مجوزها

اصول طراحی لوگو: مراحل و نکات کلیدی + نمونه لوگو

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 دی 1402 ) 7457 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی لوگو مهم ترین و تاثیرگذارترین بخش در فرآیند برندینگ می باشد. لوگو نشان دهنده هویت یک برند می باشد و طراحی نادرست و غیرحرفه ای آن می تواند تاثیر منفی در دیدگاه کاربران و مشتریان نسبت به آن برند ایجاد کند. طراحی لوگو حرفه ای مانند هر یک از عناصر تبلیغاتی و هویت بصری دارای اصول اولیه و نکات خاصی می باشد که طراح باید به آنها توجه داشته باشد تا بازخورد خوبی را مشاهده نماید. در این مطلب جامع قرار است به معرفی اصول مهم طراحی لوگو بپردازیم اما قبل از آن بیایید کمی خودِ لوگو را درک کنیم و از خود یک سوال اساسی بپرسیم:
 

چرا طراحی لوگو: چگونه یک طراحی لوگو حرفه ای باعث رشد کسب و کار می شود؟

در دنیایی که ما هر روزه شاهد برند سازی های مطرح هستیم، طراحی لوگو هم پیشرفت زیادی داشته است. دیگر لوگوهای آماتور و غیر حرفه ای جایی در عرصه ی رقابت و افزایش فروش برند ها ندارند. طراحی لوگو حرفه ای علاوه براینکه جایگاه برند شما را در بازار های رقابتی تثبیت می کند، باعث فروش بیشتر محصولات شما می شود. به طور دقیق‌تر میتوان گفت لوگوی حرفه‌ای قرار است در این موارد روی کسب و کار شما موثر باشد:
 

طراحی اصولی لوگو مهمترین قدم در برند سازی

برند سازی، شروع دوره ی جدیدی از دنیای تجارت و کسب و کار  شما است و رقابت تجاریتان دیگر محدود به شهر و صنف های محلی نمی شود بلکه به دنیایی بزرگ تر در سطح کشور و حتی آن سوی مرزها معرفی می شوید. لوگو، لباس رسمی شرکت بوده، پس شایسته است با شیک ترین و زیباترین لباسی که دارد در میان رقیبان حاضر شود. همانطور برای دوخت یک لباس رسمی و شیک به طراحان لباس و خیاطان ماهر مراجعه می کنید، طراحی حرفه ای لوگو را هم باید به طراحان حرفه ای و با تجربه سپرده شود. هرچقدر لوگو قدرتمند تر و حرفه ای تر باشد، در نگاه اول شما را با صلابت بیشتری معرفی خواهد کرد، طوری که رقیبان حساب کار دستشان می آید.
 

قابلیت شناسایی در بازار رقابت با اصول طراحی لوگو

کسب و کارهایی که نشان تجاری دارند در میان بازار رقابتی با قدرت بیشتری ظاهر شده و رقیبان یا میدان را خالی می کنند یا پیشنهاد همکاری می دهند. به هرحال چیزی که اهمیت دارد داشتن هویتی است که ابعاد مختلف شرکت را به همگان نشان دهد. مردم در بازار روزانه با هزاران لوگو در کسب و کارهای مختلف روبرو می شوند، اما تنها از برندهایی خرید می کنند که قبلا با آنها آشنا شدند و از کیفیت شان راضی هستند. در اغلب موارد این مشتری هاهستند که لوگوی برندهای معتبر را در میان دوست و آشنا ترویج می کنند. اینگونه کسب و کارها بدون صرف هزینه ی بالای تبلیغات و از طریق طراحی لوگو حرفه ای در بازار رقابت، به مردم معرفی می شوند.
 

