مجوزها

عکاسی مواد غذایی + نمونه کار صنعتی و تبلیغاتی

  • اشتراک گذاری:
14 آبان 1402 (آخرین بروزرسانی در 25 بهمن 1402 ) 337 0 عکاسی
آنچه در این مطلب می خوانید:

شاید شنیده باشید که یک عکس میتواند موثرتر از هزاران کلمه باشد. عکس های صنعتی و تبلیغاتی به مرور زمان جایگاه ویژه ای را در بسیاری از زمینه ها پیدا کرده اند. امروزه بسیاری از شرکت های تولیدی مواد غذایی، رستوران و فست فود ها، با گرفتن عکس هایی با کیفیت از محصولات خود، باعث جلب مشتری های بسیاری شده اند. عکاسی مواد غذایی به یکی از مهمترین شیوه های بازاریابی در کسب و کارهای غذایی تبدیل شده است.
طراحی-بسته-بندی-آبمیوه-سلمانطراحی لوگو و بسته بندیبسته-بندی-نوشیدنی-تترا-پک

چرا عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در محصولات غذایی یک ضرورت است؟ 

در گذشته انتخاب یک رستوران خوب یا محصول غذایی با کیفیت برای صرف وعده غذایی، بسته به توصیه های دوستان یا آشنایان و یا شنیدن نامی معروف از دیگران بود. اما امروزه نحوه انتخاب تفاوت بسیاری با گذشته دارد. در وبسایت‌ها و رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، اسنپ فود، پینترست توییتر و فیسبوک هزاران گزینه به شما معرفی می‌شود که هر کدام از این گزینه‌ها باید قبل از هرچیز با نما و تصویری توجه مخاطب را جلب کنید. این عکس حرفه ای با هدف معرفی و تبلیغ کسب و کار غذایی شما میتواند تاثیر زیادی در رشد فروش شما ایفا کند و باعث جذب مشتری های جدید شود. 
عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در صنایع غذایی، به عنوان یکی از مهمترین عوامل هویت بصری محصولات غذایی مطرح است. با استفاده از عکاسی صنعتی مواد غذایی، تصاویری با کیفیت بالا و با جزئیات دقیق از محصولات غذایی به دست می‌آید که می‌تواند برای تبلیغات و فروش محصولات غذایی استفاده شود. عکاسی تبلیغاتی مواد غذایی نیز به عنوان یکی از روش‌های موثر تبلیغاتی در صنایع غذایی شناخته شده است.

لیبل-روغن-سرخ-کردنی-بروجطراحی-بسته-بندی-روغن
در حال حاضر رقابت بسیاری در زمینه عکاسی مواد غذایی وجود دارد و در آینده نه چندان دور اهمیت این موضوع حتی بیش از پیش آشکار خواهد شد. صاحبان فست فود و رستوران ها یا برندهای مواد غذایی مختلف با داشتن عکس های تبلیغاتی و صنعتی از نوشیدنی، غذا و مواد غذایی، اطلاعات بسیاری را به ذهن مشتریان منتقل می کنند.
گرفتن عکس هایی زیبا از مواد غذایی باعث می شود تا مخاطبان در فضای مجازی جذب شده و درصدد این باشد که آن غذا را یا درست کند و یا خریداری کند. احساس خوبی که هنگام دیدن عکس از غذا، در فرد ایجاد می شود باعث جذب او شده و منجر به خرید آن خواهد شد.
بسیاری از کسب و کار های غذایی موفقیت خود را مدیون ثبت لحظاتی هستند که یک غذای با کیفیت برای مشتری تهیه می شود و این حس کیفیت به دیگر افراد از طریق یک عکس خوب منتقل می شود. وجود یک عکاس غذایی ماهر در هر مجموعه ای باعث می شود تا عکس های صنعتی و تبلیغاتی از مواد غذایی گرفته شود و در رسانه های اجتماعی در معرض دید افراد قرار گیرد. تبلیغات آنلاین از طریق ثبت عکس های حرفه ای نیز، یکی دیگر از راه های جذب مشتری در زمینه عکاسی مواد غذایی به شمار می رود.

