مجوزها

خدمات طراحی بسته بندی مواد غذایی + نمونه کار

  • اشتراک گذاری:
25 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 9 بهمن 1402 ) 13069 0 طراحی بسته بندی
آنچه در این مطلب می خوانید:

 

یکی از اجزاء غیر قابل تفکیک در طراحی، طراحی بسته بندی محصولات است. این موضوع تا آنجا اهمیت دارد که از پردرآمد و پر رونق ترین مشاغل به حساب می آید. بطور خلاصه وظیفه بسته بندی شناساندن و محافظت از محصول از مرحله تولید تا مصرف می باشد.

طراحی بسته بندی به معنای طراحی و ایجاد بسته بندی مناسب برای محصول است. این طراحی باید با هویت بصری برند سازگاری داشته باشد و بتواند مشتریان را جذب و تحت تأثیر قرار دهد. بسته بندی به شرکت کمک می‌کند تا محصول را از رقبا متمایز کند، ارزش آن را افزایش دهد و به مشتریان اطمینان بدهد که محصول در داخل بسته بندی با کیفیت است.

در اینو نوع طراحی باید دانش و تجربه لازم را داشته باشید تا بتوانید نیاز بازار و الگوهای برتر را تشخیص داده و اجرا نمایید. در این رابطه در هر زمینه ای برای هر نوع موادغذایی طراحی های خاص و منحصر به فرد را باید بکار برد تا سهم فروش و شناسایی گسترده ای برای محصول مورد نظر داشته باشیم. با ظریف گرافیک همراه باشید.

ice-cream-export-packaging-design

 

تاریخچه ی طراحی بسته بندی مواد غذایی

اولین بار نیکلاس آپپر بسته بندی را در پی پیشنهاد ناپلئون بناپارت برای ارائه روشی که بتوان از غذاهای ارتش فرانسه را حفاظت کرد، ساخت. نیکلاس آپپر با ریختن غذا در کوزه های شیشه ای و بسته بندی آن با استفاده از چوب پنبه و موم اینکار را انجام و سپس آنرا در آب جوش قرار داد. با این روش توانست 12.000 فرانک جایزه را از آن خود کند. در سال 1817 کاغذ مقوایی تولید شد و در پی آن در سال 1847 ریچارد مارک هو تحولی در صنعت بسته بندی ایجاد کرد.

استفاده از طراحی بسته بندی کارتن مقوایی در سال 1879 آغاز شد. رابرت گیر کارتن تاشو را اختراع نمود که تا کنون از روش او برای ساخت بسته بندی استفاده می شود. در سال 1890 فدراسیون صنعت چاپ بریتانیا تأسیس شد و از انواع طراحی های بسته بندی در طول تاریخ می توان به کاغذهای سلفونی اشاره نمود که ژاک ای برانرنبرگر، در سال 1908 آن را اختراع و در سال 1917 این اختراع را انحصاری کرد.

طراحی چای صادراتی هویاتی گیلان ایرانی

بسته بندی مایعات از جمله کارتن شیر با سر سه گوش در سال 1934 از پیشرفت های غیر منتظره در بسته بندی بود. به مرور  قوطی های بازشونده آلومینیومی در سال 1959 ارائه شدند که ارمال فریز خالق این پدیده بود. در همین راستا رفته رفته در سال 1966 عواملی از قبیل برچسب و قوانین بسته بندی، 1970 نماد بازیافت و در سال 2009 مقررات طراحی بسته بندی توسط دولت انگلیس برای ارائه ی راهنمایی به تولید کنندگان صنعت بسته بندی، به اصول طراحی بسته بندی افزوده شد.

