مجوزها

طراحی بسته بندی حبوبات: از ایده ها تا اشتباهات بسته بندی

  • اشتراک گذاری:
24 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 19 آذر 1402 ) 11281 4 طراحی بسته بندی
آنچه در این مطلب می خوانید:

دنیای تجارت همیشه رقابتی بوده و حفظ و نوآوری ایده ها جزو سخت ترین آن ها است، به خصوص برای شرکت هایی که رقبای تجاری جهانی زیادی دارند. صنعت غذا یکی از این کسب و کارهای مهم است، صرف نظر از اینکه چه نوع غذایی را به مشتریان ارائه می دهید، غذای تازه و غذاهای منجمد یا خشک. دغدغه اصلی برندها مواجهه با مشتریان است که از طریق جعبه های بسته بندی محصولات انجام می شود. بنابراین، با توجه به تنوع محصولات غذایی، جعبه های بسته بندی بسیار متنوعی در بازار موجود هستند. برای نام بردن از چند مورد، بسته بندی چیپس سیب زمینی، آب نبات، بیسکویت، حبوبات، غلات و غیره. از آنجا که همیشه حبوبات و غلات مورد علاقه و تقاضای مشتریان هستند، از این رو، بسته بندی استاندارد بهترین راه برای حفظ طعم آن ها با تمام خواص و تازگی است. برای آشنایی بیشتر با ویژگی های بسته بندی حبوبات این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. شاید شما نیز به آنچه که به عنوان راه حل به دنبال آن هستید، دست پیدا کنید.
 

بسته بندی یا پکیجینگ محافظی است که سلامت یک محصول را پس از تولید تا زمان استفاده تامین میکند. این پوشش باید طول عمر محصول را افزایش دهد. در این مقاله از ظریف گرافیک به چاپ و طراحی بسته بندی حبوبات به طور کامل می پردازیم. در طراحی بسته بندی حبوبات مانند طراحی بسته بندی سایر خوراکی ها و مواد غذایی باید استانداردها و اصول خاص طراحی در آن رعایت شوند. در واقع جنس بسته بندی، نحوه تبلیغات محصول و نوع بسته برای خریداران بسیار با اهمیت است. در طی این مقاله به شما خواهیم گفت نوع طراحی بسته بندی حبوبات باید به چه صورت باشد تا به خوبی و موفق عمل کند. با ظریف گرافیک تا پایان بمانید.

راه اندازی نیلون بسته بندی حبوبات

نکات مهم در طراحی بسته بندی حبوبات

در طراحی بسته بندی حبوبات مانند هر نوع طراحی بسته بندی دیگر نکاتی وجود دارد که باید رعایت شوند از جمله جنس بسته بندی، چگونگی طراحی و رنگ بندی، نوع تبلیغات پشت پرده یک محصول و غیره. در زمینه طراحی بسته بندی حبوبات باید از طراحی هایی استفاده کنید که مقداری از محصول برای مشتریان قابل مشاهده باشد تا با اطمینان خاطر بیشتری انتخاب و خرید داشته باشد. در واقع اگر مشتری از محصول داخل بسته بندی بی خبر بماند و نتواند قبل از خرید کیفیت آن را تضمین شده بداند، شاید از خرید منصرف شود. با دیدن قسمتی از محصول باکیفیت، مسلما محصول با رضایت خاطر انتخاب خواهد شد.

شما باید همیشه در طراحی جایی برای انتخاب مخاطب در نظر بگیرید. این را همواره بدانید هدف از طراحی جلب رضایت مشتریان است نه صرفا نظر و سلیقه شخصی طراح. دقت داشته باشید برای طراحی بسته بندی حبوبات نیاز نیست از متریال های گرانقیت استفاده کنید زیرا مشتری برای خرید حبوبات حاضر است هزینه کند نه بسته بندی آن. لذا بهتر است طراحی بسته بندی حبوبات را در به صرفه ترین قیمت ها داشته باشید تا از فروش و استقبال خوبی بهره مند شوید.