طراحی-لیبل-محصول-رب-مارجانهویت-بصری-مجموعه-محصولات-مارجان
مخاطب با دیدن عکس های جذاب از غذاهای یا محصولات غذایی مختلف، به سرعت به دنبال خرید آن غذا می روند و یا برای صرف آن به رستوران یا فست فود مورد نظر مراجعه می کنند. از این رو داشتن عکس های صنعتی و تبلیغاتی با کیفیت از اصول تبلیغات مناسب در حیطه مواد غذایی است. خصوصا امروزه که بسیاری از افراد از طریق عکس های مختلف از غذاها، انتخاب خود را انجام می دهند.
از طرف دیگر عکاسی از غذا و محصولات غذایی علاوه بر اینکه باعث شناخته شدن کسب و کار و برند شما به مشتریان می شود، باعث می شود تا افراد مختلف از فضای کسب و کار شما و میزان رضایت مشتریان شما آگاه شوند. همچنین از شکل و نحوه سرو غذاهای شما نیز آگاه خواهند شد. در کنار همه اینها، نشان دادن تصاویری از فضای داخلی کسب و کار مواد غذایی شما، به مشتری این اطمینان خاطر را خواهد داد که غذای شما در محیطی کاملا بهداشتی آماده می شود. پخش تصاویر آنلاین از محیط رستوران ها، نظر افراد را به تعداد مشتریان شما، نحوه آماده سازی غذاها و لبخند رضایت آن ها جلب می کند.
گرفتن عکس های تبلیغاتی از غذاهای مختلف باعث انتقال حس مورد نظر شما به مشتری می شود و می توان در قالب این عکس ها داستان مد نظرتان را به مشتری منتقل کنید. همچنین عکس های صنعتی نیز به خوبی جزئیات یک محصول غذایی را به دید مخاطب می رساند و انتخاب را برایش بسیار آسان تر خواهد کرد. درکل هدف از عکاسی مواد غذایی در پروسه طراحی هویت بصری برند، جلب توجه و ایجاد شکل‌های جذاب و خوشمزه از مواد غذایی است.
در گرفتن یک عکس خوب از مواد غذایی نکات بسیاری باید در نظر گرفته شود. از جمله این موارد می توان به نورپردازی مناسب، ترکیب رنگ ها، چیدمان اجزا و فضاسازی مناسب اشاره کرد. در ادامه این موارد با جزئیات بیشتری تشریح می شوند.


طراحی-بسته-بندی-البرزbiolia-saffron-packaging-designمحصول-خشک-خانواده-زرنگاران

تجهیزات و اکسسوری در عکاسی مواد غذایی

عکاسی مواد غذایی نیاز به تجهیزات خاصی دارد تا بتوانیم غذاها را به شکلی زیبا و جذاب به تصویر بکشیم. تا زمانی که حداقل تجهیزات یک عکاسی حرفه‌ای وجود نداشته باشد، مهارت عکاسان اهمیت چندانی نخواهد داشت. اینجا همانجایی است که فرسخ‌ها فاصله میان عکاسی با موبایل در خانه و عکاسی حرفه‌ای در استودیو میگذارد.

گذشته از ارکان اصلی عکس یعنی دوربین حرفه ای، یکی از اصلی‌ترین تجهیزاتی که برای عکاسی غذا باید داشته باشیم، لنز مناسب است. لنز مناسب برای عکاسی غذا به ما کمک می‌کند تا جزئیات کوچک و جزییات ریز را با دقت بالا به تصویر ببریم. با استفاده از لنز مناسب، می‌توانیم جزئیات طعم و ظاهر غذا را به خوبی نشان دهیم. گذشته از آن موارد دیگری همچون سه پایه، کارت، خاکستری، باتری اضافی و ریموت شاتر بکار می‌آیند.

