مجوزها

باید و نبایدهای تبلیغات موثر و هدفمند در شبکه های اجتماعی

  • اشتراک گذاری:
20 تیر 1397 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 3888 0 طراحی سایت
آنچه در این مطلب می خوانید:

اهمیت شبکه های اجتماعی مساله ی قابل چشم پوشی نمی باشد. همه ی ما در طول روز بار ها و بارها به این شبکه ها سر می زنیم و خیلی از اوقات با بودن در این محیط پر رمز و راز مطالب جدیدی یاد می گیریم. همان طور که قبلا بیان کردیم رشد روز افزون شبکه های اجتماعی فرصت بسیار مناسبی را برای برندینگ و تبلیغات در دنیای مجازی فراهم کرده است. شما نیز بارها صفحه های برندهای مختلف را در این شبکه ها دیده اید و ممکن است این تبلیغات باعث شده باشد که به سمت این برندها تمایل پیدا کرده باشید و در برنامه ی خود خرید از این برندها را قرار داده باشید. اما شاید برای شما سوال باشد که چرا برخی از برندها در تبلیغات شبکه های اجتماعی موفق تر می باشند و یا بهتر است سوال را به گونه ای دیگر مطرح کنیم، باید و نبایدها در تبلیغات شبکه های اجتماعی چه چیزایی می باشند؟ ما در ظریف گرافیک این موارد را بیان خواهیم کرد. پس با ما باشید.

تبلیغات

 

اصول مهم در تبلیغات در شبکه های اجتماعی

شما به عنوان شخصی که قصد دارید برند خود را در شبکه های اجتماعی معرفی کنید یا کسی که تصمیم دارد تا به عنوان مدیر تبلیغات پا به شبکه های اجتماعی بگذارد باید برخی از اصول را رعایت کنید که در ادامه بیان می شوند.
 

آشنایی کامل با برند مورد نظر

اگر یک برند و خدمات آن برای شما ناشناخته باشد مطمئنا قادر نخواهید بود آن را به دیگران معرفی کنید. چطور می توان دیگران را در مورد موضوعی متقاعد کرد در صورتیکه خودتان از آن موضوع اطلاعی ندارید. پس قبل از شروع به تبلیغات تمام مسائل مربوط به برندتان را بدانید و بعد شروع به تبلیغات کنید.
 

برای خود استراتژی تعیین کنید

قبل از شروع کار برنامه ریزی کنید و استراتژی تعریف کنید. پا گذاشتن در دنیای مجازی بدون برنامه نمی تواند برای شما مفید باشد. فرصت بودن در دنیای مجازی را غنیمت بشمارید و با یک برنامه ی درست وارد این محیط رقابتی رایگان شوید.

 

تبلیغات

 

به دیگران نشان دهید که در حوزه ی کاریتان کارشناس خبره هستید

لحن بیان و گفتار شما و مطالبی که انتشار می دهید در دیدگاه مخاطبان نسبت به شما تاثیر بسیار زیادی دارد. اگر مخاطب شما را به عنوان یک کارشناس بداند مطمئنا به تبلیغات شما بیشتر اعتماد خواهد کرد و همین باعث افزایش مخاطب خواهد شد.
 

متفاوت باشید

تکرار عکس، متن و یا ویدئوهای مختلف باعث انزجار مخاطب می شوند. همیشه ذهن انسان به سمت آنچه با دیگران متفاوت می باشد جذب می شود. سعی کنید متفاوت باشید.
 

تبلیغاتی ننویسید

تجربه نشان داده است که متن و نوشته های تبلیغاتی برای مخاطب جذاب نمی باشند، پس از نوشتن متون تبلیغاتی بپرهیزید. سعی کنید معرفی محصولات و برند را به صورت داستان پیش ببرید. لحن و گفتار عامیانه باعث احساس نزدیکی بین مخاطب و شما خواهد شد.

 

تبلیغات

 

برای شناخت مخاطبان خود زمان بگذارید

شما قبل از نوشتن مطلب باید بدانید با چه کسانی در تعامل هستید. نوع گفتار و نوشتار برای هر قشر فرق خواهد داشت. شما باید از زمان آنلاین بودن مخاطبان خود مطلع باشید و بر این اساس پست های تبلیغاتی خود را قرار دهید.
 

انتقاد پذیر باشید

بحث و مجادله با مخاطب کار بسیار اشتباهی است که اغلب دچار آن می شوند. همیشه این نکته را باید در ذهن داشت که انتقاد چه در محیط دنیای واقعی و چه در دنیای مجازی یک نقطه ی مثبت برای پیشرفت شما می باشد. پس از این فرصت استقبال کنید.
 

از تغییرات در شبکه های اجتماعی مختلف آگاه باشید

شما به عنوان شخصی که کارشناس شبکه های اجتماعی می باشد باید از تمام امکانات و مسائل و چالش های آن آگاه باشید و مدام در حال بررسی تغییرات شبکه های اجتماعی باشید. هیچ وقت گمان نکنید در این دنیای پیچیده خبره هستید و دیگر نیازی به دانستن نیست.

 

تبلیغات

 

تمرکز خود را حفظ کنید

تبلیغات در دنیای مجازی بسیار پیچیده می باشد و از دست رفتن تمرکز یک امر طبیعی می باشد، اما شما به عنوان مدیر و کارشناس با تجربه باید تمرکز خود را تا حد امکان حفظ کنید و مسائل پیچیده ی شبکه های اجتماعی را به خوبی حل کنید.
 

نتایج کار را تجزیه و تحلیل کنید

بازخورد هر تبلیغ و یا به عبارتی دیگر پست که در هر شبکه ی اجتماعی قرار می دهید را بررسی کنید و سپس برای یک تبلیغ درست و بهینه در زمان مناسب تصمیم گیری کنید.
 

صداقت داشته باشید

صداقت در تبلیغات تاثیر بسیار زیادی در محبوبیت شما در بین مخاطبان دارد. شک نکنید که دروغ و اغراق در تبلیغات به سادگی قابل تشخیص می باشد و از همه مهم تر اینکه مخاطبان شما انسان های باهوشی می باشند.

 

شبکه های اجتماعی

 

مواردی که در بالا بیان شدند تعدادی از باید و نبایدها در تبلیغات در انواع مختلف شبکه های اجتماعی می باشند. همان طور که قبلا بیان شد اینستاگرام محبوب ترین شبکه اجتماعی می باشد که تبلیغات بهینه و هدفمند در آن اصول خاص خود را دارد که قبلا در سایت ظریف گرافیک در مورد آن بحث کردیم. برای داشتن تبلیغات هدفمند پیشنهاد می کنیم مقالات قبل را مطالعه کنید. 

شاد و پیروز باشید...

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288