مجوزها

تفسیر معنا و مفاهیم پنهان لوگوهای شناخته شده ی جهان

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 7495 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

در مقالات قبل به مفاهیم پنهان لوگو و  پشت پرده ی برخی از لوگوهای معروف داخلی اشاره کردیم. در این بخش تصمیم داریم شما را با مفهوم برخی از لوگوهای خارجی آشنا کنیم. این نکته را در ذهن داشته باشید دانستن معنای پنهان هر لوگو باعث می شود شما بهتر بتوانید لوگو طراحی کنید و در طراحی لوگو زیبایی را در کنار معنا و مفهوم درست داشته باشید. پس با ما در ظریف گرافیک همراه باشید.
 

لوگوی ورساچ

با نگاه اول به این لوگو شما چهره ی زنی را مشاهده خواهید کرد. این چهره متعلق به مدوسا زنی یونانی می باشد. در افسانه های یونان باستان آمده است که مدوسا که زنی زیبارو بوده است به خاطر اینکه خدایان را از خود رنجانده است مورد غضب واقع شده و موهایش به مارهایی تبدیل شده اند و اطرافیان وی با نگاه کردن به مدوسا به سنگ تبدیل می شده ­اند. افسانه ی جالبی است و مشابه با آنرا ما هم در ادبیاتمان داریم; مانند ضحاک مار دوش. با خواندن معنای این لوگو شاید برای شما هم عجیب باشد که چرا برای چنین برند معروفی از این افسانه استفاده شده است؟! شاید به خاطر علاقه ی صاحبان این برند به این افسانه ی زیبا باشد و شاید به خاطر اینکه مدوسا قبل از نفرین شدن زیبایی چشمگیری داشته است.

 

لوگوی ورساچ

 

لوگوی بنز

از نظر بسیاری از طراحان لوگوی بنز درست مانند محصولات این شرکت خودروسازی یکی از زیباترین و بامعناترین لوگوهای برتر جهان می­باشد. با رقابت زیاد شرکتهای خودروسازی در سراسر جهان هنوز بنز محبوبیت خاصی بین همه دارد و می­توان گفت لوگویی برای آن طراحی شده است که درخور این برند می­باشد. این لوگو از دایره ای که وسط آن ستاره ای قرار گرفته است تشکیل شده است. این ستاره دایره را به سه بخش تقسیم کرده است و بدان معناست که این برند در بالاترین حد قرار دارد و زمین و آسمان و دریاها را زیر پای خود دارد.

 

لوگوی بنز

 

لوگوی آمازون

آمازون یکی از بزرگ­ترین سایت­های فروش اینترنتی می­باشد که با نگاهی گذرا به اجناس موجود در این سایت متوجه می­شوید که مجموعه­ ای بی­ نظیر از اقلام مختلف را در خود جا داده است و این یکی از چندین دلیل محبوبیت آمازون می­باشد. اما آیا به لوگوی آن توجه کرده­ اید؟ همان­طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید لوگو تنها از نام آمازون همراه با فلشی از a تا z تشکیل شده است و بدین معناست که در این سایت همه چیز از a تا zموجود می­باشد. معنایی کامل در حین سادگی.

لوگوی آمازون

 

لوگوی تیم Milwaukee Brewers

 قبل از اینکه ادامه ی این مطلب را بخوانید با دقت به این لوگو دقت کنید. چه چیزی در اولین نگاه به ذهن شما خطور می­کند؟ Milwaukee Brewers یک تیم بیسبال می­باشد. طراحان خوش ذوق با دو حرف m و b دستکش بیسبال را به عنوان لوگو  طراحی کرده اند.

 

 

Vaio

Vaio یکی از برندهای شرکت سونی میباشد. این لوگو از نام vaio تشکیل شده است که در آن از i و o استفاده شده است که این دو حرف نشانه ی اعداد دودویی می­باشند و حروف A و V نیزنشانه­هایی از علائم آنالوگ می­باشند.

 

 

London orchestra

ممکن است در نگاه اول متوجه معنای این لوگو نشوید. ما شما را راهنمایی می­کنیم تا شاید بهتر بتوانید حدس بزنید. همان­طور که از نام آن پیداست این لوگو مربوط به گروه ارکستر می­باشد. در راس یک گروه ارکستر رهبر آن قرار دارد. این لوگو در پشت پرده ی خود رهبر یک گروه ارکستر را نشان می­دهد. دوباره دقت کنید و رهبر ارکستر را ببینید. لوگویی قابل تامل...

 

 

Washington State University

این لوگو مربوط به دانشگاه ایالت واشنگتن می­ باشد. در واشنگتن یوزپلنگ آمریکایی دارای اهمین بالایی است و برای آن­ ها نماد خوش یمنی می باشد. برای طراحی این لوگو از سه حرف اول نام آن یعنی W و S و U استفاده شده است و آن­ها را به گونه ای در کنار هم قرار داده است که شبیه به یوزپلنگ شده است.

 

لوگوی  شرکت خودروسازی BMW

شرکت خودروسازی BMW اوایل یک شرکت سازنده ی موتور هواپیماهای جنگی بود. آنها در این لوگو سعی دارند تا چرخش پروانه های موتور هواپیما را نشان دهند.

 

 

The Pittsburgh Zoo

The Pittsburgh Zoo نام یک باغ وحش می باشد. در نگاه اول به این لوگو تنها یک درخت بنظر می­ رسد اما با دقت نگاه کنید. در سمت راست این درخت شیر و سمت چپ آن یک میمون را مشاهده می کنید.

 

لوگو باغ وحش

 

Feedex

شرکت feedex یک شرکت خدمات پستی آمریکایی است. طراحان این لوگو سعی داشته اند تا در کنار نام این شرکت سرعت انجام کار که مهم ترین ویژگی برای یک شرکت پست می­ باشد را نشان دهند. به تصویر لوگو نگاه کنید. E و X به گونه ای در کنار یکدیگر قرار گرفته اند که یک فلش را در خود جا داده اند و رو به جلو اشاره می کند و نشان حرکت به جلو و پیشرفت می باشد.

 

لوگو فدکس

 

با کمی تامل و دقت به این مطالب متوجه می شوید که برای طراحی لوگو حرفه ای باید به دنبال زیبایی، سادگی و از همه مهم­تر بامعنا بودن آن باشید. اگر میخواهید با اصول طراحی لوگو بیشتر آشنا شوید ما قبلا در اصول طراحل لوگو آن­ها را به تفصیل شرح داده ایم. ما در ظریف گرافیک تصمیم داریم تا لوگوهای مختلف چه داخلی و چه خارجی را به مرور برای شما نشان دهیم و آن ها را تفسیر کنیم تا بهتر بتوانید برای طراحی تصمیم بگیرید. پس با ما همراه باشید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288