 

 

خلاقیت به خرج دهید و تا می توانید محصول را با طرح های مشابه تلفیق کنید. گاه دیدن بسته بندی های یکنواخت و یک مدل با طراحی های تکراری و حتی کپی شده دیگر هیچ جذابیت و کششی در مخاطب به وجود نخواهد اورد تا بخاطر نوع بسته بندی تمایل به استفاده از محصول را داشته باشد.. خلاقیت در طراحی بسته بندی محصولات ایرانی متاسفانه کمتر به چشم می خورد و اغلب عادت بر روال معمول و همیشگی پیدا کرده اند. اما زمانی که بخواهید به حقوق مشتری و علاقمندی هایش توجه کنید خواهید دید دنیایی از طرح های متنوع به شما پیشنهاد داده خواهد شد که می توان از میان نظرات مشتریان دریافت کرد.

دیدن بخشی از محصول در طراحی بسته بندی خلاقانه حبوبات می تواند به عنوان یک طرح کم نظیر و دوست داشتنی مطرح شود که حتی با اتمام محتویات بسته، ظرف و بسته بندی به دلیلی زیبایی توسط مشتری نگهداری شود و دور انداخته نشود. هر چقدر خلاقیت در طراحی بسته بندی حبوبات بیشتر باشد مخاطب با رغبت و علاقه بیشتری محصول  را انتخاب خواهد کرد پس بهتر است با استفاده از این فرصت شگفتانه هایی به مخاطبان خود ارائه کنید که از دیگر رقبا متمایز شناخته شوید. حبوبات از جمله مواد غذایی است که هرگز نیاز به آن در جامعه کم نمی شود و مشتریان با هر سطح اقتصادی قادر به خرید هستند، از این رو جامعه هدف تنها قشر خاص نخواهد بود، می توانید با استفاده از بسته بندی های زیبا و چشمگیر برند خود را بیش از پیش محبوب و پر فروش کنید.

طراحی-حرفه-ای-بسته-بندی-زرشک

رنگ در طراحی بسته بندی حبوبات

رنگ ها اولین جلوه های بصری و تبلیغاتی را ایجاد می کنند که کاربرد اصولی آن ها سهم بسزایی در چشمگیر شدن طراحی بسته بندی حبوبات دارد. حبوبات از جمله محصولات و مواد غذایی طبیعی هستند که از دل طبیعت به وجود می آیند از این رو می توان رنگ طبیعت را بر روی طرح بسته بندی مختلف اجرا کرد و پیوسته هارمونی رنگ طرح را با محصول حفظ نمود. در بسته بندی هایی که بخشی از محصول قابل مشاهده است می توان از این شگرد استفاده کرد و با استفاده از رنگ محصول بخشی از بسته بندی را پوشش داد. زیاد از رنگ های متضاد و دور استفاده نکنید. همچنین تعدد رنگ هم زیاد جال به چشم نمی آید.

طرح های ساده و مینیمالیسیتی بهترین طرح ها برای جلب توجه هستند. که تنها با یک یا دو رنگ چشمان مخاطب را به خود می دوزد و بیشتر حبوبات موجود در بسته بندی جلوه گری می کنند. ظریف گرافیک در این زمینه پیشنهاد می کند زیاد هم روی رنگی رنگی کردن طراحی بسته بندی حبوبات حساب نکنید، در ازای آن زیباترین ها را به مشتریان خود هدیه دهید.

بسته-بندی-حبوبات-خشکبار

جنس استفاده شده در طراحی بسته حبوبات

جنس به کار رفته در طراحی بسته بندی خشکبار حبوبات باید به گونه ای انتخاب شود که مواد تشکیل دهنده آن به مواد غذایی صدمه ای وارد نکند. امروزه در جنس پلاستیک های بسته بندی از انواع مواد شیمیایی استفاده می شود که باید از سلامت مواد مورد استفاده در آن مطمئن شوید. محققان آمریکایی در سال های اخیر موفق به تولید و طراحی بسته بندی شده اند که قابل خوردن است. این نوع بسته بندی از پروتئین شیر تهیه شده است.