 

اهمیت طراحی بسته بندی مواد غذایی

بسته بندی مواد غذایی شامل محافظت از محصول و یا مواد غذایی از زمان تولید محصول، انبار، توزیع و نهایتا ارائه ی آن به مشتری می شود. امروزه صنعت بسته بندی پیشرفت های چشمگیری کرده است و آژانس های طراحی بسته بندی مختلف هر روز بسته بندی های مواد غذایی جدید و شکیل و در بعضی موارد گران قیمت وارد بازار می کنند. هدف از طراحی بسته بندی علاوه بر حفاظت از محصول، وظیفه نگهداری از مواد غذایی را نیز بر عهده دارد.

یک بسته بندی خوب باید از خرابی، آلودگی محصول جلوگیری کند و از طرفی باعث افزایش طول عمرش گردد. در غیر اینصورت باعث از بین رفتن مواد غذایی شده و تمامی زحمات از مرحله ی تولید تا مرحله ی توزیع هیچ شده و باعث ضرر خواهد بود.

طراحی و بسته بندی مواد غذایی

در بعضی از طراحی بسته بندی ها شاهد آن هستیم که از بسته بندی های نانو برای افزایش طول عمر و سلامت مواد غذایی استفاده شده که به این نوع طراحی، بسته بندی سبز مواد غذایی نیز می گویند. در طراحی بسته بندی مواد غذایی این مهم را مد نظر قرار دهید که حدالامکان قیمت طراحی بسته بندی گرانتر از محصول و مواد غذایی نباشد. زیرا هدف مشتری از تهیه مواد غذایی خرید بسته بندی نیست.

سعی شود در جنس به کار رفته از مواد پلاستیکی استاندارد که از مواد شیمیایی خطرناک ساخته نشده باشد استفاده شود و یا بسته بندی آسیبی به محیط زیست وارد نکند و همچنین کم حجم بوده در اینصورت بسته بندی شما می تواند در لیست بسته بندی های مدرن و استاندارد مواد غذایی قرار گیرد.

این روز ها بسته بندی های دوستدار محیط زیست به یکی از پر طرفدار ترین مدل های بسته بندی مواد غغذایی تبدیل شده است که در لیست علاقمندی های مشتریان نیز قرار می گیرند. برخی از این بسته بندی ها متریال طبیعی دارند و به راحتی در طبیعت تجزیه شده و آسیبی به ان وارد نمی کنند.

همچنین برخی از بسته بندی ها را میتوان به عنوان مواد مغذی و مفید برای رشد گیاهان استفاده کرد. از انواع خاص و ویژه بسته بندی های مدرن می توان به نوع خوراکی ان اشاره کرد که پس از استفاده محتویات می توان بسته بندی را نیز به عنوان بخشی از محصول در نظر گرفت که لاینفک است. البته در این نوع بسته بندی استاندارد ها رعایت می شود تا در زمان انبار و توزیع هیچ گونه الودگی به ان سرایت نکند.

محصول-خشک-خانواده-زرنگاران

طراحی بسته بندی چگونه باید باشد؟
 

  • شما بعنوان یک مشتری آخرین طراحی بسته بندی که در ذهنتان بخاطر سپرده اید چه نوع بسته بندی بوده است؟
     
  • از چه لحاظ آن را دوست دارید؟ آیا آن طراحی بسته بندی را بعنوان یک طرح زیبا نگهداری می کنید؟
     
  • حال بعنوان یک طراح بسته بندی مواد غذایی، می دانید چه نوع بسته بندی را ارائه دهید؟
     
  • چگونه در اذهان ماندگار و حس خوب یک خرید فوق العاده را به مشتریان انتقال دهید؟
     

طراحی بسته بندی در مشهد

در طراحی بسته بندی همواره سعی کنید خلاق باشید، طرح نو و ایده های جدید را اجرا کنید. از صنایع غذایی روز دنیا الهام بگیرید و یا نمونه های بسیار ببینید. علت محبوبیت بسیاری از طراحی های بسته بندی را کالبد شکافی کنید. در نهایت با قوه تخیل و تصویر سازی از بسته بندی جدید طرحی را خلق کنید و آن را به تصویر بکشید.

