مجوزها

بهترین شیوه ی استفاده از شبکه های اجتماعی برای کسب و کارهای کوچک

  • اشتراک گذاری:
28 خرداد 1397 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1582 0 طراحی سایت
آنچه در این مطلب می خوانید:

شبکه های اجتماعی در دنیای پر از رقابت امروز نقش و جایگاه بسیار مهمی دارن و به یکی از ارکان اصلی برندینگ و تبلیغات تبدیل شدن. همون طور که یه عده به شبکه های اجتماعی برای سرگرمی نگاه میکنن، یه عده این شبکه ها رو یه فرصت برای تبلیغات می بینن. دیگه مثل گذشته نیست که بشه تنها با طراحی لوگو حرفه ای، طراحی کارت ویزیت و سایر عناصر تبلیغاتی و تبلیغات محیطی ، برند رو در ذهن ها ثبت کرد. در دنیای امروز باید دیدگاه رو نسبت به دنیای مجازی تغییر داد. در ادامه قصد داریم در مورد روش استفاده از شبکه های اجتماعی برای کسب و کارهای کوچک صحبت کنیم. با ظریف گرافیک همراه باشین.

شبکه های اجتماعی

بسیاری از کسب و کارهای کوچیک با ورود به دنیای تجارت تصمیم میگیرن از تبلیغات در شبکه های اجتماعی برای برندینگ استفاده کنن. اما خیلی وقتا از این نکته غافل هستن که رقابت در دنیای امروز به شدت بالاست و باید با خلاقیت زیاد و تولید محتوای مناسب پا به عرصه ی تبلیغات درشبکه های اجتماعی گذاشت. برای شروع تبلیغات در شبکه های اجتماعی در مرحله ی اول نیاز به یک طراح گرافیک با ذهن خلاق دارین، اما این یک شرط لازمه و کافی نیست. با یه نگاه ساده به شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام کاملا متوجه میشین که تعداد انگشت شماری از این کسب و کارها تونستن به موفقیت دست پیدا کنن و دلیلش اینه با فوت و فن کار آشنا بودن.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

مخاطبانتون رو بشناسین

این نکته رو همیشه به خاطر داشته باشین، هر شبکه ی اجتماعی مناسب تجارت و فعالیت خاصی هستن. برای مثال افراد متخصص و حرفه ای ها رو میتونین در لینکدین پیدا کنین یا شغل های مربوط به صنعت مد، اینستاگرام رو انتخاب کردن. در مقابل فیسبوک و توییتر برای اکثر کارها مناسب هستن و طرفدارای زیادی هم دارن. پس در مرحله ی اول تجزیه و تحلیل کنین که مخاطبان شما بیشتر در کدوم شبکه ی اجتماعی فعالیت دارن. درست تحقیق کنین و آمار لازم رو بر اساس سن، تعداد و پیشینه ی اقتصادی مخاطبان بدست بیارین. حواستون باشه، هر چقدر برای این مرحله بیشتر وقت بزارین، مطمئنا نتیجه ی بهتری از تبلیغاتتون میبینین.

برندینگ

پست گذاری مرتب رو در برنامه هاتون قرار بدین

کاربران شبکه های اجتماعی در اکثر ساعت ها در حال مرور صفحات مختلف هستن. پس سعی کنین به طور مرتب محتوای جذاب بزارین تا بعد از یه مدت در ذهنشون به خوبی ثبت بشین. البته به این نکته هم توجه داشته باشین که مطالب و تصاویری که در صفحات شبکه های اجتماعی قرار میدین، مرتبط با حوزه ی کاری تون باشه. هر اندازه اطلاعاتی که در اختیار دیگران قرار میدین، مفیدتر باشه به همون اندازه مخاطبان بیشتری رو به سمت خودتون جذب می کنین.

دیجیتال مارکتینگ

به انتقادات دیگران توجه کنین

وقتی در ابتدای شروع یک فعالیت هستین، این کاملا طبیعیه که بیشتر مورد انتقاد قرار میگیرین. از انتقادات دیگران ناراحت نشین و به اصطلاح میدون رو خالی نکنین. انتقادات رو تجزیه و تحلیل کنین و سعی کنین برطرف بشن. بعد از گذشت زمان کاملا به مفید بودن خرده گرفتن های دیگران و زیر ذره بین رفتن توسط سایر رقبا پی میبرین.

برندینگ در شبکه های اجتماعی

از حرکت نایستین

برای اینکه به همه ثابت کنین که یک برند رو به رشد و تیم قوی هستین، سعی کنین هر روز به خدماتتون اضافه کنین. این یک واقعیت سخته که در دنیای امروز یک لحظه که از حرکت رو به جلو متوقف بشین، چندین پله به عقب بر میگردین، چون رقباتون با سرعت تمام در حال حرکت و پیشرفت هستن. شبکه های اجتماعی فرصت خوبی هستن تا نشون بدین چه خدماتی رو اضافه کردین و تصمیم دارین چه کارهایی در آینده انجام بدین.
 

Call to action ایجاد کنین

با قرار دادن اطلاعات مفید و البته جذاب، از تکنیک call to action استفاده کنین و مخاطبانتون رو وادار کنین مطالبتون رو با دیگران به اشتراک بزارن. با استراتژی درست و خلاقیت می تونین باعث بشین مخاطب نسبت به محتوای شما عکس العمل نشون بده.

call to action

تبلیغات در شبکه های اجتماعی و برندینگ راه و روش و اصول خاص خودش رو داره، مواردی که در بالا بهشون اشاره کردیم برای برندینک کسب و کارهای کوچک مفید هستن. اما برای داشتن تبلیغات هدفمند در شبکه های اجتماعی مطمئنا کار کمی پیچیده تر خواهد بود. اگه قصد دارین از قافله تبلیغات در دنیای مجازی عقب نمونین، لازمه بدونین ظریف گرافیک به خوبی میتونه کمک تون کنه. تیم ظریف گرافیک، علاوه بر طراحی لوگو، طراحی بسته بندی، طراحی پوستر و سایر عناصر تبلیغاتی، در حوزه ی تبلیغات در شبکه های اجتماعی و دیجیتال مارکتینگ فعالیت داره و تونسته در این راه به موفقیت های خوبی دست پیدا کنه.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288