همچنین بسیاری از طراحان بسته بندی مواد اولیه را از نوع قابل بازیافت و قابل تجزیه پیشنهاد می دهند که با هزینه های کمتر قابل اجرا و استفاده است. از این رو جنس قابل بازیافت بسته بندی حبوبات نه تنها بر سلامت و حفظ محتویات تاثیر گذار است بلکه برای محیط زیست هیچ ضرری نخواهد داشت و دوست دار طبیعت خواهد بود. افراد جامعه از سطح شعور و فرهنگ استفاده از مواد غذایی بالایی برخوردارند و بیشتر تشویق می شوند تا از محصولاتی استفاده کنند که دوست دار طبیعت است و یا قابل بازیافت است و از مواد شیمیایی مضر ساخته نشده اند. لذا بهترین نوع بسته بندی آن است که نه تنها به مخاطب بلکه به جهان محصولی فاخر و بی ضرر ارائه کند.

طراحی کنسرو حبوبات، قوطی فلزی

خلاقیت در طراحی بسته بندی حبوبات

همانطور که در بالا تر به این مهم اشاره کردیم می توان با بکار گیری خلاقیت های متفاوت به جذابیت محصول خود بیافزایید. این نکته ی مهم را همیشه به خاطر داشته باشید که چشم انسان تفاوت ها را به خوبی درک می کند و به همین خاطر هست که تا این اندازه در دنیای پر رقابت امروز به خلاقیت و متفاوت بودن تاکید می شود. هر اندازه خلاقیت هوشمندانه در طراحی پکیجینگ حبوبات به کار برید، به همان اندازه می توانید انتظار موفقیت در جذب مشتری داشته باشید.

خلاقیت در گام اول طراحی بسته بندی مواد غذایی بدون توجه به نوع محتویات و کیفیت آن، عامل مهمی است برای فروش بیشتر و معرفی برند به بازار. در صورتی که کیفیت محصول، پشتوانه این خلاقیت شود، خرید با علاقه و لذت از سوی مخاطب صورت خواهد گرفت. از این رو برند مورد نظر به سرعت و شدن شهرت می یابد. هر آنچه که صاحبان برند را به آرزوی دلخواهشان می رساند، شهرت و محبوبیت است که می توان در سایه خلاقیت طراحی بسته بندی به آن دست یافت. گاه نیازی نیست پیروی از نمونه های معمول نمود و راهی را که بارها همگان رفته اند را طی کرد. این نکته را به طراحان و صاحبان مشاغل خاطر نشان می کنیم، هر آنچه شما را در کار موفق می کند، وجه تمایزی است که با سایر رقبای ایجاد می کنید. اتکا به نمونه‌های بسته بندی حبوبات خارجی برای مبنای طراحی شیوه‌ای دست و اصولی نیست. چرا که آن نمونه‌های طراحی یک فرهنگ مخاطب خاص کشور و زبان خود را هدف گرفتند و شما قرار نیست با بازگرداندن این به بسته بندی ها به فارسی و برای مخاطب ایرانی، تاثیر زیادی ببینید. پس تا می توانید متفاوت باشید تا بگونه ای دیگر و ممتاز شناخته شوید.

بسته بندی خلاقانه پلاستیکی حبوبات

تلفیق زیبایی و هزینه ی کم در طراحی بسته بندی حبوبات

در نظر داشته باشید که مخاطب شما هدفش از خرید محصول، بیشتر خرید مواد غذایی است تا بسته بندی. سعی کنید تولید و طراحی بسته بندی مقرون به صرفه باشد و تمام جوانب را در نظر بگیرید. پس بیشتر تمرکز خود را در بهترین طراحی و چشم نوازی آن صرف کنید تا جنس بسته بندی و یا چگونگی ساخت پیچیده و گران قیمت.

در بسیاری از موارد مشاهده می شود، مشتریان از خرید سس، ادویه جات، خوراکی و حتی سوغاتی هایی که ظروف شیشه ای و فلزی دارند سرباز می زنند و به وضوح اعلام می کنند بیشتر قیمت این محصول برای نوع بسته بندی است، ما نیاز به محصول داریم تا ظرف. هر کجا ممکن است مشتریان مختلف چنین واکنشی را نشان دهند، پس تا می توانید سعی کنید برای بسته بندی محصولات از ظروف و بسته های ارزان قیمت و کم هزینه استفاده کنید تا مخاطب بهتر بتواند با تفاوت قیمت ها کنار آید. آنچه که یک محصول را در بازار داغ رقابت برتر می کند میزان فروش و شهرت است نه جنس بسته بندی و قیمت.