یک طراحی بسته بندی خوب ناخودآگاه نگاه ها را به سوی خود جلب می کند و پیام محصول را به مخاطب خواهد رساند، این یعنی تجربه ی یک حس خوب، چه برای یک طراح بسته بندی و چه مشتریانی که از دیدن بسته بندی لذت میبرند و برای خرید آن ترغیب می شوند. در انتهای هر طرح اطمینان حاصل کنید که طراحی تان در میان انبوهی از کالاها متفاوت و برجسته ظاهر خواهد شد.

خلاقیت میتواند به طور شگفت انگیزی سبب فروش بسیار تولیدات شود. برای مشتریان جالب است که بدانند کاربر و نوع باز کردن آن چگونه است و یا اینکه برخی بسته بندی ها به گونه ای است که افراد پس از استفاده محتویات، بسته بندی را دور نمی اندازند و از ان به عنوان دکوری، ظرف تزئینی و حتی جعبه زیور آلات استفاده می نمایند. این هنر یک طراح است که مخاطب را به ذوق می اورد تا برای داشتن چنین طرح زیبایی باز هم برای خرید محصول ترغیب شود و از استفاده آن لذت ببرد.

صاحبان کسب و کار هایی که به دنبال بسته بندی های حرفه ای مواد غذایی هستند تا فروش خود را افزایش دهند به این مهم توجه داشته باشند، ممکن است تا مدت معینی با بسته بندی خلاقانه و حرفه ای فروش چشمگیری داشته باشید، اما در نظر داشته باشید کیفیت محصول بعد از نوع طراحی بسته بندی، فروش و درامد های شما را تضمین می کند. هر چقدر میزان کیفیت تولیدات بالا باشد می توانید در کنار بسته بندی های خلاقانه مواد غذایی فروش موفق تری داشته باشید و بازار داغ رقابت داخلی و حتی جهانی را از آن خود کنید.

اهمیت بسته بندی محصولات غذایی

برای سفارش طراحی بسته بندی های تخصصی و حرفه ای بهتر است ه طراحان با تجربه و خبره مراجعه نمایید تا از همان ابتدای امر محصولات شما را فاخر و قدرتمند به همگان نمایش دهند. با این حال نه تنها نظر مشتریان را به خود جلب خواهید کرد و مشتریان جدیدی را خواهید یافت، بلکه نگاه رقبا و سایر هم رده های تجاری به شما جلب خواهد شد. از این و در نظر داشته باشید برتر بودن در زمینه طراحی بسته بندی کمک شایانی خواهد کرد تا بتوانید شایستگی های محصول و رعایت حقوق مشتریان را به وضوح نشان دهید.
دیزاین-مجموعه-آبمیوه-های-سلمان

نقش طراحی بسته بندی در فروش مواد غذایی چیست؟

یکی از عوامل مهم در بازاریابی و فروش یک محصول طراحی بسته بندی آن است. به تازگی طراحی بسته بندی مواد غذایی به عنوان عنصری قوی و پایه ای در تبلیغات و بازاریابی محصول پا به عرصه فروش گذاشته اند. برخی بر این باورند اگر تبلیغات برای محصولی انجام نشود، طراحی بسته بندی محصول اثری در فروش محصول نخواهد داشت، در کل این یک دیدگاه منسوخ و منقضی است.

بسته بندی مواد غذایی و سایر محصولات اهداف مهمی همچون تبلیغات، جلب توجه و فروش را دنبال می کنند. نقش طراحی بسته بندی محصولات برای افزایش فروش بسیار پر رنگ و مؤثر است.

اگر نگاهی به قفسه های فروشگاه بیندازید، در بسته بندی مواد شوینده، مواد غذایی، کالا ها و دیگر محصولات، بسته بندی های مشابه از برند های متفاوت را می بینید که جاذبه و خلاقیتی لازم را ندارند و با ارائه طرح های مختلف از یک الگو در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.