اصول طراحی لوگو بکارگیری سمبل های پر معنا

بکارگیری سمبل های پر معنی در طراحی لوگو حرفه ای، به صورت غیر مستقیم و پنهانی شما را جذب می کنند. برخی از نمادها و نشانه های تجاری با یک نگاه در اذهان ماندگار می شوند، این در حالی است که ممکن است متوجه نشوید چطور این اتفاق افتاده! گاهی طراحی لوگو حرفه ای بقدری هوشمندانه است که برای بازاریابی در دراز مدت هدف گذاری می شود. احتمالا با دیدن یک لوگو در مرحله اول فقط یک تصویر مبهم ببینید، اما تاثیر گذاری پنهان نمادها در دراز مدت، شما را ترغیب می کند از آن برند خریداری کنید و اینگونه می شود که یک طراحی لوگو حرفه ای باعث فروش بیشتر می شود.
 

اصول طراحی جادوی رنگ ها

زمانی می توانیم بگوییم یک لوگو حرفه ای طراحی شده که از تأثیر جادوی رنگ ها و بکارگیری خلاقانه ی آنها در ابعاد مختلف لوگو به خوبی استفاده شده باشد. یک طراح ماهر بازی با رنگ ها را خوب می داند و اطلاع دارد چه رنگ هایی در لوگو باعث فروش بیشتر محصول می شوند. روانشناسی رنگ ها یک علم است که بهره گیری از آن، باعث تثبیت بیشتر لوگو در ذهن مخاطب می شود. حال که از تأثیر رنگ ها مطلع شدیم می خواهیم بدانیم که رنگ های لوگو چگونه باعث افزایش فروش برند می شوند؟ امروزه هرجا که چشم کار می کند، دنیای از رنگ ها به زندگی جان می دهند.

بازی با رنگ ها از لوازم داخل منزلمان شروع می شود و تا ویترین های مغازه و بلوارهای خیابان ادامه می یابد. پشت چراغ راهنمایی که بایستید، مفهومی که پشت هر رنگ نهفته رفتار شما را جهت می دهد، اینکه حرکت کنید یا منتظر بمانید! اما برخی از رنگ ها فقط جهت زیبایی هستند مثل رنگ پرده اتاق. شاید از خود بپرسید که وجود رنگ ها در اطرافمان چه ربطی به پول سازی لوگوهای تجاری دارد! زمانیکه یک لوگو با رنگ های خاص در ذهن ماندگار می شود کار تمام است، از این پس هر بار این رنگ را در محیط پیرامونتان ببینید، یاد آن لوگو می افتید. همین چرخه با دیدن همان رنگ در روزهای بعدی تکرار و هر بار نقش لوگو در ذهنتان پررنگ تر می شود تا زمانی که منجر به خرید از برند شود، به همین راحتی! پس نباید نقش رنگ ها را در طراحی لوگو حرفه ای دست کم گرفت.
 

جذب مشتری با طراحی لوگو حرفه ای

گاهی پیش می آید که افراد در خرید یک کالا با برندهای جدیدی روبرو می شوند که حتی نام آنها را نشنیده اند، اینجاست که جذابیت لوگو دست بکار می شود و به تنهایی از کیفیت برند، دفاع می کند. هرچقدر طراحی لوگو شکیل و جذاب تر باشد، خاص بودن برند شرکت را نشان می دهد. این مصداق بازر ضرب المثل معروف " از کوزه همون تراورد که در اوست" می باشد. از ظاهر لوگو می توان تا حدودی به حساسیت شرکت در کیفیت تولیداتش و احترام به حقوق مشتری پی برد.
 

بازاریابی حرفه ای با طراحی لوگو

برای مثال، لوگو حرفه ای شرکت اَپل را ببینید، قطعا واژه هایی نظیر موبایل، کامپیوتر، کیفیت، خاص، گران، باکلاس و غیره در ذهنتان خطور می کند. درست زمانی که کیفیت محصول را ارائه می دهد، طراحی لوگو حرفه ای با معرفی برند محصول باعث افزایش فروش در سطح داخلی و بین الملی می شود. اینجاست که مردم با مشاهده ی لوگوی برندهای معتبر، در خرید خود تردید نمی کنند و راحت تر برای خرید هزینه می کنند. در واقع وظیفه لوگو این است که به صورت پنهانی برند یک شرکت را تبلیغ کند و هرچه طراحی لوگو حرفه ای تر باشد، برند محصول فروش بیشتری خواهد کرد.