طراحی کاتالوگ آجیل و خشکبار زرین

مهم ترین وظایف بسته بندی

همانطور که در مقاله ی نکات مهم در طراحی بسته بندی غلات و حبوبات هم گفته شد، بسته بندی وظیفه حفاظت از کالا و یا مواد غذایی از زمان تولید تا زمانیکه به دست مشتریان برای مصرف می رسد را دارد. آیا تا کنون از خود پرسیده اید چرا حبوبات نیاز به طراحی بسته بندی دارند؟ از مهم ترین وظایف بسته بندی حبوبات حفاظت، مقاومت در مقابل ضربه، ارتعاشات، نور خورشید، شکستن، ورود هوا و غیره می تواند باشد. جنس به کار رفته در طراحی بسته بندی حبوبات می تواند از پلاستیک و جعبه های مقوایی باشند، در این صورت می توان آن ها را با توجه به نیاز بازار و مشتریان در ابعاد بسته بندی حبوبات و وزن های مختلف آن در نظر گرفت. بسته بندی ها کمک می کند حبوبات از زمان پاکسازی و نگهداری تا زمان فروش و مصرف کیفیت خود را حفظ نماید و خللی در کیفیت آن به وجود نیاید.

ورود هر گونه عامل خارجی از گرد و غبار، رطوبت، میکروب و حتی هوا باعث فساد و خرابی حبوبات می شود پس بهتر است بسته بندی حبوبات را با استفاده از دستگاه های مدرن و پیشرفته و بدون دخالت دست انجام دهید تا نه تنها از نظر بهداشتی سلامت آن حفظ شود بلکه بسته بندی مطابق با استاندارد های جهانی انجام شود. دستگاه های تمام اتوماتیک و مجهز در تمام مراحل با دقت و سرعت بالا بسته بندی محصولات را انجام می دهند که در نتیجه آن می توانید محصول بیشتر و فروش بیشتر را نیز به همراه داشته باشد. 

ایده پاکت کاغذی حبوبات

اهمیت مواد اولیه در تولید بسته بندی

ویژگی های ساختاری بسته بندی حبوبات آن ها را در بسته بندی از سایر محصولات مشابه متفاوت و ایده آل می کند. مقوا، کرافت و مقوای با کیفیت ممتاز بهترین و ارجح ترین مواد هستند زیرا فهرستی از مزایا را شامل می شوند.

  • ساخت جعبه های مقوایی آسان است و برای بسته بندی حبوبات از هر شکل و نوعی می توان استفاده کرد.

  • علاوه بر این، این مواد بسیار ارزان هستند که این جعبه ها را در مقایسه با سایر مواد بسته بندی مقرون به صرفه می کند.

  • جعبه و بسته بندی های مقوایی سبک وزن هستند بنابراین راحت حمل و جابجا می شوند.

  • جعبه های مقوایی حبوبات به دلیل داشتن لایه بیرونی ضخیم از قابلیت چاپ و طراحی گرافیکی خوبی برخوردار هستند.

  • مهمتر از همه، کاملاً قابل بازیافت هستند، به این معنی که دوستدار محیط زیست و تجزیه پذیر نیز هستند.

  • همانطور که گفته شد بسته بندی ها نقش پر رنگی در بازاریابی محصولات دارند.

frijol packaging design

هدف از بسته بندی حبوبات

اگر صاحب کسب‌وکار خود هستید یا به رشد آن علاقه دارید، بهتر می‌توانید ارزش زمان و تلاش صرف شده برای بسته بندی نهایی محصول خود را درک کنید. در نظر بگیرید بعد از انجام پروسه های سخت برای یافتن بهترین ایده بسته بندی محصول آیا می توانید تحمل کنید که محصول شما فقط به خاطر بسته بندی نامناسب فروخته نشود یا رد شود؟ هنگامی که محصول به درستی تولید شد، با طراحی بسته بندی های سفارشی جذاب، طرح و رنگ را به آن بدهید. معتقدیم که بسته بندی چیزی است که محصول شما را برای مشتریان تعریف می کند و به آنها کمک می کند تا محصول مناسب را از میان انبوه برندها انتخاب کنند. بسته بندی را باید عامل فروش واقعی دانست زیرا امروزه فروش، بر اساس بسته بندی صورت می گیرد.

cereal packaging design

 

به همین راحتی طراحی حرفه ای بسته بندی مواد غذایی منجر به فروش محصولات می شوند. و این هنر یک طراح و متخصص بسته بندی است.