قطعا مشتری برایش تفاوت نخواهد داشت از کدام برند خرید کند، زیرا در یک نگاه همه را همسان و مشابه میبیند و با این تفکر که چه فرقی می کند همه شبیه به همند خرید خود را انجام می دهند. اما برگ برنده از آنِ برندی است که همیشه قفسه اش در فروشگاه ها زودتر از سایر محصولات خالی می شود و متقاضیان بسیار دارد. از این رو نوع طراحی بسته بندی در فروش بسیار تاثیر گذار است و می تواند کسب و کاری را ارتقاء یا تنزل دهد.
 

اهمیت رنگ ها در طراحی بسته بندی مواد غذایی

موضوع رنگ و اثرات آن بر روح و روان و ماهیت کلیِ بسته بندی محصول بحساب می آید. در طراحی بسته بندی همانطور که در مقاله تاثیر رنگ بر طراحی بسته بندی اشاره کردیم،

، کاربرد رنگ ها باید بجا و تاثیر گذار باشد. برای نمونه رنگ سبز در یک محصول می تواند نماد فساد و خرابی را القاء کند و در محصولی دیگر حس طراوت و تازگی ببخشد. در انتخاب رنگ هایی که در طراحی بسته بندی صنایع غذایی و نوشیدنی ها بکار می برید، می توان با توجه به گروه های سنی مصرف کننده از رنگ ها بعنوان ابزاری قدرتمند استفاده کرد.

همواره استفاده مناسب از رنگ باعث انتقال پیام و برجسته بودن محصول در قفسه های فروشگاه می شود اما از ارتباط و اثر رنگ ها غافل نمانید. رنگ ها مفاهیمی همچون مردانه، زنانه و یا گروه های سنی، نوع فرهنگ و آداب و رسوم مختلف را می توانند به آسانی نمایش دهد.

بعنوان مثال رنگ قرمز که جسورانه و تهاجمی است در مقابل رنگ صورتی که قابل اعتماد و پاک است به راحتی می توان تشخیص داد قرمز در محصولاتی که مخاطب آقایان هستند و صورتی برای مخاطب خانوم طراحی شده اند. توجه داشته باشید جلوه بصری و زیبایی کالا از اهمیت زیادی برخوردار است. با به کارگیری رنگ های مناسب برای جذب مشتری و فروش محصول می توان بعنوان یک طراح گرافیک حرفه ای بسته بندی قدمی بزرگ برداشت و تضمینی برای جلب مشتری شویم.

نکته ی مهم در طراحی بسته بندی: در انتخاب رنگ ها و خروجی آن ها بسیار دقت کنید. رنگ ها را دقیق و طبق قانون چاپ دستگاه های افست انتخاب نمایید. سعی کنید درصدهای استانداردی را انتخاب کنید تا نتیجه پس از چاپ با آنچه انتظار میرفت  مغایرت نداشته باشد. برای انتخاب دقیق می توانید از جدول کد رنگ CMYK کمک بگیرید.
طراحی-بسته-بندی-نوین--خوراک-سلمان

تاثیر نوشته و فونت ها در طراحی بسته بندی مواد غذایی

فونت و نوع چیدمان از اصلی ترین اجزای طراحی بسته بندی، کاتالوگ، بروشور، پوستر و سایر تبلیغات بحساب می آیند. اما متاسفانه طراحان گرافیک کمترین انرژی را بر روی آن ها می گذارند و بیشتر وقت خود را صرف طراحی تصاویر و ادیت عکس ها می کنند. فونت به عنوان یک ابزار طلایی و قدرتمند می تواند طراحی بسته بندی ساده را زیبا و مفهومی کند. اگر به قدرت متن ها و نوشته ها در طراحی های گرافیک پی ببرید می توانید تحولی عظیم در انواع بسته بندی محصولات ایجاد نمود. این امر میسر نیست مگر با تمرین و شناخت فونت ها. سعی کنید در طراحی بسته بندی مواد غذایی از فونت های بولد، خوانا و محبوب استفاده نمایید.

