مجوزها

تولید محتوا چیست و انواع محتوا بر چه اساسی باید آماده و اجرا شوند

  • اشتراک گذاری:
19 مرداد 1397 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 3991 0
آنچه در این مطلب می خوانید:

محتوا رکن اصلی هرگونه وب سایت، شبکه های اجتماعی و رسانه ایست. تولید محتوا محدود به فضای خاص و یا زمان خاصی نیست و هر آنچه در دنیای اطراف خود در رسانه ها یا ابزار های سمعی و بصری مشاهده میکنید حامل محتوا هستند که هدف آن ها انتقال پیام به مخاطبان خاص خود است. در دنیای دیجیتال تولید محتوا جزء اصلی عناصر تشکیل دهنده مجموعه به حساب می آید. انواع محتوا و تولید آن شامل مراحلی است که با دانستن آنها می توانید حرفه ای و سنجیده تر عمل کنید. با ما همراه باشید.

تولید محتوا ظریف گرافیک

در تولید محتوا همواره در نظر داشته باشید، هیچگاه محتویات را از جایی کپی برداری نکنید. اگر مطالب بصورت یونیک و خاص ارائه شود قطعا محتوای شما در بازار داغ رقابتی تولید محتوا پیشگام خواهد بود. توجه داشته باشید اطلاعاتی که مرود استفاده قرار میگیرند معتبر باشند و از منابع موثق برگرفته شوند. سعی کنید در صورتی که از مقالات خارجی استفاده میکنید، ترجمه ها تحت الفظی نباشد؛ هر چه روان و گویا تر ترجمه کنید برای مخاطب جذاب تر و قابل توجیه تر برای خواندن ادامه مطلب خواهد بود.

هنگامی که شما از طریق محتوا اطلاع رسانی می کنید و محتوایی را تولید میکنید که کارشناسی شده و حرفه ای نوشته می شود و اگر این اطلاعات درست باشند : 1. به محتوای خود اعتبار میبخشید 2. مخاطبان و مشتریان بیشتر و بهتر به شما اعتماد خواهند کرد و ممکن است در این راستا مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب نمایید تا از مطالب شما استفاده نمایند و یا آنها را با سایر دوستان خود به اشتراک بگذارند 3. دو مرحله قبل زمانی که با موفقیت طی شوند، گوگل نیز در رتبه ی سایت نسبت به کیفیت مطالب و رضایت کاربران رتبه سایت شما را بهبود میبخشد. پس در نظر داشته باشید اهمیت رای گوگل وابسته به نظر مخاطبانتان است. حتما در تولید محتوا به اهمیت سئو در موفقیت کسب و کارهای آنلاین توجه داشته باشید.

تولید محتوا

تولید محتوا در درجه اول برای مخاطبان است نه گوگل

زمانیکه ما بعنوان طراحان تولید محتوا و طراحان گرافیکی در فضای مجازی و یا هر رسانه ای به تولید محتوا میپردازیم، ابتدا باید توجه داشته باشیم چه کسانی قرار است مطالب را بازدید نمایند و در پی آن چه بازخوردی را میخواهیم داشته باشیم؟ ما برای کاربران و مردم محتوا تولید میکنیم. رضایت و نظر ایشان بسیار مهم است. اگر محتوای ما موجب رضایت کاربر شود و پاسخ سوال خود را در محتویات سایت مان دریافت نماید، در نتیجه گوگل این مطلب را مد نظر قرار میدهد و به نسبت رضایت کاربرانی که در سایت شما توقف میکنند، میخوانند و تامل میکنند، به صفحه و یا صفحات وبسایت امتیاز میدهد و سئو سایت شما بهینه میگردد. همین مورد ممکن است در صورت عدم رعایت نکات تولید محتوا و عدم رضایت کاربران نتیجه عکس دهد و از اشتباهات رایجی که اغلب محتوانویس ها مرتکب میشن جدا خودداری کنید.

تولید محتوا متنی

تولید محتوا چگونه انجام می شود؟

تولید محتوا کار راحتی نیست و نیازمند زمان و هزینه هایی است. کارشناسانی که تولید محتوا میکنند، بخوبی میدانند وظیفه آن ها ارتباط برقرار کردن با مخاطب است. پس وظیفه سقیلی را برعهده دارند تا بتوانند رضایت انبوهی از افراد که هر یک میتوانند نظرات و سلایق خاص خود را داشته باشند را جلب نماید. همواره برای تولید محتوا کار را به کاردان بسپارید. چون تولید محتوا فقط به این مواردی که گفته شد ختم نمیشود. هنگامی که کسب و کار آنلاین (حتی آفلاین ) خود را به مجموعه ای میسپارید، کارشناسان و متخصصان حوزه تولید محتوا و فعالان سئو بیشتر و بهتر با الزام نوع و کیفیت محتوای صفحات وب آشنا هستند. تولید محتوا خوب پایه و اساس یک فروش موفق برای کسب و کارهای آنلاین است. پس همواره سعی کنید محتوایی مرتبط با کسب و کار و صنعت مربوطه که مشتریان را متقاعد به خرید و یا شناخت بهتر محصولات و یا خدمات میکند تولید نمایید.

محتوا انواع نوشتاری، صوتی، تصویری و ترکیبی از این ها را شامل میشود. صرفا نوشتن چند پاراگراف و یا تعدادی از جملات در کنار هم منجر به تولید محتوا نمیشود.