رعایت اصول طراحی لوگو، نشانه ی حرفه ای بودن طراحانی است که ساخت لوگو حرفه ای برند شما را برعهده گرفته اند. در یک جمله، طراحی حرفه ای لوگو به گونه ایست که در راستای پول سازی برند شما قدم بردارد. تیم طراحی لوگو ظریف گرافیک با تجربه ی ساخت لوگو برند های معروف، شما را در راستای برند سازی محصولاتتان یاری می کند. به شما اطمینان می دهیم، با در نظر گرفتن جزئیات و ظرافت تمام با اصول طراحی لوگو حرفه ای، شایسته ترین لوگو را برای برند تان طراحی کنیم.
 

تهیه پرسشنامه جامع قبل از شروع طراحی لوگو

قبل از شروع کار طراحی لوگو، سعی کنید با جلسات متعددی که با صاحب برند برگزار می کنید، سوالات هوشمندانه و مناسبی را مطرح نمایید. با پاسخ های بدست آمده از پرسشنامه باید بتوانید به اطلاعاتی دست پیدا کنید که عبارتند از:
 

  1. آیا داستان خاصی پشت نام برند پنهان است؟

  2. در 5 کلمه شرکت و برند را توصیف کنید

  3. پیام اصلی که باید به مخاطب منتقل شود چه چیزی می باشد؟

  4. چه ارزش هایی برای برند مهم است؟

  5. چه نوع مخاطبانی را می خواهید به خود جلب کنید؟

  6. چه احساسات و انطباقی را می خواهید از برند خود انتقال دهید؟

  7. چه ویژگی ها و مزایایی را می خواهید از برند خود برجسته کنید؟

  8. آیا ایده های خاصی برای لوگو دارید؟

  9. چه انتظاراتی از لوگو دارید؟
     

پاسخ به این سوالات بسیار حیاتی است، چرا که طراحی یک لوگو باید بر اساس اهداف و ارزش‌های برند، مخاطبان مورد نظر و ویژگی‌ها و مزایای برند انجام شود. اگر این اطلاعات مورد نیاز برای طراحی لوگو به درستی جمع آوری نشود، لوگو نمیتواند ارتباط موثری با مخاطبان برقرار کرده و اهداف برند را به درستی منعکس کند.
 

اصول طراحی لوگو که باید بکار بگیرید!

طراحی لوگو بدون تردید یکی از چالش برانگیزترین عناصر تبلیغاتی می باشد که قوی یا ضعیف بودن نوع طراحی، تاثیر مستقیم بر ماندگاری نام برند در ذهن مخاطب دارد. درست است که طراحان گرافیک دنیا هر یک برای خود صاحب سبک هستند و راه و روش خاص برای طراحی لوگو، طراحی بسته بندی و غیره دارند، اما در جستجو و تحقیق انجام شده برای طراحی لوگو، 25 نکته ی مهم جمع آوری شده است. رعایت این نکات نقش مهمی در دست یافتن به نتیجه ی مطلوب در طراحی لوگو خواهد داشت.

آموزش طراحی آرم

 

در نظر گرفتن معنا و مفهوم پنهان پشت لوگو

لوگو تنها یک طرح ساده گرافیکی بی معنا نیست. یکی از عواملی که طراحی لوگو را سخت می کند این است که طرحی باید انتخاب شود که در دل خود و به صورت غیرمستقیم پیام یک برند را به مشتری و بیننده القا کند. قبلا در مورد معنای چند لوگو داخلی و لوگو خارجی صحبت کردیم. بهتر است قبل از شروع کار طراحی این مطالب را بخوانید.

