مجوزها

چطور در شبکه ی اجتماعی اینستاگرام تبلیغات هدفمند داشته باشیم؟

  • اشتراک گذاری:
20 تیر 1397 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 3574 0 طراحی سایت
آنچه در این مطلب می خوانید:

شبکه های اجتماعی امروزه از محبوبیت بسیار بالایی در کل جهان برخوردار می باشد. قبلا در این سایت (ظریف گرافیک) در مورد نقش اینترنت و فضای مجازی و همچنین تبلیغات در برندینگ صحبت کردیم. با نگاهی گذرا به پیشرفت و رشد اینترنت شبکه های اجتماعی زیادی را بخاطر می آوریم که زمانی برای خود جایگاه مناسبی داشتند اما امروزه از رونق افتاده اند. در این بین در چند سال اخیر، یعنی 6 تا 7 سال قبل تا کنون شبکه هایی مانند اینستاگرام و پیام رسان هایی مانند تلگرام از جایگاه بسیار خوب و شگفت انگیزی بین کاربران اینترنت برخوردار می باشند. شاید یکی از دلایل محبوبیت اینستاگرام نسبت به فیسبوک، گوگل پلاس و توییتر این بود که مخاطبان اینترنت و شبکه های اجتماعی که اغلب نسل جوان هستند از متن و نوشته خسته شده بودند و ارتباط خوبی با عکس برقرار کردند و اطلاع رسانی با تصویر در اینستاگرام روز به روز با استقبال بیشتری مواجه شد.

 

تبلیغات

 

اینستاگرام امروزه بیش از 400 میلیون کاربر دارد که این آمار روز به روز در حال رشد می باشد. در بین این کاربران گروه سنی 18 تا 29 بیشترین تعداد را دارند که حدود 55 درصد کل جمعیت اینستاگرام می باشد. جذاب بودن اینستاگرام به حدی است که 59 درصد کاربران روزانه به این شبکه سر میزنند و این باعث شده است تا فرصت بسیار خوبی برای معرفی محصولات یک برند و برندینگ و بازاریابی مجازی و اینترنتی باشد. اگر قصد معرفی کسب و کار و برند یا تبلیغات دارید این فرصت را غنیمت بشمارید. اما تبلیغات در اینستاگرام اصول خاصی دارد که لازم است رعایت کنید تا بتوانید نتیجه ی خوبی از کارتان داشته باشید. در ادامه برخی از این نکات را بیان خواهیم نمود.

 

تبلیغات

 

نکات مهم در تبلیغات  اینستاگرام

  • در اولین مرحله شروع تبلیغات باید جمعیت و افراد هدف را شناسایی کنید. هر برند و محصول مخاطبان خاص خود را دارد. سن، تحصیلات، منطقه ی جغرافیایی و ... اهمیت زیادی در نوع عکس ها و همچنین زمان پست گذاشتن دارند.

  • یکی از مهم ترین نکات در تبلیغات در اینستاگرام زمان می باشد. تجربه نشان داده است که به زمان پست گذاشتن باید توجه ویژه ای داشت. بهتر است بازه های زمانی مختلفی را امتحان کنید. از آنجا که ساعت شلوغی اینستاگرام برای کاربران هدف مختلف متفاوت می باشد پس با توجه به سن و ساعت بیکاری و اوقات فراغت فالوورهای خود زمان مناسب را پیدا کنید. تجربه نشان داده است که بازه ی زمانی 5 تا 7 بعدازظهر زمان بسیار خوبی برای پست گذاشتن می باشد زیرا در این زمان بیشتر افراد در حال برگشت از سرکار یا دانشگاه بوده و در حال چک کردن صفحه ی اینستاگرام خود می باشند. بازه ی زمانی بعدی 9 تا یک شب می باشد. در این زمان افراد کاری انجام نمی دهند و بعد از شام در حال استراحت و چرخیدن در اینستاگرام می باشند. این زمان فرصت بسیار خوبی برای تبلیغات می باشد. بازه ی زمانی 7 تا 9 صبح برای تمام انواع تبلیغات مناسب نمی باشد اما اغلب در این بازه ی زمانی افراد مختلف در حین رفتن به سر کار ممکن است اینستاگرام را چک کنند.

 

تبلیغات

 

  • تعداد پست هایی که در طول روز می گذارید باید کم و با فاصله ی زمانی مطلوب باشد. بهتر است بین هر پست حداقل 6 ساعت فاصله باشد. تبلیغات زیاد و بدون وقفه تاثیر بسیار بدی در ذهن بیننده خواهد گذاشت.

  • در انتخاب عکس دقت کنید. آمار نشان داده است 38 درصد تصاویری که چهره ی جذاب و شاد و خندان دارند بیشتر مورد توجه قرار گرفته و لایک بیشتری دریافت کرده اند.

 

طراحی

 

  • سعی کنید اگر برای برند خاصی تبلیغات می کنید، تصاویر متفرقه و بی ارتباط به فعالیت برند در صفحه قرار ندهید.

  • تصاویر و یا ویدئوهایی که قرار می دهید با آداب و فرهنگ جامعه و اکثریت مردم مطابقت داشته باشد.

  • بهتر است در بین تصاویر از ویدئو نیز استفاده کنید. ویدئویی در صفحه قرار دهید که جذاب باشد و افراد بیشتری را به سمت خود جذب کند.

  • سعی کنید در صفحه ی خود تاریخ برگزاری نمایشگاه های مرتبط با کسب و کار و برند خود را قرار دهید.

  • از هشتگ به درستی استفاده کنید. در بین هشتگ های مربوط به حوزه ی کاری برندتان از هشتگ هایی که بیشتر در اینستاگرام جستجو می شوند نیز استفاده کنید.

 

شبکه های اجتماعی

 

  • با شرکت های مرتبط با صنعت و برند خود در ارتباط باشید و آنها را فالو و لایک کنید.

  • آدرس سایت خود را در پروفایل قرار دهید.

  • تصویر مناسب برای پروفایل انتخاب کنید. ما به شما توصیه می کنیم از لوگو برای این منظور استفاده کنید.

این ها تعداد اندکی از مواردی هستند که باید در تبلیغات در شبکه های اجتماعی و مخصوصا اینستاگرام دقت شوند. در مقالات بعد اصول تبلیغات صحیح و روش های بهینه کردین تبلیغات را بیان خواهیم کرد. با ما در ظریف گرافیک همراه باشید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288