مجوزها

تبلیغات در طراحی بسته بندی و لیبل چگونه جادو میکند؟

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 1 آبان 1402 ) 3264 0 طراحی بسته بندی
آنچه در این مطلب می خوانید:

همانند سایر طراحی های تبلیغاتی طراحی حرفه ای بسته بندی نیز از جمله مهم ترین بخش تبلیغات یک محصول بحساب می آید که می توان آن را از جنبه های مفهومی ، ظاهری ، حفاظتی ، تبلیغاتی و غیره مورد بررسی قرار داد. برای داشتن بهترین تبلیغات در ارائه محصول برای جلب نظر مشتریان باید طراحی بسته بندی حرفه ای برای محصولات تان فراهم آورید. اگر می خواهید بدانید بسته بندی حرفه ای محصول چه خصوصیاتی دارد با ظریف گرافیک همراه باشید.

طراحی بسته بندی ظریف گرافیک

در زمینه طراحی بسته بندی حرفه ای و یا لیبل برخلاف نظر بیشتر مشتریان که فکر می کنند بسته بندی بیشتر جنبه تبلیغات و جلب توجه دارد، وظایف مهم تر و متفاوتی را نیز بر عهده دارد. همانطور که می دانید بعضی از محصولات برای ارائه باید در بسته بندی قرار  گیرند تا از زمان بسته بندی کالا، برای نگهداری، حمل و نقل محافظت در مقابل جابجایی یا در زمان تحویل کالا ، آنرا تحت پوشش همه جانبه قرار دهد. این مسئولیت خطیر بر عهده طراحان متخصص می باشد که نیازمند خلاقیت، دانش و هنر است که در زمینه بسته بندی های تجاری به بازار عرضه می نمایند.

طراحی حرفه ای بسته بندی با توجه به نوع کالا می تواند کاربردهای متفاوتی از جمله محافظت از محصول در مقابل شکستگی، فاسد شدن و یا مفقود شدن وسایل جانبی یک محصول را داشته باشد. در دنیای امروز که دنیای رقابت ثانیه ای است، یک طراح ماهر با روح و روان مخاطب و جامعه سر و کار دارد، باید با کارشناسی و تشخیص رنگ مناسب برای بسته بندی و شکل، طراحی حرفه ای بسته بندی را انجام دهد. همانند تمام عناصر تبلیغاتی از قبیل طراحی کاتالوگ، طراحی پوستر و طراحی ست های اداری، طراحی تخصصی بسته بندی نیز یکی از روش های موثر تبلیغات به حساب می آید تا انگیزه خرید را در مشتریان ایجاد نماید

بسته بندی زیبا و خلاقانه

خلاقیت؛ جنبه ای مهم در طراحی تخصصی بسته بندی

طراحی تخصصی بسته بندی باعث ایجاد تمایز یک محصول از محصولات دیگر خواهد شد. هر چه طراحی بسته بندی ساده ، خلاقانه و کم حجم تر انجام شود، بیشتر مورد توجه مخاطب قرار خواهد گرفت. امروزه طراحی تخصصی بسته بندی از جمله مشاغل پر درآمد هستند و این ویژگی خبر از اهمیت این مهم می دهد. از انواع بسته بندی های تخصصی می توان به سبک اوریگامی اشاره کرد. اوریگامی از جمله طرح های بسیار زیبا و شگفت آور بحساب می آیند. با این روش، طراحی بسته بندی به یک اثر هنری تبدیل می شود. نمونه های آماده این نوع طراحی خلاقانه بسته بندی را در سایت های مختلف می توانید جستجو کنید.

طراحی حرفه ای بسته بندی زعفران ممتاز

هرچقدر هم که سبک طراحی بسته بندی اوریگامی، خلاقانه و هنرمندانه باشد اما باز هم نمی شود از سبک های ارزان قیمت ساده و یا لیبل غافل شد. اوریگامی در حالی برای یک محصول با ارزش است که نتیجه خلاقیت و تجسم قدرتمند یک طراح باشد نه کپی برداری از منبع خاص. همواره در نظر داشته باشید متناسب با محصولی که عرضه می نمایید، بسته بندی محصول را طراحی نمایید، بطوریکه مشتری از دیدن بسته بندی به ماهیت کالای داخل آن پی ببرد و ذهن مخاطب را زیاد به چالش نکشد.

