مجوزها

خدمات عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در مشهد + نمونه

  • اشتراک گذاری:
14 آبان 1402 (آخرین بروزرسانی در 19 اسفند 1402 ) 223 6 عکاسی
آنچه در این مطلب می خوانید:

با توجه به تاثیری که عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در بازاریابی و تبلیغات دارد، انتخاب یک استودیو عکاسی حرفه‌ای و متخصص در این زمینه امری بسیار حیاتی است. استودیو ظریف گرافیک در مشهد، با تجربه و تخصص در این زمینه، امکان ارائه خدمات با کیفیت و حرفه‌ای را برای شما مشتری عزیز فراهم میکند.عکاسی-تبلیغاتی-عطر-مردانه

عکاسی-صنعتی-حرفه‌ای-در-ظریف-گرافیک

عکاسی صنعتی یا تبلیغاتی دقیقا چیست؟ 

در مطلب پیش رو قصد داریم تا در رابطه با خدمات عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در مشهد مطالبی را بیان کنیم. در ابتدا باید گفت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی تنها هدفشان بازاریابی و تجارت است، اما نوع نگاهشان در روش نمایش و معرفی محصول با یک دیگر متفاوت هستند. 
شرکت های بسیاری در مشهد و سایر شهرهای ایران خدمات عکاسی صنعتی و تبلیغاتی را ارائه می دهند. برای صاحب هر کسب و کاری لازم است تا در ابتدا تفاوت این دو نوع از عکاسی را بداند تا بتواند به بهترین نحو از آن ها در کسب و کار خود استفاده کند. در حال حاضر نمایش محصولات و خدمات در قالب عکس های با کیفیت و اثرگذار از اصولی است که بسیاری از سازمان ها و شرکت ها برای معرفی برند و محصولات خود استفاده می کنند. 
یکی از شاخه های عکاسی، عکاسی صنعتی می باشد که هدف اصلی آن، نمایشی دقیق و با کیفیت از محصول مورد نظر می باشد. عکاسی صنعتی تنها برای محصول نیست و ممکن است برای نشان دادن خدمات یک سازمان نیز مورد استفاده قرار بگیرد. در تعریفی شاید بتوان عکاسی صنعتی را شاخه ای از عکاسی تبلیغاتی به شمار آورد. بدین شکل انواع دیگر عکاسی ها مانند عکاسی محصول، عکاسی مد، عکاسی غذا و عکاسی سفر نیز دیگر شاخه ها یا انواع عکاسی تبلیغاتی محسوب می شوند.


در برخی موارد افراد این دو را با یک دیگر یکسان می پندارند، اما اینطور نیست. تمامی صاحبان کسب و کارها که می خواهند از تبلیغات در بازاریابی محصولات یا خدمات خود استفاده کنند، به خوبی از این تفاوت آگاه هستند. 
همانطور که در ابتدا هم گفته شد، هدف هر دو نوع عکاسی صنعتی و تبلیغاتی، تبلیغات است، اما هر کدام به شیوه ای متفاوت این هدف را دست یافتنی می کنند.

 

بیشتر بخوانید: خدمات طراحی کاتالوگ در مشهد + نمونه کاتالوگ


در عکاسی صنعتی محصول تمام فرآیند عکسبرداری به محصولی که باید از آن عکس گرفته شود، متمرکز است. در این نوع از عکاسی از کالاها، اشیاء، مناظر، مدل ها و یا ساختمان هایی عکس برداری می شود که برای اهداف تبلیغاتی در کاتالوگ ها یا تبلیغات و گزارش ها استفاده می شود. در این عکس تمام اطلاعات لازم از محصول، به بهترین شکل به نمایش در می آید. پس از این تعریف صحیح، می توانیم انواع مختلف عکاسی صنعتی را مشخص نماییم. بدین ترتیب عکاسی محصول، عکاسی غذا، عکاسی جواهرات، عکاسی تبلیغاتی، عکاسی خودرو، عکاسی مد و عکاسی املاک از انواع مختلف عکاسی صنعتی به شمار می روند. سادگی و شفافیت دو اصل اساسی در عکاسی صنعتی می باشد که باعث درخشش محصول در عکس می شوند. 
در عکاسی تبلیغاتی عکس این موضوع اتفاق می افتد و اصل اساسی آن نمایش و ایجاد یک احساس و یا حالت خاصی است که محصول در افراد ایجاد می کند. در عکاسی تبلیغاتی به شیوه ای حرفه ای، عکاس تلاش می کند تا با جلب غریزه بیننده، نیاز به محصول را در او ایجاد کند. در نتیجه برای رسیدن به این هدف از انواع نورپردازی ها و رنگ ها استفاده می شود.