نورپردازی و ترکیب رنگ‌ها در عکاسی مواد غذایی

در عکاسی خلاقانه از مواد غذایی، نورپردازی، زمینه، ترتیب و ترکیب رنگها بسیار مهم هستند تا تصویری جذاب و شهی ایجاد شود. همچنین، دوربین، تجهیزات و اکسسوری عکاسی غذا نیز نقش مهمی در این حرفه ایفا می‌کنند. عموما نور پردازی باید بسته به نوع غذا یا ماده غذایی، فضا و چیدمان عکس انتخاب شود. همچنین نوع نورپردازی متناسب با اینکه عکس صنعتی و یا تبلیغاتی گرفته می شود، نیز حائز اهمیت است. در عکاسی صنعتی، نورپردازی به صورت دقیق و حرفه‌ای و با هدف نمایش دقیق و بی‌نقص محصول انجام می‌شود، در حالی که در عکاسی تبلیغاتی، نورپردازی به صورت خلاقانه و نوآورانه و با هدف جلب توجه و ایجاد حساسیت انجام می‌شود. در هر صورت ثبت دقیق بافت، رنگ و شکل غذا در عکاسی مواد غذایی بسیار مهم و تاثیرگذار است. نمایش درست و دقیق از زیبایی غذا در گرو نور پردازی مناسب است. اگر نورپردازی مناسب صورت نگیرد، رنگ مواد غذایی با آنچه در واقعیت وجود دارد متفاوت خواهد بود و این باعث عدم انتخاب مشتری خواهد شد. هر چقدر این نورپردازی ماهرانه تر انجام شود، در انتقال جزئیات و ظرافت غذا به افراد بهتر عمل خواهد کرد.
از نکات مهم در گرفتن عکس های خوب، استفاده از نور طبیعی روز می باشد. بهترین مکان برای عکس گرفتن در روز محلی است که سایه داشته باشد. استفاده از این نور طبیعی باعث ثبت عکس های با کیفیت تری خواهد شد. همچنین توجه داشته باشید که نباید در نور مستقیم خورشید عکاسی از غذا و نوشیدنی انجام شود، زیرا باعث تحریف رنگ ها می شود. در محیط های بیش از اندازه تاریک نیز عکاسی محصول نباید انجام شود، چون استفاده از فلاش دوربین باعث انعکاس نور شده و نامناسب است.

نورپردازی و ترکیب بندی درست از ترفندهای عکاسی مواد غذایی است که به ما کمک می‌کنند تا عکس‌هایی با شکوه و جذابیت بیشتر از غذاها بگیریم.

شیشه-بسته-بندی-سلمانsmartcaps-herbal-pillsطراحی-بسته-بندی-نوین--خوراک-سلمان

چیدمان عکاسی و دکور در مواد غذایی 

انتخاب یک چیدمان مناسب برای گرفتن عکس از مواد غذایی از نکات مهم است. بسیاری از عکس های گرفته شده از مواد غذایی مملو از اجزایی است که حواس مخاطب را از ماده غذایی اصلی دور می کند. در نتیجه باید متناسب با نوع ماده غذایی، در فضایی با نور مناسب، یک چیدمان عکاسی تبلیغاتی درست را در نظر گرفت. این چیدمان باید در راستای معطوف کردن تمرکز بیننده بر ماده غذایی اصلی صورت گیرد. گاهی برخی از عکاسان تازه کار با ترکیب بسیاری از اجزای دیگر در کنار ماده غذایی باعث دور شدن نگاه مخاطب از هدف اصلی می شوند. در اینجا یک طراحی لیبل یا طراحی بسته بندی مناسب می‌تواند به نمایش درست و دقیق تر محصول در عکس کمک کند و آن را به شکل بهتری به نمایش بگذارد. دکور عکاسی غذا به صورت حرفه ای میتواند در رستوران‌ها، آشپزخانه‌های حرفه‌ای و حتی تبلیغ مواد غذایی، خلاقیت جذابی به محیط عکاسی محصول آورده و محصولات و غذاهای برند را به شکلی زیبا و جذاب به نمایش بگذارد.
همچنین بهتر است از اجزایی که بسیار براق هستند در چیدمان مواد غذایی خودداری شود، زیرا این اجزا باعث جذب نگاه مخاطب شده و دید او را از ماده غذایی منحرف می کند.

 

فضاسازی و پس زمینه عکاسی مواد غذایی

یکی از مناسب ترین فضا سازی هایی که برای عکس گرفتن از مواد غذایی می توان ایجاد کرد، استفاده حالتی از دست در نمایش استفاده محصولات است. 

