مجوزها

12 ویژگی که یک لوگو حرفه ای و کاربردی باید داشته باشد تا ماندگار شود

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 2247 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

لوگو میتواند به شکل نماد ، سمبل ، اعداد ، حروف و یا اشکال طراحی شود . همه شرکت ها ، کسب و کارها و تجارت ها از این ابزار برای معرفی و ماندگاری برند خود به مشتریان استفاده می کنند . پس در طراحی لوگو و ایده پردازی آن بسیار ریز بینانه و حرفه ای عمل کنید . مجموعه ظریف گرافیک در این زمینه اطلاعات تجربی خود را در اختیارتان قرار می دهد تا در این زمینه موفق تر عمل نمایید .

طراحی لوگو ظریف گرافیک

لوگو ها را معمولا در انواع مختلف : 1. نوشتاری  2. با اشکال و تصاویر  3. ترکیبی از این دو، طراحی می شود . همواره سعی کنید لوگوی ماندگار و بی نقصی را به مشتریان خود ارائه نمایید، چون در بیشتر موارد لوگویی که طراحی و ارائه میگردد در یک سازمان همیشگی خواهد شد، طراحی لوگو بصورت حرفه ای باید انجام شود تا همیشه ماندگار و معرف کسب و کار مشتریان مان گردد

ویژگی هایی که یک طراح حرفه ای در زمینه طراحی لوگو باید بداند

1- در ابتدای طراحی لوگو از جمله کارهای مقدماتی که باید انجام داده اند، دستی است . در ابتدای امر با قلم بر روی کاغذ چندین نمونه طرح را پیاده می کنیم 30 یا 40 طرح در بسیاری از موارد . حتی مسخره ترین اشکال و طرح ها و یا بی معنی ترین شان را نگهدارید. شاید از ترکیب آن ها بتوان به نتیجه ای خاص و منحصر به فرد رسید. بعد از اتود دستی طرح هایی که مد نظرمان است و انتخاب کرده ایم را پیاده سازی می کنیم . همچنان میتوانید چندین طرح خلاقانه و یا ترکیبی از هر آنچه در ذهن شما می گذرد ایجاد نمایید. ممکن است از این میان بهترین ها شکل گیرد و قطعا نتیجه کار عالی خواهد بود .

طراحی لوگو

2- در طراحی لوگو رعایت حفظ تعادل بسیار اهمیت دارد. هرچند میشود با ترکیب ناممکن ها ممکنی را خلق نمود اما باید بدانید همواره رعایت اصول و قواعد طراحی، طرح را برای مشتریان بی نقص تر و قابل فهم تر خواهد کرد .

3- لوگویی که طراحی می شود باید بدانید در همه جا باید کاربردی باشد. تبلیغاتی که شما انجام می دهید می تواند بر روی یک طراحی پوستر انجام شود یا فضای مجازی و یا ابعاد تلویزیون شهری و بیلبوردهای اتوبان. لوگویی که طراحی میکنید باید مطمئن شوید که در هر سایزی قابل پیاده سازی باشد. اگر لوگویی در ابعاد خیلی بزرگ تا و مات شود و یا در ابعاد خیلی کوچک بی کیفیت و آشفته شود دو راه وجود دارد:1. با نرم افزارهایی که برداری هستند طراحی گردد 2. اگر در هر صورت طراحی لوگو دچار بهم ریختگی شود باید لوگوی جدید و سازگار با تغییرات مقیاس طراحی شود .

طراحی گرافیک

4- اگر لوگویی که طراحی میکنید در این زمینه موفق نباشد از دید طراحان حرفه ای این یک نقطه ضعف و امتیاز منفی در کارتان به حساب می آید .

5- از رنگ ها به صورت استاندارد و هوشمندانه استفاده کنید. ترکیب زیادی از رنگ ها و یا ترکیب رنگ های گرم و سرد در هیچ طرحی توصیه نمی شود مگر اینکه در پی توضیح جریان خاصی بخواهیم به مطلبی یا نکته ای اشاره کنیم. همواره در نظر بگیرید برای اینکه بخواهید لوگوی شما رنگ های متفاوتی داشته باشد باید بتوانید رنگ های روشن تا تیره یک طیف رنگی را انتخاب نمایید و زیاد از ترکیب رنگ از این شاخه به آن شاخه استفاده نکنید .

