند، اصول طراحی را همواره مدنظر قرار می دهند و با توجه به آن ها آرمی را برای برندهای خاص طراحی می کنند که بتواند تاثیر مثبت و ماندگاری در ذهن مشتری و جوامع بگذارد. برای آشنایی بیشتر با این موضوع توصیه می کنیم چگونگی طراحی لوگوهای برتر جهان را ببینید و معنای هر کدام را مطالعه کنید. این مطلب به شما کمک می کند تا بهتر با چگونگی انتخاب نام برندهای جهانی و ارتباط آن با لوگو آشنا شوید. در ادامه ما در تیم طراحی ظریف گرافیک برخی از اصول مهم طراحی لوگو حرفه ای را شرح خواهیم داد.

نکات مهم در طراحی لوگو

  • یکی از مهم ترین نکات در طراحی لوگو حرفه ای، سادگی است. نگاهی به لوگوی خودروی لوکس و محبوب بنز بیاندازید. آیا به سادگی طراحی این لوگو در کنار معنای زیبای آن توجه کرده اید؟ در برندینگ، سادگی یکی از مهم ترین و اثرگذارترین جنبه های تبلیغاتی است. دقیق همان طوریکه استیو جابز از سادگی به عنوان کلمه ای مقدس یاد می کند. او باور دارد که باید سخت ترین کارها را انجام دهید تا افکار خود را نظم دهید و آن کار را ساده کنید. یک طراح لوگو باید با الهام، تمرکز، تجربه، ایده پردازی و خلاقیت ساده ترین و با معناترین نشان را که در عین حال هوشمند باشد، به عنوان لوگو حرفه ای برای برند طراحی کند.

  • برای طراحی لوگو حرفه ای باید بسیاری از لوگوهای حرفه ای، برند و هم رده را بررسی کرد و از آن ها الهام گرفت. اما الهام گیری با کپی برداری فرسنگ‌ها فاصله دارد. لذا توجه داشته باشید در طراحی لوگو، کپی برداری مجاز نمی باشد زیرا تاثیر مخربی روی نام تجاری خواهد داشت و جاذبه ای برای مخاطبین هم نخواهد داشت. برای مثال اگر برای برند خود به یک لوگوی دکوراسیون داخلی نیاز داشته باشید، سعی کنید از نمونه‌های طراحی دکوراسیون داخلی موجود، اجزای معماری، رنگ‌ها، بافت‌ها و المان‌های داخلی مختلف الهام بگیرید. 

  • قبل از طراحی لوگو حتما اطلاعات به روز شده و اپدیت داشته باشید. با علم روانشناسی رنگ، شناخت نیاز مخاطب، اصول طراحی لوگو و بازار هدف آشنایی داشته باشید. تاثیر انتخاب تخصصی رنگ در تبلیغات را جدی بگیرید و هرچه در این زمینه حرفه ای تر عمل کنید، قطعا چشمان بیشتری به لوگوی شما دوخته خواهد شد. 

 

  • در طراحی لوگو هدف از طراحی را بدانید. با توجه به نوع محصول و نیاز برند المان ها را انتخاب کنید و نمونه ای از بی نظیرترین ها را خلق کنید.

  • متفاوت باشید. طراحی لوگو حرفه ای باعث ماندگار شدن آن در ذهن افراد می شود چون ذهن انسان ناخودآگاه آنچه را که متفاوت است بهتر به ذهن می سپارد.

  • از اشکال هندسی، خطوط، رنگ ها، فونت و حروف هوشمندانه استفاده کنید. ارتباط معنایی و روانشناسی را بین آن ها بیابید تا خط ربط موثر و زیباتری ایجاد کنید.

  • از فونت های معمول استفاده نکنید و سعی کنید در طراحی لوگو تخصصی تنها از یک فونت استفاده کنید تا طرح ساده و زیبا باشد. لوگوی شما باید استاندارد‌ها خاص خود را تعریف کند پس از غیر معمول بودن ترسی نداشته باشید.