از ایجاد تایپوگرافی های پیچیده و سخت که مشتری باید کشف کند تا بداند با چه برندی مواجه است جدا خودداری نمایید. فونت های توضیحات، شعار محصولات و توضیحات طریقه مصرف و ارزش مواد غذایی از 8 ریز تر نباشد. چرا که مخاطب شما ممکن است رده های سنی مختلف باشند. نوشتار و طراحی یک بسته بندی باید به گونه ای باشد که باعث آزار چشمان خریدار در حین خواندن نشود.

سعی کنید نوشته هایتان تراز بندی شده باشند و تعادل در سراسر طرح بطور یکنواخت احساس شود چون شلوغی و در هم بودن نوشته ها مخاطب را کلافه و سردرگم میکند.

تراز بندی از احساس خستگی در مشتری جلوگیری می کند. سعی کنید فونت را با توجه به نوع کسب و کار انتخاب کنید. گاها کسب و کارها میخواهند لوگوی متنی داشته باشند، بعنوان یک طراح حرفه ای بسته بندی باید بخوبی با فونت های مخصوص مشاغل و یا تناسب فونت و کسب و کار آشنایی داشته باشید تا بتوانید انتخاب درست و خوبی در نهایی کردن طرح خود داشته باشید.

هویت-بصری-مجموعه-محصولات-مارجانچاپ جعبه مواد غذایی

با توجه به نکات بالا اشتباهات رایجی که طراحان گرافیک ممکن است دچار شوند به حداقل و یا صفر برسد.

 

طراحی بسته بندی زعفران

در طراحی بسته بندی زعفران می توان از رنگ هایی که معرف وجود محصولی همچون زعفران هستند استفاده نمود. رنگ های بنفش، زرد، سفید و قرمز چه به صورت تک رنگ و چه به صورت ترکیبی می توانند تصویر زیبایی را به طراحی بسته بندی زعفران بدهند. همانطور هم که قبلا گفتیم در انتخاب رنگ ها و اصول چاپ بسیار دقت کنید تا خروجی مطلوبی داشته باشید.

همانطور که می دانید زعفران یکی از تولیدات معروف و ارزشمند خراسان بحساب می آید و همه به عنوان سوغات خراسان از آن یاد می شود. می شود طراحی بسته بندی زعفران را با الگوی طرح های خاتم، طرح های مینیاتوری و نقش های کاشی مانند استفاده کنیم.

 

طراحی تخصصی بسته بندی زعفران کرکوم ایتالیا در ظریف گرافیک

اینکار به زیبایی بسته بندی کمک شایانی خواهد کرد. همچنین گاهی برای چنین محصول باارزشی عکاسی تبلیغاتی و یا عکاسی صنعتی به صورت اختصاصی انجام میشود و گاهی دیگر در قسمتی از طرح بخش شیشه ای یا پلاستیکی تبین دید تا مقداری از زعفران دیده شود. این کار باعث می شود مشتری با احساس رضایت و حس خوب بیشتری خرید کند. بسته بندی زعفران معمولا در ظرف های آلومنیومی نازک، کارتن های مقوایی، بسته بندی هایی از جنس پلاستیک و هرکدام از این موارد با طرح و نقش های خاص خود ارائه شوند. فرهنگ و آداب آن منطقه نقش بسزایی در طراحی بسته بندی محصولات غذایی یک شهر و یا اقلیم دارد و این نکات را باید مد نظر قرار داد.

 

طراحی و چاپ طراحی بسته بندی صنایع غذایی

در صورتی که تمایل دارید بسته بندی زعفران با گلاسه 300 یا 350 گرم انجام شود می توانید از طراحان حرفه ای بخواهید طرح تخصصی و استاندارد را خلق کند تا الگوی مشابه و تکراری نداشته باشد. گاه برخی صاحبان مجموعه ها و کارخانه های زعفرانی تمایلی به استفاده از ظرف های آماده و تکراری ندارند و بیشتر مشتاق آنند که طرح خاص محصول خود را به بازار ارائه نمایند و نظر ها را به خود جلب کنند.

