مجوزها

چگونه سئو رشد کسب و کارهای آنلاین را تضمین میکند؟

  • اشتراک گذاری:
1 اردیبهشت 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1661 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

جهت موفق بودن سئو یک وب سایت باید اطمینان حاصل نمایید هر آنچه را که در موتور های جستجو ، مرتبط با کسب و کار شما سرچ می شود در محتویات سایت تان گنجانده شده است. بعبارتی محتوای سایت باعث جذابیت در فرایند سرچ موتور های جستجو شود .هر چقدر سایت با قوانین و استاندارد های سئو طراحی شود می توان به رتبه های بالاتری از صفحه دست یافت. برای آشنایی با سئو، در ادامه با ظریف گرافیک همراه باشید.

تولید محتوا و سئو ظریف گرافیک

بهینه سازی یا سئو چیست؟

در واقع SEO  مخفف Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد . سئو پروسه ای ساده نیست که به راحتی بتوان آن را پیاده سازی کرد و نیازمند دانش بالا، علم پیش زمینه ای و بردباری است زیرا موتور های جستجو دائما الگوریتم های رتبه بندی خود را تغییر می دهند بر این اساس مهندسین همواره باید به روز باشند تا توانایی پیاده سازی موفق سئو را داشته باشند . سه موتور جستجوی بزرگGoogle , Yahoo , Bing  هستند که کاربران کلمات کلیدی مورد نظر خود را از این طریق سرچ می نمایند . همانطور که می دانید گوگل یک ابزار تبلیغاتی جهانی است که به صورت رایگان در اختیار همه مشاغل و کسب و کارها قرار گرفته است. سایت هایی در این میان موفق به برد هستند که جایگاه بالاتری از نظر تبلیغات کسب نمایند و در طولانی مدت هزینه های کمتری را برای شما خواهد داشت .

سئو و تولید محتوا

اهمیت و جایگاه سئو در کسب و کارهای آنلاین

حضور در صفحه اول موتور جستجو و یا عدم حضور آن می تواند باعث موفقیت و رشد یک کسب و کار آنلاین و یا ورشکستگی آن گردد . هرچه در بهینه سازی سایت موفق تر باشیم میتوانیم امتیازات زیر را به دست آوریم .

1.کاربران اولویت انتخاب خود را به 5 لینک بالاتر اختصاص می دهند که 67% کلیک ها را شامل می شود . این مهم خود باعث افزایش بازدید گنندگان سایت می شود .

2.سئو صرفا برای موتورهای جستجو نیست اجرای استراتژی های عالی و خوب در این رابطه باعث می شود تجربه کاربری و کاربردی شدن وب سایت بهبود یابد .

3.هر چقدر کاربران اینترنت آدرس سایت شما را در سرچ های مختلف به دست آورند و این لینک ها را در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک ، گوگل پلاس ، توییتر و دیگر شبکه ها به اشتراک بگذارند باعث رونق وبسایت شما در شبکه های اجتماعی می گردد .

کسب رتبه بالا

سئو داخلی و سئو خارجی چیست؟

گوگل بیش از 200 سیگنال برای درجه بندی سایت ها در نظر می گیرد که به دو بخش داخلی و خارجی سایت تقسیم می شوند .

بهینه سازی داخلی : این بخش شامل : کلمات کلیدی – تگ ها ( عنوان – توضیحات ) – بهینه سازی محتوا – لینک های داخلی – ساختار استاندارد آدرس های سایت – تعیین درست نام و توضیحات تصاویر 

سئو داخلی سایت : علاوه بر آنچه در مطلب فوق ذکر شد سئو و استاندارد های آن در بخش داخلی سایت برای قرار گرفتن در رده های بالای سرچ سایت باید رعایت گردد در بهینه سازی خارجی که کاملا اعمالی خارج از سایت اتفاق می افتند باید:

* سایت لینک هایی شامل محتویات مفید و ارزشمند داشته باشد در اینصورت همانطور که گفتیم مسلما توسط کاربران شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود . از جمله فعالیت هایی که می توان در موتورهای جستجو صفحات را به صفحات مفید و معتبر تبدیل کرد می توان به موارد زیر اشاره کرد :

1.نوشتن وبلاگ      2.ارسال کامنت در سایت ها    3.گذاشتن پست در گروه ها و انجمن ها     4.ثبت سایت در دایرکتوری    4.مشارکت در سایت هایی که پرسش و پاسخ دارند

شبکه های اجتماعی : ساخت پروفایل و به اشتراک گذاشتن مقالات در این شبکه ها

شبکه های شِیرِ بوکمارک : از دسته شبکه های اجتماعی هستند که کاربر می تواند صفحات مورد علاقه را ذخیره کند و با دیگران Share  کنند که می توان در ایجاد ترافیک ورودی هم تأثیر داشته باشند .