 

نکات و مراحل طراحی لوگوتایپ

 

ایجاد تعادل در طرح کلی

از آنجا که ذهن انسان به دنبال تعادل و تقارن می باشد بهتر است طرحی را انتخاب کنید که کاملا متقارن باشد. تقارن طرح باعث می شود در ذهن ماندگارتر شود و همان طور که می دانید ماندگاری لوگو هدف اصلی در طراحی می باشد.

طراحی برای تمام سطوح با سایزهای مختلف

محل قرار گیری و چاپ لوگو همیشه ثابت نمی باشد و این باعث می شود طراح لوگو در حین طراحی به گونه ای جزئیات طرح را در کنار هم قرار دهد که در تمام سایزها هر اندازه کوچک یا بزرگ کاملا واضح و زیبا باشد. اگر در طراحی لوگو جزئیات زیادی را در طرح دخیل کنید مطمئنا در سایزهای کوچک دیده نخواهند شد و بیننده طرح را ناقص مشاهده نموده و این باعث می شود در ذهن بیننده ابهام ایجاد کند و حتی زیبایی واقعی طرح را از بین ببرد. پس ما به شما توصیه می کنیم طرح را قبل از اینکه به مشتری نشان دهید در سایزهای کوچک برای مثال روی خودکار چاپ کنید و بعد از اطمینان یافتن از وضوح طرح آنرا به مشتری ارائه دهید.

انتخاب هوشمندانه رنگ

رنگ و روانشناسی رنگ در طراحی اهمیت بسیار زیادی دارد. قبلا در مورد اهمیت رنگ در تبلیغات و طراحی صحبت کردیم. شما با دانستن اثر هر رنگ در ذهن بیننده می توانید به صورت هوشمندانه لوگویی با رنگ های متناسب را طراحی کنید.

 

اصول طراحی لوگو

 

عدم استفاده از فونت های معمول

اگر قصد دارید در طرح خود از فونت استفاده کنید سعی کنید فونت های معمول را کنار بگذارید. استفاده از فونت های سفارشی تاثیر بسیار خوبی در ذهن بیننده ایجاد خواهد کرد و نشان از حرفه ای بودن طرح و برند خواهد داشت. به فونت برند کوکا کولا دقت کنید. یک فونت سفارشی و بسیار ماندگار.

 

لوگوی کوکاکولا

 

خلاقیت را دست کم نگیرید

ذهن خلاق در طراحی مخصوصا طراحی لوگو اهمیت بسیار زیادی دارد. ما به شما توصیه می کنیم مانند تمام کارهای طراحی قبل از شروع کار زیاد ببینید. جستجو در طرح های مختلف از طراحان سراسر جهان به شما کمک می کند خلاقیت را به ذهن خود هدایت کنید. از اینکه طراحی های متفاوت با دیگران دارید نترسید. اگر طرح را با اصول مهم و درست آن پیش برده باشید نه تنها متفاوت بودن بد نیست بلکه همین نکته باعث ماندگاری با ذهنیت خوب خواهد شد.

 

اصول لوگو تایپ

طراحی لوگوهای زیادی را ببینید و الهام بگیرید

در دنیای گرافیک و طراحی هیچ چیز مانند دیدن نمی تواند راه را برای دست یافتن به طراحی لوگو منحصر به فرد و زیبا هموار سازد. قبل از اینکه طراحی لوگو را شروع کنید، زمان بگذارید و در سایت ها و کتاب های مختلف جستجو کنید و نمونه کارهای طراحی لوگو برای حوزه های مختلف را ببینید. ببینید و ببینید، الهام بگیرید، اما کپی نکنید.
 

