مجوزها

الگوریتم های گوگل چگونه در سئوی سایت تاثیر میگذارند؟

  • اشتراک گذاری:
21 اردیبهشت 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1940 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

سئو به معنای بهینه سازی در موتورهای جستجو است. موتورهای جستجو زمانی که کاربر اطلاعاتی را در وب جستجو میکند همه اطلاعات موجود را از همه صفحات گردآوری نموده و به کاربران کمک میکنند تا هرآنچه که به دنبال آن هستند را بیابند. غالبا موتورهای جستجو دستورالعمل هایی دارند که با استفاده از الگوریتم های خود نتایج به دست آمده را فیلتر کرده و اطلاعات مفید را به عنوان خروجی نمایش میدهند. هرچه میزان رتبه در سرچ صفحات رتبه بالاتری داشته باشد و کلمات کلیدی سایت توسط کاربران جستجو و با موفقیت یافت شود، در نتیجه کاربران رضایت بیشتری از نتیجه سرچ خود در موتورهای جستجو دارند و از نظر سئو شما در جایگاه موفق و رضایت بخش هستید. همه موارد و اجزائی که دست به دست هم میدهند تا سایتی که حاوی الگوریتم های موتورهای جستجو هستند در نتایج بالاتری مشاهده شوند را بهینه سازی موتورهای جستجو  یا سئو نامیده می شود. هر چه اصول سئو بیشتر در ساختار سایت رعایت شود الگوریتم های موتورهای جستجو راحت تر صفحات شما را در نتایج دجستجو نمایش می دهند.

الگوریتم های گوگل

الگوریتم های موتورهای جستجو چه هستند؟

سعی کنید کلمات کلیدی مخصوص به کسب و کار خود که در اینترنت بیشترین سرچ را دارد به بهترین شکل ممکن در متن و نگارش های سایت رعایت کنید. از تکرار بی جا و زیادی کلمات کلیدی جدا خودداری نمایید. اینکار هم باعث خستگی کاربران از خواندن متن شما که حاوی کلمات پر تکرار می شود و در نتیجه موجب میشود کاربران سایت شما را ترک نمایند و به ادامه ی سرچ خود در موتورهای جستجو بپردازند که این اتفاق امتیار منفی را از طرف الگوریتم های موتورهای جستجو به بار خواهد آورد. سعی کنید در متن عناوین کلمات کلیدی را به کار ببرید. در صفحات وب ما عنوانی را به نام عنوان عمومی و یا رسمی داریم که ممکن است قابل مشاهده نباشد، زیرا این عنوان ها به شکل کدهایی در موتورهای جستجو ذخیره می شود.

سئو ظریف گرافیک

فاکتورهای مهم برای الگوریتم های موتور جستجو در بهبود سئو

حال که از تاثیر زیاد این الگوریتم‌ها در رتبه‌دهی سایت توسط گوگل باخبر هستید، بهتر است تا با این الگوریتم‌ها و با نقش هر کدام آشنا شوید:
 

بک لینک های سایت

زمانی که یک صفحه وب سایت از وبسایت دیگر بک لینک میگیرد، از طرف سایت مبدا که معتبر و پر بازدید است امتیاز این را دارد که به کاربران آن به عنوان سایتی با صفحات مفید معرفی میگردد و کاربران به پیشنهاد سایت مبدا سایت شما را نیز بازدید خواهند کرد. سعی کنید بک لینک ها خریداری نشوند تا با این کار بخواهید موتورهای جستجو را فریب داده و رتبه های بالا در موتورهای جستجو را از آن خود کنید. موتورهای جستجو راه های مختلفی برای تشخیص اصلی و یا تقلبی بودن لینک ها را دارند و این تشخیص باعث افت رتبه و گاها باعث ایجاد خساراتی جبران ناپذیر خواهد بود. برای اطلاع بیشتر از اهمیت بک لینک، پیشنهاد می کنیم مطلب تاثیر بک لینک بر سئو را مطالعه کنید.

تولید محتوا

کلمات کلیدی لینک دار

کلماتی که به صفحات دیگر لینک می شوند بسیار ارزشمند هستند. هنگامی که کلمات به سایت معتبر لینک شوند در نتایج سرچ شما نیز می توانید از اعتبارات و امتیازات آن سایت بهره مند شوید. در نمونه های رپورتاژ اگهی همین امر صادق است. هنگامی که شما مقاله و یا گزارش را مینویسید و لینک های با کیفیت از سایت های دیگر دریافت میکنید، باعث دریافت امتیاز از موتورهای جستجو خواهد شد و می توانید از این روند برای بهبود نتایج سایت بهره مند شوید.