عکاسی-صنعتی-محصولات-لبنی-بشیر
پس وظیفه یک عکاس تبلیغاتی استفاده از تخصص در نور و رنگ برای اغوای مشتری است تا محصول مورد نظر را از طریق ایجاد جذابیت به فروش برساند. در صورتی که در عکاسی صنعتی هدف نمایش صحیح و صادقانه ماهیت محصول است. 
در عکاسی صنعتی محصول محیط اطراف محصول خیلی ساده است و تنها چیزی که در کادر می درخشد، محصول است، اما در عکاسی تبلیغاتی اغلب خلاقیت و ابتکار وجود دارد به گونه ای که در فرد حس خاصی را ایجاد کند. به همین جهت است عکاسی تبلیغاتی گاها غرق در نور است اما در عکاسی صنعتی از نور تنها به میزانی استفاده می شود که محصول را درخشان تر نماید. عکاس تبلیغاتی باید دارای دانش فنی و استعداد در زمینه هنری باشد تا بتواند به خوبی نیازهای یک عکس تبلیغاتی را تشخیص دهد و آن ها را با محصول ادغام کند تا بیشترین جذابیت را برای مشتری به وجود آورد. همچنین عکاس تبلیغاتی باید دارای بینش عمیق و درستی از مشتری و بازار هدف پیدا کند تا بتواند به بهترین و جذاب ترین شکل ممکن پیام را به مخاطبان منتقل کند. 
از یک نگاه دیگر نیز می توان تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی را این گونه بیان کرد که عکاسی تبلیغاتی در حال نمایش یک داستان است، در حالی که در عکاسی صنعتی تنها یک نقطه تمرکز و یک سوژه خواهیم داشت.

 

نقش عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در رشد برند

شرکت های ارائه دهنده خدمات عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در مشهد و سایر شهرهای ایران باید از تجربه کافی در این زمینه برخوردار باشند. وجود افرادی با تخصص های لازم برای ثبت عکس های با کیفیت بسیار مهم است. از جمله مهمترین مهارت های تیم عکاسی، فهم درست از نیازهای مشتری می باشد تا بتواند با ترکیب مهارت و خلاقیت بهترین اثر را بر بیننده بگذارد. امروزه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی نقش مهمی را در شناخت و رشد برند ها ایفا می کند. در نتیجه باید گفت عکاسی صنعتی یکی از موثر ترین و کاربردی ترین ابزارها در مارکتینگ خواهد بود.

عکاسی-جواهرات-صنعتیطراحی-لیبل-محصول-رب-مارجان
عکس های با کیفیت باعث جلب مشتری می شوند، از این رو شرکت ها برای معرفی و رشد برند خودشان مایل به همکاری با شرکت های عکاسی هستند. این شرکت ها با تیم متخصص خود در زمینه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی همراه سازمان ها، شرکت ها و کارخانه ها خواهند بود. گستردگی حوزه های فعالیت عکاسی باعث شده تا هر روز شاهد رشد روز افزون نیازهای مشتریان برای تبلیغات و معرفی برندشان باشیم.
وجود عکس های با کیفیت در کاتالوگ ها و یا سایت شرکت ها باعث می شود تا برندها در ذهن مشتریان ثبت شوند. افزایش فروش و بازاریابی محصولات مختلف یک برند نیز در گرو نمایش مناسبی از محصول و یا خدمات آن برند خواهد بود. اولین چیزی که در معرض نگاه مشتری قرار می گیرد، تصویری است که از محصول ارائه می شود. هرچقدر این تصویر دارای اصول درستی از دیدگاه بصری باشد، نظر مشتری را بیشتر به خود جلب خواهد کرد. 
همه اینها باعث شده تا نقش عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در رشد برندها افزایش پیدا کند. در نتیجه شرکت های عکاسی تبلیغاتی و صنعتی در مشهد و سایر شهرهای ایران هرچه بیشتر از گذشته بر ارائه خدمات بهتر به مشتریان پایبند هستند.

