مجوزها

طراحی لوگو در شیراز + نمونه کار

  • اشتراک گذاری:
24 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 3190 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

یکی از زیر ساخت های اصلی کسب و کار، لوگویی است که بتواند برای اولین بار برند را به مخاطبانش معرفی کند. این لوگو قرار است همیشه و همه جا نام، ماهیت و ارزش های برند را با خود حمل کند. پس اینکه چگونه طراحی شده، چه مضمونی داشته و چه پیامی را به مخاطب خود انتقال میدهد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

طراحی لوگو در شیراز نیز از این قائده مستثنا نیست. چنین لوگویی نیز باید پیامش را به مخاطبان محلی و غیر محلی برساند. پیامی که همسو با برند و علاقه مخاطب هدف، همخوانی داشته باشد. در این مطلب میخواهیم شما را با ویژگی‌های این نوع لوگو آشنا کرده و نمونه هایی از آن را نشان‌ دهیم.

قیمت-طراحی-لوگو

تا اینجا یادآوری شد که لوگو تا چه اندازه در توصیف درست برند حیاتی است اما باید ابتدا تعریف درستی از پروسه طراحی لوگو و هویت بصری ارائه دهیم.

لوگو چیست؟

لوگو میتواند یک مارک، علامت، آرم یا شاید یک نشان باشد که به یک شخص، شرکت، سازمان یا... نسبت داده میشود. اما فراتر از آن لوگو یک مفهوم است. سمبلی آغشته به احساسات که به یک برند هویت بخشیده و به آن جان میدهد. به این ترتیب مراحل خلق آن را طراحی لوگو گرافیکی گفته، و خلاق آن را نیز طراح لوگو مینامند. این وظیفه طراح لوگوست که با جمع آوری اطلاعات، تحقیق و بررسی کافی و البته خلاقیت عمل خود، برداشت خود را از برند به تصویر بکشد.

یک لوگوی حرفه‌ای متمایز، متناسب، ساده و کاربردی بوده که از خودنمایی ترسی ندارد. از این رو لوگویی خلاقانه و حرفه ای که بتواند بخوبی توجه مخاطب را جلب کرده و با وی ارتباط برقرار کند، در هر مکانی از جهان از جمله شهر شیراز یک نیاز اساسی است.

چرا هر کسب و کاری به لوگو نیاز دارد؟

هیچ چیز بهتر از یک لوگو خوب و متناسب با کسب و کار، مخاطب هدف را جذب نمیکند. برای همین در ادامه با شش ویزگی طراحی لوگو حرفه ای در شیراز آشنا میشوید:

1. برداشت اول مخاطب نسبت به برند است.

احتمالا اولین چیزی که مشتری یا مخاطب شما از برندتان میبیند، لوگوی شماست و میدانیم که برداشت اول از هر چیز یا کسی سرنوشت ساز است. اگر این برداشت به خوبی پیش نرود جبران آن کار آسانی نخواهد بود. آرم شما نیز در اینجا بعنوان چهره برند شما عمل میکند. اینجاست که طراحی یک لوگوی برجسته که بدون تردید توجه مخاطب را جلب کند، تا این اندازه مهم میشود. لوگوی شما نه تنها میگوید چه هستید بلکه باید نشان دهد چه میکنید و چرا کسی باید به ان اهمیت دهد.

فراخوان-طراحی-لوگو

2. مشتری را وفادار میکند.

شاید این ویژگی در لوگو، شما را متعجب کند اما لوگویی که به سادگی از یاد نرود باعث ایجاد وفاداری مشتری به برند میشود. برای همین است که میبینیم خیلی از مواقع برندها خودکار، لیوان و یا تیشرت های رایگان با لوگوی خود به مشتریان میدهند. اینکار نه تنها شخص مشتری را از همیشه خوشحال‌تر میکند بلکه همچنین آگاهی از برند (brand awareness) را افزایش میدهد.

لوگوتایپ-گرافیکی

3. حرفه‌ای بودن شما را ثابت میکند.

شاید برخی از کسب و کار ها، لوگو را نسبت به سابقه و موفقیت برند جنبه کوچکی بشمارند. اما دنیای مدرن امروزی با این ذهنیت مخالف است. لوگوی حرفه ای پایه های یک کسب و کار قابل اعتماد بوده و به آن اعتبار میدهد. بدون یک لوگوی معتبر هیچ کسب و کاری واقعی و رسمی نیست!

4. باعث جلب اعتماد میشود.

همانطور که قبلا گفته شد لوگو، به برند شما هویت و ماهیت خاص خودش را داده که با همان شناخته شود. برای همین اینکه لوگوی شما چگونه خود را معرفی میکند، در موفقیت کسب و کار موثر است. برای مثال سادگی، یک فاکتور مهم در طراحی لوگوتایپ شیراز است. مخاطب به پیچیدگی اعتماد نکرده و از جایی خرید خود را انجام میدهد که بتواند با شفافیت ارتباط برقرار کند. از این رو کسب و کاری که یک آرم و لوگوی معتبر داشته باشد مسلما نزد مشتری خود قابل احترام و اعتماد میشود.

جلب-اعتماد-مشتری-طراحی-لوگوی-شیراز

5. پر از احساسات است.

احساسات بخش غیر قابل توجیهی از تصمیمات ما را در بر میگرد. اولین ارتباط احساسی بین مشتری و برند نیز از قضا توسط لوگو صورت میگیرد. فراموش شدن چنین ارتباطی برای مخاطب تقریبا غیر ممکن است. از این رو طراحان حرفه‌ای لوگو دلیل خوبی برای تمرکز روی احساسات دارند.
 

6. شما را از رقبایتان متمایز میکند.

داشتن یک لوگوی خلاق باعث میشود تا شما هم، قطره‌ دیگری در دریا نباشید. لوگویی که از متفاوت بودن ترسی ندارد به این سادگی از ذهن مخاطب حذف نمیشود. برای همین باید به دنبال طراحی باشید که جرئت خلق این تفاوت را داشته و بتواند ارزش های برند شما را در قالب خلاقیت نشان دهد.

متمایز-بودن-از-رقبا

کاربرد طراحی لوگو در شیراز

حالا دیگر داشتن یک لوگو، کسب و کار بزرگ یا کوچک نمیشناسد. اگر شما میخواهید بعنوان هر چیز یا کسی شناخته شده یا مطرح باشید، به لوگوی اختصاصی خود نیاز دارید.

لوگو-شهر-شیراز

لوگو به تنهایی اِلمانی از هویت بصری شماست. اما اگر آن را همیشه با مداومت و به درستی نشان دهید، دیگر تنها یک آرم و نشان نخواهد بود بلکه سمبلی میشود از تمامی پیام های مثبت یک کسب و کار!

لوگوی شما قرار است در سایت، بسته بندی، کارت ویزیت، پوستر، بیلبورد، شبکه های اجتماعی و صدها جای دیگر استفاده شود؛ پس باید مطمئن شوید که این لوگو در مکانی درست و روبه‌روی چشم مخاطب قرار بگیرد تا در ذهن اشخاص به خوبی حک شود.

لوگو-شیراز

طراحی لوگو در شیراز توسط ظریف گرافیک

ما در استودیوی ظریف گرافیک با شوق، علاقه و تعهد به کارمان، با افتخار سفارش های آنلاین طراحی لوگوی شما در شیراز را میپذیریم. برای مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت طراحی لوگو در شیراز از طریق قسمت  تماس با ما  در سایت با ما ارتباط بگیرید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288