هنگامی که زعفران با طراحی خاص و بسته بندی رضایت بخش وارد بازار شود توجه رقبا را به خود جلب می کند و سبب می شود تا دیگر شرکت های زعفرانی در پی رقابت و ارتقاء بسته بندی های خود برآیند. ازین رو خواهید دانست که موفق بوده اید و در اولین حرکت خوب ظاهر شده اید.

 

طراحی بسته بندی صادراتی

طراحی بسته بندی نبات

نبات ها انواع مختلفی از قبیل نبات شاخه ای، نبات سنگی، نبات سنتی قهوه ای و غیره دارند که معروف ترین آن ها نبات شاخه ای و چوبی است. این محصول از جمله محصولات معروف و قدیمی ایران به شمار میرود و همه ساله به سراسر جهان صادر میگردد.

از این رو باید در خاص بودن طراحی تمرکز و طراحی شایسته به عمل آورد. زیرا محصولی که از مرزها میگذرد بیانگر نماد، فرهنگ و سبک طراحی یک کشور است. هر چه از فرهنگ و سنت ها در این نوع طراحی استفاده کنید، فرهنگ و علایق کشور خود را بهتر و بیشتر به یک غریبه که زبان شما را نمیداند انتقال می دهید.

گاهی بعضی نقش و نگاره ها خاص یک ملیت است که برای سایر کشورها جالب توجه می باشد، به همین دلیل در طراحی بسته بندی نبات آنچه که به عنوان نماد، سمبل و یا سوغات منطقه ای استب یشتر از طرح های سنتی و نمادین استفاده می شود.

نبات را می توان بیشتر در انواع طراحی بسته بندی های مقوایی مشاهده کرد. اگر دقت کرده باشید بیشتر موارد ظرافت و دقتی که در طراحی بسته بندی نبات و همچینن زعفران بکار میرود مانند نقش و نگار هنرهای دستی اصفهان و مشهد است که زیبایی های خاص و چشمگیر خود را دارد. برای طراحی بسته بندی نبات میتوان قسمت عمده روی بسته را خالی گذاشت و با کاور پلاستیکی پوشش داد تا نبات که خود ظاهر شکیل و زیبایی دارند بیشتر به چشم آیند و در پشت بسته می توان مشخصات و توضیحات لازم را درج نمود.
 

طراحی بسته بندی حبوبات و خشکبار

طراحی بسته بندی حبوبات، از جمله پرمخاطب ترین بسته بندی ها در همه جای دنیا به حساب می آید. این نوع بسته بندی هیچ محدودیت مرزی نمیشناسد و تقریبا در سراسر جهان از یک الگوی خاص به استثنای تغییراتی که تحت تاثیر فرهنگ هاست پیروی می کند. در طراحی بسته بندی حبوبات، رنگِ به کار رفته نسبت به نوع حبوباتی که قرار است فروخته شود انتخاب میگردد.

شما می توانید از رنگ هر یک از حبوبات در طراحی زمینه ای و یا ترکیبی طراحی بسته بندی استفاده نمایید. در این نوع بسته بندی ها بیشتر از بسته های پلاستیک استفاده می شود و قسمت اعظم محصول برای مخاطب قابل مشاهده است. در اینصورت این هنر مسئول بسته بندی است تا حبوبات را در پلاستیک های بسته بندی تمیز ، شفاف و با کیفیت قرار دهد.

طراحی-قوطی-پسته-خامnut packaging design in zarifgraphic

می توانید از عکس و وکتور های مختص حبوبات مورد نظر نیز بر روی طراحی بسته بندی استفاده کنید. از بسته بندی های کاغذی نیز در زمینه حبوبات هم استفاده می شود که این نوع بسته بندی بیشتر در کشور های غیر ایرانی مورد استفاده قرار میگیرد.