تاثیر طراحی بسته بندی بر فروش محصول در بازارهای رقابتی

در نظر داشته باشید برای فروش دو نوع طراحی بسته بندی داریم:

1. بسته بندی که برای فروش داخلی طراحی می شود.

2. طراحی بسته بندی که صادراتی است و خریداران افرادی غیر از ملّیت و فرهنگ شما می باشند.

frijol packaging design

در نتیجه باید با فرهنگ، سلایق و پرفروش ترین های بازار مخاطب آشنایی داشته باشید، در غیر اینصورت باید اطلاعات خود را در این زمینه کامل نمایید تا در طراحی بسته بندی و راه یافتن به بازارهای بین المللی موفق تر ظاهر شوید. هنگامی که بسته بندی حبوبات از نوع صادراتی است به دلیل مسافت زیاد، جابجایی های بیشتر و رقابت با بازارهای جهانی بسیار دقیق و حرفه ای تر عمل کنید.

فرصتی که در طراحی بسته بندی دارید تا در بازارهای بین المللی کار کنید را به آسانی از دست ندهید. طراحی چشمگیر محصول نشانه حرفه ای بودن برند است. بازار کسب و کار بین المللی را برای اولین و اخرین بار از آن خود کنید. در نظر داشته باشید، هنگامی که در اولین ورود به بازار هدف خوش بدرخشید تا آخرین فعالیت در اذهان هک خواهید شد.

بسته-بندی-حبوبات-ایده

رقایت در بازار جهانی از جمله فعالیت هایی است که هر بار ممکن است بخواهید با تغییری اساسی وارد بازار شوید از این رو می توانید با مراجعه به طراحان خبره می توانید بهترین نوع طراحی را برای برتر شدن از آن خود کنید. طراحان بسته بندی به خوبی با نیاز های روز بازار آشنایی دارند و علاوه بر آن با مطالعه و بررسی سعی دارند نوعی از بسته بندی را ارائه دهند که تا مدت ها قدیمی یا منسوخ نشود. طراحی بسته بندی به نوعی نماینده و بازاریاب یک برند است که حتی بدون هیچ فروشنده ای به تنهایی می تواند به تبلیغات بپردازد و مخاطبانی را از میان انبوه جمعیت به خود جذب کند. با این حال بهتر است صرف نظر از قیمت ها به کیفیت فروش و رضایت مشتری توجه داشته باشید تا برند معتبر در میان دیگر رقبا شوید.
 

نکات مهم در طراحی بسته بندی حبوبات صادراتی

طراحی بسته بندی حبوبات در حالت کلی نیاز به رعایت برخی از اصول را دارد، اما زمانی که صحبت از طراحی بسته بندی محصولات صادراتی می شود، ظریف گرافیک پیشنهاد می کند برخی از فاکتورهای مهم را که باید در طراحی در نظر گرفت را بیشتر بدانید:

- استانداردها، مقررات و قوانین کشور مقصد را در نظر بگیرید.

- فرهنگ و سلیقه کشورهای دیگر را بشناسید.

- طراحی بسته بندی را متناسب با بازار و نیازهای مردم انجام دهید.

- توان حمایت از طعم، رنگ، مزه و غیره از محصول را در فاصله های زیاد داشته باشد.

- طراحی بسته بندی باید شأن و شخصیت مصرف کننده را حفظ نماید و به ایشان احترام بدهد.

- از فرهنگی که برای افراد لذت بخش تر است استفاده نماید.

- در بعضی موارد طراحی بسته بندی باید به گونه ای باشد که قابلیت هدیه دادن را داشته باشد.

- براحتی قابل جابجایی باشد.

