مجوزها

نکات و اصول مهم در انتخاب رنگ در طراحی لوگو و آرم

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 5371 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی گرافیک اغلب با مساله ی نحوه ی استفاده از رنگ مواجه می باشد. رنگها همیشه باعث جذابیت بیشتر می شوند اما واقعیت این است که همیشه نباید از ترکیب رنگ های زیاد استفاده نمود. یکی از عناصر تبلیغاتی بسیار مهم که باید در انتخاب رنگ در آن توجه ویژه ای داشت طراحی لوگو و آرم می باشد و در اصول طراحی لوگو اشاره کردیم که در این نوع طراحی انتخاب رنگ و تعداد رنگ های به کار رفته از حساسیت بیشتری نسبت به سایر عناصر تبلیغاتی مانند کاتالوگ و بروشور و کارت ویزیت برخوردار می باشد. در ادامه در مورد این موضوع بیشتر صحبت خواهیم کرد و خواهیم گفت که چرا نباید از رنگ زیاد در طراحی لوگو استفاده کرد.

 

لوگو

 

دلایل حساس بودن انتخاب رنگ در طراحی لوگو

  • همیشه در تمام زمینه های تجاری بحث مسایل اقتصادی اهمیت بالایی دارد و همه بدنبال انجام کارها با هزینه ی کمتر می باشند. حال در نظر بگیرید لوگوی یک برند با تعداد زیاد رنگ طراحی شده است. از آنجا که لوگو روی سطوح مختلف و در ابعاد گوناگون چاپ می شود در نتیجه هزینه ی چاپ آن بخاطر رنگی بودن چند برابر لوگوی بدون رنگ خواهد بود. به عبارت دیگر اگر تنها طراحی و چاپ یک لوگو مدنظر باید هزینه ی زیادی را برند متحمل نخواهد شد، اما اگر لوگو به تعداد زیاد چاپ شود تفاوت هزینه ها بسیار فاحش خواهد بود.

 

طراحی لوگو

 

  • شرایطی را درنظر بگیرید که بخواهید از لوگو بصورت سیاه و سفید پرینت بگیرید. از آنجا که طراحی براساس رنگ بوده است در نتیجه خروجی سیاه و سفید وضوح و شفافیت لوگو را از بین می برد و بسیاری از جزئیات طرح قابل دیدن نمی باشند. در نتیجه می توان گفت هزینه ای که برای طراحی لوگو رنگی صرف کرده بودید در اینجا نادیده گرفته می شود.

 

لوگو

 

اگر مواردی که در بالا بیان شدند برای برند شما اهمیتی نداشته باشد و تصمیم جدی بر این داشته باشد که از طراحی لوگو رنگی استفاده شود باید به چند مورد توجه ویژه داشته باشید که در ادامه بیان خواهند شد.
 

نکات مهم در طراحی لوگوی رنگی

  • همان طور که قبلا بارها اشاره کردیم رنگ باعث جذابیت می شود. اما یک طراح باید قبل از انتخاب رنگ در مورد اهمیت رنگ در تبلیغات آشنایی کامل داشته باشد. اگر طراح از روانشناسی رنگ آگاه باشد بهتر می تواند رنگ را براساس جایگاه یک برند و فرهنگ جامعه ای که برند در آنجا مشغول فعالیت می باشد و قشری که هدف اصلی هر برند می باشد انتخاب کند. اگر رنگ به درستی انتخاب شود لوگو به راحتی و بدون دغدغه ی خاطر بخاطر تاثیر منفی روی اذهان عمومی در همه جا اعم از اتوبوس، بسته بندی، رسانه های مختلف، شبکه های اجتماعی و قابل استفاده خواهد بود.

  • نکته ی دیگری که باید در طراحی لوگوهای رنگی بدان توجه داشت تعداد رنگ ها می باشد. تنوع زیاد در رنگ برای طراحی لوگو به هیچ عنوان توصیه نمی شود و در نهایت پیشنهاد می کنیم از سه رنگ در طراحی لوگو استفاده شود.

 

طراحی لوگو

 

  • ترکیب رنگ و هارمونی دلنشین و جذاب برای طراحی لوگو اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر طراح از رنگ های مکمل و به تعداد کم در طراحی خود استفاده کند مطمئنا لوگوی جداب تر و بهتری بدست خواهد آمد.

شما به عنوان طراح گرافیک و تبلیغات باید با درنظر گرفتن موارد بالا بتوانید کارفرما را توجیه کنید زیرا تصمیم گیرنده ی نهایی در طراحی و رنگ بندی کارفرما می باشد و این هنر طراح است تا بتواند با بیان دلایل منطقی و درست مشتری و کارفرما را متقاعد سازد هرچند در بسیاری از مواقع متقاعد ساختن دیگران کار بسیار مشکلی است و طراح لوگو یا سایر عناصر طراحی گرافیک مجبور به پذیرش نظر کارفرما خواهند بود.

ما در ظریف گرافیک همیشه در تلاشیم تا بتوانیم با درنظر گرفتن خواسته های کارفرما و دلایل منطقی پنهان در پشت دیدگاه مان بهترین لوگو را طراحی کنیم که می توانید در بخش نمونه کارهای لوگو آنها را مشاهده کنید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288