الگوریتم هایی که موتور جستجو گوگل جهت جلوگیری از تقلب هایی که بعضی سایت ها انجام میدهند عبارتند از پاندا (Panda) – پنگوئن (Penguin) و مرغ مگس خوار (Hummingbird)
 

سئو

الگوریتم پاندا

در 23 فوریه 2013پاندا تلاش کرد تا سایت هایی که محتویات مفید و سالمی دارند را به جایگاه اصلی و رتبه های بالا برسانند. سایت هایی که دارای محتوای ضعیف و یا بی کیفیت هستند در جایگاه اصلی شان قرار دهد. الگوریتم پاندا را به نام بروزرسانی کشاورز آن زمان شناختند، به این دلیل که بر مزارع محتوای سایت ها اثر میگذارد. منظور از مزارع سایت در این تعریف، سایت هایی می باشند که محتویات خود را از دیگر سایت ها کپی برداری کرده بودند و به خاطر ایجاد صفحات بیشتر و دریافت رتبه خوب در موتورهای جستجو با استفاده از کلمات کلیدی زیادی استفاده میکردند. . برخلاف افکار عمومی که فکر میکردند پاندا بک لینک ها را بررسی میکند، این الگوریتم روی سایت های زیادی اثر گذاشت و هدف اصلی آن شناسایی محتوای با کیفیت بود. در حالت کلی دو نوع محتوا از نظر الگوریتم پنگوئن بی ارزش هستند که عبارتند از: محتوای ناقص و تکراری.

* محتویات ناقص: محتویاتی که ضعیف و بی کیفیت بودند و سودی برای کاربران نداشت و در واقع ارزش پایینی در صفحات داشتند.

* محتوای تکراری : نمونه برداری و سرقت از سایر سایت ها می باشد. گوگل به خوبی متوجه جعلی بودن محتوا می شود و میداند که محتوا متعلق به سایت دیگری است و این نتیجه باعث می شود پاندا نظر مثبتی به سایت شما نداشته باشد.

برای بهبود دادن به مطالبی که از سوی پاندا نقض شده است، بهتر است تغییرات را در سایتتان ایجاد نمایید و منتظر به روز رسانی پاندا باشید تا در نتایج جدید صفحات سایت ارزش گذاری شود و به نتایج مطلوب برسید.

الگوریتم پاندا

الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن لینک های غیر طبیعی که قصد فریب گوگل را دارند و از طریق تقلب به نتایج موفق موتورهای جستجو رسیده اند را شناسایی نموده و نتایج آن زیاد خوشایند نخواهد بود. محتویاتی که به طور خودکار تولید میشوند، متن یا لینک هایی که مخفی هستند، صفحاتی که با کلمات کلیدی غیر مرتبط لینک شده اند، تولید صفحات مخرب، نصب تروجان و ویروس و غیره با الگوریتم پنگوئن قابل شناسایی می باشند.
 

الگوریتم مرغ مگس خوار

هدف مرغ مگس خوار درک بهتر پرسش های مخاطب و کاربران فضای مجازی می باشد. وقتی شخصی بهترین راه برای از بین بردن حشرات موزی را سرچ میکند مرغ مگس خوار میتواند تشخیص دهد کاربر میخواهد بداند از چه راه هایی حشرات موزی را میتوان از بین برد؟
 

الگوریتم کبوتر

از نظر کبوتر سایت هایی که کلمات کلیدی خود را با دسته بندی های محلی منتشر میکنند، ارزش بیشتری دارد. کارکرد این الگوریتم به اینگونه است که محتویات وب سایت را درون قفسی همراه با تعداد کبوتر قرار داده. کبوتران به بررسی محتویات میپردازند و اطلاعات و کلمات کلیدی را بررسی می نمایند. زمانی که مطالب و کلمات کلیدی بهم مرتبط باشد به آن نوک میزنند و صفحات وبی که نوک بیشتری خورده باشند اعتبار بیشتری دارند.

الگوریتم کبوتر گوگل

الگوریتم گورخر

از آنجاییکه تعداد فروشگاه های اینترنتی به شدن رشد پیدا کردند، گوگل در پی ایجاد الگوریتم گورخر برآمد. سایت هایی که گواهینامه معتبر جهت فروش اینترنتی داشتند و یا حداقل 500 تراکنش مالی در ماه دارند را اعتبار می بخشید. و فروشگاه هایی که کیفیت پایینی داشتند و یا فیک بودند را از فهرست رتبه بندی حذف نمود.
 

الگوریتم کافئین

در این الگوریتم نتایج مورد جستجو با محتویات شبکه های اجتماعی تعامل دارند این الگوریتم شبیه به مرغ مگس خوار است. به نتایج جستجو سرعت و به فهرست ایندکس گوگل نظم میدهد

تولید محتوا ظریف گرافیک

با مطالعه و آشنایی با الگوریتم های گوگل کاملا به این موضوع پی خواهید برد که شرط موفقیت در بهبود سئو و دست یافتن به جایگاه ایده آل در نتایج جستجوی موتورهای گوگل، رعایت اصول مهم در تولید محتوا می باشد. ما در تیم تولید محتوای ظریف گرافیک شما را در رسیدن به بهترین ها یاری خواهیم کرد.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288