همچنین دقت نمایید هریک از حبوبات رنگ مخصوص به خود را دارند و می توان از این امتیاز استفاده کرد و رنگ اصلی یا رنگ بخش چشمگیری از طرح بسته بندی را با آن انجام داد. همخوانی رنگ بسته بندی با محتویات به مشتری بهتر کمک می کند تا بتواند حبوبات مورد نظر خود را در قفسه پیدا کند. همچنین طراحانی که برای یک برند باید بسته بندی حبوبات مختلف ارائه می کنند نیازی به صرف وقت بسیار نداشته تا رنگ متناسب را امنتخاب نمایند، رنگ محتویات هر بسته کمک شایانی رد ترکیب رنگ ها می کند.

 

طراحی بسته بندی نوشیدنی ها

در طراحی نوشیدنی ها دقت داشته باشید که خروجی جنس طراحی بسته بندی شما فلز، پلاستیک و یا کاغذ است. در چاپ، نوع رنگ انتخابی در طراحی اولیه بسیار مهم است. برای تاثیر گذاری و جذب مشتری سعی کنید از تصاویر مهیج و لذت بخش در طراحی بسته بندی استفاده نمایید.

تصاویر و رنگ هایی که حس خنکی، طراوت، تازگی و دلچسب بودن یک نوشیدنی ایده آل را انتقال دهد، از بهترین انتخاب ها برای طراحی بسته بندی نوشیدنی ها می باشند. شما بی نهایت رنگ می توانید در این نوع طراحی بسته بندی استفاده نمایید و محدودیتی در کار نیست. با دست باز می توانید رنگ و طرح را ترکیب کرده و خروجی مطلوب را با ایده های نو به مشتریان ارئه نمایید.

 

طراحی بسته بندی ادویه جات

در این نوع از بسته بندی میتوان به الگوی بسته بندی حبوبات بازگشت و کمک گرفت. کلیت طراحی و اصول اولیه یکیست اما در طراحی بسته بندی ادویه از نقوش و ظرافت های خاص بیشتر استفاده کنید. در بسته بندی ادویه‌جات جنس و نوع به کار رفته در طراحی بسته های پلاستیکی، کارتنی و ظروفی که همانند جا ادویه ای استفاده می شوند می باشند. هریک از این بسته بندی ها قیمت های خاص خود را دارند که بسته به نوع عرضه متفاوت هستند.

طراحی بسته بندی زردچوبه

نمونه بسته بندی ادویه جات

 

طراحی بسته بندی در حالت کارتن مقوایی و پلاستیکی روی خود جنس چاپ می شود اما در مورد ظروف پلاستیک طراحی لیبل انجام میشود. ظریف گرافیک توصیه می کند در این بسته بندی را با قیمت های مناسب عرضه کنید. استفاده از ظرف های پت بهترین نوع است که از آن ارزان تر می توان سراغ بسته بندی های پلاستیکی رفت که خرید آن برای مشتریان بسیار مقرون به صرفه است.

در هر صورت دقت داشته باشید، بسته بندی باید به گونه ای باشد که قیمت بسته بندی از محتویات بیشتر نشود و یا باعث افزایش قیمت محصول نگردد. زیرا برای مصارف خانگی و دائمی، قیمت های بالا هرگز به صرفه نخواهد بود.
 

طراحی بسته بندی خوراکی ها

فروشگاه ها این روزها پر از بسته بندی های مختلف از انواع خوراکی ها وتنقلات است. اگر دقت کرده باشید انواع بسته بندی ها ارائه می شود تا مشتریان هر بار با نوع جدید از طراحی بسته بندی، طراحی ها، جذابیت ها و سلایق مختلف روبرو شوند و در انتخاب همان محصول دیروز، امروز با هیجان بیشتری اقدام به خرید نمایند. بسته بندی ها هر چقدر هیجانی تر باشند مخاطب بیشتری را جذب میکنند. شما بر روی طراحی بسته بندی ادویه جات لازم نیست از هیجان و رنگ های انوع و اقسام استفاده کند.

