مجوزها

اصول طراحی حرفه ای کاور موزیک

  • اشتراک گذاری:
30 فروردین 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 4240 0 طراحی پوستر
آنچه در این مطلب می خوانید:

در دنیای امروز با کاورهای متفاوتی از موزیک، فیلم، انواع بازی های رایانه ای و... حتما مواجه شده اید. هر یک طراحی خاص خود را دارند. با توجه به نوع احساس، سن، سلیقه افراد و نوع محصول باید طراحی کاور موزیک یا سایر انواع کاور را انجام داد. در این مقاله قصد داریم نکاتی در رابطه با طراحی کاور موزیک به شما ارائه دهیم. با ظریف گرافیک در ادامه مطلب همراه باشید.

طراحی کاور موزیک ظریف گرافیک

طراحی کاور موزیک از مهم ترین عوامل تبلیغات و معرفی یک خواننده به مخاطب و جامعه می باشد. این روزها شاهد انواع طراحی در بازار داغ خواننده های پاپ و موسیقی های سنتی هستید. طراحی کاور موزیک نکات ریزی دارد که با رعایت و اجرای آن ها حتما طراحی موفقی خواهید داشت. کاور موزیک نماد و المانی برای شناسایی آهنگ و جذب مخاطب جهت دانلود موزیک می باشد. هرچه میزان طراحی موفق تر باشد، فیدبک و بازخورد بهتری از طرف مردم خواهید داشت. سعی کنید بر روی محتوای طراحی کاور موزیک، محدوده های سنی و مخاطب مورد نظر تمرکز و دقت لازم را داشته باشید.
 

تصاویر در طراحی کاور موزیک

یکی از مهم ترین عناصر تشکیل دهنده در طراحی کاور موزیک تصاویر هستند. تلفیق ترکیب و جایگذاری آن ها نقش مهمی در چشمگیری طراحی دارد. از جمله مواردی که در طراحی کاور موزیک باید بزرگتر از همه و دید بیشتری داشته باشد تصاویر هستند. تصویر می تواند عکسی از خواننده مورد نظر و یا مربوط به موضوع تراک و آلبوم باشد. سعی کنید از تصاویر با کیفیت و رزولوشن بالا استفاده نمایید. ابعاد پوستر را مد نظر قرار دهید تا عکسی که در آن جایگذاری می شود بیش از حد بزرگ تر و یا کوچکتر نشود تا با افت کیفیت مواجه نشود. در انتخاب تصاویر بهترین کیفیت ها را برگزینید.

طراحی کاور موزیک

متن و فونت ها در طراحی کاور موزیک

در نوشته های مورد نظر برای طراحی کاور موزیک می توان از انواع فونت های رسمی و غیر رسمی استفاده نمود. با توجه به نوع موزیک و موسیقی باید مخاطب را شناخت. دقت داشته باشید در هر مرحله از طراحی هر نوع طراحی، همانطور که در مقاله های نکات و اصول مهم در طراحی بسته بندی، طراحی پوستر، طراحی لوگو و سایر موارد تبلیغاتی در گذشته گفتیم سن و سال مخاطب، نوع محصول، سطح فرهنگ مردم یک جامعه از موارد مهمی هستند که در جذب یا دفع مخاطب بسیار مؤثر است. نوشته ها از انواع پوستری، نستعلیق، شکسته نستعلیق، فونت های فانتزی، رسمی و تایپو گرافی هستند. با توجه به نوع ماهیت و اهمیت هر یک از اجزاء کاور می توان بزرگی و یا کوچکی فونت عنوان کاور موزیک را انتخاب نمود. به ترتیب بزرگترین فونت متعلق به عنوان و پس از آن نام هنرمند است.

مواردی از قبیل ترانه سرا، ملودی و تنظیم، میکس مستر، در صورت وجود دکلمه و طراح کاور با فونت های کوچک تر و ریز تر قید می شوند. باز هم با توجه به سلیقه می توان از درج موارد آخر صرف نظر کرد.  سعی کنید از شلوغی طراحی کاور موزیک جلوگیری کنید و چیدمان فونت ها منظم و کادر مشخص خود را داشته باشد. از به کاربردن متون اضافی در طرح خودداری نمایید و بجای آن بر روی مفاهیم اصلی موضوع طراحی تمرکز نمایید. طراحی کاور موزیک با متن و نوشته های کمتر برای مخاطبان جذاب تر خواهد بود. این روش طرح شما را در اذهان ماندگارتر خواهد کرد.

طراحی کاور موزیک حرفه ای

لوگو هنرمندان در طراحی کاور موزیک

این روزها همه هنرمندان در زمینه موسیقی با لوگو خاص خود نشانی به جای می گذارند که با آن ممکن است به همگان معرفی شوند. با دیدن لوگو، خواننده و هنرمند مورد نظر به خاطر مخاطب خواهند آمد. اگر مشتاق طراحی لوگو برای هنرمندان هستید سعی کنید متناسب با اهداف و حوزه فعالیت هنرمند مورد نظر، طراحی کنید از اینرو طراحان و متخصصان گرافیک با دانش و تجربه کافی به نتایج عالی دست خواهند یافت. باید بدانید خواننده و یا هنرمند میخواهد حس اعتماد، صمیمیت و پیام خود را به علاقه مندان و طرفداران خاص خود انتقال دهد.

