مجوزها

معرفی 5 طراح گرافیک برتر و نمونه کارهای طراحی لوگوی آنها

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 9305 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی لوگو، برای بسیاری از طراحان گرافیک، کاری بسیار مهم و البته به نسبت سایر عناصر تبلیغاتی (مانند کارت ویزیت، کاتالوگ و بروشور و تبلیغات محیطی) از حساسیت بالاتری برخوردار می باشد. از آنجا که هنر در بین ایرانیان جایگاه ویژه ای داشته و امروزه طراحی گرافیک به عنوان بخشی از هنر محسوب می شود، طراحان بسیار خوبی را در این زمینه داریم. ظریف گرافیک، در ادامه قصد دارد چند تن از طراحان مطرح و به نام در زمینه ی گرافیک و طراحی لوگو و برخی از نمونه کارهای مهم آنها را معرفی کند.

طراحی گرافیک

طراحان گرافیک برتر ایران

استاد مرتضی ممیز، پدر گرافیک ایران

طراحی لوگو

طراحی گرافیک، در ایران با نام استاد ممیز زنده شد و تلاش های بی رغم ایشان در این زمینه باعث شد، طراحی گرافیک به عنوان یکی از رشته های دانشگاهی محسوب شود. استاد ممیز، 4 شهریور سال 1315 در تهران متولد شدند. در پرونده ی هنری و کاری ایشان، افتخاراتی مانند طراحی لوگو سایپا به چشم میخورد. سایر نمونه کارهای استاد ممیز را قبلا در این سایت معرفی کرده ایم. مطالعه و آشنایی با معنا و مفهوم هر یک از لوگوهای طراحی شده توسط استاد ممیز، دید بسیار خوبی به طراحان لوگو می دهد. استاد ممیز 5 آذر سال 1384 بخاطر بیماری سرطان در تهران درگذشت.

طراح لوگو

استاد بیژن جناب

استاد بیژن جناب، طراح گرافیک، استاد دانشگاه هنرهای زیبای تهران، الزهرا و دانشگاه آزاد اسلامی می باشند که 12 دی 1330 در تهران متولد شدند. در پرونده ی هنری ایشان، نمونه کارهای طراحی لوگو بسیار زیاد و به نامی را می توانید مشاهده کنید. یکی از معروف ترین طراحی های ایشان، لوگوی ایران خودرو می باشد. لوگوی فرهنگسرای سرو، صنایع نساجی زرین تاژ، صنایع کنسروسازی پژوهش، موسسه فرهنگی جاده ابریشم، خدمات کامپیوتری شهرداری و صنایع غذایی دریایی از جمله کارهای هنری ایشان می باشد.

لوگو

استاد ادوارد زهرابیان

استاد ادوارد زهرابیان، در سال 1318 در تهران متولد شدند و به عنوان معمار و طراح شناخته شده می باشند. یکی از بزرگترین افتخارات استاد زهرابیان و البته افتخار بزرگ ایران، لوگوی شرکت هواپیمایی ایران می باشد. جالب است بدانید استاد زهرابیان این لوگو را در سن 22 سالگی و برای شرکت در مسابقه، طراحی نموده و در سال 2013 لقب زیباترین لوگوی جهان را به خود اختصاص داد. این لوگو، ترکیبی از طرح های تخت جمشید و حروف اختصاری هما (هواپیمایی ملی ایران) می باشد. علیرغم گذشت 55 سال از طراحی این لوگو، تا امروز هیچ تغییری روی آن اعمال نشده و نشان از بی نقص بودن طرح می باشد.

 لوگو هما

استاد اسماعیل کیا مقدم

به جرات می توان گفت، کسی در ایران نیست که لوگوی بانک صادرات را ندیده باشد. این لوگوی زیبا، اثر یکی از برترین اساتید طراحی گرافیک، به نام استاد اسماعیل کیا مقدم می باشد. طرح فعلی لوگوی بانک صادرات، اثر مشترکی از استاد کیا مقدم و مرتضی ممیز می باشد.

طراحی لوگو حرفه ای

استاد احمد میرزا

لوگوی شرکت نفت ایران، یکی از بهترین آثار گرافیکی می باشد، که اثری از استاد احمد میرزا می باشد. این لوگو در سال 1363 طراحی شد. طراح لوگو برای این طراحی، سعی نموده است تا نمادهایی از "نه شرقی، نه غربی"، "سوخت" و صنعت رو به رشد نفت، استفاده کند. طرح های اسلیمی متقارن و رو به بالا، به گونه ای در طرح قرار گرفته اند که این مفاهیم را به خوبی در طرح نهایی قرار داده است.

لوگو حرفه ای

آثار ارزشمندی مانند مواردی که در بالا بیان شدند، در بین کارهای هنری وگرافیکی اساتید ایرانی به وفور به چشم می خورند. هنر ما به عنوان طراح گرافیک، استفاده از این طرح ها و الهام گرفتن برای ثبت آثاری ماندگار می باشد. همان طور که بارها بیان کردیم، بهترین روش برای پیشرفت و خلاقیت، استفاده از تجربیات دیگران می باشد. طراحی لوگو، ممکن است کمی سخت به نظر برسد، اما با حفظ سادگی و معنادار بودن طرح و رعایت اصول طراحی لوگو، به کاری بسیار دلنشین و آسان تبدیل خواهد شد. ما در ظریف گرافیک، طی سالها تجربه و استفاده از تجربیات و دیدن مکرر آثار طراحی روز دنیا، سعی در برطرف نمودن اشکالات و کاستی های کارهایمان کرده ایم. رضایت و ماندگاری مشتریانمان، نشان از رسیدن به هدف در طراحی می باشد. نمونه کارهای طراحی لوگو را می توانید در سایت و در بخش نمونه کارها مشاهده نمایید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288