افزایش رتبه سایت

تا اینجای مقاله حتما متوجه دو موضوع و اصل اساسی در مورد بهبود سئو شده اید :

1.تاثیر رفتار کاربران بر سئو : هرچه میران کلیل شدن لینک های سایت از طرف کاربران بیشتر باشد حتی اگر در رده های پایین صفحه سرچ باشید گوگل جایگاه سایت را بهبود می بخشد .

2. میزان ماندگاری کاربرها در یک سایت از نظر گوگل اهمیت ویژه ای دارد .

* سئو کلاه سفید : در این روش تمامی اصول و استاندارد های سئو رعایت می شود و برای جلب رضایت مشتریان فعالیت می کند .

* سئو کلاه سیاه : در این روش تکنیک ها و قواعد رعایت نمیگردد برخلاف سئو کلاه سفید هدف فقط فریب موتور های جستجو است و رضایت مشتری مد نظر نیست . این کار صرفا برای بازدید بیشتر و قرار گرفتن در اولویت های لیست موتورهای جستجو است .

برای دانستن بهتر این موضوع به توضیح مختصری از الگوریتم  Rank Brain می پردازیم

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

الگوریتم Rank Brain

Rank Brain  الگوریتمی است که بر پایه یادگیری مستمر است و طبق رفتار کاربران رتبه بندی سایت را با هوش مصنوعی بهینه می نماید . به عنوان مثال در پی سرچ کلمه ای یا موضوعی بر روی لینکی از ظریف گرافیک کلیک کرده اید گوگل این رفتار را آنالیز می کند اگر کاربر پاسخ مورد نظرش را پیدا کرد و دیگر عبارت مشابه را در گوگل سرچ نکند الگوریتم Rank Brain  یک امتیاز مثبت برای صفحه سرچ شده در نظر میگیرد و هر چه این میزان سرچِ موفق بیش تر باشد نتایج را گوگل اصلاح خواهد کرد . همینطور اگر صفحه ای در رتبه بندی دست اول جستجوی گوگل قرار گرفته باشد اما در جستجو مطلب مورد نظر کاربر جواب یافت نشود و مجددا در موتور جستجو عبارت را سرچ نماید در این مورد نیز گوگل می داند صفحه مورد نظر مورد توجه کاربر نیست و در سرچ های مختلف کاربران اگر با نتایج مشابه روبرو شود گوگل جایگاه آن صفحه را در رتبه های اول صفحه سرچ نمی داند در پی آن صفحه دستخوش تغییرات خواهد شد .

تولید محتوا

دو نکته مهم در مورد الگوریتمRank Brain باید بدانید.
 

CTR یا نرخ کلیک

تعداد انتخاب های سایت از سوی کاربران – متوسط کلیک ها برای دیده شدن بین 0 تا 100 خواهد بود. اگر سایتی که در رتبه پایین تر باشد ولیCTR بالاتری داشته باشد  در طولانی مدت گوگل جای آن سایت را در رتبه بندی عوض خواهد کرد . زیرا کاربران شانس کمتری به سایت های پایین صفحه سرچ می دهند .

Dwell Time

مدت زمان ماندن در سایت . از زمانیکه کاربر وارد سایت می شود تا زمانیکه دوباره به موتور جستجو گوگل باز می گردد و عبارت دیگری را سرچ میکند . زمان حضور کاربر برای سنجش ارزشمندی صفحات 3 دقیقه و 10 ثانیه است .

و در آخر ظریف گرافیک توصیه میکند همواره برای داشتن بازدید بالا ، مشتریان بیشتر ، سرچ های رتبه بالا و ارزشمندی از طرف گوگل باید سئو سایت را بهبود بخشید تا به کسب و کارتان رونق دهید و همواره به روز بودن و هماهنگ بودن با الگوریتم های سرچ گوگل را در اصل امور طراحی و تولید محتوای سایت خود قرار دهید .

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288