مجوزها

بک لینک چیست و چگونه باید ساخته شود؟ تاثیر بک لینک بر روی سئو چیست؟

  • اشتراک گذاری:
20 مرداد 1397 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 3040 0
آنچه در این مطلب می خوانید:

اگر در زمینه سئو فعالیت کرده باشید، حتما کلمه تولید محتوا به گوشتان آشنا خواهد بود. در زمینه تولید محتوای موفق میتوان به دستاوردهای چشمگیری رسید که سئو سایت را بهبود میبخشند. بک لینک یکی از زیر مجموعه های تولید محتوا برای بهبود رتبه سایت است. در واقع بک لینک ها به شما کمک میکنند تا در موتورهای جستجو شناخته شده و رتبه سایت را بالا ببرید و در صورتی که بک لینک های اشتباه ایجاد کنید باعث افت رتبه و یا حذف سایت شما از موتورهای جستجو میگردد. با تیم سئو ظریف گرافیک همراه باشید تا در این رابطه بیشتر بدانید.

بک لینک

بک لینک چیست؟

لینکی که از یک سایت به سایت دیگر ایجاد میشود را اصطلاحا بک لینک گوییم. بک لینک ها اهمیت بسیاری در رتبه و سئو سایت دارند و موتورهای جستجو فاکتورهای مختلفی را برای نشان دادن سایت در نتایج سرچ در نظر میگیرند. بک لینک ها یکی از این فاکتورهای مهم هستند. همه بک لینک ها قطعا سازنده و خوب نیستند، بک لینک بد هم وجود دارد که میتواند در ارتقا رتبه سایت نه تنها تاثیری نداشته باشند، بلکه می توانند سبب افت رتبه شوند. در ادامه به انواع بک لینک های خوب و بد خواهیم پرداخت.

هنگامی که سایت شما از یک سایت که در رابطه با کسب و کار شما فعال است بک لینک بگیرد، هرچه میزان بازدید و رنکینگ سایت مورد نظر بیشتر باشد، بک لینک شما از آن سایت بازخورد بیشتری را نشان خواهد داد. زیرا ارزش بالایی که وبسایت مبدا دریافت کرده است، به شکل تصاعدی هر دو وبسایت را شامل می شود. پس تا اینجا دانستیم بک لینک ها میتوانند اثرات بسیار مثبت و سازنده در رقابت تنگاتنگ پیشرفت رتبه سایت خواهد داشت. اما چه چیزی موجب می شود تا بک لینک ها اثرات بدی را بر روی سئو بگذارند؟

ایجاد بک لینک

انواع بک لینک

در واقع دو نوع بک لینک وجود دارد : بک لینک خوب و بک لینک بد

بک لینکی خوب به بک لینکی تلقی می شود که از سایت های معتبر و پر بازدید به سایت شما لینک داده شوند. هر چه میزان لینک هایی که سایت های معتبر به دیگر سایت ها میدهند کمتر باشد و سخت تر لینک دهند، ارزش لینک بیشتر خواهد بود. سعی کنید وبسایت هایی که با موضوع و هدف کسب و کار شما مرتبط است را انتخاب کنید و لینک های درون محتوا بهترین انتخاب هستند. دریافت لینک از نوشته های طولانی و با کیفیت ارزشمند تر خواهند بود. در صورتی که بک لینک ها توسط مدیر و ادمین سایت گذاشته شود امتیاز و ارزش بیشتری خواهد داشت. وبسایتی که به شما لینک می دهد باید اتوریتی بالایی داشته باشد و ترافیک ورودی بالا سبب امتیاز دهی به بک لینک شما خواهد بود.

 لینک های فالو که لینک های مرسوم و عادی گفته میشود و نوفالوها فقط باعث هدایت کاربران به سایت میشوند بدون اینکه در سئو سایت موثر باشند و فقط بار ترافیکی کاربران را به سمت سایت شما هدایت میکنند. در مقابل لینک های خوب، لینک های بد می توانند اثر معکوس بر همه تلاش های شما بگذارد.

بک لینک سازی

بک لینک های بد

  • وبسایت هایی که به کسب و کار شما مرتبط نباشند از نظر گوگل ارزش ندارند.

  • بک لینکی که از سایتی دریافت میکنید محتویات بی کیفیت و از لحاظ نوشتار و یا کیفیت رتبه ضعیف باشند. سایت هایی را برای بک لینک گرفتن انتخاب گنید که بر اساس اصول صحیح تولید محتوا پیش رفته باشند.