  • سایز و مقیاس پذیری نیز از نکات مهمی هستند که باید به آن توجه کنید. ابعاد لوگو در جاهای مختلف قابل افزایش و کاهش باشد در عین حال انسجام، زیبایی و خوانایی آن حفظ شود.

  • همانطور که بالاتر گفتیم ساده باشید. با اینکه پروسه طراحی لوگو نباید برای طراح آسان باشد، خروجی کار باید ضرب المثل معروف «کمتر در واقع بیشتر است» را تداعی کند.

  • برای شروع هر طراحی سوال این است که "هدف از طراحی حرفه ای لوگو و برندینگ چیست؟"

طراحی لوگوی حرفه ای زعفران در مشهد

انواع لوگو

لوگوهای مختلف برای برند های مختلف زندگی هر روزه ما را احاطه کرده اند اما همه آنها به یک نوع و شکل نبوده و ساختاری متفاوت از یکدیگر دارند. در ادامه با برخی از آنها آشنا می‌شوید:

 

بیشتر بخوانید: طراحی لوگو در مشهد

 

  1. لوگو تایپ حرفه ای

یکی از انواع لوگو های پر مخاطب و حرفه ای، لوگو تایپ است که نام تجاری را با حالت و رنگ خاص طراحی می کنند که لوگوی یک سازمان به حساب می آید. البته این لوگو در برندسازی شخصی نیز کاربرد داشته و برای طراحی لوگو اسم انتخاب مناسبی است. در لوگو تایپ می توانید نام تجاری یا اختصار آن را تشخیص دهید حتی با یک کلمه یا یک حرف. در طراحی نماد یا لوگو تایپ جایی برای اشکال یا تصاویر نیست، تنها کافی است بدانید چطور خط و رسم های استاندارد را در دل حروف قرار داد و ان را به اثری هنری و شایسته تبدیل کرد. در نظر داشته باشید در طراحی لوگو از حروف و اسامی زیادی استفاده نکنید.

 

  1. طراحی لوگو حرفه ای مفهومی

یکی از چالش برانگیز ترین لوگوهایی که می توان ارائه نمود طراحی حرفه ای لوگو مفهومی است. با استفاده از مفاهیم اصلی و پایه یک کسب و کار می توان طراح لوگو را به گونه جذاب ارائه نمود. این نوع لوگو ها ممکن است کمتر به چشمتان خورده باشد که همین امر سبب می شود یک برند نسبت به سایر رقبا باز شناخته شود. همیشه نمی توان روی اشکال انتزاعی و متداول حساب کرد، گاه باید برخی قوانین را شکست و به خلق آثار حرفه ای وهنری پرداخت تا نام تجاری را مانا و محبوب نمود. 

فراموش نکنید لوگویی که جسارت هنجارشکنی را داشته باشد، لوگویی‌ست که نه تنها به چشم بلکه به دل مخاطب می‌نشیند.

بسته-بندی-لوگوی-مدالیان

  1. طراحی لوگو حرفه ای ترکیبی

اگر تمایل داشته باشید ترکیبی از لوگو تایپ و لوگو های نمادین را داشته باشید، به شما لوگو های ترکیبی را پیشنهاد می دهیم. این لوگو ها که میتوان گفت محبوب‌ترین نوع از لوگو میباشد، حاوی عناصر چند گانه است که به سادگی مخاطب را به هدف نهایی می رساند.

طراحی لوگو حرفه ای باید به گونه ای انجام شود که مقیاس پذیر باشد و در ابعاد مختلف اندازه یک مهر، بج سینه و ابعاد بزرگتر همچون بیلبورد و تلویزیون شهری را پاسخگو باشد. از این رو در نظر داشته باشید، تعداد حروف و نوع ساختار لوگو باید به دور از هر گونه پیچیدگی باشد تا کمترین لطمه ای به اصل و ماهیت لوگو وارد نشود.

