مجوزها

بررسی مفهوم لوگوی باشگاه فوتبال رم در ظریف گرافیک

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 13021 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی لوگو یکی از بخش های مهم در معرفی هر برند یا سازمان و حتی باشگاه های ورزشی هست و همون طور که میدونین، لوگو تنها یه آرم و نشان نیست و هر لوگو در دل خودش داستانی داره. برای مثال ممکنه در نگاه اول به لوگوی باشگاه فوتبال آ.اس رم تعجب کنین از عجیب بودن این طراحی لوگو و شاید یه لوگوی بی معنا به نظر برسه. واقعیت اینه که لوگوی باشگاه رم داستان خیلی جالبی داره و بیانگر یه افسانه ی قدیمیه که خوبه ازش مطلع باشین. برای بررسی لوگوی باشگاه رم  در ادامه با ظریف گرافیک همراه باشین.

لوگوی باشگاه آ. اس رم

همون طور که در تصویر مشاهده می کنین، لوگوی باشگاه رم هیچ تناسبی با فوتبال و ورزش نداره و شاید همین مساله باعث شده به عنوان یکی از عجیب ترین لوگوهای ورزشی شناخته بشه. اما با نگاه به طراحی لوگوی این باشگاه، ناخودآگاه یه حسی به آدم میگه که، این نمی تونه یه طرح ساده باشه و به نوعی یک طراحی لوگوی کاملا معناگرا هست. داستان پنهان در دل طراحی لوگوی باشگاه رم از این قرار هست که:

دو کودکی که در لوگو در حال شیر خوردن از ماده گرگ هستن، برداران دوقلو به نام های رمولوس و رموس هستن که از شاهزادگان آلبا لونگا محسوب میشدن. نومیتر، برادر آمولیس و پادشاه آلبا لونگا، پدر بزرگ این دو کودک بود. آمولیس برای بدست آوردن تاج و تخت پادشاهی، نومیتر و پسرانش رو میکشه و رئا سیلویا، تنها دختر نومیتر به اجبار عموی خودش راهبه میشه تا ازدواج نکنه و در نتیجه کسی نتونه به جز آمولیس به پادشاهی برسه. اما داستان اون چیزی که آمولیس انتظار داشت نشد و مارس، خدای جنگ، با رئا ازدواج میکنه و حاصل این ازدواج دو پسر دو قلو به نام رمولوس و رموس میشه.

اما قبل از به دنیا اومدن این دو کودک، رئا توسط عموی خودش زندانی میشه و بعد از به دنیا آوردن پسرانش زنده به گور میشه. بعد از زنده به گور شدن رئا، این دو کودک رو در رود تیبر میندازن به خیال اینکه این دو نفر هم غرق میشن. اما باز چیزی که آمولیس تصور میکرد رخ نداد و این دو کودک نجات پیدا کردن. رمولوس و رموس از ماده گرگی که در لوگوی باشگاه رم قرار گرفته شیر میخورن و بعد از بزرگ شدن، قاتل پدر و مادرشون رو میکشن و قدرت رو به دست میگیرن. البته ناگفته نمونه که در نهایت رمولوس برادر خودش رو میکشه و بر تخت پادشاهی مینشینه.

لوگوی باشگاه رم

داستان و افسانه ی جالبی بود که ممکنه دید خیلی ها رو نسبت به این طراحی لوگو تغییر بده. این یه داستان کوتاه از طراحی لوگوی باشگاه رم بود، اما ما بهتون پیشنهاد میکنیم کمی وقت بزارین و به لوگوی هر برند نگاه گذرا نداشته باشین. برای مثال می تونین تفسیر لوگوی برندهای داخلی و تفسیر لوگوی برندهای خارجی و معروف دنیا رو در ظریف گرافیک بخونین. برای مثال در ادامه معنای پنهان چند لوگو رو تفسیر می کنیم.
 

لوگوی باشگاه استقلال

اولین نکته در لوگوی باشگاه استقلال رنگ اون هست. آبی رنگ اعتماد و امنیته و در لوگوی استقلال آبی سلطنتی استفاده شده و در جذابیت این لوگو تاثیر زیادی داره. همان طور که مشاهده می کنید در کنار آبی از رنگ سفید هم استفاده شده که نشان پاکیزگی و آرامش بوده و رنگ طلایی به کار رفته در دو ستاره ی بالای لوگو نشان شجاعت و سلطنت هستن. اشکال هندسی بکار رفته در این طراحی لوگو عبارتند از دایره و بیضی و چند شکل منحنی. با مطالعه در روانشناسی اشکال هندسی متوجه میشین که دایره نماد دوستی و اتحاده و وسط دایره چند حلقه قرار گرفته که نشانه ی همکاری هست.

لوگوی استقلال

لوگوی باشگاه فولاد خوزستان

قبل از اینکه معنای لوگوی باشگاه فولاد خوزستان را بگیم به تصویر آن درست دقت کنین. به نظر شما این لوگو به چه معناست؟ رنگ های به کار رفته در این لوگو اتفاقی نیستن و نشانه ی رنگ فولاد در مراحل مختلف ذوب شدن هستن.

لوگو فولاد خوزستان

لوگوی ورساچ

با نگاه اول به این لوگو شما چهره ی زنی را می بینین که متعلق به مدوسا، زنی یونانی هست. در افسانه های یونان باستان اومده که مدوسا زنی زیبارو بوده و به خاطر اینکه خدایان را از خود رنجانده، مورد غضب واقع شده و موهاش تبدیل به مار شدن و اطرافیان وی با نگاه کردن به مدوسا به سنگ تبدیل می شدن. افسانه ی جالبیه و مشابه با آنرا ما هم در ادبیاتمان داریم; مثل ضحاک مار دوش. با خواندن معنای این لوگو شاید برای شما هم عجیب باشد که چرا برای چنین برند معروفی از این افسانه استفاده شده ؟! شاید به خاطر علاقه ی صاحبان این برند به این افسانه ی زیبا باشه و شاید به خاطر اینکه مدوسا قبل از نفرین شدن زیبایی چشمگیری داشته

لوگوی ورساچ

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288