مجوزها

با چه روش هایی می توان محتوانویسی بهینه برای سایت انجام داد

  • اشتراک گذاری:
20 تیر 1397 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 4124 0 تولید محتوا
آنچه در این مطلب می خوانید:

امروزه یکی از مسائل بسیار مهم در بازاریابی الکترونیکی و همچنین بهینه سازی سایت توجه به سئو می باشد. برای دانستن اهمیت سئو و اینکه چرا تا این حد به آن توجه شده است کافی است عبارت یا مطلبی که می خواهید درباره ی آن بیشتر بدانید را در گوگل جستجو کنید. به محض اینکه شما عبارت مورد نظر خود را وارد می کنید و enter میزنید لیستی از سایت هایی که مطالبی مرتبط با موضوع شما دارند نمایش داده می شوند. همه ی ما برحسب اتفاق بر روی اولین سایت ها در این لیست کلیک می کنیم و وارد سایت شده و مطالب آن را مطالعه می کنیم و گاه از آن سایت خرید می کنیم و غیره. می دانید چرا برخی از سایت ها در اول لیست گوگل قرار می گیرند؟ بله. درست حدس زدید. این همان کاری است که متخصصین سئو انجام می دهند. سایت را بهینه می کنند و باعث می شوند تا بر اساس الگوریتم های گوگل در ابتدای لیست آن قرار گیرند.

سئو

 

یکی از مهم ترین عوامل در سئو امروزه محتوا نویسی می باشد. محتوا نویسی به صورت بهینه برای سایت می تواند امتیاز و اعتبار آن را تا حد زیادی افزایش دهد، پس نوشتن درست مطالب اهمیت بالایی دارد و باید اصول آن را فرا بگیرید. در ادامه برخی از نکات مهم در محتوا نویسی را بیان خواهیم کرد.
 

محتوانویسی و فوت و فن آن

محتوانویسی یک هنر می باشد و شما باید بتوانید مطالبی را در سایت یا وبلاگ خود قرار دهید که بتوانند برای شما اعتبار کسب کنند. این مطالب ویژگی هایی دارند که عبارتند از:

  • قبل از شروع به نوشتن باید هدف و موضوع اصلی سایت یا وبلاگ خود را تعیین کنید. در چه زمینه ای قصد دارید محتوا تولید کنید؟ مخاطبین شما چه گروه و چه قشری هستند؟

  • با دانستن هدف سایت باید با اندکی جستجو در سایت های رقیب کلمات کلیدی مرتبط با حوزه ی کاری تان را مشخص کنید. کلمات کلیدی نقش بسیار مهمی در الگوریتم های گوگل بر عهده دارند.

  • سعی کنید تمام ایده های نابی که برای موضوعات مختلف به ذهنتان می رسد را لیست کنید. برای اینکار کمی در سایر سایت ها جستجو کنید. چون هنوز در ابتدای راه هستید از موضوعات سایت های رقیب می توانید استفاده کنید. البته تاکید می کنیم شما تنها موضوع را از آنجا انتخاب کنید و سعی کنید محتوای تولیدی بقیه را بهبود دهید. شما باید کاری کنید که خواننده از بین بقیه سایتها به سمت شما جذب شود. یعنی شما باید یک تفاوت با دیگران داشته باشید که بتوانید در یک لیست بهتر بدرخشید.

  • تا اینجا کلمات کلیدی و موضوع مشخص شده است. حال شروع به نوشتن کنید. اما در نوشتن ابتدا به عنوان مطلب دقت کنید. عنوان بخش بسیار با اهمیتی برای گوگل می باشد. سعی کنید کلمات کلیدی را در عنوان محتوا قرار دهید.

  • اولین کلمه از عنوان محتوا بهتر است یکی از کلمات کلیدی سایت باشد. عنوان مطابتان باید جذاب و متفاوت با بقیه باشد. پس وقت کافی برای انتخاب عنوان مناسب اختصاص دهید.

 

محتوانویسی

 

  • سعی کنید به مخاطب مطالب فکر کنید. ببینید بیشتر به دنبال چه چیزهایی می باشند. سوالاتی که ممکن است در مورد موضوع سایت شما در ذهن یک کاربر وجود داشته باشد چیست؟ شما اگر بتوانید همگام با درخواست های کاربران مختلف پیش بروید و محتوا تولید کنید از جایگاه خوبی در لیست گوگل برخوردار خواهید بود.

