مجوزها

اصول و نکات مهمی که باید در طراحی و زیباسازی سایت بدانید

  • اشتراک گذاری:
27 تیر 1397 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 2792 0 طراحی سایت
آنچه در این مطلب می خوانید:

با رشد روز افزون اینترنت امروزه شاهد این هستیم که بیشتر کارها و خرید و فروش محصولات مختلف از طریق وب سایت انجام می شوند و سایت یک واسط بین فروشنده و مشتری می باشد و ظاهر آن باید به گونه ای باشد که کاربر را به خود جذب کند. بسیاری از طراحان سایت در گذشته گمان می کردند با کدنویسی و راه اندازی سایت کار تمام شده است، اما امروزه به همه ثابت شد که زیبایی و کاربرپسند بودن آن اهمیت بسیار بالایی دارد و می توان اهمیت آنرا به اندازه ی کدنویسی و انتخاب هاست و دامنه دانست. اولین کار بعد از خرید هاست و دامنه برای یک سایت این است که قالب جذاب، ساده و گیرا برای آن طراحی شود. اما طراحی قالب منظم و جذاب نیازمند دانستن اصول خاصی می باشد که در ادامه این موارد را بیان خواهیم کرد.

طراحی

 

اصول طراحی قالب سایت

با نگاهی گذرا به سایتهای مختلف متوجه خواهید شد که بعضی از آنها کاربر را به راحتی جذب می کنند و کاربر در برقراری ارتباط با بخشهای مختلف سایت هیچ مشکلی نداشته و حس خوبی در گشت و گذار در این گونه سایتها دارد. اگر می خواهید چنین قالبی را برای سایت خود طراحی کنید به نکات زیر توجه کنید:

  • سادگی- مهم ترین اصل در تمام کارها در زندگی رعایت سادگی می باشد. همیشه سادگی جذابیت را در کنار خود داشته و همین باعث شده است تا طراحان سایت از این ویژگی مهم غافل نشده و به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

  • طراحی فلت- استفاده از طراحی فلت برای سایتها در چند سال اخیر بطور چشمگیری رو به رشد می باشد. ما قبلا طراحی فلت را در این سایت توضیح داده ایم. خواندن این مطلب به شما کمک زیادی خواهد کرد.

 

طراحی گرافیک

 

  • رنگبندی- استفاده از رنگ مناسب برای سایت تاثیر بسیار زیادی در جذب و ایجاد حس خوب و رضایت در کاربر خواهد داشت. رنگبندی در طراحی سایت باید بگونه ای باشد که باعث خستگی چشم بیننده نشود. برای انتخاب رنگ سایت ابتدا باید زمینه ی فعالیت و شرایط سنی و روحی افرادی که با این سایت در ارتباط هستند را درنظر گرفته و متناسب با آن رنگبندی جذاب و خوبی را انتخاب کنید. بهتر است رنگهای اصلی را کنار بگذارید و از رنگهای ترکیبی و جذاب استفاده کنید. منابع زیادی وجود دارند که رنگهای ترکیبی را معرفی می کنند. برای مثال سایت colorlovers و یا colorschemeDesigner. ما قبلا در مورد رنگ و تاثیر آن در تبلیغات در این سایت نکاتی را گفتیم و بهتر است نگاهی به آن بیندازید.

 

 

فتوشاپ

 

  • نظم- ساختار به هم پیوسته و مرتب سایت باعث می شود کاربر دچار سردرگمی نشود و به راحتی بتواند به منوی موردنظر خود دست پیدا کند. برای این منظور نقشه ی سایت را حتما قرار دهید تا دسترسی سریع به تمام قسمت ها فراهم شود.

  • فونت- فونت و اندازه ی استاندارد متناسب با تمام مرورگرها برای سایت انتخاب کنید.

  • تصاویر- قرار دادن تصاویر زیبا با رنگبندی و کیفیت مناسب تاثیر خوبی در بیننده ایجاد می کند و از خواندن مطالب خسته نمی شود. اندازه ی تصاویری که قرار می دهید استاندارد بوده و نکته ی بسیار مهم اینکه تصاویر سازگار با فرهنگ جامعه باشد.

  • Responsive یا واکنش گرایی- از آنجا که امروزه اغلب افراد از طریق تبلت یا گوشی های تلفن هوشمند از سایت های مختلف دیدن می کنند، طراحی سایت باید واکنش گرا باشد تا با تمام دستگاه های نمایش متناسب باشد. به اندازه فونت ها را برای موبایل باید بزرگتر درنظر گرفته شوند.

 

طراحی گرافیک

 

  • آخرین نکته اینکه سعی کنید راههای ارتباط مشتری با شما کاملا شفاف باشد. در فرم تماس اطلاعات خود را درست وارد کنید تا کاربر بتواند به شما اعتماد کند.

مواردی که در بالا بیان شدند نکات مهم در زیباسازی سایت بوده و برای طراحی اصولی و بهینه باید موارد دیگری مانند محتوانویسی، توجه به سئوی سایت، کدنویسی صحیح و غیره توجه داشته باشید.

شما می توانید از بخش طراحی سایت در این سایت نمونه کارهای اجرایی تیم قوی ظریف گرافیک را مشاهده کنید. ما با دانش بروز و تجربه ی بالا در طراحی و طراحی گرافیک می توانیم راهنمای خوبی در این زمینه باشیم. در صورت تمایل می توانید از طریق صفحه ی تماس با ما، با ما در ارتباط باشید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288