 

  1. طراحی لوگو انعطاف پذیر

به چه لوگوهایی لوگوی منعطف می گوییم؟ لوگویی که قالب و ماهیت اصلی آن با کوچک یا بزرگ کردن زیاد، نصف کردن لوگو از وسط، تغییر رنگ، قوس و تاب جزئی، تغییر برخی المان های جانبی و حروف و همچنین نشان دادن لوگو با فضای منفی کماکان قابل شناسایی باشد. برخی طراحان به صاحبان کسب و کار های تازه تاسیس پیشنهاد طراحی لوگو انعطاف پذیر را می دهند تا در صورت تغییر طی سال های آینده، لطمه ای به اصل لوگو وارد نشود. چراکه فعالیت و معرفی شدن به جامعه و جلب رضایت مشتریان طی سال ها بسیار ارزشمند تر از آن است که بخواهید با تغییر پایه‌ای لوگو، سبب سلب اعتماد و شروعی دوباره شوید. اگر طراحی لوگو انعطاف پذیر، حرفه ای انجام شود در هر زمان که بخواهید می توانید بدون هیچ نگرانی تغییرات لازم را اعمال کنید و با جلوه‌ای جدید اما آشنا وارد عرصه رقابت شوید.

لوگو حرفه ای

تاثیر طراحی لوگو حرفه ای برای مخاطب

هرگز از قدرت حافظه ناخودآگاه و بصری افراد غافل نشوید. کسب و کار شما زمانی برنده است که برند آن توانسته باشد حس خوبی به مشتری تداعی کند. خبر خوب اینجاست که می توان با طراحی لوگو که در عین حال ساده انجام شده و به دور از هر نوع پیچیدگی است برندی را به مخاطب معرفی نمود که او را به مشتری وفادار تبدیل کند. مخاطب در یک نگاه تمایل دارد با لوگو ارتباط گیرد و مفهوم آن را در یابد، پس از سر درگم کردن وی بپرهیزید و اجازه دهید در آنی شما را بشناسد. تنها در این صورت است که می توانید به راحتی در قفسه های فروشگاه، بیلبورد های تبلیغاتی و بروشور های سازمانی و غیره معرف برند خود با لوگو تجاری تاثیر گذار باشید.

 

طراحی لوگو حرفه ای در ظریف گرافیک

هدف طراحی لوگو و طراحی هویت بصری برند ایجاد حس و ذهنیت مثبت در افکار جامعه نسبت به یک برند خاص می باشد. یک برند با لوگوی ساده و بامعنا نشان این است که این برند پیشینه ی مثبت و قابل اعتمادی دارد و در تجارت خود اصول حرفه ای را پیش گرفته است و بهترین ها را در کار خود انتخاب کرده است. برندی که لوگوی موفقی دارد با لوگوی خود به دیگران نشان می دهد که با بهترین ها در طراحی و تبلیغات خود مشورت کرده و نتیجه ی مطلوب آنرا به همراه دارد.

ما در ظریف گرافیک نیز نشان دادن تاثیر این رشد را پایه و هدف فعالیت خود قرار دادیم و برآنیم که با ساخت یک شناسه و هویت غنی و حرفه ای به دیده شدن و در نهایت رشد کسب و کار شما کمک کنیم. 

طراحی لوگو فروشگاه اینترنتی قناد شاپ لوازم قنادی و کیک پزی

تیم طراحان جوان اما با تجربه ی ما در ظریف گرافیک تا الان بهتر از هر کس دیگری میدانند که موفقیت در کسب و کار بیشتر از شعار و تبلیغات است و به ترکیبی از خلاقیت، مهارت و درک عمیقی از هویت برند نیاز دارد. با ما همراه باشید و نمونه ای از لوگوهای طراحی شده توسط ظریف گرافیک برای برندهای معروف را در بخش نمونه کارها مشاهده کنید.