هویت-بصری-زرنگارانطراحی و عکاسی خلاقانه بسته بندی زعفرانطراحی-پک-هدیه-زعفران-مصطفویلیبل-خرمای-پیارم

این کار باعث می شود تا عکس به واقعیت بسیار نزدیکتر شود. علاوه بر این یک فضا سازی مناسب، باعث می شود تا داستانی که در بطن عکس نهفته است به خوبی به نگاه بیننده منتقل شود و مخاطب احساس مورد نظر را دریافت کند. استفاده از پس زمینه مناسب نیز در گرفتن عکس از مواد غذایی مهم است. از بک‌گراند یا پس‌زمینه‌های ساده با رنگ‌های هماهنگ گرفته برای محصولات غذایی تا محیط‌های بزرگتر رستوران‌، انتخاب بک‌گراند متناسب با هدف تصویر از اهمیت بسزایی برخوردار است. تناسب پس زمینه با نوع عکس صنعتی و یا تبلیغاتی گرفته شده و همچنین تناسب آن با دیگر اجزا از نکات کلیدی در ثبت یک عکس جذاب از ماده غذایی به شمار می رود.

استفاده از یک نمای درست برای ثبت عکس حرفه ای نیز بسیار مهم است. در صورتی که نمای درستی در عکاسی انتخاب نشود، جزئیات ماده غذایی به خوبی به نگاه بیننده منتقل نمی شود. در نتیجه بسته به نوع محصول غذایی استفاده از زاویه مناسب برای قرارگیری دوربین بسیار توصیه می شود.

Packaging design of Mava cosmetic soapطراحی بسته بندی چای هویاتی و عکاسی تبلیغاتی و صنعتی در ظریف گرافیکطراحی بسته بندی زعفران
 

قیمت عکاسی تبلیغاتی و صنعتی از مواد غذایی

در زمینه عکاسی از مواد غذایی بسته به نوع محصول، تعرفه های متفاوتی مشخص می شود. همچنین انتخاب عکس صنعتی و یا تبلیغاتی که منجر به نوع چیدمان و نور پردازی متفاوت خواهد شد نیز در تعیین قیمت بسیار تاثیر گذار است. نوع تجهیزاتی که برای عکاسی مورد استفاده قرار میگیرد و ابعاد محصول مورد نظر نیز در تعیین قیمت نقش دارند. تعرفه عکاسی در استودیو ظریف گرافیک نیز، بستگی به ماهیت و حجم پروژه دارد. ما تعرفه‌های متنوعی برای عکاسی از مواد غذایی ارائه می‌دهیم، تا شما بتوانید گزینه‌ای را انتخاب کنید که با نیازهای خاص شما همخوانی دارد. برای اطلاعات بیشتر و درخواست تعرفه عکاسی، با ما تماس بگیرید.


عکاسی-از-میز-غذا

عکاسی مواد غذایی در استودیو ظریف گرافیک

استودیو عکاسی تبلیغاتی و طراحی ظریف گرافیک نیز با حضور تیمی مجرب و حرفه ای در زمینه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی مواد غذایی، عکاسی غذا، عکاسی 360 درجه از اشیا و تیزر تبلیغاتی آماده خدمت رسانی به کسب و کارهای مختلف در حیطه مواد غذایی است. همانطور که از نمونه عکاسی از مواد غذایی که در این صفحه دیدید پیداست، تمامی تجهیزات و امکانات لازم برای ثبت یک عکس با کیفیت از مواد غذایی مد نظر شما، در مجموعه ظریف گرافیک در نظر گرفته شده است. تجربه تیم بزرگ این مجموعه در کنار تخصص اعضای آن باعث ایجاد امنیت خاطر برای صاحبان کسب و کار خواهد بود، تا با آرامش خاطر عکاسی از مواد غذایی خود را به این مجموعه بسپارند. استفاده از ایده های جذاب در ثبت عکس ها، باعث می شود تا شما نسبت به رقبایتان متمایز باشید. عکاسان ما با بهره‌گیری از تخصص و تجربه‌ای عمیق در این زمینه، مواد غذایی را با دقت و زیبایی بی‌نظیری به تصویر می‌کشند. عکاسی مواد غذایی برای نمایش لذت غذا و نوشیدنی به مخاطب بدون چشیدن آن است، بنابراین از پیچیده ترین نوع عکاسی ها به شمار می رود. مجموعه ظریف گرافیک این اطمینان را به شما می دهد تا هرآنچه در این حیطه مورد نیاز شما و کسب و کارتان باشد را در اختیارتان قرار خواهد داد.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288