- طراحی بسته بندی با توجه به تاثیر رنگ در طراحی بسته بندی و میزان فروش انجام شود

طراحی بسته بندی کیسه

طراحی بسته بندی های سفارشی حبوبات

جذب مشتری با بسته بندی های سفارشی حبوبات که از چاپ و طراحی مناسب برخوردار اند برای مخاطب و بازار هدف مناسب است. بنابراین در این زمینه باید روی تنوع الگوهای گرافیکی تمرکز کرد. برای بسته بندی انواع مواد غذایی و جعبه های حبوبات، بسته بندی متناسب بر حسب طعم و محتویات در اختیار مشتریان قرار می گیرد. در نظر داشته باشید با استفاده از بسته بندی های سفارشی حبوبات که با ایده های نو و خلاقانه طراحی شده اند نسبت به نمونه های قدیمی در نگاه مصرف کننده جذاب و دلخواه تر خواهد بود. به دلیل تغییر در جزئیات و نوع بسته بندی گرایش و نگاه ها به محصول شما متفاوت تر از سایر محصولات خواهد شد.

یکی دیگر از ویژگی هایی که بسته بندی حبوبات را برای مشتریان جذاب تر می کند، نوع برش و قالب آن است. این بسته بندی ها به مشتریان بالقوه کمک می کند تا ظاهر رضایت بخشی از محصول بسته بندی شده در داخل قفسه فروشگاه دریافت کنند. اگر برند محبوبی باشید و یا محصولی باکیفیت می فروشید، بسته بندی غیرجذاب امکان فروش را کم می کند. به خاطر داشته باشید بسته بندی اهداف زیادی را دنبال می کند:

  • بسته بندی محصول را محافظت می کند.

  • تضمین می کند که محصول به شکل دست نخورده به مصرف کننده نهایی تحویل داده شود.

  • جدا از ایجاد امنیت، بسته بندی های خلاقانه حبوبات جذابیت محصول را در گذر زمان حفظ می کند.

  • جعبه های استاندارد و یا طراحی سفارشی شده گزینه مناسبی برای بسته بندی حبوبات است.

طراحی تخصصی بست هبندی غلات و مواد غذایی

همچنین  اگر بسته بندی حبوبات از نوع پلاستیکی یا شیشه ای است بهتر است از رنگ های کدر و تیره در طراحی استفاده نکنید هر چه شفافیت بسته بندی مواد غذایی بیشتر باشد، درخشندگی و جذابیت بصری محصول بهتر دیده می شود.
 

اهمیت اندازه و سایز بسته بندی حبوبات

همانطور که دائماً در مورد اهمیت بسته بندی مواد غذایی به شما می گویم، مهمترین المان سایز آن است. با این حال، ویژگی مهمی که وجود دارد و باید روی آن تمرکز کرد، اندازه و شکل بسته بندی حبوبات است. برای بسته بندی مناسب حبوبات به مقدار یا وزن آن توجه داشته باشید. سایز جعبه بزرگتر یا کوچکتر نباشد و فیت ابعاد و وزن باشد. خواهید دید که این اندازه ها در صورت استفاده صحیح در تجارت محصول شما جادو خواهند کرد.
 

مقاومت و استحام بسته بندی حبوبات

مادامی که می خواهید جعبه و یا بسته بندی حبوبات را انتخاب کنید، هرگز ویژگی مقاومت را نادیده نگیرید. در طول ساخت جعبه های حبوبات سفارشی، شرکت های مشهور همیشه روی قابلیت مقاومت بسته بندی در برابر گرما، رطوبت، باکتری ها و قارچ ها تمرکز می کنند.

جعبه های مقوایی سفارشی انتخاب ارجح در صنعت بسته بندی محصولات و مواد غذایی است. این جعبه ها دارای استحکام و مقاومت هستند که برای حفظ طعم محصول کاربردی است. علاوه بر این، مقوا قابلیت چاپ و طراحی بهتری دارد. بنابراین، می توانید جعبه ها را با توجه به نیاز و خواسته های برند خود سفارشی و شخصی سازی کنید. جعبه های سفارشی در مقایسه با بسته بندی های شیشه ای یا پلاستیکی گزینه های ارزان و قابل اعتمادتر هستند. از این رو در بازار بسته بندی های مقوایی به وفور یافت می شوند.