تولید محتوا سئو محور

انواع محتوا در وبسایت ها چیست؟

 

تولید محتوای متنی

نوشته ها و مقالاتی است که وبسایت ها به عنوان آموزشی، خبری، اطلاع رسانی و از این قبیل موضوعات را منتشر میکنند. از انواع تولید محتوا می توان به رپورتاژ آگهی اشاره کرد. نوشته ای که به صورت خبری و گزارش در وبسایت های دیگر نیز انتشار میابند، در واقع تبلیغات را به صورت غیر مستقیم به شیوه ای جذاب که مخاطب خواندن مطلب را مشتاقانه و داوطلبانه دنبال کند ارائه میدهد. سعی کنید در محتوای نوشتاری از کلمات کلیدی و اصلی سایت بیشتر استفاده کنید. هر چه میزان بکار گیری این کلمات بیشتر و البته اصولی تر باشد، به طوری که مخاطب از تکرار شدن خواندن آن ها خسته نشود، نوشته شما نتایج بهتری در موتورهای جستجو از سوی الگوریتم های گوگل دریافت میکنند. سعی کنید در تولید محتوا، اهمیت ابزارهای گوگل برای بررسی نتایح تولید محتوا و بهبود سئو را جدی بگیرید.

بازاریابی محتوا

تولید محتوای صوتی

در این نوع محتوا برای افرادی که فرصتی برای خواندن مطالب و نوشته های وب سایت ها را ندارند از بهترین نوع بهره گیری مطالب بحساب می آیند. پادکست های آموزشی، خبری و ... از نمونه های بارز و موفق این الگوی محتواست.
 

تولید محتوای بصری

گاهی تصاویر اثراتی چندین برابر و ماندگار تر میتوانند در ذهن مخاطب ایجاد کنند. شما میتوانید برای انتقال بهتر مفاهیم از گالری تصاویر، طراحی های فلت و اینفوگرافی های مرتبط با موضوعات را در اختیار کاربران قرار دهید. و حس خوب بهتر فهمیدن را در کاربر ایجاد نمایید.

تولید محتوا صوتی

تولید محتوای ویدیوئی

تولید محتوای ویدئویی بیشترین طرفدار را در انواع محتوا دارد. چون میتوانید پیامی که می خواهید به مخاطبتان انتقال دهید، از طریق راه های سمعی، بصری و کاملا مفهومی عرضه کنید. همچنین در این نوع تولید محتوا ممکن است گاهی از سایر روشها نیز استفاده کنید. تولید محتوای نوشتاری، صوتی و تصویری هم در این مورد به کمک شما میایند تا بهترین ها را به کاربران فضای مجازی ارائه نمایید.

تولید محتوا ویدئویی

محتوا ها میتوانند از نوع خبری، گزارشی، مقاله، تبلیغات، طنز و سرگرمی و ... باشند و در هریک باید قواعد خاص نوشتار و تلفیق عناصر در نظر گرفته شود. برای هرکدام افرادی که مخاطبتان هستند، سن و نوع پیامی که باید ارسال شود اهمیت دارد. در محتویات خبری سعی کنید از منابع معتبر استفاده نمایید. مزیت نوشتن محتوای خبری این است که قانون کپی رایت را شامل نمی شود. شما به راحتی میتوانید اخبار را استفاده نموده و انتشار دهید. اما در این زمینه حرکتی که شما را برجسته تر از سایر رقبا نشان خواهد داد طرز نوشتار و لحن بیان خبر است. ساختار جملات و کلماتی که به کار میبرید سهم بزرگی در موفقیت انتشار اخبار از سوی وبسایت را خواهند داشت. از قدرت کلمات استفاده کنید و همواره جانب امانت و صداقت را حفظ نمایید.

content

برای محتوای خود فرصت هایی را به مخاطبان برای اظهار نظر و گفتگو قرار دهید تا در مورد مطالبی که انتشار میدهید اظهار نظر نمایند و محتوای شما به گفتگوها و انجمن ها راه یابند. همچنین می توانید در مطالب خود گزینه اشتراک گذاری را قرار دهید تا در صورت لزوم کاربران به راحتی بتوانند لینک شما را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر کنند. این کار باعث اعتبار بخشیدن به محتوای سایت میگردد. چرا که انتشار محتوای سایت ها از سوی کاربران نقاط قوت و مثبتی هستند که به بهبود سئو سایت کمک شایانی میکند.

در آخر مجموعه تولید محتوا ظریف گرافیک به شما توصیه میکند، تمامی مراحل تولید محتوا اعم از، جمع آوری اطلاعات، آماده سازی آنها برای تولید محتوا، طراحی های گرافیکی مورد نیاز و آماده سازی نهایی را بر اساس چهار چوب مبتنی بر سئو پیاده سازی کنید. هرچه تولید محتوا به فروش و معرفی بهتر یک کسب و کار منجر شود، قطعا موفق تر خواهد بود. قبل از تولید محتوا؛ مطالعه، مشاهده، بررسی و تحقیق هایی که شما را در بهتر بودن راهنمایی میکنند را از دست ندهید. تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید تا ذهنتان را آماده دریافت تجارب و اطلاعات بیشتر و مفید تر نمایید

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288