روش های طراحی لوگو خلاقانه را بیاموزید

مهم ترین ویژگی طراحی لوگو یونیک و منحصر به فرد بودن آن می باشد. ذهن و چشم انسان خیلی زود از دیدن طرح های تکراری و مشابه خسته می شود و به دنبال متفاوت هاست. به همین خاطر است که همیشه تاکید میشود که به دنبال خلاقیت باشید. داشتن ذهن خلاق در هر کار و حرفه چیز محال و دست نیافتنی نمی باشد و با تمرین و دانش می توانید آنرا در ذهن خود ایجاد کنید. برای مثال با تکنیک DO IT باید ابتدا مساله را برای خود تعریف کنید (define)، سپس با تحقیق و پرس و جو تمام جوانب کار را باز کنید (Open)، بعد از شناخت مساله حال نوبت معرفی ایده  و راه حل های مختلف میرسد (Identify) و در نهایت بعد از چیدن تمام راه حل ها در کنار یکدیگر، بهترین و عملی ترین راه حل را انتخاب کنید (Transform). راه های ایجاد ذهن خلاق زیاد هستن و بهترین راه برای انجام دادن طراحی لوگو خلاقانه، آشنایی با طراحی لوگو خلاقانه می باشد که قبلا در این سایت معرفی کرده ایم.

طراحی لوگو حرفه ای

مخاطبان اصلی برند را بشناسید

تمام تلاش طراح گرافیک برای طراحی لوگو، بدون شک جلب نظر مخاطب و ماندگاری طرح در ذهن آنها می باشد. در نتیجه نمی توان بدون شناخت مخاطبان هدف انتظار طراحی لوگو ایده آل را داشت. با شناخت مخاطب هست که می توان رنگ، شکل و المان های به کار رفته در طراحی لوگو را با دانش و کاملا هوشمندانه مشخص کرد.
 

بر روی کاغذ طراحی کنید

هر اندازه هم ابزارهای مختلف برای طراحی معرفی شوند و هر چقدر هم پیشرفته و با امکانات ویژه باشند، واقعیت این است که هیچ کدام نمی توانند جای خود را به طراحی روی کاغذ بدهند. برای طراحی لوگو ایده آل، قلم بردارید و بر روی کاغذ شروع به طراحی کنید.

طراحی آرم

طرح های اولیه لوگو را حفظ کنید.

در مراحل ابتدایی طراحی لوگو که شروع به طرح زدن های اولیه بر روی کاغذ می کنید، مسلما طرح های زیادی زده میشوند و اکثر آنها نمی توانند به دل بنشینند. نکته ی بسیار مهم در این شرایط این است که تمام طرح های اولیه برای طراحی لوگو را در نگهدارید و در نهایت کنار هم قرار دهید تا بتوانید به نتیجه ی مطلوب دست پیدا کنید.
 

حتی ایده های بد را هم بر روی کاغذ رسم کنید.

اصلا جای تعجب ندارد! یک طراح گرافیک موفق در دفترچه ی طراحی شخصی خود طرح های زیادی رسم می کند که از نظر خود و دیگران ممکن است کاملا بد باشد. اما باید کشید حتی اگر خوب نباشد. وقتی طرح و ایده های بد که در ذهن دارید را رسم می کنید، ذهن از پراکندگی راحت می شود و علاوه بر این، همان طرح های اولیه که در ذهن شما شاید بد بنظر برسند، بعد از طراحی بر روی کاغذ می توانند جرغه ای باشند برای رسم و طراحی لوگوهای بسیار مطلوب و ایده آل.

طراحی آرم ظریف گرافیک

برای ذهن خود یک نقشه ی راه ترسیم کنید.

بعد از تحقیق و جستجو، حال زمان این میرسد که بعد از طرح زدن های اولیه، یک نقشه ی راه و مسیر ترسیم کنید تا ذهن در یک چارچوب مناسب قرار بگیرد و نیاز به جا به جایی و اصطلاحا از این شاخه به آن شاخه پریدن نداشته باشد.
 

در طراحی لوگوهای قدیمی خود بازنگری کنید.

با توجه به اینکه هر چند وقت یکبار سبک های خاصی برای طراحی لوگو بیشتر مورد توجه قرار میگیرد، در نتیجه بهترین کار این است که نگاهی به طراحی لوگوهای انجام شده توسط خودتان بیندازید و در آنها تغییراتی را ایجاد کنید و با سبک و سلیقه های جدید سازگار سازید. با این روش می توانید در طراحی لوگوهای جدید خود از دانش قبلی نیز استفاده نمایید و در نتیجه کار را برای خود راحت تر کرده اید.