  • بک لینک هایی که از سوی سایت هایی که مورد جریمه گوگل قرار گرفته اند و یا اسپم هستند

  • تبادل لینک با سایت ها

  • بک لینک هایی که در فوتر سایت قرار میگیرند

  • وبسایت هایی که اتوریتی پایینی داشته باشند به شما بک لینک دهند. برای مشخص شدن اتوریتی و اعتبار دامنه، بهتر است اهمیت ابزارهای گوگل بر سئو سایت را مطالعه کنید

  • سایت هایی با انکر تکست های بیش از حد استاندارد

  • بک لینک های پولی توسط گوگل ممکن است شناسایی شوند و بعنوان بک لینک بد شناسایی شوند و تاثیرات منفی بر روی جایگاه سایت شما داشته باشد. سعی کنید به صورت نوفالو استفاده کنید.
     

اگر تعداد بک لینک ها زیاد باشد، این عمل دردسر ساز خواهد بود. سعی کنید بجای اینکه از تعداد بسیار زیادی از بک لینک استفاده کنید کیفیت را به کمیت ترجیح داده و بجای آن سعی کنید بر تولیدِ محتوایِ خوب و گرفتن بک لینک از سایت هایی که ارزش بالایی دارند. سعی کنید از روش های غیر عادی به دنبال بک لینک نباشید تا همه زحماتتان به یک باره به باد نرود.

بک لینک بد چیست

خب این پایان ماجرا نیست. گوگل فرصتی را برای پاکسازی لینک های غیر عادی که اثرات منفی بر رتبه شما دارند به شما می دهد. لینک هایی که از وبسایت های غیر مرتبط گرفته شده، بک لینک هایی که فاقد مخاطب هستند، وبسایت هایی که از سوی گوگل جریمه شده اند و یا اسپم هستند و ... را میتوانید شناسایی نمایید و در رابطه با حذف آن اقدام نمایید. سعی کنید لینک های حذف شده را با لینک های جدید و با ارزش جایگزین نمایید.

بهبود سئو با بک لینک سازی

بک لینک ها را در چه جاهایی میتوان ایجاد کرد؟

  • گرفتن بک لینک برای وبلاگ هاست در واقع با نوشتن مقالات خوب طبیعتا وبسایت ها به شما لینک خواهند داد. مقالاتی که محتوبات با کیفیت داشته باشند و پتانسیل کافی را برای بک لینک گرفتن داشته باشد. این مقالات معتبر و موفق خواهند بود.

  • گاهی میتوان در انجمن ها و وبلاگ ها نظر بدهید که از جمله روش های ساده و رایگان است که برای گرفتن بک لینک بسیار مفید خواهد بود. نظر دادن در زمینه های مختلف کسب و کاری تان به گرفتن بک لینک های یک طرفه کمک خواهد کرد، در نتیجه آن ترافیک را بالا میبرید و فرصت دیده شدن بیشتری را در موتورهای جستجو خواهید داشت.

  • در دایرکتوری ها ثبت نام کنید. با این کار براحتی بک لینک میتوان گرفت. یافتن سایتی که معتبر باشد کار چندان آسانی نیست و این روش طرفداران زیادی ندارد. سعی کنید دایرکتوری هایی که خواهان ساخت بک لینک برای خودشان از سوی شما هستند را رد کنید. از روش های ثبت مستقیم به صورت خودکار خودداری نمایید. چون این ثبت ها به صورت اسپم شناخته خواهند شد و هزینه های جبران ناپذیری را به رتبه سایت تان وارد خواهد کرد و یا ممکن است سایت شما از صفحات سرچ موتورهای جستجو حذف گردد.
     

سعی کنید بک لینک ها را از سایت هایی که به زبان کشور خودتان است دریافت کنید. هرچند این امر باعث افزایش رتبه شما در سرچ های جهانی نخواهد شد، اما سایت هایی که دارای دامنه ir هستند، شانس بیشتری به شما برای دریافت رتبه بالا در نتایج سرچ موتورهای جستجو خواهد داد.

سئو ظریف گرافیک

سخن آخر

ساخت بک لینک های با کیفیت و بر اساس فاکتورهای سئو گامی بزرگ برای تحقق اهداف شما در جهت بهبود رتبه سایتتان خواهد بود. اگر خواهان هستید تا در موتورهای جستجو دیده شوید از ارزیابی دائم بک لینک هایی که ایجاد کرده اید غافل نشوید و سعی کنید بک لینک ها را از معتبرترین سایت ها دریافت کنید

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288