مجوزها

آشنایی با پرطرفدارترین سبک های طراحی لوگو در سال 2018

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 2016 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

بارها اشاره کردیم که طراحی لوگو یکی از مهم ترین وظایف طراح گرافیک برای برندسازی و معرفی یک کسب و کار به شمار میاد. طراحی لوگو هم مثل تمام طراحی های دیگه هر سال شاهد تغییر و تحول هست و گرایش برندها به سبک خاصی از طراحی بیشتر میشه. این کاملا طبیعیه که یک طراح گرافیک باید پا به پای خواسته ها و سلایق جامعه پیش بره و بتونه با یک طراحی بروز و عالی، ذهنیت خوبی از اون برند رو برای افراد جامعه بوجود بیاره. در ادامه قصد داریم نوآوری و سبک های پرطرفدار طراحی لوگو در سال 2018 رو معرفی کنیم. پس با ظریف گرافیک همراه باشین.

طراحی لوگو

همون طور که از تعریف لوگو مشخصه، لوگو یک نشان و علامت تجاری هست که برای ارتقای شناخت عمومی نسبت به یک برند به کار برده میشه. اما اینکه در طراحی لوگو از طرح های انتزاعی استفاده بشه یا از متن و تصویر کاملا به سلیقه و هنر طراح گرافیک و مشتری بستگی داره. اما نکته ی مهم برای موفقیت در طراحی گرافیک، متقاعد ساختن مشتری برای انتخاب درست طرح هست. پس شما به عنوان یک طراح گرافیک باید بتونین کارفرما رو متقاعد کنین که در طراحی لوگو بهتر اینه بروز باشه و به شما و هنرتون اعتماد کنه. بعد از اعتماد کارفرما، حالا نوبت شماست که طراحی لوگو رو به بهترین و جدیدترین سبک انجام بدین.

سبک های طراحی لوگو پرطرفدار در سال 2018

سادگی و صیقلی بودن رو در طراحی لوگو از دست ندین

بسیاری از شرکت ها و برندها در سال 2018 دارن به سمت طراحی لوگو به ساده ترین شکل ممکن میرن. حفظ زیبایی در کنار سادگی و صیقلی بودن طرح لوگو، شاید کار رو برای طراح گرافیک کمی سخت کنه، چون زیبایی و سادگی دو عنصر مهم هستن که فقط با هنر میشه برآورده شون کرد. برای اینکه بتونین در طراحی لوگو، سادگی و صیقلی بودن طرح رو ایجاد کنین، باید موارد زیر رو بیشتر مورد توجه قرار بدین:

  • انتخاب فونت در این نوع طراحی لوگو بسیار مهم و ضروریه. فونت رو طوری انتخاب کنین که روی تمام زمینه ها کاملا برجسته باشه.

  • رنگ فونت برای نشون دادن برجستگی و صیقلی بودن طرح لوگو به درستی انتخاب بشه.

  • برای حفظ سادگی از انتخاب فونت های پیچیده خودداری کنین.

طراحی لوگو 2018

استفاده از فونت و خط شکسته در طراحی لوگو

درست مثل لوگو کوکاکولا که فونت شکسته استفاده شده، دوباره شواهد نشون میدن که این نوع طراحی لوگو مورد توجه قرار گرفتن. شرکت ها و برندهای مختلف به دنبال این هستن تا از این نوع فونت و طراحی در طراحی لوگو استفاده بشه، اما شما به عنوان طراح گرافیک باید حواستون باشه که از چه فونتی استفاده کنین و به باریک بودن خطوط اتصال حروف توجه کنین.

فونت مناسب در طراحی لوگو

قرمز، رنگ مورد علاقه ی طراحان لوگو در 2018

رنگ در طراحی لوگو یا هر نوع طراحی دیگه اهمیت زیادی داره. سال 2018 طراحی لوگو داره تغییر و تحول زیادی رو تجربه میکنه و میشه گفت همه چیز داره با یه خلاقیت و آزمون خطا متحول میشه. علاوه بر فونت های خاص که امسال زیاد مورد توجه قرار گرفتن، تغییر رنگ هم داره برای طراحی لوگو یه دوره ی آزمون و خطا رو پشت سر میزاره. یکی از رنگ هایی که بیشتر داره برای طراحی لوگو ارائه میشه، رنگ قرمز هست.

رنگ مناسب در طراحی لوگو

طراحی لوگو در هر شکل و اندازه

علاوه بر طراحی ساده در طراحی لوگو، استفاده از اشکال با ابعاد مختلف در 2018 به چشم میخوره. میشه گفت به نوعی یکنواختی طرح لوگو با این نوع طراحی به هم میخوره و میتونه در قدرت جلب توجه تاثیر داشته باشه. دلیل این انتخاب، گرایش مصرف کنندگان به خلاقیت و نوآوری هست.
 

دوری از کلیشه ها در طراحی لوگو

خلاقیت و نوآوری و تغییر و تحول در نوع طراحی لوگو در سال 2018 نشون میده که طراحی گرافیک داره به سمت طراحی آزادانه میره و کلیشه ها کم کم از بین میرن. این نوع طراحی لوگو بیشتر برای برندهایی مورد توجه قرار گرفتن که با تفریح و سرگرمی افراد جامعه در ارتباط هستن. اگه دوست دارین کلیشه ها رو در طراحی لوگو یا هر نوع طراحی دیگه کنار بزارین، باید موارد زیر رو مدنظر داشته باشین:

  • از همون ابتدای طراحی، یک رویکرد کاملا حرفه ای داشته بشین

  • همیشه بر روی اصول طراحی لوگو پافشاری نداشته باشین و نیاز نیست طراحی تون با این اصول سازگاری داشته باشه.

  • همیشه و در همه جا در حال بررسی طرح لوگو باشین

لوگو

به معنای پنهان در طراحی لوگو بیشتر اهمیت بدین

همه میدونیم که لوگو یک نشان و علامت گرافیکی ساده نیست و در دل خودش یه معنا و مفهوم پنهان داره. طراحان گرافیک در سال 2018، به مفاهیم پنهان در طراحی لوگو بیشتر اهمیت میدن.
 

طراحی لوگو مورد پسند در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی دیگه دارن بخش مهمی از زندگی همه میشن و میشه گفت یکی از اعضای اصلی زندگیمون شدن. به همین خاطر معرفی برند در این شبکه ها در چند سال اخیر خیلی مورد توجه قرار گرفته. سعی کنید طرح هایی رو برای طراحی لوگو انتخاب کنید که بیشتر در این فضا طرفدار داشته باشن. 

طراحی گرافیک

البته این نکته رو همیشه باید مد نظر داشت که این هنر شماست تا بتونین بهترین انتخاب رو از نظر رنگ، فونت، شکل و سبک برای طراحی لوگو داشته باشین. این هنر تنها با دیدن، تمرین، آزمون و خطا و تجربه بدست میاد. برای دیدن نتیجه ی تمرین و ممارست در طراحی، می تونین نمونه کارهای ظریف گرافیک رو در طراحی لوگو، طراحی بسته بندی، طراحی پوستر و سایر عناصر تلبلیغاتی مشاهده کنین.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288