لوگو

طراحی لوگو چند منظوره را فراموش نکنید.

ممکن است طرحی که برای طراحی لوگو مد نظر دارید، بر روی کارت ویزیت یا ست اداری کاملا خوب به نظر برسد، اما همان لوگو وقتی در طراحی پوستر استفاده میشود اصلا طرح جالبی ایجاد نکند. یک طراح گرافیک در تمام گام ها طراحی لوگو را به صورت چند منظوره انجام میدهد.
 

اهمیت سادگی در طراحی لوگو

تفاوتی ندارد بدنبال طراحی لوگو ایده آل باشید یا طراحی پوستر خلاقانه و یا هر نوع طراحی دیگر، در هر صورت حفظ سادگی در جذب مخاطب تاثیر بسیار مهمی دارد. البته این نکته را بخاطر داشته باشید که طراحی ساده با طراحی غیرحرفه ای تفاوت زیادی دارد و شما به عنوان یک طراح گرافیک با تجربه باید بتوانید سادگی را به نوعی در طرح نشان دهید که نشان از حرفه ای بودن باشد.

طراحی لوگو خلاقانه ظریف گرافیک

وکتور بسازید

بعد از اینکه در طراحی بر روی کاغذ توانستید به نتیجه ی مطلوب دست پیدا کنید، حال زمان این میرسد تا ادامه ی راه را به صورت کاملا حرفه ای پیش ببرید و از وکتورها برای طراحی لوگو استفاده کنید. نرم افزار ایلستریتور در این مرحله می تواند همراه خوبی برایتان باشد.
 

در انتخاب فونت به کار رفته در طراحی لوگو دقت کنید.

فونت به کار رفته در طراحی لوگو از نظر طراحان گرافیک که به تازگی پا به دنیای طراحی لوگو گذاشته اند، زیبایی طرح می باشد، اما یک طراح حرفه ای به فونت تنها برای زیبایی نگاه نمی کند و میداند که هر فونت از نظر روانشناسی تاثیر خاصی بر ذهن مخاطب می گذارد.

طراحی لوگو حرفه ای ظریف گرافیک

از فونت های فانتزی تا حد امکان بپرهیزید.

فونت های فانتزی شاید در بسیاری از طرحها مناسب باشد اما در طراحی لوگو نوعی پیچیدگی در طرح ایجاد خواهد کرد. از آنجا که طراحی لوگو باید بتواند پیام اصلی برند را بازگو کند، در نتیجه باید طرح ساده و بدور از پیچیدگی باشد و کاربرد فونت های فانتزی در خلاف این  هدف می باشد.
 

حداکثر 2 فونت در طراحی لوگو به کار ببرید.

این یه قانون همیشگی در طراحی لوگو نیست ولی برای اینکه بتونین طراحی لوگو رو به صورت کاملا تمیز و ساده و بدور از پیچیدگی انجام بدین، نباید بیش از 2 فونت در طراحی استفاده کنین.

لوگو خلاقانه

به فضای اطراف لوگو دقت کنید

در اکثر طراحی لوگوهای انجام شده برای برندهای برتر یک فضای ممنوعه در نظر گرفته شده است و آن فضا، ناحیه ی اطراف لوگو می باشد. در این نوع طراحی سعی میشود اطراف آرم و لوگو هیچ المان و عنصر دیگری قرار نگیرد تا تاثیر گذاری بیشتری از طرح نهایی حاصل شود.
 