شوینده ای با رایحه میوه را نمیتوان به گونه بسته بندی نوشیدنی طراحی کرد، بعنوان مثال که می خواهیم نشان دهیم شوینده با عطر میوه یا گیاهی خاص است بهتر است تمرکز روی مایع شوینده باشد که در کنار آن طرح و تصویری از منبع رایحه (میوه، گل، گیاه دارویی و درمانی و غیره) آن نیز گنجانده شود.

بسته بندی خلاقانه

 ویژگی های مهمی که در طراحی حرفه ای بسته بندی

در طراحی بسته بندی خلاقانه عناصر تاثیر گذار مانند فونت ها و رنگ ها باید مورد توجه قرار گیرد. از فونت های خوانا و ساده استفاده کنید. در میان انبوهی از محصولات که در قفسه های یک فروشگاه است، مشتریان کالایی را انتخاب می کنند که :

مشخصات، توضیحات و اطلاعات محصول واضح باشد و با دیدن نوشته ها، به سرعت از آنچه که از فواید و یا مواد تشکیل دهنده محصول خبر می دهد مطلع شوند. دقت داشته باشید استفاده از فونت های فانتزی در طراحی بسته بندی حرفه ای و خلاقانه زمانی کاربرد و محبوبیت دارد که در لوگو یا نام برند باشد. اما در هر صورت ظریف گرافیک توصیه می کند توضیحات و اطلاعات محصول را با فونت های ساده بنویسید تا بهتر خوانده شوند.

طراحی لیبل سالاد

  1. رنگ ، طرح یک بسته بندی تخصصی نیز می تواند به برجسته سازی کالا و معرفی آن به خریداران نقش موثری داشته باشد. حتما تا کنون دیده اید برخی مشتریان یا افراد از راه دور به راحتی مجذوب کالایی خاص در قفسه های فروشگاه می شوند. دلیل چیست؟ دلیل نوع طراحی و متفاوت بودن سبک بسته بندی است که آن را از دیگر رقبا متمایز می سازد. از این رو مشتریان قدیمی به دلیل کیفیت محصول آن را انتخاب می کنند و مشتریان جدید به نوع طراحی دقت می کنند. محصولی که از طراحی تخصصی بسته بندی بهره مند باشد به مخاطب نشان می دهد که ارزش خاصی برایش قائل است و متناسب با سلایق او محصول را به بازار ارائه می کند. مخاطب افرادی هستند که با ضمیر ناخودآگاه خود به گونه ای هوشمندانه انتخاب ها را انجام می دهند و این امتیاز یک برند است اگر در این زمینه موفق عمل کند.
  2. از تصاویر متناسب با طرح و با رزولوشن بالا استفاده کنید زیرا کیفیت تصاویر حس خوشایندی را در خریدار ایجاد می کند. حتی می توانید در صورت امکان از عکاسان صنعتی بخواهید از محصولات و تولیدات شرکت یا سازمان عکس های تبلیغاتی و متفاوت بگیرند تا تصاویری جذاب روی بسته بندی محصول داشته باشید. در نظر داشته باشید طراحی بسته بندی محصول آخرین تیری است که برند برای جذب مخاطب از چله رها می کند. ظریف گرافیک توصیه می کند بهتر است طراحی حرفه ای بسته بندی را به افراد متخصص بسپارید تا شما را در همان ابتدا موفق و پر فروش ظاهر نماید.

