مجوزها

معنا و مفاهیم نهفته در دل برخی از لوگوهای شناخته شده ی داخلی

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 14046 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

لوگو یا نشان برند در مرحله ی اول باید معنادار باشد و در کنار بامعنا بودن زیبایی و سادگی را نیز باید همراه داشته باشد. یکی از نکات مهم در طراحی لوگو حرفه ای دیدن نمونه لوگوهای زیاد و کشف معنای ارتباطی است. به همین خاطر ما در این مقاله سعی داریم برخی از لوگوهای داخلی را از نظر معنا تجزیه و تحلیل کنیم. با مطالعه این مقاله متوجه خواهید شد علاوه بر هنر و خلاقیت بایستی از علم طراحی و روانشناسی رنگ نیز برخوردار باشید. با ما همراه باشید.

لوگوی باشگاه استقلال

اولین نکته در لوگوی باشگاه استقلال انتخاب رنگ آن می ­باشد. رنگ آبی اعتماد و امنیت را منتقل می کند که در لوگوی استقلال آبی کلاسیک استفاده شده است. این رنگ دارای جذابیت و زیبایی های بصری زیادی است. همان طور که مشاهده می کنید در کنار رنگ آبی از رنگ سفید نیز استفده شده که نشان صداقت و آرامش بوده و رنگ طلایی در دو ستاره ی بالای لوگو نشان شجاعت و سلطنت  می باشد. اشکال هندسی بکار رفته در این طراحی لوگو خلاقانه عبارتند از دایره، بیضی و چند شکل منحنی. با مطالعه در روانشناسی اشکال هندسی متوجه می شوید که دایره نماد دوستی و اتحاد است. در وسط دایره چند حلقه قرار دارند که نشان همکاری می باشند. همانطور که مشاهده می کنید طراح مفاهیم و رسالت باشگاه استقلال را با تبحر و زیرکی در طراحی لوگو به کار گرفته است.

لوگوی استقلال

لوگوی باشگاه  فولاد خوزستان

به ترکیب رنگ لوگو فولاد استقلال دقت کنید. رنگ های به کار گرفته شده در آن با توجه به رنگ فولاد در مراحل مختلف ذوب است که مهم ترین ویژگی لوگو این باشگاه است که آن را خاص و منحصر به فرد کرده. یک طراح متخصص با توجه به معنای نام، المان ها و یا داستان یک برند ایده پردازی می کند تا به خلق لوگوی هوشمندانه بپردازد.

 

لوگو فولاد خوزستان

لوگوی سایپا

لوگوی شرکت خودروسازی سایپا را که استاد مرتضی ممیز، پدر گرافیک ایران طراحی کرده است. این لوگو از بناهای آجری مراغه الهام گرفته و بخاطر شباهت به لوگوی مرسدس بنز مورد توجه مؤسسین سایپا قرار گرفت. اثر هنری استاد ممیز به عنوان لوگوی رسمی سایپا معرفی شد. لوگوی سایپا از جمله نمونه های مینیمال و جذاب است که به راحتی به خاطر سپرده شد و تا کنون نیازی به باز طراحی و تغییرات نداشته است. این نوع آثار، از شگفتی های تبحر و تجربه یک طراح به شمار می رود.

لوگو سایپا

لوگوی هواپیمایی ملی ایران (هما)

استاد ادوارد زهرابین با الهام از طرح سرستون های تخت جمشید لوگوی شرکت هواپیمایی هما طراحی کرده است. در سال 2013 به عنوان بهترین لوگوی خدمت رسانی جهان معرفی گردید. علاوه بر مفاهیم پایه ای در برخی موارد حفظ و نمایش اصالت یک فرهنگ در طراحی لوگو مد نظر است. در این زمینه با شناخت آداب و رسوم، پیشینه یک ملت و محبوبترین المان های ملی می توان طراحی لوگوی ماندگاری را ارائه کرد.

 

لوگو هما

لوگوی شرکت ملی گاز ایران

این لوگو از لوله های خط گاز در سمت راست و چپ به قرینه تشکیل شده است که با طرح های اسلیمی تلفیق شده و این نشان از رشد و پیشرفت صنایع نفتی ایران دارد. لایه ی روبه بالای این لوگو نشان از استقلال و اسلامی بودن ایران و شعار معروف نه شرقی نه غربی دارد. همانطور که مشاهده می کنید چقدر می توان ظریف و خلاقانه تلفیقی از طرح های متفاوت را در کنار یکدیگر داشت که خوانایی و هارمونی در تمام ابعاد حفظ شود.

لوگو شرکت گاز

لوگوی بانک اقتصاد نوین

در این لوگو حروف ب، الف و ن در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. ترکیب این سه حرف باعث شده در نگاه اول لوگو شبیه به علامت درصد باشد که نشان دهنده ی سود و درصد بانکی می باشد. طراحی لوگو تخصصی مفاهیم را با المان های هوشمندانه منتقل می کنند. یک طراح با تجربه با توجه به نوع کسب و کار و دیدگاه مخاطب طراحی لوگو حرفه ای را انجام می دهد تا پیام برند را در یک نگاه به بیننده برساند.

لوگو اقتصاد نوین

لوگوی بانک صادرات

لوگوی بانک صادرات در بین سایر بانک های داخلی یکی از بهترین طراحی ها را به خود اختصاص داده است. این لوگو نشان دهنده ی دو دست می باشد که از دایره ی وسط که همان سرمایه و پول مشتری می باشد در حال محافظت هستند. علاوه بر این تفسیر، معنای دیگری نیز می تواند داشته باشد و آن نشان دهنده ی صادرات و واردات باشد. مفاهیم پایه ای و رسالت در طراحی لوگو بانک صادرات سهم بسزایی داشته است که در نگاه یک طراح بسیار حائز اهمیت است.

لوگو بانک صادرات

مفاهیم و معانی لوگوها را در نوع فعالیت، نوع مخاطبین، رسالت برند، نوع محصول، بازار هدف جستجو کنید. قطعا لوگوها حرف های بسیار برای گفتن و معرفی خود دارند. 

ما در ظریف گرافیک موفق شدیم با تلفیق خلاقیت و تجربه نمونه ای از سبک های خاص و منحصر به فرد را به دنیای تجارت، صنایع، کسب و کارها و بیزینس های مختلف ارائه کنیم و رضایت و اطمینان مشتریان جهانی را از آن خود نماییم. باعث غرور و افتخار ماست که این همراهی در پهنه جغرافیا روز به روز بیشتر و گسترده تر می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم نمونه لوگوهای ظریف گرافیک را بررسی کنید تا با سبک تخصصی تیم طراحی ما بیشتر آشنا شوید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288