به رنگ به کار رفته در طراحی لوگو دقت کنید

هر یک از عناصر به کار رفته در طراحی لوگو اهمیت ویژه ای در موفقیت طرح نهایی دارند و باید کاملا هوشمندانه انتخاب و طراحی گردند. رنگ از جمله مواردی می باشد که نه تنها برای نشان دادن زیبایی و چشم نواز بودن باید بدرستی انتخاب گردد، بلکه با نوع پیامی که لوگو منتقل میکند نیز باید سازگار باشد. در انتخاب رنگ لوگو فاکتورهای زیادی تاثیر گذارند، مانند گروه سنی، جنسیت و فرهنگ مخاطبان اصلی و نوع فعالیت برند. پیشنها نمی کنیم مطلبی که قبلا در مورد تاثیر و روانشناسی رنگ در طراحی لوگو نوشته ایم، مطالعه کنید.

لوگو حرفه ای

از تقلید بپرهیزید.

یکی از بدترین مسائلی که میتواند سابقه و رزومه ی کاری یک طراح گرافیک را خدشه دار کند، تقلید از کار سایرین می باشد. یک طراح گرافیک باید کاملا آگاه باشد که مهم ترین ویژگی لوگو، منحصر به فرد بودن می باشد. در نتیجه طرحی که با تقلید از سایرین بدست آید کاملا رد شده و باطل است.
 

نمادگرایی را در طراحی لوگو قرار دهید.

لوگو یک نمایش بصری از تمام چیزی است که به عنوان برند معرفی میشود. در نتیجه باید پیام، رنگ، تصویر، فونت، متن و خلاقیت را در کنار هم به گونه ای به کار برد که نمادی کامل از برند باشد نه یک تصویر زیبای بی معنا. مطلب معنا و مفهوم پنهان در دل لوگوهای برتر جهان می تواند این نکته را به خوبی نشان دهد.
 

یک گام به عقب برگردید و استراحت کنید.

در هر کار و حرفه ای که مشغول باشید قطعا برای شما هم پیش آمده است که استرس بسیار شدیدی را تحمل میکنید و به بن بست میرسید. دیوید آیری؛ یکی از طراحان گرافیک معروف، استراحت و کنار گذاشتن طرح برای مدتی کوتاه را راه چاره میداند. شما به عنوان یک طراح گرافیک، مانند کارگان معدن مجبور نیستید که 12 ساعت مداوم در شرایط سخت کار کنید، گرافیک و طراحی لوگو نیاز به ذهن آزاد داشته و بدون آن تنها خودتان را خسته کرده اید. در هر مرحله از کار که احساس کردید دیگر توان طراحی ندارید، گوش دادن موزیک و کنار گذاشتن کار و قدم زدن می تواند نیرویی دوباره بدهد.

طراحی آرم

کتاب های الکترونیکی را مطالعه کنید.

یکی از بهترین راهکارها برای طراحی لوگو ایده آل و مناسب از نظر بسیاری از طراحان گرافیک، چیزی نیست به جز مطالعه ی مداوم و آشنایی با دانش دیگران از طریق کتاب های الکترونیکی. با جستجویی ساده در اینترنت منابع آموزشی خلاصه و کم حجم بسیار زیادی را مشاهده خواهید کرد که تجربیات طراحان گرافیک مطرح در زمینه ی طراحی لوگو را به اشتراک میگذارند.
 

پرهیز از زرق و برق های خیره کننده

وقتی صحبت از نوآوری و زیبایی در طراحی میشود، ذهن افراد مبتدی در طراحی گرافیک به سمت طرح های پیچیده و پر از زرق و برق منعطف میشود که کاملا اشتباه است. انتخاب طرح های پیچیده و پر از زرق و برق باعث میشود هدف و پیام برند گم شده و به خوبی نمایش داده نشود.


 

گام‌ها و مراحل طراحی لوگوی اصولی

طراح لوگو شخصی خلاق، متفکر با ذهنی باز و جستجوگر می باشد. اما چرا باید این ویژگی ها در طراح لوگو دیده شود؟ با دانستن اصول طراحی لوگو پی به اهمیت این صفات خواهید برد. طراحی لوگو از چندین مرحله تشکیل شده است که عبارت است از:
 

تحقیق کنید و سوال بپرسید!

