مجوزها

تاثیر انتخاب هوشمندانه ی رنگ در موفقیت طراحی لوگوهای معروف جهان

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 5074 1 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی لوگو و اهمیت آن در برندینگ، مساله ی قابل انکاری نیست. به همین خاطر فردی که دستی در طراحی گرافیگ و طراحی لوگو دارد، نسبت به این مساله حساسیت زیادی دارد. طراح لوگو باید رنگ، شکل، زیبایی و معنادار بودن لوگو را با ظرافت بصورت کاملا هوشمندانه تلفیق نموده و نتیجه ی کار، بازخورد خوبی داشته باشد. اما مساله ی بسیار مهم در طراحی لوگو، جایگاه روانشناسی در تمام مراحل طراحی می باشد. موفقیت یک طراحی لوگو با انتخاب رنگ و اشکال، بصورت سلیقه ای و بدون دید روانشناسی، امکان پذیر نمی باشند و باید فلسفه ای پشت طرح نهایی پنهان باشد. در ادامه ظریف گرافیک قصد دارد نقش روانشناسی رنگ و اشکال را در طراحی لوگو بیان کند. 

روانشناسی رنگ لوگو

روانشناسی رنگ در طراحی لوگو

اغلب فکر می کنیم رنگ لوگوی یک برند کاملا سلیقه ای انتخاب شده و زیبایی تنها ملاک تعیین آن بوده است. اما واقعیت این است که یکی از مهم ترین بخش های طراحی لوگو، انتخاب رنگ می باشد. یک طراح لوگو کاملا به این مساله توجه دارد که رنگ بر اساس سلیقه ی شخصی انتخاب نمی شود و باید مشتری را در این زمینه کاملا توجیه کند. پس اگر می خواهید بیننده با دیدن لوگو، همان چیزی را درک کند که شما انتظار دارید، پس باید در کنار طراحی به روانشناسی هم توجه کافی داشته باشید. در ادامه، معنا و تاثیر هر رنگ را در ذهن بیننده بیان خواهیم کرد.

رنگ لوگو

قرمز

قرمز یعنی هیجان، فوریت، توجه و رنگی کاملا اشتها برانگیز می باشد. حال به برندهای مشهور جهانی فکر کنید و چند لوگوی قرمز را بخاطر بیاورید. برای مثال مک دونالد، طراحان لوگوی برند مک دونالد، به درستی از روانشناسی رنگ استفاده کرده اند و این یکی از دلایل موفقیت این طراحی می باشد.

لوگو مک دونالد

آبی

آبی یعنی آرامش. استفاده از این رنگ برای لوگو، بسیار کاربرد دارد و اغلب برای شرکت های هواپیمایی و تکنولوژی استفاده می شود. چون هدف این شرکت ها ایجاد احساس خوب و آرامش می باشد. لوگوی هما (هواپیمایی ملی ایران) که از شهرت بالایی برخوردار می باشد، به رنگ آبی طراحی شده است.

لوگو هما

سیاه

سیاه یعنی کامل، شیک و در هر زمان جاویدان بودن. بهترین رنگ برای نشان دادن لوکس بودن یک محصول می باشد. در کنار خوب بودن رنگ سیاه برای محصولات لوکس، بهتر است بدانید، به هیچ عنوان از این رنگ برای مواد غذایی و محصولات کشاورزی استفاده نکنید، چون معنای کاملا برعکس در ذهن بیننده القا می کند. اپل، پوما و CK رنگ سیاه را برای لوگوی خود انتخاب کرده اند.

لوگو پوما

سبز

سبز یعنی سر زندگی و طبیعت. حس خوبی که سبز در ذهن بیننده القا می کند باعث می شود برای برندهای مربوط به تکنولوژی، محیط زیست و حسابداری و مالی کاربرد بهتری داشته باشد. اندروید یکی از معروف ترین لوگوها به رنگ سبز می باشد.

لوگو اندروید

زرد

زرد یعنی امید، گرمی، احتیاط. این رنگ بسیار جلب توجه می کند و اغلب برای شرکت هایی که مرتبط با انرژی هستن کاربرد دارد.  لوگوی Nikon، Best Buy و Hertz به رنگ زرد می باشند.

طراحی لوگو

بنفش

بنفش القا کننده ی معنویت، سلطنت، راز آلودگی و البته آرامش بخش می باشد. این رنگ بیشتر برای طراحی برندهای مربوط به تکنولوژی، حسابداری و مالی و سلامت کاربرد دارد. لوگوی یاهو یکی از معروف ترین لوگوها به رنگ بنفش می باشد.

لوگو

نارنجی

این رنگ ترکیبی از زرد و قرمز بوده و اثر گرمی و هیجان این دو رنگ را در کنار هم حفظ کرده و در طراحی لوگو که هدف نشان دادن شور و اشتیاق و هیجان باشد استفاده می شود. در نمونه لوگوهای معروف هارلی دیویدسون و موزیلا فایر فاکس رنگ نارنجی دیده می شود.

طراح لوگو

شما به عنوان یک طراح لوگو، باید تمام جوانب را در نظر بگیرید و نمی توان گفت یک لوگو با انتخاب رنگ هوشمندانه همیشه موفق می باشد. رنگ تنها یکی از جنبه های طراحی بوده و در کنار آن باید به نوع اشکال به کار رفته در آن، فونت و سایز و معنادار بودن آن نیز توجه داشته باشید. یکی از دلایل موفقیت ظریف گرافیک در طراحی انواع لوگو، توجه به این تمام جنبه های طراحی بوده است. دلیل این ادعا چیزی جز رضایت مشتریان این تیم نمی باشد. بخشی از لوگوهای طراحی شده توسط این تیم را می توانید از منوی نمونه کارها مشاهده کنید. جالب است بدانید، ما برای هر یک از مشتریانمان، علاوه بر فیلم مراحل طراحی لوگو، فایل توصیف معنا و روانشناسی هر لوگو را ارائه می دهیم. هدفمان چیزی جز دیدن لبخند رضایت مشتریانمان نیست.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (1)

  • عالی و کاملا درست

    ثبت پاسخ

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288