مجوزها

تاثیر فعالیت در شبکه های اجتماعی روی سئو و بهینه سازی سایت

  • اشتراک گذاری:
20 تیر 1397 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 4133 0 طراحی سایت
آنچه در این مطلب می خوانید:

شبکه های اجتماعی و فعالیت در آن نقش بسیار مهمی در سئوی سایت دارد. تا به حال مطمئنا در شبکه های اجتماعی مانند توییتر یا اینستاگرام مشاهده کرده اید که برخی فعالیت بسیار بالایی داشته و لینک سایت خود را در صفحه ی خود قرار می دهند و از طرفی لینک از سایت به صفحات خود در شبکه ی اجتماعی برقرار می کنند. بنظر شما دلیل این کار چیست؟

 

 

اگر شما قصد دارید تا امتیاز خوبی در گوگل داشته باشید باید بدانید که تنها محتوانویسی و بهینه کردن سایت کافی نیست، چون رقبای شما در همه جا در حال فعالیت می باشند. البته محتوانویسی درست در اولویت می باشد که ما قبلا اشتباهات رایج در محتوانویسی را بیان کردیم. پس ما به شما توصیه می کنیم از همین امروز به فعالیت در شبکه های اجتماعی توجه بیشتری داشته باشید. در ادامه ما به شما چند توصیه برای لینک سایت با شبکه های اجتماعی خواهیم داشت. پس با ما باشید.

 

 

شبکه های اجتماعی که فعالیت در آنها برای شما امتیاز خوبی محسوب می شوند عبارتند از اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، گوگل پلاس و لینکدین. قبلا در این سایت  در مورد تبلیغات بهینه و هدفمند در اینستاگرام صحبت کردیم. امروز قصد داریم در مورد سایر شبکه های اجتماعی و اهمیت آنها بیشتر صحبت کنیم.
 

تعداد توییت های سایت خود را جدی بگیرید

آیا شما در توییتر فعال هستید؟ چقدر به توییت کردن اهمیت می دهید؟ چند مرتبه درباره ی سایت شما در توییتر متن نوشته می شود؟ اگر تا امروز به این کار توجه نداشته اید لطفا بعد از این به آن فکر کنید. الگوریتم های گوگل بر اساس تعداد توییت های شما به امتیازتان اضافه می کنند. این ویژگی از سال 2015 در الگوریتم های موتورهای جستجوی گوگل اضافه شده است.

 

 

اما نکته ی بسیار مهمی که در اینجا وجود دارد این است که آیا صرف ایجاد یک اکانت در توییتر و اشتراک گذاشتن لینک سایت در آن امتیاز برای وب سایت شما به حساب می آید؟ مطمئنا خیر. اشتراک گذاری لینک سایت تنها توسط اکانت هایی که اعتبار بالایی در توییتر دارند امتیاز برای شما محسوب می شود. اعتبار بالا به معنای داشتن اکانت به مدت طولانی با فعالیت بالا می باشد. یکی دیگر از نکات مهم در مورد اعتبار یک اکانت تعداد افرادی می باشد که شما را فالوو می کنند و باید بدانید تعداد افرادی که شما آنها را فالو می کنید نیز اهمیت زیادی دارند. اعتبار اکانتی بالاست که تعداد فالوورهای زیاد و تعداد فالوینگ کمی داشته باشد. تعداد تقریبا مساوی فالوور و فالووینگ امتیاز خوبی را برای شما به همراه نخواهد داشت.
 

تا چه اندازه به فعالیت اکانت خود در گوگل پلاس اهمیت می دهید؟

باید این نکته را بدانید که گوگل به فعالیت اکانت شما در گوگل پلاس اهمیت بسیار زیادی می دهد. پس به شما توصیه می کنیم به این شبکه ی اجتماعی اهمیت زیادی بدهد. لینک سایت خود را در گوگل پلاس به اشتراک بگذارید. از اکانت هایی که  اعتبار بالایی در آن دارند بخواهید تا لینک شما را به اشتراک بگذارند. اشتراک گذاشتن لینک سایت شما توسط اکانت های معتبر در امتیاز شما تاثیر بسزایی دارد.

 

 

تصاویر سایتتان را در flickr به اشتراک گذاشته اید؟

اشتراک گذاری تصاویر در شبکه ی اجتماعی بسیار محبوب flickr این امکان را به شما می دهد تا با هر تصویر به اشتراک گذاشته شده یک لینک به وب سایتتان ایجاد کنید. فعالیت درست و زیاد در flickr باعث می شود کم کم لینک های بسیار معتبری به سایت شما ایجاد شود. پس از امروز به این گزینه نیز فکر کنید.

 

 

فعالیت در لینکدین را در برنامه ی خود قرار دهید

لینکدین محبوب ترین و معتبرترین شبکه ی اجتماعی برای معرفی سایت شما می باشد. برای شروع فعالیت در این سایت ابتدا یک پروفایل تجاری و شرکتی ایجاد کنید. در پروفایلتان زمینه ی کاری و تمام تجارب و تخصص هایی که دارید را مشخص کنید. به برقراری ارتباط با افرادی که در زمینه ی کاری شما فعالیت دارند بپردازید و مطالبی از سایتتان را که فکر می کنید مفید و جذاب هستند را در لینکدین قرار دهید. این کار باعث می شود با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنید و به مرور لینک  سایت شما در جاهای معتبری به اشتراک گذاشته می شود و این یک امتیاز بسیار مهم برای وب سایتتان محسوب می شود.

 

 

فعالیت شما در فیسبوک به چه اندازه می باشد؟

شما اگر قصد دارید تا امتیاز خوبی داشته باشید به یک یا دو شبکه ی اجتماعی بسنده نکنید. فعالیت در تمام شبکه های اجتماعی را در برنامه ی کاری خودتان قرار دهید. فعالیت در فیسبوک را جدی بگیرید. یک اکانت فعال و معتبر را در فیسبوک ایجاد کنید و مطالبتان را در آن به اشتراک بگذارید.

 

 

توجه به شبکه های اجتماعی برای سئو و اعتبار سایت ها در سال های اخیر به این خاطر افزایش یافته است که گوگل در الگوریتم های خود ویژگی جدیدی به نام social signal قرار داده است. این بدان معناست که شما هر اندازه فعالیت بیشتری در شبکه های اجتماعی داشته باشید به همان اندازه گوگل به شما امتیاز می دهد. اما ما به شما توصیه می کنیم تنها به شبکه های اجتماعی که در بالا به آنها اشاره کردیم بسنده نکنید. تمام شبکه های اجتماعی که می شناسید حتی اگر از محبوبیت بالایی برخوردار نمی باشند را جدی بگیرید و وب سایتتان را در آن ها معرفی کنید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288