 

سوالات متداول در زمینه طراحی لوگو حرفه ای

  • بهترین راه برای طراحی لوگو شرکت من چیه؟

بسیاری از شرکت ها یا افراد برای طراحی لوگو از سه روش استفاده می کنند:

  1. استخدام یک طراح آزاد کار یا فریلنسر

  2. برونسپاری طراحی لوگو به تیم های طراحی لوگو حرفه ای

  3. کپی برداری از نمونه لوگو های موفق و هم رده (خارجی یا داخلی)

اما بهترین راه برای داشتن یک لوگو خلاقانه و حرفه ای بهتر است کار به افراد متخصص در این زمینه سپرده شود. زیرا ایده هایی که در طراحی آن به کار گرفته می شود منحصر به برند شما بوده و از انعطاف پذیری و ماندگاری بالایی برخوردار خواهد بود. منظور از انعطاف پذیری آن است که به مرور زمان در صورتی که بخواهید تغییراتی در آن ایجاد کنید این تیم های خلاق به راحتی می توانند تغییرات جدید و باب میلتان را ارائه نمایند.

  • چه چیز هایی منجر به طراحی لوگو حرفه ای می شود؟

یک لوگو چند کارایی دارد:

  1. معرفی برند به مخاطب

  2. برقراری ارتباط با مشتریان

  3. جذب و فروش محصول

با این حال صفر تا صد طراحی لوگو حرفه ای با توجه به رنگ ها، اشکال، نظرات مخاطبین، نیاز برند، اهداف و استراتژی ها و پیام های مورد نظر انجام می شود. یک لوگوی خوب به راحتی پیام را به مخاطب انتقال می دهد و مشتریان بالقوه ره به بالفعل تبدیل می کند.

طراحی شیک و لوکس لوگو خاویار در مشهد با ظریف گرافیک

  • آیا می توانم با تصویر خودم طراحی لوگو داشته باشم؟

بله، چرا که نه. می توان با استفاده از طراحی چهره، لوگویی داشته باشید که منحصر به فرد و خاص است. این لوگو ها مزیت مهمی که دارند، عدم کپی برداری و یکتا بودن آن است و فقط شما می توانید از آن در همه دنیا بعنوان نشان تجاری و معرفی خود به جوامع استفاده کنید.
 

  • برای ریدیزاین لوگو چه کار باید کرد؟

دقت داشته باشید برای طراحی مجدد یا ریدیزاین لوگو برای جلوگیری از اتلاف وقت و سرمایه، توصیه می کنیم کار را به افراد خبره بسپارید تا بهترین ها را به عنوان طرحی فاخر و ماندگار به شما ارائه نمایند. ممکن است تغییراتی که در نظر دارید با استاندارد های طراحی همخوانی نداشته باشد، در این راستا یک طراح متخصص و خبره به خوبی راهنمایی های لازم را ارائه خواهد داد تا صاحب سبک و الگوی بی نظیر خود شوید.
 

  • چگونه می توانم حق مالکیت لوگو را محفوظ کنم؟

می توانید پس از نهایی شدن نام و تایید از مراجع مربوطه، اقدام به طراحی لوگو نمایید. در نظر داشته باشید:

  1. لوگو کپی نباشد.

  2. از المان های تکراری و نمونه های رایج استفاده نشده باشد.

  3. تمامی بخش های آن منحصر به فرد و خاص طراحی شود.

سپس می توانید جهت ثبت به سازمان های ذی ربط مراجعه نمایید و با نام و فعالیت های برند به نام خود ثبت کنید. با این حال حق هر گونه کپی برداری محفوظ بوده و سوء استفاده های احتمالی، قابل پیگرد قانونی است.