تکنیک‌های عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

با توجه به تفاوت هایی که عکاسی صنعتی و تبلیغاتی دارند، جهت ثبت هر نوع از این عکس ها، تکنیک های مختلفی به کار گرفته خواهد شد. استفاده از تکنیک های مختلف در ثبت چنین عکس هایی باعث می شود تا بیننده هرچه بیشتر جذب محتوای عکس شود و بیشتر اثر بگیرد. این تکنیک ها به شرکت ها کمک می کند تا بتوانند متناسب با نوع عکاسی، اثری با کیفیت و استاندارد را به بیننده ارائه دهند.
 

بیشتر بخوانید: طراحی لوگو در مشهد + نمونه لوگو اختصاصی
 

مفاهیم پس‌زمینه

هنگام گرفتن عکس های صنعتی استفاده از پس زمینه ای که بسیار ساده و خنثی است، رایج است. این کار باعث می شود تا محصول مورد نظر و ویژگی هایش در نظر بیننده بسیار جلوه کند. رنگ سفید و یا پس زمینه هایی با رنگ های بسیار خنثی از جمله مناسب ترین رنگ ها برای پس زمینه عکس های صنعتی می باشد. بر خلاف عکس صنعتی، در عکس های تبلیغاتی پس زمینه دارای نقش بسیار موثری در روایت داستان عکس تبلیغاتی است. فضا سازی مناسب همراه با استفاده از یک چیدمان اثر گذار از اصول اساسی در ایجاد پس زمینه برای عکس تبلیغاتی به شمار می رود. در عکاسی تبلیاتی عموما از پس زمینه ای که حاوی طرح ها یا رنگ های مختلف باشد، استفاده می شود. در واقع می توان گفت هر چه که در پس زمینه عکس تبلیغاتی از محصول بتواند بر روایت تاثیر گذار تر داستان کمک کند، بسیار کاربرد خواهد داشت. بسته به نوع داستان و محصول از طرح ها و رنگ های متناسبی استفاده خواهد شد.
لیبل-روغن-سرخ-کردنی-بروج

نورپردازی

نحوه نورپردازی در عکس های صنعتی و تبلیغاتی نیز با یک دیگر بسیار متفاوت است. شدت نور در عکس های تبلیغاتی به گونه ای است که تمام تمرکز و توجه به محصول جلب شود. نورپردازی در عکس صنعتی در خدمت محصولی است که باید از آن عکس گرفته شود و ماهیت جدایی در عکس نخواهد داشت. بدین ترتیب تنها جزئیات و ویژگی های محصول است که به نحو احسن مورد نمایش قرار می گیرد. بالعکس در عکس های تبلیغاتی شدت نور ممکن است بسیار زیاد باشد و برای ایجاد احساس در بیننده از آن استفاده شود. حتی ممکن است لازم باشد با استفاده از تکنیک های خلاقانه و مبتکرانه شدت آن را افزایش داد. در عکس های تبلیغاتی نور ماهیت خاص خودش را دارد و باعث اثر گذاری هم بر محصول و هم محیط می شود تا روایت داستان به نحو مطلوبی انجام شود.
 

 ویرایش عکس

در ویرایش عکس های صنعتی، به دلیل اینکه هدف اصلی از عکاسی تمرکز بر محصول است، نشان دادن بافت، رنگ و سایر ویژگی های محصول بسیار مهم است. ویرایش این عکس ها به گونه ای انجام می شود که ماده محصول، ساختار آن و هر ویژگی که نقش اساسی در نمایش محصول دارد، مورد توجه قرار گیرد. در عکس های تبلیغاتی هدف از ویرایش عکس، بهبود القای حس عکس به مخاطب می باشد و ممکن است ویرایش محیط پیرامون محصول بسیار جذب کننده انجام شود و کیفیت عکس افزایش داده شود. به طور کلی از بین بردن رفلکس های نادرست، سایه های اضافی و روتوش کردن نواقص ظاهری محصول در عکاسی صنعتی انجام می شود. همچنین از هیچ گونه فیلتری در عکس های صنعتی استفاده نمی شود.