  • اگر در مورد یک موضوع قصد دارید محتوا تولید کنید، سعی کنید در چند مقاله به آن بپردازید و بین آن ها لینک ایجاد کنید. برای مثال در این سایت چندین مقاله در مورد طراحی لوگو داریم. در اولین مقاله اصول طراحی لوگو و در دیگری تفاوت انواع لوگو و چند مقاله در مورد مفاهیم پنهان لوگوهای داخلی و خارجی و بین تمام اینها لینک برقرار کرده ایم. لینک دهی بین صفحات باعث می شود گوگل صفحات سایتتان را همیشه در لیست خود داشته باشد و با گذشت زمان برخی از صفحاتتان را به عنوان صفحاتی که خوانده نشده اند کنار نگذارد.

  • تعداد کلمات به کار رفته در مقالات اهمیت بسیار بالایی دارد. تعداد کلمات اگر کمتر از 500 باشد گوگل شما را جریمه خواهد کرد. بهتر است کلمات بین 1000 تا 2000 باشد.

  • از تصاویر جذاب در مقالات استفاده کنید. مقالاتی که تنها متن داشته باشند باعث خستگی کاربر شده و زمان کمی را در سایت شما سپری خواهند کرد و این نتیجه ی خوبی برای امتیاز شما در گوگل نخواهد داشت.

 

 

  •   چیزی برخلاف دیگران بنویسید. اگر همیشه در مورد مزایای یک موضوع در سایت های مختلف می نویسند شما سعی کنید از بدی ها و کاستی های آن موضوع بنویسید.

  • سایر مقالات مرتبط با موضوع تان را در کنار صفحه ی وبلاگ دسته بندی کنید. این امر باعث می شود کاربر به سایر مقالات نیز دسترسی داشته باشد و به سمت آن ها جذب شود.

  • در طول کار و در لابه لای محتوانویسی سعی کنید خودتان را معرفی کنید و کمی در مورد خدمات مختلف سایت و گروه تان توضیح دهید. این کار باعث می شود مخاطب با شما احساس نزدیکی کند و ارتباط بهتری با سایت شما برقرار خواهد کرد.

 

سئو

 

  • اگر از مطالب سایر رقبا  و سایت ها استفاده می کنید حتما منبع را ذکر کنید و به منبع اصلی لینک دهید.

  • در سایر سایت ها و شبکه های اجتماعی لینک مطالب و محتوای تولیدی خود را قرار دهید. این کار باعث می شود کاربران بیشتری به سمت سایت شما جذب شوند.

  • اگر در مورد یک موضوع خاص محتوا می نویسید بهتر است به جزئیات آن موضوع بپردازید. این کار باعث می شود شما در آن حوزه متخصص به نظر برسید و کاربران بهتر به سایت شما و موضوعاتتان اعتماد می کننید.

  • در توضیحات کوتاه مقالات متاتگ ها را بدرستی استفاده کنید.

  • محتوای خود را بعد از نوشتن به دقت بررسی کنید. علائم نگارشی را بدرستی استفاده کنید. غلط املایی و اشکالات تایپی را به صفر برسانید.

 

 سئو

 

مطالبی که در بالا به آنها اشاره کردیم تعدادی از اصول مهم در محتوانویسی بودند که با رعایت آن ها می توانید رتبه ی سایت خود را تا حد زیادی افزایش دهید. اگر نمی توانید به خوبی محتوا تولید کنید از متخصصین این کار کمک بگیرید و آن ها را استخدام کنید. استخدام یک محتوانویس هزینه نیست. چون با یک محتوای صحیح شما می توانید اعتبار بسیار خوبی برای سایت خود بدست آورید.

 

 

همان طور که در قسمت وبلاگ سایت ظریف گرافیک مشاهده می کنید ما مقالات زیادی را در این قسمت قرار داده ایم و سعی کردیم تا اصول سئو را برای آن رعایت کنیم. شما هم می توانید محتوای خوبی را تولید کنید. کافیست اصول را  رعایت کنید و بعد از مدتی  نتیجه ی بسیار خوبی برا سایت شما به ارمغان خواهد آمد.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288