طراحی هویت بصری و لوگو بدون شناخت برند کاری بی فایده می باشد. نوع طراحی و طرح با حیطه فعالیت یک برند ارتباط مستقیم دارد. برای نمونه لوگوی طراحی شده برای مشاغلی که با کودکان سروکار دارند با لوگوهای مشاغل صنعتی از همه نظر تفاوت فاحشی دارد پس جستجو و تحقیق را نباید فراموش کرد.
 

آماده سازی اتود اولیه

طراحی لوگو کمی با سایر عناصر در طراحی گرافیک متفاوت می باشد. در این نوع طراحی فراهم کردن اتود و طرح اولیه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و طراح بیشترین زمان را به آن اختصاص می دهد. اتود یا طرح اولیه با طراحی های ساده روی کاغذ شروع شده و در نهایت ترکیب چندین طرح بهتر با یکدیگر تا حدی نشان دهنده لوگوی نهایی می باشد. اما این فقط یک طرح ابتدایی بوده و هنوز تغییرات زیادی روی آن اعمال خواهد شد.
 

بازخورد کارفرما

در این مرحله، مشتری نظرات و انتقادات خود را در مورد طرح اولیه لوگو ارائه می‌دهد. این نظرات ممکن است شامل درخواست‌های تغییر در رنگ، فونت، نماد و یا طرح کلی باشد. طراح باید این نظرات را به دقت بررسی کرده و تغییرات لازم را در طرح اعمال کند.
 

اصلاحات و تکمیل

با توجه به بازخوردهای مشتری، طراح تغییرات موردنیاز را در طرح اعمال می‌کند. این شامل تغییرات در رنگ‌ها، فونت‌ها، اندازه و شکل نماد و هر گونه تغییر دیگری است. سپس طراح طرح را تکمیل می‌کند و آن را برای تایید نهایی به مشتری ارائه می‌دهد.
 

تایید نهایی

پس از اعمال تغییرات و تکمیل طرح، مشتری آن را بررسی کرده و در صورت رضایت، طرح را تایید می‌کند. این تایید نهایی به معنای پایان مراحل طراحی لوگو است و طراح می‌تواند به مراحل بعدی از جمله تولید فایل‌های لوگو برای استفاده‌های مختلف بپردازد.
 

خدمات طراحی لوگوی اصولی در ظریف گرافیک

مواردی که در بالا اشاره شدند تعدادی از اصول طراحی لوگو می باشند. ممکن است شما به عنوان شخصی که در  طراحی گرافیک دست دارد اصول دیگری را برای خود در نظر داشته باشید که باید در کنار این موارد قرار گیرند. صحت موارد بالا را زمانی می توانید تایید کنید که لوگوهای برتر دنیا را ببینید و عواملی که در بالا بیان شدند را برای آنها در نظر بگیرید. شک نکنید که تمام این اصول در انواع لوگو های شناخته شده و برتر رعایت شده اند.

طراحان ما در ظریف گرافیک با تخصص و دانش و هنر خود بعد از تحقیق و بررسی کامل یک برند طرح های منحصر به فردی را ارائه می دهند. شما می توانید برخی از لوگوهای طراحی شده توسط ظریف گرافیک را در بخش نمونه کارها مشاهده کنید. شرکت طراحی و تبلیغاتی ظریف گرافیک با توجه به سابقه ی درخشانی که در جلب نظر مشتری از خود بجای گذاشته همواره کوشیده تا با بروز رسانی اطلاعات خود و همچنین بهره مندی از مدرن ترین شاخص ها و مدل های بین المللی  در امر مهم طراحی لوگو، وظیفه ی خود را نسبت به اعتماد مشتری بجا آورد. گواه این موفقیت، استفاده از طراحی و بسته بندی هایی است که امروزه جزو برگزیده ترین کالا های ایرانی درخارج از کشور بازارهای بسیاری را از آن خود کرده اند. لذا می توانید نمونه های طراحی و لوگوهایی که به سفارش شرکت های بنام و شناخته شده تولید شده اند را بازدید کنید و در صورت تمایل با تماس با ما سفارش خود را ثبت کنید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288