مجوزها

لوگوهای برتر خارجی چه معنا و مفاهیم پنهانی در دل خود دارند

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 13 شهریور 1402 ) 7864 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

یکی از مهم ترین ویژگی های لوگو معنادار بودن آن می باشد. معنای لوگو ممکن است با نگاه اول قابل تشخیص نباشد اما گاهی با اندکی تامل می توانید پی به معنا و مفهوم آن ببرید. در این مقاله قصد داریم برخی از لوگوهای معروف را با دقت ببینیم و معنای آنها را بیان کنیم. ما قبلا در دو مقاله برخی از معانی پنهان چند لوگو داخلی و لوگو خارجی را بیان کردیم. برای آشنایی بیشتر می توانید این مطالب را مطالعه کنید. در این مقاله قصد داریم معانی تعدادی از لوگوهای خارجی را شرح دهیم. پس با ما همراه باشید.
 

سیسکو

سیسکو معروف ترین شرکت سازنده ی قطعات و تجهیزات شبکه های کامپیوتری می باشد. این شرکت معروف در شهر سانفرانسیسکو واقع شده است. طراحان لوگوی سیسکو سعی کرده اند با توجه به هدف این شرکت که با سیگنال های دیجیتال سروکار دارد لوگوی مناسبی را طراحی کنند اما تنها از نشان سیگنال دیجیتال استفاده نکرده اند بلکه با نگاهی به لوگو متوجه می شویم که این طرح در دل خود پل معروف گلدن گیت که در سانفرانسیکو واقع شده است را جای داده است. حال که مفهوم پنهان این لوگو را متوجه شدید دوباره به آن نگاه کنید. طراح این لوگو خلاقیت جالب و تحسین برانگیزی داشته است. اینطور نیست؟

لوگو

Picasa

با پیکاسا چقدر آشنایی دارید؟ پیکاسا سایت ویرایش تصاویر شرکت محبوب گوگل می باشد. بنظر شما این لوگو چه مفهومی دارد؟ قبل از بیان معنای این لوگو اجازه دهید تا ابتدا معنای Picasa را بگوییم. P مخفف pic یا تصویر می باشد و casa در زبان اسپانیایی به معنای خانه می باشد. حال که معنای پیکاسا را متوجه شدید شاید بهتر بتوانید لوگو را تشریح کنید. این لوگو در نگاه اول شبیه به شاتر دوربین عکاسی می باشد اما در دل خود یعنی نقطه ی مرکزی نشانی شبیه به خانه دارد. تلفیقی از دو بخش نام پیکاسا.

لوگو

Eighty 20.18

Eighty 20.80 یک شرکت معروف داده پردازی می باشد. به لوگو دقت کنید. در نگاه اول دو ردیف مربع بنظر می رسد. یک راهنمایی می کنیم. با باینری آشنایی دارید؟ حال با دید باینری به مربع های هر ردیف نگاه کنید. بله. درست حدس زدید. ردیف اول 1010000 و ردیف دوم 0010100 قرار گرفته اند که به معنای 20 و 18 می باشد. ایده ی جالبی بود.

 

لوگو eighty 20.18

 

The Bronx Zoo

همان طور که از نام آن پیداست این لوگو متعلق به یک باغ وحش می باشد. ما قبلا در مورد باغ وحش Pittsburg  صحبت کردیم. لوگوی باغ وحش ها اغلب از حیوانات تشکیل شده است. به لوگو دقت کنید. زرافه و پرندگان در کنار هم و تلفیق با هم نشان از باغ وحش دارند اما با نگاه دقیق تر به پاهای زرافه متوجه تصویری از نیویورک خواهید شد. باغ وحش Bronx  در نیویورک واقع شده است.

لوگو

 

حال اجازه دهید کمی در مورد معنای لوگوی شرکت های خودروسازی صحبت کنیم.

Jaguar

این شرکت خودرورسازی در انگلیس واقع شده است. اما نشان پلنگ در این لوگو شاید بنظر برسد که برای نشان دادن سرعت این خودرو باشد. درست حدس زدید اما باید بدانید که Jaguar نام نوعی پلنگ درنده می باشد.

طراحی لوگو

سیتروئن

مطمئنا تابحال آرم سیتروئن را روی خودروهای این شرکت معروف و محبوب دیده اید. بنظر شما این لوگو چه معنایی دارد؟ حرکت رو به بالا؟ پیشرفت؟ ممکن است هرکدام از اینها درست باشند. اما واقعیت این است که سیتروئن شروع کارش با تولید چرخ دنده بود و این آرم نشان دهنده ی دنده های چرخ دنده می باشد.

طراحی لوگو

مازاراتی

شرکت خوردروسازی مازاراتی در شهر بولینا واقع شده است. جالب است بدانید برخی از شرکت های خودروسازی مانند پورشه و آلفارومئو برای لوگو از نماد شهری که در آن واقع شده اند استفاده کرده اند. شرکت خودروسازی مازاراتی نیز مانند این دو شرکت از نماد شهر بولینا به عنوان لوگوی خود استفاده کرده است.

لوگو

سوبارو

شرکت خودروسازی سوبارو در ژاپن واقع شده است. لوگوی سوبارو از شش ستاره تشکیل شده است که در کنار هم قرار گرفته اند. برای درک معنای این لوگو ابتدا بهتر است معنای سوبارو را بدانید. سوبارو در ژاپن به معنای اتحاد و یکی شدن می باشد. حال شش صور فلکی پروین را به خاطر بیاورید. در این لوگو اتحاد این شش ستاره را می بینید.

طراحی لوگو

 

بعد از این با دیدن هر لوگو بهتر است در ذهن خود ابتدا آن ها را تجزیه و تحلیل کنید و سعی کنید پی به معنای پنهان آنها ببرید. ممکن است شما از یک لوگو به معنایی برسید که در ذهن طراح نبوده است، اما ناخودآگاه در طرح وی قرار گرفته باشد. درک و تجزیه و تحلیل لوگو نیاز به مطالعه و دقت و دیدن و دیدن و دیدن دارد. شما با دیدن زیاد و کسب تجربه می توانید لوگوهای جذاب و معناداری را طراحی کنید. شک نکنید. کافیست بخواهید و شروع کنید. ما قبلا اصول طراحی لوگو را بیان کرده ایم. پیشنهاد میکنیم قبل از شروع طراحی نگاهی به آن بیندازید.

ما در گروه ظریف گرافیک با مطالعه و تجربه ی چند ساله موفق شده ایم  لوگوهای زیبا و معناداری را برای مشتریانمان طراحی کنیم و لبخند رضایت و دوام همکاری بهترین نتیجه ی بود که از طراحی بدست آورده ایم. لوگوهای طراحی شده توسط گروه ظریف گرافیک را می توانید از بخش نمونه کارها مشاهده کنید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288