ایده های مهم در طراحی بسته بندی مواد غذایی و حبوبات

 علاوه بر این، این ویژگی‌ اجازه نمی‌دهند بسته بندی حبوبات به صورت عمده در جابجایی و نگهداری دچار فساد یا خرابی شوند. مهمتر از همه، این جعبه ها باید تاییدیه استاندارد را داشته باشند و از مواد سالم و بی خطر ساخته شده باشند، به این معنی که برای بسته بندی مواد غذایی ایمن و مطمئن باشند.
 

چگونه می توان بسته بندی حبوبات را به روش صحیح طراحی کرد؟

طراحی بسته بندی حبوبات به روشی مناسب می تواند به شما در برنده شدن در رقابت کمک کند. برندهای هوشمند خوب می دانند بسته بندی می تواند به پیروزی در فروش جهانی برای جلب توجه مشتری کمک کند. بنابراین، مهم است که با یک متخصص بسته بندی صحبت کنید یا سفارش خود را به متخصصین بسته بندی موادغذایی بسپارید. بسیاری از عوامل برای طراحی بسته بندی مهم هستند. گاهی اوقات طراحی ساده می تواند برای شما مفید باشد یا گاهی اوقات مجبور هستید تصمیمی جسورانه و متفاوت بگیرید. مواد مرغوب و باکیفیت را برای بسته بندی حبوبات انتخاب کنید زیرا هدف اصلی آن محافظت از محصول است.

لوگو مهمترین بخش طراحی بسته بندی است. بدون آن جعبه شما هویت ندارد و مشتریان نمی توانند آن را شناسایی کنند. رنگ ها، نام تجاری و برچسب های نواری (هولوگرام، پلمپ و غیره) به اعتبار بسته بندی کمک می کند. از علائم مهم در بسته بندی محصول استفاده کنید. افرادی که در انبار و حمل و جابجایی محصول فعال هستند به نشانه های روی بسته بندی دقت می کنند، پس از علائم مرتبط با محصول جهت نگهداری بهتر، استفاده کنید. نوع محتویات، محل نگهداری، دمای نگهداری، حساسیت محصول به شرایط جوی مختلف، امکان فساد محتویات در شرایط خاص همگی باید روی کارتن بسته بندی محصول درج شوند.

جعبه را با اطلاعات غیر ضروری بمباران نکنید. مشتریان زمان کافی برای خواندن پاراگراف های طولانی ندارند. فقط اطلاعات مهم محتویات بسته بندی را به درستی درج کنید. طراحی ساده و تمیز همیشه در بسته بندی مواد غذایی جواب می دهد.

برای بسته بندی حبوبات انواع مختلفی از مشتریان وجود دارد و بسته بندی شما باید همه را تحت تاثیر قرار دهد. جعبه حبوبات لازم است تمام فواید که به ذکر شده را داشته باشد. مشتریان مختلف رویکرد متفاوتی نسبت به محصول دارند.

جعبه های سفارشی خود را با دقت طراحی کنید  تا نیازهای مشتریان را برآورده کند و در طول زمان نیاز به بازطراحی و بازنگری نداشته باشد که این مهم خود هزینه های بسیاری در بر دارد.

گذشته از مبحث طراحی، بهترین بسته بندی حبوبات باید به گونه‌ای باشد که از خراب شدن و تغییر رنگ و طعم آن‌ها جلوگیری کند. بسته بندی هایی که هوا را از داخل خود خارج می‌کنند و حفظ تازگی حبوبات را تضمین می‌کنند، بهترین گزینه هستند. همچنین، بسته بندی های شفاف و قابل بازبینی نیز بهترین گزینه هستند تا مشتریان قادر به دیدن وضعیت حبوبات در داخل بسته باشند. در نهایت، استفاده از بسته بندی های قابل بازسازی و بازپس‌گیری نقش مهمی در حفاظت از محصولات و حفظ محیط زیست دارد.