طراحی کاور موزیک خلاقانه

ایجاد علاقه مخاطب در طراحی کاور موزیک

همانطور که گفته شد تصاویر و طراحی با موضوع طراحی کاور موزیک هم خوانی داشته باشد. ارائه چنین بینشی ممکن است بنظر سخت آید اما با تمرین و تجربه می توانید به راحتی به آن دست یابید. در ابتدای هر کاری چه طراحی گرافیک چه کارهای فنی و یا سایر مشاغل ابتدا تمرین کنید، با خلق نمونه های موفق سفارش بگیرید. گاهی طراحان بر این باور که درآمد خوبی می توانند از طراحی به دست آورند، با کم تجربه گی مهر غیرحرفه ای بودن را بر رزومه خود میزنند و این حرکت مثبتی برای آینده کاری یک طراح نخواهد بود. در ایجاد و طراحی کاور موزیک هایی که نظر مخاطبان را جلب کند هر چه بیشتر تمرین کنید موفق تر خواهید بود.

بعد از طراحی نظر دوستان، خانواده و یا دوستانی که در شبکه های اجتماعی دارید را بدانید. از بازخورد ایشان می توانید به  نتایج خوبی برسید. مشتریان شما افرادی فراتر از آدم هایی که نام بردید نیستند. هر نظر و بازخورد فکری جدید خلق خواهد کرد. گام مهم در طراحی کاور موزیک جلب رضایت و نظر مشتریان است. صبورانه با تجربه های خود زیبا و خلاقانه طراحی کنید. همچنین می توانید از الگو و نمونه های موفقی که به روز هستند بازدید و الگو برداری کنید. بیاد داشته باشید الگو برداری و الهام گرفتن در کارها را با سرقت هنری و کپی برداری اشتباه نگیرید.

کاور موزیک

هم خوانی اجزا در طراحی کاور موزیک

سعی کنید هم خوانی و هم پوشانی موارد و موضوعات در طراحی کاور موزیک حفظ کنید. اگر کاور موزیک مربوط به ترانه ها و یا غزل های سنتی است هیچ گاه نباید از رنگ بندی ها و طرح هایی که برای سایر موسیقی ها استفاده می شود را به کار برد. و برای موسیقی های پاپ، راک و ... نمیتوان از نقش های اسلیمی، سنتی استفاده نمود. توجه داشته باشید مخاطب هر گروه چه نوع افرادی هستند. مطمئنا سن و سال به میان خواهد آمد و یا مواردی از قبیل قشر فرهنگی و سطح تحصیلات و یا هر نوع وجه تمایزی که باعث می شود مخاطبان این دو از هم جدا شوند. به علایق و نکاتی که مخاطبان در انتخاب طرح های موسیقیایی مد نظر دارند توجه کنید. در سطح شهر و یا محیط مجازی همیشه طراحی کاور موزیک و طراحی پوستر های مرتبط با آن ها را به خوبی بررسی کنید، تا ذهنی باز و خلاق برای آماده طراحی داشته باشید.

طراحی کاور موزیک حرفه ای ظریف گرافیک

طراحی پوستر موزیک

گاهی بعضی از هنرمندان علاقمند به استفاده از طرح کاور موزیک خود در پوسترهایشان می باشند. باوجودیکه برخی از طراحان طرح پوستر را متفاوت از کاور موسیقی پیاده می نمایند. اما پر سروصدا ترین و پر بودجه ترین ها همان کاورهایی است که برای پوسترها و سایر گزینه های تبلیغاتی مورد استفاده قرار میگیرند. همه مواردی که در طراحی کاور موزیک ریز دیده می شد در طراحی پوستر موزیک بزرگتر و خوانا تر دیده خواهند شد. دقت کنید تصاویر کیفیت و وضوح خود را حفظ نمایند تا به ویو و طرح شما صدمه وارد نشود. البته لازم است به نکات مهم در طراحی پوستر توجه ویژه داشت که قبلا به آنها اشاره نموده ایم تا بازخورد مثبتی داشته باشد.

طراحی کاور موزیک خلاقانه ظریف گرافیک

گاهی باید در بسیاری از موارد به متخصصان و کارشناسان حوزه گرافیک مراجعه نمایید تا بهترین نتایج را به دست آورید. در این راستا مجموعه حرفه ای طراحی گرافیک ظریف گرافیک آماده همکاری با شما هستند. ما قطعا بهترین ها را به شما ارائه خواهیم نمود. بازدید از نمونه کارهای طراحی کاور موزیک ظریف گرافیک را از دست ندهید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288