اهمیت طراحی بسته بندی

 

  1. مراقب لغاتی و عباراتی که در طراحی بسته بندی که استفاده می کنید باشید . مشتریان اغلب افراد با سوادی هستند که کاربرد کلمات و جایگاهشان را بدرستی تشخیص می دهند. طراحان گرافیک در نظر داشته باشند اگر در طرحی بسته بندی، کلمات نا متناسب و حتی غلط املایی وجود داشته باشد، به سازمان و شرکت تگ و برچسب غیر حرفه ای بودن خواهد خورد و این امر در همان ابتدا باعث می شود اعتماد و اطمینان مشتریان به محصول کم شود و از طرف دیگر به نفع یک تیم طراحی نخواهد بود که به عنوان طراح بسته بندی ضعیف معرفی شوند.
  2. بهتر است مهر و موم بسته بندی به گونه ای استاندارد انجام شود و هیچ راهی برای نفوذ ذرات و دیگر موارد خارجی به داخل بسته نباشد. عناصری که از بیرون به داخل بسته نفوذ کنند باعث فساد و خرابی محصول خواهند شد. در عین حال دقت داشته باشید بسته بندی به گونه ای تخصصی و توسط دستگاه های مدرن انجام شود تا سبب جلب اعتماد مخاطب شود. همچنین اگر باز و بست شدن بسته بندی به گونه ای دیگر و غیر متعارف انجام می شود، حتما چگونگی باز کردن درب را به مختطب روی بست هبندی توصیح دهید. می توان از کلمات " از اینجا باز کنید" " به طرف بالا بکشید" یا " درب را بپیچانید" و غیره استفاده کنید. اگر لحظه ای خود را به جای خریدار بگذارید، هرگز راضی نخواهید شد بست هبندی را استفاده کنید که به دشواری باز می شود یا هیچ نشانی از چگونگی باز گکردن آن درج نشده باشد.

طراحی بسته بندی قوطی کنسرو تن ماهی

  1. در بعضی موارد می توان طراحی بسته بندی را به گونه ای انجام داد که قسمتی از محصول دیده شود. بجاری اینکه از عکس گوشت و یا پفک استفاده کنیم میتوان قسمتی از بسته بندی را شیشه ای یا پلاستیکی باشد تا محصول مستقیم در دید مشتریان قرار گیرد. مخاطب در بهترین حالت ممکن زمانی که بخشی از محصول را ببیند با رضایت بیشتر خرید خود را انجام خواهد داد. این امتیاز را به محصول بدهید تا خود را مستقیم معرفی کند و در طراحی بسته بندی به خوبی و وضوح دیده شود.

جعبه بسته بندی زیبا

طراحی لیبل مواد غذایی و کالا

برچسبی که دور یک محصول بسته بندی شده پیچیده دشه است را لیبل می نامیم که ساده ترین و ارزان ترین نوع طراحی تبلیغاتی محصول محسوب می شوند. لیبل می تواند جذابیت خاصی به طراحی بسته بندی بدهد. مزیتی که لیبل ها دارند همانند انواع بسته بندی محدودیتی در سایز و محصولات مختلف ندارد. می توانید بر روی شیشه، ظروف پت، بسته بندی های پلاستیکی و حتی پارچه آن را بچسبانید تا معرف برند مورد نظر باشد. اگر می خواهید با کمترین دردسر بهترین  سبک معرفی و تبلیغات را روی بسته بندی داشته باشید، ظریف گرافیک توصیه می کند از طراحی لیبل محصولات غافل نشوید.

طراحی تخصصی لیبل عسل

طراحی بسته بندی تخصصی ظریف گرافیک

باید بدانید طراحی بسته بندی جزئی از دنیای تبلیغات است اما علاوه بر تبلیغات همانطور که در بالا اشاره شد وظایف مهم تری را از تولید تا مصرف به عهده دارد. برای داشتن یک طراحی حرفه ای بسته بندی و لذت بردن از دیدن برند پر فروش خود در قفسه های فروشگاهی، می توانید با اعتماد و اطمینان به تیم طراحی بسته بندی ظریف گرافیک با ما همراه باشید. ما بر آنیم تا همواره بهترین ها را به شما ارائه نماییم. برای اینکه بدانید چرا ظریف گرافیک را برای سفارش طراحی انتخاب کنیم، کافیست به بخش نمونه کارهای ظریف گرافیک مراجعه نمایید و در صورت تمایل با شماره های ما تماس حاصل نمایید تا اطلاعات لازم را در جهت ثبت سفارش دریافت کنید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288