بهترین نوع بسته بندی حبوبات صادراتی

طراحی بسته بندی بسته بندی حبوبات شما در ظریف گرافیک

اجازه دهید ترجیحات خود را با شما به اشتراک بگذارم. ظریف گرافیک شرکت طراحی و چاپ بسته بندی سفارشی است که خدمات زیادی مانند قیمت مناسب بسته بندی سفارشی، ارائه ایده های جدید برای نوع قالب جعبه یا بسته بندی، پشتیبانی از طراحی و مشاوره های تخصصی به صورت رایگان را ارائه می دهد. همواره در نظر داشته باشید:

  • بسته بندی حبوبات به عنوان سفیر برند در بازار عمل می کند.

  • مشتریان می توانند آن را لمس و احساس کنند که این این ویژگی در همه ابعاد تبلیغ و بازاریابی می کند.

  • جعبه یا بسته بندی حبوبات، لوگو و هویت شما را به مشتریان نشان می دهد.

  • معرفی می شوید چه برندی هستید، محصولات شما چیست و داستان برند و محتویات چیست.

  • بسته بندی سفارشی حبوبات به صورت یونیک و خاص محصول شما را تبلیغ می کند.

  • هویت و نام تجاری منحصر به فردی را در میان رقبا ایجاد می کند و به شما کمک می کند که برجسته تر دیده شوید.

  • بسته بندی مواد غذایی سفارشی نیز به شما کمک می کند تا رابطه خود را با بازار و مشتریان ایجاد کنید.

  • اگر حبوبات با کیفیت تولید می کنید، نیمی از مسابقه را برنده شده اید و می توانید نیمی دیگر را با طراحی بسته بندی با کیفیت برنده شوید.

  • می توان با ارائه بسته بندی که از محصول محافظت می کند، سازگار با محیط زیست است و ارزش ارائه به بازار را دارد، مشتریان خود را بهتر و بیشتر جلب کنید.

  • در ادامه این پروسه، وفاداری مشتری می تواند به شما کمک کند تا فروش را بالا ببرید و سود بیشتری کسب کنید.

نکات و ایده های مهم در طراحی بسته بندی حبوبات

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ثبت سفارش بسته بندی یا دریافت مشاوره رایگان ظریف گرافیک می توانید به صفحه وب تماس با ما مراجعه نمایید. ضمناً می توانید با شماره درج شده در بالای وبسایت تماس بگیرید. مطمئناً از مراجعه شما به عنوان مشتری بسیار خوشحال خواهیم شد.
 

سخن آخر در طراحی بسته بندی حبوبات

امروزه طراحی بسته بندی ها هر چقدر زیبا، مناسب و در برگیرنده مشخصات و معرف محصول باشند به همان اندازه از فروش و رونق خوبی هم برخوردار خواهند بود. این مهم تا آنجا اهمیت دارد که در بسیاری از مواقع مشتری را به راحتی مجذوب خود میکند، در این صورت خریداران از کالاهایی که طراحی بسته بندی ساده و یا نامناسب دارند میگذرند؛ حتی اگر از نظر سطح کیفیت از اجناس دیگر در رده پایین تری قرار داشته باشد. در یک کلام میتوان گفت هرچقدر طراحی بسته بندی حبوبات و سایر محصولات با اشکال و روش های خاص، جدید و جذاب انجام شوند، ارائه و فروش آن به مشتری آسان تر خواهد بود.

مجموعه ظریف گرافیک آمادگی انجام تمامی خدمات طراحی انواع بسته بندی حبوبات، طراحی بسته بندی زعفران، طراحی بسته بندی ادویه و سایر محصولات غذایی را دارد. برای مشاوره و همراهی در این زمینه کافیست با ما تماس بگیرید تا با مشاوره های رایگان تصمیم به انتخاب بهترین نوع طراحی بگیرید. نمونه کارهای طراحی بسته بندی ظریف گرافیک دلیل محکمی بر تخصص این تیم می باشد

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (4)

  • برای بسته بندی یک سری غلات خارجی و صادراتی چه نوع بسته بندی بهتره؟

    ثبت پاسخ
    • به هدف و بودجه‌تون بستگی داره آقای جوادی. نمیشه. تماس بگیرید برای مشاوره در خدمت هستیم.

  • طراحی بسته بندی خانواده محصولات را هم دارید

    ثبت پاسخ
  • کامل و زیبا بود ممنون

    ثبت پاسخ

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288