سوالات متداول شما

با اینکه در نگاه اول این ابزارها، راه‌حل جذاب، آسان و ارزانی به نظر می‌رسند، حقیقت این است که استفاده از آنها، چه در قالب سایت هوشمند، ربات یا هوش مصنوعی در یک برندسازی جدی کاربردی ندارند. چراکه این لوگوسازها اغلب الگوها و قالب‌های ساده‌ای را ارائه می‌دهند که با بازار هدف، گروه مشتریان، شخصیت و ارزش‌های برند بخصوص شما تطابق ندارد. برای ساخت لوگو حرفه ای و منحصر به فرد، همیشه توصیه می‌شود از خدمات طراح گرافیک حرفه ای استفاده کنید. طراحان حرفه ای فراتر از مهارت خود، با حس همذات پنداری و ارتباط انسان به انسان نیاز‌ها و هویت شما را نظر میگیرند و با این پندار میتوانند لوگویی خلق کنند که برخلاف لوگوسازها بتواند میان برند و مشتری وفاداری ایجاد کند.
یک لوگو ساده در اکثر موارد بیشتر به خاطر می ماند و قابل تشخیص است. اما در برخی حوزه های برندینگ ممکن است یک لوگو پیچیده مورد نیاز باشد که ویژگی های مخصوصیت خاص برند را در نماد لوگو بیان کند. باز هم مثل سوال قبل این شخصیت برند شماست که جواب قطعی این سوال را میدهد.
استفاده از تصویر، نوشته، یا ترکیبی از هر دو به نحوی است که شخصیت و پیام برند را بهتر تأمین کند. هرچند در طراحی لوگو کمک حرفه ای برای توصیف کردن برند از حقوق تصویری و متنی نیز استفاده میکنند. با این حال جواب این سوال به نیاز شما برمیگردد. پس بگذارید این سوال را با سوال جواب دهیم: آیا نام و نوشتار برند شما مهمتر از نماد یا تصویر آن است؟
در صورتی که بخواهید قیمت ها را با جستجویی در گوگل بررسی کنید قطعا سردر گم خواهید شد، زیرا قیمت ها از سطح و میزان ثابتی برخوردار نیست. زیرا با توجه به کشور، موقعیت جغرافیایی، سطح اقتصادی مخاطب (با توجه به شهر مورد نظر)، نیاز کسب و کار ها و اصول یک طراح، قیمت طراحی لوگو حرفه ای برآورد می شود. ما در ظریف گرافیک سعی بر آن داریم تا قیمت ها را به طور منصفانه به مشتریان پیشنهاد کنیم تا با قیمتی مناسب همه مراجعین و همراهان را به گونه ای رضایت بخش یاری رسانیم.
اگر با نرم افزار های طراحی لوگو از قبیل فوتوشاپ، ایلاستریتور، کورل آشنایی دارید که عالی است، اما اگر زیاد با این نرم افزارها کار نکرده اید؛ توصیه می کنیم با یک طراح گرافیک در این زمینه مشارکت داشته باشید تا طراحی تخصصی لوگو را به شما ارائه کند. اگر می خواهید با آرم و نشان تجاری یا شخصی خود با دیگر برند ها رقابت کنید، پیشنهاد می کنیم هرگز از لوگو های آماده و رایگان یا لوگو های غیر استاندارد استفاده نکنید. همچنین در بسیاری از موارد افراد در طراحی لوگو، قیمت ها را مقایسه می کنند که نتیجه گیری نادرستی است. بهتر است به نمونه ها و کیفیت لوگو های یک طراح دقت کنید تا فاکتور های مهم و بهتری را در این راستا در نظر بگیرید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (3)

  • ممنون بابت مطلب خوبتون. برای ثبت سفارش لطفا راهنمایی بکنید

    ثبت پاسخ
  • بنظر شما بهترین سایت ساخت لگو رایگان چیه

    ثبت پاسخ
    • با سلام همیشه پیشنهاد کردیم و میکنیم که بهتر است به طراحان حرفه‌ای مراجعه کنید تا یک لوگو منحصر به فرد و هماهنگ با هویت برند خود خلق کنید. میان لوگویی که "با گوشی و رایگان تنها در یک دقیقه" ساخته میشود و یک هویت بصری که برای آن ساعت‌ها طوفان فکری و کار تیمی افراد متخصص در این زمینه صرف شده است فرسخ ها فاصله وجود دارد.

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288