طراحی لوگو

6- طراحی هایی که انجام میدهید باید در شأن یک کسب و کار باشد . الگو های روز دنیا را در اصول طراحی خود در نظر بگیرید . شما می توانید لوگویی ساده و فلت بدون هیچ افکتی ایجاد نمایید که این لوگوها در صورت استاندارد بودن زیبایی های خاص خود را دارند و یا میتوانید از الگوهایی که برای وب استفاده میشوند استفاده کنید از افکت ها ، گردینت ، سایه و یا برجسته سازی بصورت سه بعدی در فضای مجازی طراحی کرد .

7- از تایپوگرافی این روزها در طراحی لوگو بسیار استفاده می شود . کافیست اصول طراحی را بدانید در اینصورت با چند کلمه و یا حرف می توانید خلق اثری ماندگار را رقم بزنید .

طراحی لوگو حرفه ای

8- زمانی که طراحی لوگو انجام میشود در نظر بگیرید برای چه گروهی از جامعه چه شهری چه ملیتی ، چه فرهنگی قرار است آماده شود . هدف را بشناسید تا بهتر بتوانید ارتباط برقرار کنید . در اینصورت شما با کمی دید روانشناسی و البته تجربه کاری فراوان به راحتی می توانید علایق و سلایق و هیجانات را به سمت خود جذب نمایید .

9- گاهی سعی کنید متفاوت تر از سایرین باشید. شکستن قواعد و استاندارد ها همیشه هم بد نیست البته با رعایت درک و ویژگی های مشتریان. می توانید از ترکیب تصویر حروف و عکس ها نا ممکنی را ممکن سازید، همه بستگی به هنر شما دارد که چینش و طراحی تان در چه راستایی در حال حرکت است.

طراحی گرافیک ظریف گرافیک

10- لوگو را بدور از هر نوع پیچیدگی و شلوغی و ابهام طراحی کنید. اگر نگاهی به لوگوهای معتبر و معتبر برندهای دنیا بیاندازید، می توانید به وضوح ببینید که هیچ اتفاق خاصی در لوگو نمی افتد. اینکه لوگو معرف کار ماست ذهنیتی اشتباه است . خدمات ، رفتار سازمانی ، کالا و متولیدات با کیفیت از جمله مواردی است که معرف شماست و در نتیجه مشتریان با دیدن لوگوی شما برند شما را به یاد خواهند آورد . تا می توانید لوگو را در عین سادگی زیبا طراحی نمایید .

11- از اینکه از سایر طرح ها الهام بگیرید و یا الگو برداری کنید نترسید . همواره می توانید برای طراحی لوگو، ابتدا طراحی های حرفه ای و معروف را ببینید بعد به سراغ طراحی کار خودتان بروید، اما در نظر داشته باشید الهام گرفتن از طرح های دیگر به این منظور نیست که کپی برداری کنید . شما باید با دیدن طرح های زیاد جرقه ای را بزنید تا طرحی نو دراندازید.

لوگو

12- در طراحی لوگو سعی کنید از تصاویر و اشکال و آیکن های عمومی استفاده نکنید چرا که این گونه موارد به چشم مخاطب آشنا هستند و از زیاد دیدن آن ها چشمشان خسته می شود و به راحتی از کنارش عبور خواهند  کرد و این می تواند ضربه بزرگی به کسب و کارها با شد. سعی کنید خلاق باشید و با ایجاد طرح های نو با ایده های بکر فرصت های شغلی را رونق دهید . خلاقیت در خون یک طراح باید جریان داشته باشد . چون همه روزه در حال انجام کارهایی نو و جدید است. پس کهنه ها را دور بریزید و هر روز به دنبال جدیدترین ها و حرفه ای ترین ها باشید .

مجموعه ی حرفه ای ظریف گرافیک در زمینه های طراحی تا امروز مفتخر است که بهترین ها را به مشتریان خود ارائه کرده است و با شنیدن کلمه عالی از سمت مشتریان مهر اعتبار و اعتماد ایشان را بر لوح وجودمان هک کرده ایم . همراهی با شما مایه غرور ماست ...

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288