Sunflower seed packaging design

طراحی-خلاقانه-بسته-بندی

چون در نهایت مشتری میداند با زردچوبه مواجه میشود و یا نمک و فلفل. اما هیجان زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که مشتری با طعم و رایحه اسانس جدید و یا خوراکی لذت بخش روبرو است. سعی کنید در طراحی بسته بندی مشتری را سورپرایز کنید. این روز ها بسته های چیپس، پفک، انواع مغز های خوراکی و سایر تنقلات بصورت های متفاوتی در چیدمان خوراکی های فروشگاه ها خودنمایی می کنند. بطوریکه مشتری برای یک بار هم بخاطر جذابیت طراحی بسته بندی محصول را امتحان می کند. این خود شانسی برای فروش بیشتر و تبلیغات خاص تر می تواند باشد.

 

طراحی بسته بندی بستنی

با شنیدن اسم بستنی چه حسی در شما ایجاد می شود؟ حس خنکی، یخی، و رفع عطش؟ درست همانطور که فکر میکنید می توانید رنگ و طرح مورد نظر را برای طراحی بسته بندی بستنی انتخاب کنید. رنگ های آبی، قهوه ای سفید، صورتی، کرمی از جمله رنگ هایی است که به وفور در طراحی بسته بندی ها به چشم میخورند. در پی آن تصویری از یک بستنی که نوع آن را مشخص میکند، کیم بستنی، بستنی نونی، بستنی قیفی، بستنی لیوانی و انواع آن. حس ها و انتخاب رنگ ها را در طراحی بسته بندی ها جدی بگیرید در اینصورت قطعا بهترین ها را ارائه خواهید داد.

طراحی بسته بندی بستنی عراق

 

طراحی بسته بندی سبزیجات

سبزیجات به دو صورت خشک شده و تازه بسته بندی و عرضه می شوند. سبزیجات خشک شده بسته بندی و طراحی آسان تری نسبت به سبزیجات تازه دارند. در سبزیجات تازه باید یک کاور مخصوص و محافظ در نظر گرفت تا از فساد و خرابی سبزیجات مانند سالاد جلوگیری کند که باید از جنس و مواد سالم تهیه شده باشد. طراحی بسته بندی باید ماندگاری و طول عمر مواد غذایی را افزایش دهند و از طرفی می توان کاوری را بعنوان تبلیغات، مشخصات و توضیحات ارزش غذایی و طریقه مصرف طراحی کرد.

دقت داشته باشید بار گیرایی و تبلیغاتی سبزیجات علی الخصوص سبزیجات تازه بسیار زیاد است درنتیجه تا میتوانید از طرح و رنگ هایی که حس تازگی و شادابی را به مخاطب میدهد به بهترین شکل ممکن بکار گیرید. اطمینان و تضمین فروش از صحت و سلامت محصولی که ارائه میشود و سبزیجاتی که توسط مشتری مشاهده میشود دال بر صداقت یک تبلیغات خوب و کار امد خواهد بود.

هویت-بصری-زرنگاران

طراحی بسته بندی مواد غذایی خود را به ظریف گرافیک پسپارید!

مجموعه ظریف گرافیک در زمینه طراحی بسته بندی محصولات و مواد غذایی رزومه ی قوی دارد که میتوانید نمونه های بیشتر را در بخش نمونه کارهای طراحی بسته بندی ظریف گرافیک مشاهده نمایید. همواره برآنیم تا حرفه ای ترین های دنیای تبلیغات را در شأن مشتریانمان ارائه دهیم. همکاران ما در مجموعه ظریف گرافیک بصورت آنلاین آماده مشاوره و همکاری با شما خواهند بود.

 

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288