Packaging design of Mava cosmetic soap

ترکیب بندی

در عکس های صنعتی ترکیب بندی عامل کاربردی و اثر گذاری نخواهد بود، زیرا سوژه عکاسی فقط خود محصول است. تنها نکته ای که در عکاسی صنعتی باید رعایت شود انتخاب زاویه مناسب برای ثبت عکس می باشد. اما در عکس های تبلیغاتی برای ایجاد جذابیت و انتقال داستان و مفهوم مورد نظر، ترکیب بندی مناسب بسیار لازم است. متناسب بودن انتخاب پس زمینه، چیدمان صحنه عکاسی و ایجاد ارتباط بین اجزای مختلف عکس از اصولی است که در ترکیب بندی مناسب عکسهای تبلیغاتی باید مورد توجه قرار گیرد. ترکیب بندی مناسب باعث انتقال بهتر احساسات و یا پیام عکس به بیننده خواهد شد و از این رو نقش مهمی دارد.
 

خلاقیت و ایده

در عکس های صنعتی استاندارد مشخصی وجود دارد و خلاقیت و ایده تنها در چگونگی تمرکز بیشتر محصول خواهد بود. اما در عکس های تبلیغاتی استفاده از خلاقیت های منحصر به فرد باعث درگیر شدن بیننده عکس شده و او را جذب داستان محصول خواهد کرد. استفاده از اکسسوری های مختلف در کنار محصول در عکس های تبلیغاتی از جمله ایده هایی است که می تواند مورد استفاده قرار گرفته و بسیار موثر باشد. در صورتی که در عکس های صنعتی تنها خود محصول مهم است.
طراحی-بسته-بندی-آبمیوه-سلمان

قیمت عکاسی از محصولات در مشهد

هزینه عکاسی صنعتی در مشهد در مجموعه ظریف گرافیک معمولاً بسته به نوع جلسه عکاسی، تعداد ساعات کاری، تعداد عکس‌های تحویلی و سایر عوامل متغیر است. برای دریافت دقیق‌ترین قیمت، توصیه می‌شود با تماس با مجموعه ظریف گرافیک در مشهد، جزئیات پروژه و نیازهای خود را مطرح کنید تا بتوانند قیمت مناسبی را براساس آن ارائه دهند.
 

* خدمات عکاسی صنعتی و تبلیغاتی ظریف گرافیک در شهر مشهد

مجموعه ظریف گرافیک یک استودیو حرفه‌ای طراحی و هویت بصری در مشهد است که خدمات متنوعی از جمله عکاسی صنعتی و تبلیغاتی، عکاسی محصول در مشهد، طراحی هویت بصری، بسته بندی و کاتالوگ ارائه می‌دهد. ظریف گرافیک واقع در مشهد با بکارگیری جمعی از نیروهای متخصص و متعهد در حوزه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در مشهد فعالیت می کند. همانطور که در نمونه‌های عکاسی محصول آن میبینید، این مجموعه با تجربه کافی در این زمینه دارای سابقه درخشانی در حوزه عکاسی می باشد. به کارگیری خلاقیت و ایده های متنوع و جذاب، استفاده از تجهیزات مدرن و شناخت درست از نیازهای مشتریان باعث شده تا این شرکت در زمینه خدمات عکاسی به مشتریان خوش بدرخشد. تمام خدمات عکاسی صنعتی و تبلیغاتیِ مشهد در حوزه های مد، غذا، املاک، جواهرات و سایر محصولات در مجموعه ظریف گرافیک ارائه می شود.

 

ظریف گرافیک کجای مشهد قرار دارد؟


تگ ها: #

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (4)

  • ممنون از مقاله مفیدتون و نمونه کارهای جذابتون. لطفا تعرفه عکاسی صنعتی رو هم اعلام کنید

    ثبت پاسخ
    • ممنون از شما. برای اطلاع از قیمت با کارشناس ما تماس بگیرید

  • از بین استودیو های تبلیغاتی مشهد که گشتم حرفه ای تر از ظریف گرافیک پیدا نکردم. تمام مراحل عکاسی محصولات به دقت و زیبایی انجام شد. تشکر ویژه از تیم ظریف گرافیک و بخصوص آقای ظریفی دارم.

    ثبت پاسخ
    • ممنون از فیدبک و اعتماد شما آقای صادقی

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288